Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 11:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: skæv i skole
Junior medlem

Geografisk sted: Syd for Århus
jeg er elev i ganske admindelig 1.g klasse, mat-fys..

mit spørgsmål er så:
er der nogen derude der har oplevet langvarende konsekvenser efter intagelse af stoffer? jeg tænker specielt på skolen

kunne også godt tænkte at høre om nogen har været "skæv" eller på andre måde påvirket i skolen?

jeg er selv vild med at experimentere, og er lige nu igan med mit første LSA trip :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
ziiiiim skrev:
er der nogen derude der har oplevet langvarende konsekvenser efter intagelse af stoffer? jeg tænker specielt på skolen

Hold dit forbrug af cannabis nede, hvis du har tænkt dig at lære noget. Psykedeliske stoffer, o.l. burde ikke være noget problem, så længe du ikke møder lam op i skolen.
ziiiiim skrev:
kunne også godt tænkte at høre om nogen har været "skæv" eller på andre måde påvirket i skolen?

Ja, jeg har da nogle gange mødt hammer-lam op, og det har ikke været specielt givende, på nogen måde.

EDIT: Hav et godt trip. Og tag nu og gå væk fra den computer, den får du jo ikke noget ud af. Jongler, tegn, spil noget musik, hvis du kan. Det er way sjovere!

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
ziiiiim skrev:
mit spørgsmål er så:

Hej Ziiiiim. Velkommen til!
Nu er stoffer jo et vidt begreb, men jo, der er mange her som har oplevet at deres stofforbrug havde konsekvenser for skolen. Som grundregel kan man vist sige, at man skal holde sig fra at eksperimentere i skoletiden, og tage sine "ture" når man har mulighed for at slappe af næste dag. Hvornår et forbrug bliver et misbrug, er der skrevet meget om her på Medaljens bagside. Prøv at surf lidt rundt og læs om det.

Jeg har selv prøvet at ryge mig lidt skæv på HF inden en sen filosofi-time. Men det er egentlig ikke særlig rart at sidde og være skæv når der er andre som er helt sobre, så det kan ikke anbefales. På gymnasiet tror jeg også der bliver set mere skævt til den slags adfærd, og det er ubehageligt hvis man pludselig skal forsvare sit stofforbrug over for en lære.

Citat:
jeg er selv vild med at experimentere, og er lige nu igan med mit første LSA trip :D

Tillykke med det! Jeg kan anbefale dig, at du slukker computeren, og lader din opmærksomhed glide indad, evt. med noget musik. Det får du meget mere ud af.

God tur!
Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

jeg synes hurtigt det bliver en dårlig vane at være skæv i skolen

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Lithium skrev:
jeg synes hurtigt det bliver en dårlig vane at være skæv i skolen

Ja. Det gør det også.

Jeg har selv gjort det mange gange. Men hvorfor, gør man det? Så slemt er det nu heller ikke at gå i skole. :)

Titel:
Flueknepper kongen

Det er generelt pænt dumt at være påvirket i skolen - også gymnasiet.

Har selv den ubehagelige fristelse at have et par mellemtimer om fredagen inden en enkelt fysiktime. Der kan man jo godt liiige nå et par bajere inden undervisningen går løs igen.

Men det fungerer bare ikke særlig godt. Det er sket at jeg har snuppet én bane amfetamin efter de øl med en kammerat, eller generelt inden fx matematikprøver. Det hjælper, men det får altid en et par millimeter tættere på at være et whiner-røvhul som dem, man ser i TV2-dokumentarer om "FESTNARKO". Der går lidt selvrespekt tabt :wink:

Derfor - drop at møde op i skole påvirket. Man kommer alligevel bare til at lukke en masse bæ ud!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Levose skrev:
Det er sket at jeg har snuppet én bane amfetamin

Det har jeg også gjort en del gange, (For mange gange). Dog ikke i skole men derimod på arbejdet.

Titel:
Flueknepper kongen

FlÆmMinG skrev:
Levose skrev:
Det er sket at jeg har snuppet én bane amfetamin

Det har jeg også gjort en del gange, (For mange gange). Dog ikke i skole men derimod på arbejdet.

Heh. Må indrømme at den "nootropiske" effekt skam er der - i hvert fald på grund af den øgede koncentration. Men det er for dumt i længden, ingen tvivl om det...

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg da været skæv i skole et par gange, selvom det er et par år siden, og det var da meget hyggeligt :)

Hvad angår eh, langtidsvirkningerne har jeg ikke lagt mærke til de helt store. Medmindre jeg har røget flere gram på en aften, har jeg ikke prøvet at være synderligt bagskæv så det er gået ud over undervisningen. Men det kan selvfølgeligt være at det bare er mig, som har en lidt besynderlig kemi :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kan være ret svært selv at se de langsigtede forandringer på sine præstationer i skolen... Uanset hvad jeg har indtaget, har jeg altid følt mig lige oplagt i skolen på kort sigt, såfremt jeg har sovet ordentligt efter, er helt upåvirket og har fået mad. Jeg føler heller ikke, at mine evner er blevet forringet, selvom jeg har taget stoffer i 6 år.

Har været påvirket i skolen en del gange på hhv. hash, alkohol og amfetamin... Det kan være sjovt, men ellers er der intet positivt i det. Det falder heller ikke i god jord hos så mange andre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Min erfaring siger at skolen og stoffer ikke passer sammen.
Selv fik jeg fucked et gymnasieforløb op...
- fordi jeg syntes, at min mission var frihed til at ryge alt for meget hash og gå i byen - nogen gange direkte fra byen til skole.
Hvis timerne blev for kedelige/jeg for træt/skæv, gik jeg ud og sov på en sofa - great... Måske ikke den bedste måde at tage en uddannelse på.
Det har da osse været pisseirriterende for de andre, som faktisk tog deres uddannelse alvorligt!
Senere gik det så bedre - dog uden stoffer i skoletiden.

Lad være med at experimentere med stoffer i skoletiden - der er jo weekenderne :lol:

Det er sgu en ret afgørende tid
- og surt at skulle starte forfra flere år senere :cry:

Senest rettet af caapi 07 maj 2008 23:14, rettet i alt 1 gang.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Fanny skrev:
Men det er egentlig ikke særlig rart at sidde og være skæv når der er andre som er helt sobre, så det kan ikke anbefales.

:yeah:

Jeg har også prøvet at være påvirket til undervisningen (mest på HF) og for det meste dog som resultat af at have kørt igennem en hel nat - som regel på opioder. En enkelt gang har jeg deltaget i en matematiktime efter at have insuffleret amf, og jeg kan ikke prale af pludselig at være oplyst af ny matematisk indsigt. Til sidst i min karriere på HF, fik jeg endog etableret den utroligt dårlige vane at tage opioder i dagene op til de afsluttende eksamener. Utroligt nok påvirkede det ikke min karakterer i negativ retning, og jeg kunne forlade uddannelsen med et rigtig pænt snit. Dette må dog betegnes som "dumb luck" og jeg kan på ingen måde anbefale at blande skole og stoffer sammen. I det hele taget bør man moderere sit forbrug voldsomt, når man er under uddannelse, og selv heftigt weekendforbrug kan hurtigt få grelle konsekvenser.
Stort eller dagligt forbrug af cannabis eller ligeledes også en bremseklods for mange på deres vej gennem uddannelsessystemet.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Psyko skrev:
Til sidst i min karriere på HF, fik jeg endog etableret den utroligt dårlige vane at tage opioder i dagene op til de afsluttende eksamener. Utroligt nok påvirkede det ikke min karakterer i negativ retning, og jeg kunne forlade uddannelsen med et rigtig pænt snit.

Kunne det være fordi, at opioderne lige tog toppen af din nærvøsitet til eksamnerne, så du klarede dig bedre?

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Personligt har jeg flere gange i tilfælde af hultimer optrådt skæv i skolen. Jeg fandt det ganske morsomt, og man oplever jo mange gange de kedsommelige timer på en anden, og mere "livagtig" måde, MEN det er jo for dumt - ganske enkelt.. Det er ganske minimalt hvad jeg kan referere fra timen, hvilket i sig selv ikke kan fungere i et gymnasieforløb selvsagt.

Det har også hændet at jeg har taget et par baner cola inden en time - noget jeg kun kan ryste på hovedet af nu.. Rusmidler hører ikke til i skolen, det er min klare overbevisning!

Allrigt lidt dobbeltmoralskt, men you got my point, aight? :wink:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Cannabis svækker hukommelsen, det er hvertfald min erfaring, og i uddannelsesøjemed er det en pænt dårlig ting.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Jeg må tilslutte mig den store skare, som på ingen måde har haft gavn af stofferne mht skole og uddannelse! Jeg har altid hutlet mig igennem mine skoleforløb, og har bestemt underpræsteret i mange situationer :? . Droppede både ud af 10. klasse og gym, i sin tid pga, heftigt hverdags misbrug af diverse stimulanser. Som håndværker, har det været nemmere at skjule et misbrug, da det stilller lavere krav til tænkeren, imo. Men lad nu bare vær! Jeg har fortrudt det mange mange gange!

mvh bubbles

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Røg hver dag gennem min hf hvilket resulterede i fuld pensum begge år og at jeg var meget tæt på at droppe ud, det kan absolut ikke anbefales.
Jeg var dog heldig til eksamen og fik et ok gennemsnit, men er efterfølgende droppet ud af flere uddannelser pga. mit daglige hash forbrug. Hvis du ryger for tit mister du motivationen og ender med bare at stene og lave ingenting, og alt det sjove ved hashen forsvinder, så gem det til weekenderne så bliver det også ved med at være sjovt at ryge.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Fanny skrev:
Psyko skrev:
Til sidst i min karriere på HF, fik jeg endog etableret den utroligt dårlige vane at tage opioder i dagene op til de afsluttende eksamener. Utroligt nok påvirkede det ikke min karakterer i negativ retning, og jeg kunne forlade uddannelsen med et rigtig pænt snit.

Kunne det være fordi, at opioderne lige tog toppen af din nærvøsitet til eksamnerne, så du klarede dig bedre?

Jeg skal ikke kunne udelukke det, men kan nu erindre at det ihvertfald i forberedelseslokalet var ret ubehageligt at sidde og arbejde med teksterne, mens ens hjerne føltes opiodtung. Desuden skal det lige siges - bare så der ikke forsøger at gøre mig kunsten efter - at mine karakterer stortset forblev i samme høje leje, så der var ikke ligefrem tale om et hop opad i forhold til, når jeg ikke var skæv. Hvis man oplever eksamensnervøsitet må jeg anbefale, at man enten tilmelder sig et kursus (hvilket jeg selv har gjort ved to lejligheder) eller slår lægen for en recept på betablokkere.

Søren00 > Det fremgår ikke helt klart af dit indlæg, men såfremt du bare er "blevet klogere" så er der ikke tale om dobbeltmoral. Dobbeltmoral er når man siger til folk, at de SKAL gøre en ting, men ikke selv overholder det på nogen måde.

Mvh. Psyko

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: København
Hmm bare lad være med det...man ender med at blive bustet eller ikke lære noget.....vil dog tilføje at hvis man kan holde det på et fornuftigt niveau er amfetamin godt til en eksamen som fx. dansk og engelsk...har haft meget posivtive oplevelser med det....10 og 9 :D:D:D

Medlem
Brugeravatar

[/quote]
Søren00 > Det fremgår ikke helt klart af dit indlæg, men såfremt du bare er "blevet klogere" så er der ikke tale om dobbeltmoral. Dobbeltmoral er når man siger til folk, at de SKAL gøre en ting, men ikke selv overholder det på nogen måde.
[/quote]

Yes, det ved jeg :) Men min pointe var at jeg havde fortalt om mit eget forbrug i skolen, for derefter at sige at stoffer og skole absolut ikke hører sammen, dét var hvad jeg mente :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]