Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 20:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Er der andre som mig?

Jeg er kvinde, midt i 30'erne, gift og har en søn på 2 år. Jeg er veluddannet, selvstændig med konsulentvirksomhed, bor og lever "helt normalt" og har hvad man kunne kalde sunde interesser.

MEN jeg ryger hash og har gjort det i årevis. Det er en stor, stor hemmelighed. Kender ingen der ryger hash og min omgangskreds aner ikke, hvad jeg er ude i. Min mand har jeg desværre fået lidt med på vognen, han var ellers nærmest modstander af hash, da jeg mødte ham for 8 år siden.

Nu lyder det måske storslemt, det er det sådan set ikke. Vi har bare været inde i en stime, hvor vi siden i sommer har røget 1-2 joints hver aften, når vores søn er lagt i seng. For mig fungerer det nogenlunde som at drikke ½ flaske rødvin, jeg slapper heelt af.

Problemet er, at jeg intet får lavet, når jeg ryger. Ser kun tv/film eller sidder foran computeren. Og så er det heller ikke så godt for mine depressive tendenser. Har været i medicinsk behandling for depression flere gange i løbet af de sidste 10 år. Jeg er ret sikker på, at hashen har en negativ indvirkning på mit humør.

Når jeg tænker tilbage, kan jeg se, at hash har været en stor del af mit liv de sidste 15 år. Jeg har i perioder røget mere eller mindre, er ofte kommet til at føle lede ved det (når jeg kommer dertil, hvor jeg faktisk ikke kan mærke at jeg er skæv, men kan mærke når jeg ikke er det..) og er stoppet, men hver gang begynder jeg igen. Og bortset fra dengang i gymnasietiden og et par år efter, hvor det var lidt sejt at ryge fede, så har det været en hemmelighed overfor dem omkring mig.