Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 20:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Hej. Jeg er en dreng på seksten år, som det sidste års tid har taget Amfetamin ca. hver anden weekend..

Det lyder nok rimelig underligt det her, men de sidste stykke tid er jeg begyndt og se ting/personer ud af øjenkrogen, og når jeg så kigger, er der jo ingenting?!

Det er ikke imens jeg tripper, men mange dage eller uger efter ^^.

Ved ik ' hvad det er der sker, er begyndt og blive meget mere paranoid, selvfølgelig fordi jeg godt kan mærke der er noget galt ..

Er der nogle herinde der har prøvet noget lignende -
Eller nogle der har nogle gode råd??

På forhånd tak ..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hej knægt... Stol på, at du skal droppe amfetamin nu - helt! Din psyke kan ikke tåle det. Det er ikke ualmindeligt, at man ser ting ud af øjenkrogene og ser og hører uvirkelige ting, når man ikke har sovet, men hvis de varer ved i mange dage efter for derefter at holde op, så balancerer du lige på grænsen til en full-blown psykose, og ja, det er prøvet. Personligt blev jeg psykotisk og paranoid to gange i træk, hvor jeg tog meget amfetamin, hvor det gik over, når jeg havde sovet, og derfor lagde jeg ikke det helt store i det, selvom jeg ikke kunne forstå, mens det stod på, at hele verden var imod mig. Næste gang forsvandt det ikke efter at have sovet, og jeg levede i den psykotiske verden i ca. 9 måneder med indlæggelse, medicin osv. uden at hjælpe - helt uden for realitetssans. Jeg kunne ikke forestille mig et større personligt helvede end at leve i en amfetaminpsykose, og du er helt klart ved at være derude, hvor det kun kan gå galt. Så derfor hold op med det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
http://en.wikipedia.org/wiki/Amphetamine_psychosis

gør som minimal siger

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Minimal ..

Tak for din besvarelse, damn .. Det gør mig skuda pisse bange!
det os bare sådan, min hjerne føles mega underlig, og jeg syntes ikke rigtigt jeg kan tænke klart mere.. Mine karakterer er da også faldet 34 % ..
Så ja, jeg vil også gerne stoppe. Bare svært når mine venner tager det, og når jeg kommer i byen hver weekend .. Og der er jo altid narko..

Jeg vil gerne stoppe, men det er bare ligesom hver gang det bliver fredag, så skriger min krop på at den skal have det der kick .. s: ..

Endnu en gang, tak!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er tid til at vise din individualitet, og at du kan tage vare om dit eget liv. Det er sgu nu, der skal ske noget forandring. Inden det er for sent.

Jeg ved alt om, hvor stor lyst man har til det, når man er sammen med vennerne og fester. Men du vil hellere kede røven i laser hver fredag og lørdag resten af dit liv end at spærre øjnene op til helvede, hver dag du vågner.

Hvis du gør det klart for dine venner, at du er holdt op, og du bare holder fast i det, så vænner du til mere og mere til at lade være. Til sidst tænker du slet ikke over, hvor godt det ville føles med en streg, fordi du har bygget et automatisk forsvar op for at beskytte dig mod lysten. Du bliver nødt til at tænke længere end lige nu og her, når du står der og skal fyre den af. Det er sværest i starten, men hold fast! Du kan drikke dig fuld, og du vil sikkert ende i sengen, før dine venner. Sådan er det. Du kan alligevel ikke tage amf for evigt.

Jeg ved ikke, om du kan bruge det her råd til noget, men jeg røg for nylig ud i et mønster med amfetamin igen minimum 1-2 gange om ugen, så det gik ud over hverdagen. Jeg fandt faktisk ud af, at jeg kun får den vilde lyst til amfetamin (eller coke), når jeg drikker øl. Jeg er begyndt at primært drikke sprut, hver eneste gang jeg fester, og jeg får ikke lyst til amf. Jeg kan tage en bajer eller to imens, men så længe sprut er det primære, så tænker min hjerne ikke på stoffer. Sikkert et meget originalt råd, men det er det, der har virket bedst for mig. Mine venner kan få lov at sidde og hakke snitter op i min lejlighed, og det rører mig ikke rigtig. Jeg træner også 3 gange om ugen, det hjælper også en del.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen jeg kan da ligeså godt prøve det, det med sprutten istedet for øllet..
Personligt drikker jeg nemlig også altid øl, men ved ik' om det hænger sammen med amfetaminen!

Jeg tror også at mine venner vil kunne forstå det, da der er to af dem der gør det samme, som jeg må til nu, altså, kvitter stofferne..

Jeg ved ik om det her er en påbegyndning til en psykose, men mit hoved har det som om vis jeg har røget en ordentlig koger, og så det bare hænger ved i flere dage, altså, mit hovede er helt bedøvet, men ik på en Kola måde, mere på en "bevidstløs" måde, hvis du forstår?! :(

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Prøv det engang, ja... Øl og streger hænger sammen oppe i din hjerne, men det gør sprut og streger garanteret ikke.

Perfekt, at flere af dine venner er på samme boldgade.

Jeg forstår godt, hvordan dit hoved føles. :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det er dejligt at have nogle og gøre det sammen med..

Tak for rådet, og " wake up " callet..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Helt i orden... Håber, du følger det, og ikke ender på psyken.

Titel: amfPsyk.
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikssund
Hej og velkommen til.

Hvis ikke minimal skulle ha gjort det helt klart for dig (hvad jeg tror han har), så vil jeg da gerne give mit besyv med.

Jeg kan snakke herfra og til helvede om hvorfor din hjerne (psyke) er ved at stå af. Men som minimal udtrykker det så er du ved at opleve en begyndende psykose,- og hvad er et par weekenders fest værd, set i forhold til at vågne op i paranoia og vrangforestillings-helvede hver dag?

Jeg tror at du vil have meget nemt ved at kvitte amfen efter hvad du n u har læst herinde. Du er ikke rigtig afhængig og savner bare suset. Men hvis du fatter alvoren så skal du nok slippe væk.

DYRK MERE SPORT,- OG BLIV DEN FØRSTE AF VENNERNE DER FÅR SEX DU IKKE SKAMMER DIG OVER !!!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej rokin, og mange tak.

ja, jeg kvitter amf'en. Det er helt sikkert ..

Det er vist også godt nok at min psyke ikke kan holde til det, altså. så forsætter jeg jo heller ikk..

Men er sku træt af at det skulle så langt ud før jeg fattede det, men det er der jo kun en og takke for ..

Titel:
Medlem

ang. rådet med sprutten - så tror jeg personligt at det kan have noget at gøre med den træthedsfornemmelse man kan få af øl. Der skal efterhånden mange liter ned og det udmatter også kroppen. derimod skal der ikke så meget til med sprut, rusen er mere kontant og langt hårdere slående. derudover bliver sprut ofte blandet op med både sukker og koffein holdige væsker, som bekendt holder trætheden lidt hen. tror i der kan være noget om dette?

att. Kogeren, mit bedste råd til dig at få dig en kæreste. venner er gode at støtte sig op ad, men det er anderledes med en kæreste man virkelig holder af. det er lidt lettere at åbne sig og være blød overfor kæresten, end vennerne - i hvert fald i mit tilfælde .. og så kan man sagtens score lidt ekstra points på at være følsom og betro sin partner sådanne ting. :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Lester, der er helt sikkert noget om det. Men ud fra hvad jeg selv oplever, får jeg lyst til streger, selvom jeg har drukket 2-3 hurtige øl midt på eftermiddagen, så det må også have noget at gøre med, at hjernen vænner sig til et bestemt mønster. Eftersom jeg altid har blandet øl og pulver.

Som Lester siger, så er en kæreste det optimale, hvis det ikke skal løbe af sporet. De har altid kunnet holde mig mere eller mindre nede, og ofte har jeg slet ikke rørt stoffer, mens jeg har haft kæreste. Men det skal være en af den rigtige støbning, ikke sådan en tøs, der accepterer alt og ikke har sine egne meninger. Der skal være lidt at kæmpe for.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Jeg kan også kun tilslutte mig "kæreste rådet". Man har altid lidt nemmere ved at sige nej til de "sjove" ting når man også har ansvar overfor en anden person, og hvordan ens handlinger reflekteres på vedkommende. Sådan har jeg det i hvert fald :)

Men held og lykke :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det kan der bestemt være noget om. Da mit forbrug af alting var på et højdepunkt lige omkring nytår, havde jeg en kæreste, der begyndte at græde, når jeg tog stoffer. Det kan man bare ikke i længden. Så lærer man hurtigt enten at stoppe, eller at kæresten ikke er det værd. :) Det holder ikke rigtig, hvis man ikke er indstillet på at stoppe med stoffer, at hun så fx truer med at skride, hvis man gør det, og man så går og gør det i smug bag hendes ryg. Never do that. Men ærlig talt, vores mor har ikke opgaven længere... vi kan have brug for en kæreste til at holde os i ørerne nogle gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Vil egentlig bare bekræfte det i andre har sagt..

Har det på samme måde med øllerne, føler næsten altid for lidt 'ekstra' og det kan være hvadsomhelst, det ene syretrip jeg har haft var også i en brandert hvor jeg hørte om en der havde det og så MÅTTE jeg bare have noget.. Jeg havde det i en periode sådan athvis jeg troede jeg kunne få noget og jeg så ikke fik det så kunne det hele være lige meget og jeg ku ligeså godt smutte hjem i seng :roll: !

Og det med kæresten kan jeg sagtens forestille mig var en rigtig god ting... Vil i øjeblikket 1000 gange hellere putte med en sød pige end jeg vil blæse på ja.. E f.eks.
Men skal det virke skal hun fandme være 100% stoffri, jeg mindes ikke en periode hvor jeg har taget flere stoffer end med min eks. Det startede fint vores forhold men tilsidst var det eneste vi lavede sammen af 'spas' at ryge os skæve og blæse... Det holder sgu ikke medmindre der er en der har vilje til at sige fra!

Håber det ka bruges :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej igen..

Jeg vil gerne sige tak for alle jeres svar, og jeg kan helt sikkert bruge det til noget..

Det med kæresten, det har jeg prøvet, men det var bare ligesom jeg satte stofferne højere end hende, som Minimal skriver, gik jeg bag hendes ryg, og gjorde det der ..

Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
............

Senest rettet af Troll 25 sep 2007 09:29, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Kogeren skrev:

ja, jeg kvitter amf'en. Det er helt sikkert ..

Det er vist også godt nok at min psyke ikke kan holde til det, altså. så forsætter jeg jo heller ikk..

Men er sku træt af at det skulle så langt ud før jeg fattede det, men det er der jo kun en og takke for ..

tager godt nok hatten af for du lyttede til folk og får stoppet i tide :)

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
............

Senest rettet af Troll 25 sep 2007 09:28, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]