Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 22:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey folkens går og tumler med en rygespause og der er nogle ting jeg ikke helt kan få hold på.

Jeg prøvede THC, uden de store overvejelser, da jeg startede i 1. g for 3 år siden, og det var kærlighed ved første sug. Har altid haft alt for meget kørende i hoved til nogensinde at kunne slappe af og det gjorde mig indadvendt og tungsindig.
Men at starte på gym var en optur af dimentioner og det var fuldendt da jeg fandt røgen. Det var et åndehul hvor jeg kunne slappe af fokusere på én ting ad gangen, og det gjorde mig langsomt mere udadvent. Først kun når jeg var påvirket, men lidt efter lidt kom der mere styr på tankerne i mit hoved og jeg begyndte at tale meget og blive enormt social.
Havde stadig mine små nedture, men det hele var mere afdæmpet. Jeg begyndt at undersøge mit sind, blev mere bevidst om hvordan jeg fungerede og fik venner i ryger- og stofmiljøet og dele det hele med. Jeg holdt forbruget til weekenderne og det gik aldrig rigtig ud over min skole.
Da så 3. g var færdig og ferien startede så blev der røget igennem og da arbejdet overtog så blev røgen hverdagskost. Det var sådan set ikke rigtig noget problem og jeg havde det godt nok med det, men kunne godt se at et hverdagsforbrug måske var lige rigeligt for mig og mine venner pressede lidt på for at for mig til at tage en pause.
Jeg har nu holdt i 7 dage og de har virkelig været hårde. Alle mine problemer fra det sidste år og mine problemer med mig selv fra før jeg startede er dukket op igen og mit humør svinger helt sindsygt fra ekstrem til ekstrem. Har meget svært ved at være alene og min hverdag giver ingen mening mere. Er begyndt at overveje om jeg ikke kunne starte igen og så holde et mere moderat forbrug, eller om jeg bare skal holde ved.
Hvad mener I?

Mvh.
Anarkrig

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg syndes helt klart du skal prøve at stoppe. Også måske starte lidt i weekenderne senere hen.

Jeg har selv røget hver dag de sidste 2 år. Og jeg har fået det dårligere og dårligere.

Det er min anden dag uden røg i dag. Jeg prøver igen igen igen igen. At stoppe i hver dagen. Fordi jeg er startet i skole igen.

Jeg tror dog aldrig jeg vil stoppe helt med tjalden, ryge i weekenderne kunne være okay. Men jeg bliver nød til at stoppe i hverdagen.

Så jeg synes du skal holde ud. 7 dage er okay. Min længste pause var på 10 dage.

Good Luck! :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kunne lyde som om du hele tiden har haft nogle grundlæggende problemer med dig selv, som du har medicineret med THC. Efter min mening bør du arbejde med de problemer først og fremmest og kan måske dæmpe dem med THC, når du får det for slemt.

Problemet med at dæmpe problemerne med THC er, at de formentlig bare vil indhente dig senere og kan blive værre med tiden. Efter min mening bør du arbejde dig ind til problemets kerne og finde ud af hvad der holder dig tilbage og plager dig. Måske terapi kunne være en god idé, så du kan blive inspireret og støttet i processen... Held og lykke :)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg er enig med Ars. Det kan godt være det er hårdt uden røgen, men det er ihvertfald bedre end at fortrænge problemerne med den. Prøv at få talt ud om dine problemer med en god ven. Jeg synes også det lyder som om det er nogle dybere problemer du bare har fortrængt i den tid med røg.

Problemer skal gerne tackles så de ikke bare vokser og bliver til større problemer. At fortrænge dem ved at ryge løser dem ikke. Man skal helst komme til kernen af dem og fjerne årsagen, ikke symptomerne. Måske er det i bund og grund sundest at tågen er lettet en smule :)

Nu ved jeg ikke om jeg overfortokler det som du siger. Det lyder bare som om der har været nogle tidligere problemer du bare er blevet ved med at skubbe forud.

-Jimmy Carter

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
for mig lyder det lidt som om du konfronterede dine problemer ved hjælp af tjalden, har måske haft gode tanker og opdaget den du stræber efter at være.. men så nu med tjalden på hylden, behøver dine tanker omkring dig selv og den du gerne vil være, så også at blive lagt på hylden... det psykiske spiller en stor rolle, specielt mht hash abstinenser og hvor slemt det egentlig skal være...

Ellers er terapi måske en løsning, eller hvis du er ung nok, social kontakten i din komune!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det lyder som om at THCén har været et rigtigt godt terapeutisk stof for dig og hjulpet dig med at åbne op socialt. Problemet er bare, at du "falder tilbage" når du ikke ryger. Måske er det bedste, at du bare trapper ned og kun ryger f.eks. i weekenderne som før. Hvis du altså har selvdiciplin nok!

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Kender det alt for godt. Har røget stort set dagligt i 5 år. For to år siden prøvede jeg første gang at begrænse det og har siden kørt fra at ville stoppe helt til at være totalt ligeglad med hvor meget jeg røg. Tænkte på om det måske var en ide at starte et under fora hvor hashryger kan støtte hinanden i at lade være?
Pt har jeg ikke røget i knapt 40 timer, hvilket går nogenlunde let, da jeg er ½ syg med ondt halsen. Men søvn kom der sku ikke meget af i nat.
Jeg tror ikke at det er en god idé for hverken dig eller mig at ryge hver dag(hvis det overhovedet er for nogen) men det er bare så satans rart...
Min længste pause havde jeg her i sommers hvor jeg nåede noget der minder om godt 2 uger. Jeg har haft nogenlunde erfaring med at erstate rygning med spisning men det er en kort fristet løsning. Det skal så også siges at det største problem ved hashrygning (som jeg ser det) er de helbredsmæssige konsekvenser.
Egentligt skriver jeg her for at opfordre til et fora for online støtte til ikke at ryge, men da det sandsynligvis ikke bliver til noget(i hvert fald ikke foreløbigt-der er jo en hvis laid back attityde når det gælder initiativer her på sitet) så vil jeg tilbyde at interesserede kan PM mig, så kan vi kører en støtte ordning der hvis det frister? Kunne godt selv bruge lidt moralsk opbakning af og til..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hamp skrev:
Kender det alt for godt. Har røget stort set dagligt i 5 år. For to år siden prøvede jeg første gang at begrænse det og har siden kørt fra at ville stoppe helt til at være totalt ligeglad med hvor meget jeg røg. Tænkte på om det måske var en ide at starte et under fora hvor hashryger kan støtte hinanden i at lade være?
Pt har jeg ikke røget i knapt 40 timer, hvilket går nogenlunde let, da jeg er ½ syg med ondt halsen. Men søvn kom der sku ikke meget af i nat.
Jeg tror ikke at det er en god idé for hverken dig eller mig at ryge hver dag(hvis det overhovedet er for nogen) men det er bare så satans rart...
Min længste pause havde jeg her i sommers hvor jeg nåede noget der minder om godt 2 uger. Jeg har haft nogenlunde erfaring med at erstate rygning med spisning men det er en kort fristet løsning. Det skal så også siges at det største problem ved hashrygning (som jeg ser det) er de helbredsmæssige konsekvenser.
Egentligt skriver jeg her for at opfordre til et fora for online støtte til ikke at ryge, men da det sandsynligvis ikke bliver til noget(i hvert fald ikke foreløbigt-der er jo en hvis laid back attityde når det gælder initiativer her på sitet) så vil jeg tilbyde at interesserede kan PM mig, så kan vi kører en støtte ordning der hvis det frister? Kunne godt selv bruge lidt moralsk opbakning af og til..

Det er en rigtig god ide. at starte et underforum, tror at støtten - selvom den er elektronisk, kan hjælpe en del mennesker herinde, mig selv inklusive måske 8)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
God ide Hamp! Jeg har selv ofte tænkt på det samme, da det synes som om, der opstår gentagende tråde omkring problemt ved at holde op med hash. Humorristiske navne til underforummet har da også krydset mine tanker... Her er nogle foreslag til hvad vi kan kalde det:

-Bonghjernernes tudehjørne

-hashomanernes støttecenter

-HA (Hassomanic anonymous)

-Tågen letter

Jeg stemmer personligt for den øverste :lol: .

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
:)

Titel:
Medlem

Som mange af jer er inde på er det jo self ikke stoffet i sig selv der er problemet. Men her i tirsdags fandt jeg ud af problemet, jeg var søgt tilbage til at holde fast i noget jeg troede var sikkert og hun har svigtet min tryghed så mange gange og alligevel holdt jeg ved. Jeg tog ikke det ansvar som min levevis krævede og konfronterede min verden som den kom. Hvis man vælger at søge ud i en verden hævet over det vi kan se, må man tage det ansvar og konfrontere det svar der kommer og ikke gemme sig bag sin tryghedsnakomani. Tager man ikke det ansvar bliver man enten 100 % afhængig af andre eller afhængig af andres religion.
Dette svar jeg fandt har ikke gjort mig glad, men mere bevidst om min situation og min verden. Det har givet mig selv kontrollen og det har nok alligevel gjort mig gladere. Stoffet er aldrig problemet, men det kan gøre det værre.
Har svært ved at få det hele ned som tekst, men er virkelig kommet tilbage på rette vej efter et år hvor jeg fortrængt mit eget verdensbillede.
Synes ideen om et underforum virker som en god idé, mange folk der ender i et hverdagsforbrug(misbrug) har i første omgang brug for at få styr på deres tilværelse, så kan de se deres forbrug i et ordentlig lys. At se ned på sig selv for at fyre hver dag, men ikke kunne stoppe er sgu den mest usunde situation.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

lyder til at du har fået lidt styr på dine tanker - eller ihvertfald er igang med processen (vi bliver nok aldrig færdige, os tænkende væsener).... Rigtig meget held og lykke fremover!!!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Anarkrig skrev:
arbejdet overtog så blev røgen hverdagskost. Det var sådan set ikke rigtig noget problem og jeg havde det godt nok med det, men kunne godt se at et hverdagsforbrug måske var lige rigeligt for mig og mine venner pressede lidt på for at for mig til at tage en pause.
Jeg har nu holdt i 7 dage og de har virkelig været hårde. Alle mine problemer fra det sidste år og mine problemer med mig selv fra før jeg startede er dukket op igen og mit humør svinger helt sindsygt fra ekstrem til ekstrem.

Det lader på den ene side til, at hashen har nogle rigtig gode terapeutiske virkninger på dig, men hvis du har tænkt dig at ændre dit forbrug kan man vel godt gå ud fra, at du nu er nået til et punkt, hvor også andre ikke-så-fede ting er begyndt at dukke frem? Eller hvad? Du er lidt uklar omkring skadevirkningerne?

Det kommer igen an på dit temperament, men måske var det bedre bare at skære langsomt ned i stedet for at lave totalt rygestop. Der er desværre en række ubehagelige virkninger ved brat rygestop, som nedtrapning ikke har i samme grad.

Ellers synes jeg da, at det er godt du har taget mod til at kigge problemerne i øjnene. Hvis du får lidt mere has på dem, så bliver du et stærkere menneske. Altså "has" på dem, ikke ... du ved ... ;)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
-Bonghjernernes tudehjørne

Den stemmer jeg også for Fanny!

Og til Anarkrig: Det lyder godt at du er kommet på rette vej igen og har idintificeret problemet. Det er et stort skridt i den rigtige retning :)

-Jimmy Carter

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt Omkring
Haha Bonghjernernes tudehjørne lyder da for niice :D

Med hensyn til nedskæring har jeg oz selv tænkt på det men kan sq aldrig :S Har prøvet et par gange , Underligt nok siger folk man får svedture søvnløshed og alt det der ? Har jeg aldrig oplevet :b ? Men så længe man oz selv har det godt med at ryge gør det vel heller ikk noget man ryger i hverdagene eller hva ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
o1-Skunk skrev:

Med hensyn til nedskæring har jeg oz selv tænkt på det men kan sq aldrig :S Har prøvet et par gange , Underligt nok siger folk man får svedture søvnløshed og alt det der ? Har jeg aldrig oplevet :b ? Men så længe man oz selv har det godt med at ryge gør det vel heller ikk noget man ryger i hverdagene eller hva ?

hehe du modsiger hvis dig selv lidt der..
hvis du ik ka skære ned, så er det jo klart du ik har oplevet svedeture osv ;)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Hey . . . suger selv hver dag og kan ikke se noget problem i det . . . har haft en hård barndom som nok er det der har gjort at jeg suger så meget nu . . . jeg har ikke lyst til at stoppe fordi det at sidde og lave en så lækker joint så muligt sammen med gutterne er blevet min ynglingsbeskæftigelse og jeg tænker at hvis man vil ryge så skal man ikke tude over konsekvenserne men leve med at man ikke bare kan få og få uden at gi' . . . har fandme os meget lort at tænke på hver dag . . så er det skolen, så er det familien osv. . . men så ryger jeg mig en godt joint og så i stedet for at glemme alt så plejer jeg at køre ud til vandet og tænke tingene igennem og det ender sku altid med at jeg finder en løsning . . .om man så må ofre sig lidt . . . det er jo noget man selv har valgt eller været skyld i . . . man ender kun i de situationer man selv har skabt . . . godt eller dårligt (en 1 eller 2 grams) :P haha

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt Omkring
ConfusioN skrev:
o1-Skunk skrev:

hehe du modsiger hvis dig selv lidt der..
hvis du ik ka skære ned, så er det jo klart du ik har oplevet svedeture osv ;)

Har prøvet holde den i 11 dage uden svedture osv . :D
Men ja var vist lidt skæv da jeg skrev det :b

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Don Galarsson skrev:
jeg har ikke lyst til at stoppe fordi det at sidde og lave en så lækker joint så muligt sammen med gutterne er blevet min ynglingsbeskæftigelse og jeg tænker at hvis man vil ryge så skal man ikke tude over konsekvenserne men leve med at man ikke bare kan få og få uden at gi'

Fair nok - men det er også fair nok, hvis andre personer prøver at balancere deres røg med andre mål i livet samtidig. Det er jo ikke enten eller.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]