Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 20:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Er der andre som mig?

Jeg er kvinde, midt i 30'erne, gift og har en søn på 2 år. Jeg er veluddannet, selvstændig med konsulentvirksomhed, bor og lever "helt normalt" og har hvad man kunne kalde sunde interesser.

MEN jeg ryger hash og har gjort det i årevis. Det er en stor, stor hemmelighed. Kender ingen der ryger hash og min omgangskreds aner ikke, hvad jeg er ude i. Min mand har jeg desværre fået lidt med på vognen, han var ellers nærmest modstander af hash, da jeg mødte ham for 8 år siden.

Nu lyder det måske storslemt, det er det sådan set ikke. Vi har bare været inde i en stime, hvor vi siden i sommer har røget 1-2 joints hver aften, når vores søn er lagt i seng. For mig fungerer det nogenlunde som at drikke ½ flaske rødvin, jeg slapper heelt af.

Problemet er, at jeg intet får lavet, når jeg ryger. Ser kun tv/film eller sidder foran computeren. Og så er det heller ikke så godt for mine depressive tendenser. Har været i medicinsk behandling for depression flere gange i løbet af de sidste 10 år. Jeg er ret sikker på, at hashen har en negativ indvirkning på mit humør.

Når jeg tænker tilbage, kan jeg se, at hash har været en stor del af mit liv de sidste 15 år. Jeg har i perioder røget mere eller mindre, er ofte kommet til at føle lede ved det (når jeg kommer dertil, hvor jeg faktisk ikke kan mærke at jeg er skæv, men kan mærke når jeg ikke er det..) og er stoppet, men hver gang begynder jeg igen. Og bortset fra dengang i gymnasietiden og et par år efter, hvor det var lidt sejt at ryge fede, så har det været en hemmelighed overfor dem omkring mig.

Min mand og jeg har talt om, at det er lidt underligt at ingen ved noget .. og vi er også kommet til en fælles forståelse af, at det vi har haft gang i det sidste halve år, er misbrug. Han ved ikke, hvor meget hashen har fyldt i mit liv hidtil og jeg har ikke lyst til at fortælle ham om det.

Og nu har jeg/vi besluttet os for at stoppe med at ryge. Ikke for altid, men på den måde, vi gør nu. Det skal være ok at ryge en joint i weekenderne, men hver dag holder bare ikke.

Er der mon andre derude, der er ligesom mig? Hvor ingen ved, at I ryger og hvor det slet ikke er noget "man gør" i omgangskredsen?

Missy

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
I min omgangskreds er det rimelig socialt accepteret at ryge den fede, og der blir ikke lagt skjul på det heller. Så dér er vores historier ikke særlig ens.
Men når det kommer til dit forhold til joints, har vi flere ligheder. Jeg synes også selv, efter at have røget i ca 5-6 år, at problemet er at man ikke får lavet så meget, for ikke at sige næsten ingenting. Men alligevel så føles det så naturligt at krølle sig en pind, sætte sig foran tv'et eller computeren, og så bare sparke tilbage. Og det farlige er jo netop, at så snart du er skæv, så tænker du ikke specielt over det. Så er du inde i osteklokken, og der har man det sgu fint.

Det farlige er vanen. At ens aften først er fuldendt hvis du lige har røget en lille joint. -Og når det begynder at føles forkert at ligge sig til at sove uden at være skæv.
Sådan har jeg selv haft det ihvertfald, og ja, det minder sgu ret meget om den der halve flaske rødvin. Den er også rar :lol: .

-Og selvom du ikke føler at det har nogen særlige konsekvenser overfor dit familie liv, eller din søn, så kan konsekvensen i sidste ende alligevel gå ud over ham. Det være sig enten ved, at de depressive tendenser du beskriver du har haft, bliver forværret, eller at du netop bliver mere og mere sløv også i hverdagene. Begge dele kan jo gi en negativ effekt for din søn.

Med hensyn til psyken, så synes jeg selv at jeg tit får den effekt af rygning, at jeg henkaster problemstillingerne hele tiden, og når jeg så har nogle dage i træk hvor jeg ikke ryger, så er jeg utrolig følelsesladet, og går også tit og bliver lidt smådeprimeret.

Alt i alt så tror jeg at min konklussion må være, at hash er en skide rart middel til at koble af og virkelig tage sig en slapper, og det er også godt til at lære at kigge lidt anderledes på verdenen, og filosofere lidt over ens egen situation. Men som det er med næsten alt, så er brug én ting, og misbrug en anden. Grænsen er ret flydende, men man skal passe på med ikke at ende på den forkerte side..

Just my 5 cents.. Håber du ku bruge det til lidt.

*bling bling*

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

missy skrev:
Er der andre som mig?

Jeg er kvinde, midt i 30'erne, gift og har en søn på 2 år. Jeg er veluddannet, selvstændig med konsulentvirksomhed, bor og lever "helt normalt" og har hvad man kunne kalde sunde interesser.

Jeg har nok lidt samme profil idet at jeg er 34, har kone og barn og et udmærket job i IT branchen. Dog ved mine venner udmærket at jeg ryger, da jeg ikke holder det specielt hemmeligt. Jeg kan generelt godt svare for mig selv og er derfor ikke så bange for, at folk "opdager den lille hemmelighed" (som består af ca. 1 gram grøn tobak ;) )

missy skrev:
Nu lyder det måske storslemt, det er det sådan set ikke. Vi har bare været inde i en stime, hvor vi siden i sommer har røget 1-2 joints hver aften, når vores søn er lagt i seng. For mig fungerer det nogenlunde som at drikke ½ flaske rødvin, jeg slapper heelt af.

Problemet er, at jeg intet får lavet, når jeg ryger. Ser kun tv/film eller sidder foran computeren. Og så er det heller ikke så godt for mine depressive tendenser. Har været i medicinsk behandling for depression flere gange i løbet af de sidste 10 år. Jeg er ret sikker på, at hashen har en negativ indvirkning på mit humør.

Det ville nok være formålstjentligt at skære ned på dit forbrug eller helt stoppe i en periode. Du vil opleve mere energi efter bare 1-2 uger og en normalisering efter blot nogle få flere uger. Prøv at søge på rygestop i cannabis og bagsiden af medaljen: der er rigtig mange tråde med gode råd til, hvordan man kan distrahere sig selv med mere "normale ting" i løbet af sit rygestop.

missy skrev:
Når jeg tænker tilbage, kan jeg se, at hash har været en stor del af mit liv de sidste 15 år. Jeg har i perioder røget mere eller mindre, er ofte kommet til at føle lede ved det (når jeg kommer dertil, hvor jeg faktisk ikke kan mærke at jeg er skæv, men kan mærke når jeg ikke er det..) og er stoppet, men hver gang begynder jeg igen. Og bortset fra dengang i gymnasietiden og et par år efter, hvor det var lidt sejt at ryge fede, så har det været en hemmelighed overfor dem omkring mig.

Min mand og jeg har talt om, at det er lidt underligt at ingen ved noget .. og vi er også kommet til en fælles forståelse af, at det vi har haft gang i det sidste halve år, er misbrug.

Det er godt, at I trods alt er kommet til den erkendelse, at det er et misbrug. Det er en forudsætning for at gøre noget ved det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Hejsa missy

Først så vil jeg lige sige at der er utrolig mange som ryger hash og har et forbrug af det og stadig har familie og job osv. Du er bestemt ikke alene,og det har intet med social status at gøre, det er alle grupper.

Det at ryge hver dag har nogle bivirkninger.

1:Det smager og virker ikke så godt som det vil gøre hvis i kun røg i weekenden.
2:Rent mentalt vil nydelsen ved en joint og så være større ved brug et par gange om ugen. Du vil føle at du IKKE gør noget direkte forkert og du craver heller ikke på samme måde som hvis du røg hver dag. Du slapper mere af og nyder det bedre.
3:Hvis i ryger en joint kl.9 om aftenen så går der ca.12 timer(mín egen erfaring) før du rent fysisk er frisk igen. Så hverdagen dagen efter er også delvist ødelagt, du har ikke samme overskud.

HAsh eller alkohol så er hverdags forbrug ikke godt, det ved vi alle jo,men derfor så skal man ofte bare lige ryge en lille joint så er man på den igen. Det er sket for ufatteligt mange og jeg kender rigtigt mange som har fuldstændig samme tanker som du har omkring deres forbrug.

Til sidst, så skal det siges at jo mere du udvider din viden omkring cannabis og jo flere forskellige ting du prøver jo bedre er din baggrund for at have et regelmæssigt forbrug. Kender et par stykker der har røget i 25 år og som næsten intet ved om cannabis. Ta f.eks skunk det er en hel verden med 10000 forskellige sorter med forskellige smage som virkelig er forskellige, ift til hash fra den lokale pusher som næsten altid smager ens og samme rus.

Men velkommen til Psychedelia, håber du bliver glad for at komme her. :D

mvh Mikkel

Junior medlem

Tak for jeres gode og brugbare indlæg. :) Og tak for velkomsten til Mikkel..

Jeg har tænkt mig at holde en god, lang pause fra at ryge. Min mand og jeg har talt om det i går og besluttet os for, at vi ikke køber mere hash og går i gang med at lave et barn mere inden længe :D Det er da en gulerod, der er til at tage og føle på (den samme som gjorde at jeg kvittede cigaretterne).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
DoYouSpeakWak?? skrev:

1:Det smager og virker ikke så godt som det vil gøre hvis i kun røg i weekenden.

Det smager overhovedet ikke godt jo :P :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det lyder da fedt missy. Børn er dejlige og så har man også et større ansvar, så falder man nok ikke i.

Dansk Elg > Smag og behag. Tror også du ville syntes at jack herrer smager godt hvis du fik noget ordenlig kvali.

Mvh Mikkel

Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
Min mand og jeg har talt om det i går og besluttet os for, at vi ikke køber mere hash og går i gang med at lave et barn mere inden længe Det er da en gulerod, der er til at tage og føle på

:shock:

Håber at i har flere grunde til at få børn, end bare at holde op med at ryge ;)

Jeg er vel også det man kalder for "professionel" "white collar worker", og ryger jævnligt hash. Mine omgangskreds ved udemærket at jeg ryger, nogle af dem gør det også selv.

Så er jeg også i den heldige situation, at hashrygning tilsyneladende ikke påvirker mig dagen efter, så det hjælper på det. :)

Titel:
Junior medlem

Citat:
Håber at i har flere grunde til at få børn, end bare at holde op med at ryge

Ja for pokker, vi elsker hinanden og synes det er fantastisk at have en familie :) Jeg regner nu også med at vi bliver ved med at ryge - med måde. Bare ikke mens jeg er gravid og ammer..

Er rart at høre, at der er så mange "normale" mennesker der ryger. Dem jeg kender til, der gør det, er enten udsyrede musikere eller dem af min lillebrors venner, som sprang fra uddannelser og mistede kærester og har brugt de sidste 10 år på hash og computerspil.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Dumpet af kæresten - check

Elsker hash og computerspil - check

Udsyret musiker - check

Sprunget mellem uddannelser - check

........

Men jeg er så også kun 23 ;)

Pøj pøj med stoppet, det er lige den første nat der er værst så er det barnemad :)

Titel:
Junior medlem

Der er masser af 'normale' mennesker der ryger.
Er selv 37, har godt job, kæreste, to børn, men kan godt få det til at fungerer selvom jeg ryger. En del i min omganskreds ryger, men andre gør ikke og aner ikke jeg gør det.
Det er klart mit forbrug er mindre og det er ikke så tit jeg ryger, som da jeg kun havde mig selv at tænke på.

God fornøjelse med familie forøgelsen ;-)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg henter også mit hash oppe ved en flink familie med unger og gode jobs.

Normale mennesker er dejlige. Selvom jeg ryger hash bryder jeg mig ikke specielt om at skulle sidde og vække en eller anden junkie i hans metadon brændert for at han kan ta røven på mig med noget lorte tjald ;)

Titel:
Junior medlem

Citat:
Dumpet af kæresten - check
Elsker hash og computerspil - check
Udsyret musiker - check
Sprunget mellem uddannelser - check

Ja ok, så hører du jo faktisk til mit skræmmebillede :) Meen, det er altså heller ikke nok bare at springe mellem uddannelser. Det har jeg selv gjort og det går udemærket for mig. Næh, man skal droppe dem helt og blive fidibus eller småkriminel in general.. så spiller det åbenbart. Synes min brors venner. Forstår det ikke...

De udsyrede musikere jeg kender er dobbelt så gamle som dig, så du kan nå at rette op på det endnu ;)

Citat:
God fornøjelse med familie forøgelsen ;)

Ja, det er skidesjovt at lave børn! ;)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

He he der skal også være plads til det utradionelle i guess ;)

Jeg regner så godt nok med at bryde mønstret og springe kriminaliteten over og blive snedker / instrument mager istedet så kan jeg være udsyret musiker samtidig :=)

Men ja hash kan sgu pacificere en fuldstændig hvis man ikke laver andet :/

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Norge
hei kjære missy!

ja det var nesten som å lese historien om meg og min kjæreste. og om ikke vi er akkurat vellutdannet noen av oss,så har vi gode jobber og to barn. hun har nok holdt jointen rykende i langt flere år enn meg, og da vi flyttet sammen hang jeg meg på de daglige to rever etter barnas sengetid; tv. aqvarell, gitar, en god dvd, pizza og sjoklade. år 2: tv.tv.tv, stearin, backgammon, tv: år 3: stress, tv.tv.tv.tvtvtvtv. stress. skaffe mer!! for å i det hele tatt holde hverandre ut. kjærligheten blir så et spørsmål om å ha noe å flyte på. hasj.

hennes humør ble etterhvert ikke til å fortså. joint. tv.
psykolog for henne. stillhet og apati fra meg. slossing. tv.
og ikke spør meg om jula engang...

jeg elsker henne. vi er fortsatt sammen. men det gikk til helvete.
i oktober flyttet jeg ut og tok et barn med meg.
vi er fortsatt sammen. men i hvert vårt hus.

jeg vet ikke hva jeg kan fortelle deg, eller hvorfor.
jeg bare sier det. jeg er nok ikke den skarpeste kniven i skuffen når det kommer til forhold, men jeg vet et og annet om hvorfor jeg sitter alene om kvelden og savner henne, og hun slår seg selv ihjel med sine minner.

den weekend jointen er langt avsted. jeg det ikke om den finns. men vi leter. om du finner den så fortell meg om det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

herregud, hvor stereotypt det innlegget mitt var! om ikke ensidig.

straff meg!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
jackdowe skrev:
straff meg!

Sågerne! Hvor bor du? :twisted:

ej, jeg synes dit indlæg er meget relevant og viser hvordan det også kan gå. Du skriver at i stadig er sammen, så det må vel betyde, at der stadig er håb om at få forholdet til at blomstre igen?
I hvertfald håber jeg det bedste for jer begge og jeres børn.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

Hej Jackdowe

Tak for dit indlæg. Synes slet ikke at det var stereotypt, tværtimod. Er ked af at høre, hvor langt ud I kom, og at det nu er endt med at I bor hver for sig. Men som Fanny skriver, så må der jo være et eller andet, der holder jer sammen - på trods af jeres historie. Jeg håber at I finder ud af det!

Missy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

takk takk! det ble da også godt å bo litt fra hverandre. det skulle vært den nye trenden. men nok om meg, for faen.

syns bare jeg ser litt mange likhetstrekk hos misbrukere om dagen.
hvorfor har ingen opplyst om fisse fallgruvenen før? er det fordi norge har fjell? kom aldri opplysningstiden igjennom?

visste dere det nedi danmark? alt dette?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Nu du spørger, vil jeg lige give min mening til kende. For mig er børn og rusmidler, om det så er hash og alkohol, ikke noget der skal blandes sammen.

Man har også et ansvar for sine børn når man sover, og specielt et ansvar for at være en mor der ikke er depressiv. Der er selvfølgelig sindslidelser der gør man ikke kan komme uden om dette, men du beskriver selv at du mener der er pga. hashen. Dine børn vil opdage jeres misbrug, hvis ikke de ved det allerede. Du beskriver allerede nu at du bliver lad og går i stå af det, det går ud over dit barn.

Der er hjælp at hente, også anonymt - og det synes jeg du bør. Tal evt. med din læge.

Og så synes jeg I skal få styr på de ting inden I får et barn til. et barn skal man ikke få, for at have noget andet at lave end at ryge hash.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]