Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 20:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: HJÆLP :P
Junior medlem

Ej, ingen alarm.
Jeg er bare MEGA træt for tiden. Jeg kan være vågen i et par timer og så føler jeg trætheden vælte ind over mig. Jeg er både mentalt og fysisk træt. Nytårsaften indtog jeg 8 kix og sov efterfølgende kun 5 timer. Dagen efter fik jeg dog en masse søvn og havde det ganske okay. Jeg plejer aldrig at have træthedsproblemer efter sådan nogle ture.

Rent mentalt har jeg det formidabelt taget min nytårsaften i betragtning. Jeg plejer normalt at være lidt mærkelig 2-5 dage efter, men jeg er helt i top og mangler slet ikke motivation. Jeg er bare pisse træt.

Jeg kunne lave knap 5 armstrækkere før jeg gik i gulvet, hvor jeg normalt snildt laver 40.

nogen der har et bud på hvad det kan være? En "vinterdepression"? havde jeg så ikke været MEGET mere mentalt påvirket?

tak på forhånd. Medaljens bagside? Tja, vidste ikke hvor det ellers skulle være..

Titel: Re: HJÆLP :P
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
HLX skrev:

nogen der har et bud på hvad det kan være? En "vinterdepression"? havde jeg så ikke været MEGET mere mentalt påvirket?

Har sgu ellers hørt om nogle ret hæftige vinter depressioner...

Titel:
Medlem

Det er højst sandsynligt de ecstasy-piller du har indtaget. Som du nok ved, så frigiver MDMA serotonin, og serotonin spiller en central rolle i humør/træthed (fysisk og psykisk, som du nævner) og søvnrytmen (som du også klager over - det har også noget med melatonin at gøre).

Jeg har allerede svaret på en lignende tråd. Prøv at læse mit indlæg, og se om det ikke giver mere mening:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 946#206946

Næste gang, så stik lige en finger i jorden med de piller. Jeg vil ikke moralprædike, men så meget MDMA er slet ikke sundt, og redosering er endnu værre. Det kommer ikke bag på mig, at du har det sådan, og jeg tør ikke tænke på hvad der ellers har været i de piller. Næste gang bliver måske værre, så pas på dig selv.

Få dig noget motion, spis sundt og indtag evt. B6-vitamin sammen med 5-HTP. God bedring.

Titel:
Junior medlem

tak tak :)

Nu dyrker jeg fitness 6 dage om ugen, så den del er 100% dækket. Nu kender jeg tilfældigvis de her piller rimelig godt og jeg ved at de ikke er spækket med en masse affald. MDMA doserne i dem er endda også ret lave, men stadig er den samlede dose også ALT for høj, og ikke noget jeg vil gentage. Har heller aldrig været på så høj en dose før.

Mht. til din besvarelse i den anden tråd vedr. Melatonin, så går jeg også igang med 5-htp fra imorgen af. Håber det kan hjælpe lidt på trods af at du siger, at det ikke har de mest imponerende resultater.

Medlem
Brugeravatar

HLX skrev:
Ej, ingen alarm.

Så lad være at råbe ulven kommer! :wink:

Jeg har selv været fuldstændig færdig efter nytår og er så stille og roligt ved at komme ind i den normale rytme igen - det skal du vel også bare vænne dig til?

Titel:
Medlem

HLX skrev:
Mht. til din besvarelse i den anden tråd vedr. Melatonin, så går jeg også igang med 5-htp fra imorgen af. Håber det kan hjælpe lidt på trods af at du siger, at det ikke har de mest imponerende resultater.

5-HTP virker udmærket, og det er nok det du allermest har brug for lige nu. Jeg kan forestille mig at du mangler serotonin efter den tur, så 5-HTP vil virke rigtig godt til formålet.

For deciderede søvnproblemer, som ikke nødvendigvis skyldes for lidt serotonin, er melatonin nok foretrukket til at få dig på rette spor igen.

Tag 100 mg når du står op, omkring morgenmaden, og tag 100 mg til 4-6 timer inden du skal i seng. Gør dette i 2-4 dage, alt efter hvor godt du får det af det. Derefter bør du skrue dosen ned til 100 mg 4-6 timer inden du går i seng, dagligt, indtil du føler du er ved at være normal igen. B6-vitamin hjælper med omdannelsen til serotonin. 100-200 mg B6-vitamin er fint.

Husk, at vitaminer ikke kan erstatte god, sund mad.

Meld tilbage om hvad du har gjort og hvordan det er gået med det. Det kan være andre kan bruge historien :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HLX skrev:
Jeg er bare MEGA træt for tiden. Jeg kan være vågen i et par timer og så føler jeg trætheden vælte ind over mig. Jeg er både mentalt og fysisk træt. Nytårsaften indtog jeg 8 kix

Jeg tror du har forklaringen her. En vinterdepression kommer ikke bare lige sådan, og når du beviseligt har indtaget en så stor mænge af kix, så er det ulogisk at lede efter en helt ny forklaring som vinterdepression (med mindre du kan mønstre en lang historie af vinterdepressioner, der er startet på et så usædvanligt tidspunkt som januar).

Man mener at de reversible skader/hjerneændringer fra MDMA (som især optræder ved doser over 200 mg og fortsat redosering over en aften) forsvinder i løbet af et par måneder (ca.).

Titel:
Junior medlem

Som opsummering skal det nævnes at jeg pt har det ganske fint og mine søvnproblemer er overstået (so far).

Desuden tror jeg den der vinterdepressionsdebat er ret fejlplaceret. Troede jeg havde givet en nogenlunde præcis beskrivelse af mit humør og motivation, som er det absolut mest udsatte når der gælder en depression.

@Malkavian: Jeg har aldrig før haft en bemærkelsesværdig depression. Desuden vil jeg gætte på at de kix jeg har indtaget indeholder ca. 50mg MDMA pr stk. Det er et lamt og uprofessionelt gæt, men det er ca. hvad virkningen føles som. Men okay, 400mg er heller ikk' HR :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]