Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 01:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

...

Når man sidder for sig selv og lader tankerne flyve. Vender alle emner der er omkring en, uden virkelig at tænke over dem.

Personligt går jeg selv og tænker over mange ting for tiden :roll: Føler næsten at verden er imod mig. Jeg kan ikke få tingene til at hænge sammen og jeg vil bare væk fra min kedelige hverdag. Men det kræver jo penge, penge kræver en uddannelse og uddannelse kræver tid. Så jeg vil gætte på at jeg er fanget i helvede til jeg har overstået min uddannelse.

Jeg kan bare ikke helt klare tanken om 1460 dage som denne røv syge fredag. Hvad skal man overhoved lave? Jeg er fladere end lort, jeg har valgt at tage mig et pusterum væk fra min parnoide hverdag, men det bliver ikke ligefrem bedere. Så et fact er at jeg er flad, ensom, nede og træt af alt, som det står til for tiden. Men det er så nemt at glemme når man har røget en pibe hash, og så ligge det på hylden til næste gang man er alene og normal :roll:

Men normalt i hverdagene er jeg altid hyper og i godt humør og det smitter også af på folk. Så det er jo et plus.

Hvis der er nogle der har lyst til at udtrykke sig om deres inderste, så post det her. Det er altid godt at tale ud..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Stay in school. Jeg droppede ud af 2.g efter jul, mest fordi, at jeg var for træt af normal skolegang, for lidt aktion og alt det. Jeg røg meget hash, hvilket havde sin indflydelse på min skolegang, da jeg på daværende tidspunkt ikke var moden nok, til at føre det forbrug jeg nu gjorde.

Jeg forstår godt din følelse af, hverdagen er alt for monoton, for mange lektier osv., men så må man prøve at trøste sig med ting som, at du ikke er alene om det - alle dine venner går igennem det samme, og så den bedste trøst - du er din egen lykkes smed, og det vil virkelig træde i kræft, den dag du er slut med din nuværende uddannelse.

Efter jeg droppede ud, har jeg så fået styr på nogle vigtige ting i mit liv, og derfor ønsker jeg at søge tilbage i gymnasiet igen - ret kedeligt, at finde ud af, at man lige har spildt halvandet år.

Lykke til! :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
hey føler med dig. Mit råd til dig er at stoppe helt med at ryge i en lang periode og dyrk noget idræt. Så er jeg næsten sikker på at du får det bedre, selvom det ikke kommer fra den ene dag til den anden.

Titel:
Dedikeret medlem

tak for interessen. Men jeg har besluttet mig for at tage det en dag ad gangen. :wink:

Man må jo bare bide tænderne sammen, og vente. 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
ja det er også et godt princip.. Som jeg også selv benytter, men du må være realist med mindre du forventer et mirakel. Hvad nu hvis du kunne vende det negative i din daglig dag til noget positivt? Jeg tror at man selv har stor indflydelse på hvordan man har det og derved selv er med til at skabe sin positive/negative hverdag. Derfor tror jeg også at du ved at stoppe dit forbrug af hash ,og eventuelt startede til noget sport, kunne bringe fremgang og energi i dit liv. Desuden har jeg hørt mange få løst netop disse typer af problemer ved at lægge hash en på hylden :idea:

Titel:
Dedikeret medlem

Skal også lige sige jeg i forvejen har skåret meget ned, i forhold til førhen. Nu ligger det på omkring 2-3 gange om ugen. Og det skal siges at det hjalp en hel del. Og så er jeg begyndt at løfte vægte når jeg ikke har noget at lave. Og det har også hjulpet.

Så det sidste lille stykke er kun toppen af isbjerget. Men førhen var jeg også helt nede og kysse bunden. Men den tid har jeg lagt bag mig :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Hvorfor så ikke lægge den helt bag dig? Jeg har selv røget hver dag i over et år, og det var måske ikke så hensigtsmæssigt, når jeg gik i skole.

Jeg har senere, i forbindelse med et midlidertidigt rygestop, fået sat nogle årsager til den daværende kedelige tendens.
Nemlig mine forældre skulle skilles, jeg var usikker på min fremtid etc.

Da jeg så stoppede med at ryge (og der gik jo så et stykke tid med at få det hele på afstand), fandt jeg så ud af, at mange af disse problemstillinger, som så mange andre danskere også går igennem, kun blev forværret af min rygning.

For kronisk forbrug af rygning er dumt, især for en fyr af min støbning og alder. Jeg blev ligeglad, og derfor var jeg ikke med til at deltage i hele diskussionen herhjemme mht. bl.a. skilsmissen, hvilket resulterede i, at jeg følte mig ekskluderet, selvom det jo mere eller mindre var mit eget valg.

Jeg var på daværende tidspunkt ikke klog nok til at træffe det rigtige valg, og jeg har af vane, at hoppe over, hvor gærdet er lavest, så jeg kunne ikke indse, at det nemmeste ikke altid er det bedste.

Jeg siger på ingen måde, at du står i samme situation, men jeg synes bare, at det er besynderligt, at du siger, at du rent faktisk har oplevet en medgang efter nedskæring plus motion, men stadig ryger 2-3 om ugen.

Prøv for en tid at skrotte det helt. Jeg rørte ikke hash i tre uger, så røg jeg en pind, hvilket jeg også fortjente, men nu ryger jeg ikke til dagligt, nu gør jeg det max en gang om måneden.

Titel:
Dedikeret medlem

kunne godt være jeg skulle overveje det lidt.. men det er nemmere sagt end gjort jo hehe

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Søren.
Du skriver at du gerne vil væk fra din kedelige hverdag, og at det kræver penge= færdig uddannelse = job. Men du er selv med til at gøre din hverdag varieret og spændende. F.eks. kan det være spændende at lære noget og rent faktisk gå op i sin uddannelse med stor interresse. Når du engang får et monotont arbejde, vil du måske se tilbage på din uddannelsesperiode og se den frihed du havde mens du var der.
Ud over det er det godt at dyrke motion af en art, det gør din psyke såvel som krop stærkere.

Held og lykke!
Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

Det har du helt ret i fanny. Jeg gør også alt jeg kan for at klare skolen. Men det er så fandens svært nu det gode vejr kommer frem hehe. Men jo jeg går op i den med liv og sjæl.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]