Hej jeg er en dreng på 15 som mere eller mindre nok mere er på vej psykisk ned ad bakke jeg har brug for at skrive den her tekst for at erkende for mig selv at jeg må i nød til at gøre noget for at få det bedre og ikke bare isolere mig . . ! min nedtur har nok ikke så meget med stoffer at gøre men ved ikke hvor jeg ellers skulle skrive den uden at mine venner skulle komme til at læse den .
jeg er søn af en paranoid skizofren far han har aldrig rigtig vist eller givet udtryk for hans hans sygdom så på mig har han på mange måder virket som en normal far men efter som jeg er blevet "ældre" har han fortalt mig om hvordan han har det og jeg kan også mærke det på ham . jeg har altid haft et meget meget nært forhold til ham nok også mere end hvad godt er eftersom han er syg .
mine forældre er skilt og blev skilt da jeg var ca 4 så kan ikke rigtig huske noget fra da de var sammen ..
de blev skilt fordi min far var alvorlig alkoholiker.
da jeg begyndte i 1 klasse flyttede min far på gaden efter han blev smidt ud af en kæreste som sagde han ikke skulle tage medicin fordi han "Bare" ikke var kommet over at hans mor var død som 40 årig ..
men da han blev for underlig til hun kunne holde det ud smed hun ham ud .. SO...
så min far var hjemløs i Kbh. uden medicin og gik rundt i en slags marerids verden i et år . hvor jeg så efter har fået at vide at han begyndte på diverse stoffer som speed, ryge heroin, metadon, ketogan, og flere tror jeg . da han kom på gaden så jeg ham ikke i et helt år udover hans fødselsdag hvor han kom fulstændig blæst på speed op kl. 6 om morgenen og ville have mig med hvor efter min mor bogstaveligt talt smed ham ud . jeg har efter fået at vide at han ikke havde sovet i 3 dage og efter episoden havde sat sig ned på århus banegård og begyndt at råbe efter folk uden grund og pludselig sortnede det for hans øjne og han først vågnede 24 timer efter på en lande vej med kun en sko på foden uvidende om hvad der var sket de foregående 24 timer . / : ..
efter min far kom på gaden fik min mor at vide af lærene at jeg var trukket mig meget ind i mig selv og sad det meste af tiden for mig selv .
Jeg kan ikke huske særlig meget af det første år i skole ..
Men så efter et år skaffede min far sig en lejlighed her i århus og han begyndte at få metadon gratis et sted i århus han bildte dem ind at han havde været meget mere afhængig af diverse stoffer end han egenlig havde været fordi hans syntes det hjalp på hans sygdom han får en dejlig ro i kroppen siger han .
Nå men det begynder at gå godt for mig jeg bliver klassens spas mager og alle syns jeg er gevaldig flink og morsom og jeg får også nogle rigtig gode venner som jeg nok vil have resten af livet . Men i 7 klasse begynder jeg at få vældig mange selværds problemer om mit udseende det nok meget normalt altså har aldrig haft problemer med at score piger men jeg begyndte at få det dårligt og tænke på hvad andre syntes om mig osv. jeg begynder at ryge i 7 klasse jeg er nok 13 år og begynder også at drikke med vennerne det var smadder hyggeligt med nogle øl og en pakke billige pap blå ld smøger nede i skoven og så ryge 10 smøger på 10 min. og være smadder stiv og lykkelig af meget få øl hehe ... nå men som månederne går skal der jo flere øl til og jeg begynder virkelig at drikke igennem til fester så man egenlig går glip af festen fordi man ikke rigtig kan huske noget efter kl 11 .. det laver jeg så også om på og drikker så jeg kan være fuld men stadig deltage på et eller andet plan i festen . i slutningen af 7`vende får jeg et rædselsfuldt andfald om natten hvor jeg men vågner halvt og kan overhovdet ikke tænke fordi min krop er fuld angst virkelig en frygtelig oplevelse min mor får mig til lægen men det er ligesom hun ikke forstår hvad jeg mener så hun gør ikke noget ved det ..
Jeg begynder at pjække meget fra skole sammen med mine venner og drikke mig stiv i hverdagene nok ca. en gang om ugen jeg begynder at få det dårligt hver morgen når jeg skal i skole og har det som om at det eneste sted jeg kan have det trygt og godt er hos min far så jeg begynder at være mere og mere hos ham og mindre og mindre hos min mor selvom det er hende der har forældre myndigheden.
En dag hvor jeg vågner kan jeg ikke klare mere og ligger i foster stilling i min seng og græder og nægter at gå i skole mine selværdsproblemer er på det tidspunkt fuldstændig i bund jeg kan ikke overskue noget som helst i skolen jeg går i en klasse med næsten 50 elever og det eneste sted jeg har det nogenlunde er i frikvarteret hvor jeg kan sidde og ryge smøger .. men jeg nægter at gå i skole og min mor kan nu se at der er noget galt så jeg får en kontakt person fra komunnen som der kommer nogle gange og snakker med mig han er egenlig også meget sød og sådan.. jeg går ud af skolen og starter i et praktik forløb hvor meningen egenlig også var at jeg skulle have hjemme undervisning 2 dage om ugen men det bliver ikke til noget fordi min skole ikke får givet mig noget materialle men det sted er også fint nok der går ikke særlig mange der og vi laver nogle spænde ting jeg begynder tit at svigte mine aftaler med mine venner og melde mig syg fordi jeg ikke kan overskue at være andre stedet end hos min far jeg isolere mig ude ved ham og overtager nærmest hans menneske sky adfærd .. og mine venner er ved at blive godt trætte af det .. !

Jeg skal nok forsætte på praktik-stedet til sommer ferien hvor jeg skal på efterskole det glæder jeg miig til .
nå men nu til nu jeg sidder hos min far og skriver denne her nok så uoverskuelige til steder mangel fulde tekst om hvordan jeg har det!
Jeg har overbliks vanskligheder så den er sikkert meget uoverskuelig at læse men havde bare brug for at skrive den fordi jeg går og siger til mig selv at alt er godt og hvis du kun kan have det godt hos din far hvad er problemet så, så bliv der bare ..

.. det jeg har skrevet er mig men føler at jeg har siddet og skrevet om en anden eftersom jeg kun til tider har følelser om hvordan jeg har det .. / : .. Jeg har i dette forløb også til tider ikke engang engang om måneden røget Hash/pot eller taget metadon..
ved godt dette ikke er en psykolog brevkasse men føler jeg har fået et slags forhold til dette site så skriver den her .. hvis teksten er "upassende til denne side så skriv det venligst .
kærlige hilsener mig .