HLX skrev:
Mht. til din besvarelse i den anden tråd vedr. Melatonin, så går jeg også igang med 5-htp fra imorgen af. Håber det kan hjælpe lidt på trods af at du siger, at det ikke har de mest imponerende resultater.
5-HTP virker udmærket, og det er nok det du allermest har brug for lige nu. Jeg kan forestille mig at du mangler serotonin efter den tur, så 5-HTP vil virke rigtig godt til formålet.
For deciderede søvnproblemer, som ikke nødvendigvis skyldes for lidt serotonin, er melatonin nok foretrukket til at få dig på rette spor igen.
Tag 100 mg når du står op, omkring morgenmaden, og tag 100 mg til 4-6 timer inden du skal i seng. Gør dette i 2-4 dage, alt efter hvor godt du får det af det. Derefter bør du skrue dosen ned til 100 mg 4-6 timer inden du går i seng, dagligt, indtil du føler du er ved at være normal igen. B6-vitamin hjælper med omdannelsen til serotonin. 100-200 mg B6-vitamin er fint.
Husk, at vitaminer ikke kan erstatte god, sund mad.
Meld tilbage om hvad du har gjort og hvordan det er gået med det. Det kan være andre kan bruge historien