Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 15:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: nervøsitet
Medlem

jeg føler mig tit nervøs når jeg sidder foran min computer .. mine forældre ved ikke jeg ryger smøger på mit værelse sån .. men mine tanker handler ik om at jeg kan blive nakket i at ryge.. for jeg kan ikke blive taget .. har jeg taget hånd for nemlig.. men hvergang jeg har røget en smøg sån .. så føler jeg mig nervøs og utilpas osv.. nogengange får jeg tanken ligesom når man får panikangst på Ecstasy .. den er der ikke .. men jeg kan huske følelsen af det.. jeg tager ecstasy meget sjældent.. og ryger en eller to gange om ugen.. det er det eneste

Kan være det bare er mig der kører mig selv op :S?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvordan har du taget forholdsregler for ikke at blive taget? Lyder ærligt talt som om at du, dine forholdsregler til trods, er nervøs for at blive taget i at sidde og ryge. kender selv fornemmelsen :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hvis du er sikker på ikke at blive taget, må du bare blive ved med at berolige dig selv. Slap fuldstændig af og lad være med at kontrolere noget. Selv hvis du blev taget, havde det ikke gjort nogen forskel, at du havde siddet og været bange for det. Du havde blot spildt noget af dit liv på et dårligt trip.
Hvis du ikke kan slappe helt af, må du jo prøve med andre settings? For det er rigtig nedgang at få ødelagt sin ryger af stressende tanker!

Titel:
Medlem

Nej for er ikke bange for at blive taget .. jeg tænker slet ikke på det sån.. det er virkelig ingenting for mig :) .. trust me ;)

Men fatter bare ikke hvorfor det lige sker :// .. kan os være jeg er meget nervøst anlagt eller hva man siger :S

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
hvor sjældent er sjændent? altså dit forbrug af ecstasy.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Der er altså ingen direkte grund i situationen til, at du skulle få det dårligt? Forstår jeg det ret?

I så fald er det vel et følelsesmæssigt problem der presser sig på. Du må fortælle lidt mere. Det er svært at gætte sig frem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måske har du det der kaldes dårlig samvittighed.

Titel:
Medlem

jeg ryger smøger på værelset .. ikke cannabis det ville de ku lugte.. Men ja jeg har ingen chance for at blive taget og det går heller ikke gennem mit hoved at jeg ku blive taget.. Ecstasy 1 gang hver 4-5 måned hvis ikke længere :)

Jeg har det bare mærkeligt sån .. men det går over rigtig hurtigt :S

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
JAMEN , så lider du vel af en mild form for paranoia. det kan være et traume af en art (ved godt det er at køre det op).

hvis du lider af ubegrundet frygt for at noget ellers ligegyldigt skal ske må det vel være noia.

kender en rødhåret dreng som havde en grim oplevelse med en anden fyr, og han lider af hjertebanken osv når han møder ham, selvom han ved der ikke sker noget. det er et traume. en form for følelses mæssigt flash back. måske har du prøvet at få en ubehagelig skidebalde for at ryge for år tilbage? det ku meget vel være en forklaring,

god bedring med din neurotiske psyke.

Titel:
Medlem

jeg har paranoia det er jeg sikker på .. måske social paranoia.. jeg tror altid folk kigger på mig eller siger noget om mig.. og tænker hurtigt at jeg skal smadre dem eller at nu sker der snart slåskamp .. det er så det.. Men kan det os godt bare komme sådan der når man sidder hjemme trygt på sit værelse? :S:S

Synes det er lidt fucked.. men kan vel os være at nikotinen giver mig en følelse hvor at jeg så kan huske et tidspunkt på E hvor jeg fik lidt panik osv .. hvor jeg følte jeg var ved atr miste kontrollen osv

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
altså, det du beriver er i hvertfald paranoia.. endda på den farlige måde, idet udenforstående er i fare for håndmadder når du er omkring.

hold lidt igen med E osv. og hvis niotin på en eller anden måde vækker minder/giver flashbac burde du også kvitte smøgerne.

nu ved jeg ikke hvor meget det hæmmer dig i din dagligdag, men hvis det er et probem burde du ihvertfad gøre noget aktivt for at komme til bunds i det.. motion kan iøvrigt virke rigtig godt på lette deprissioner og skummelt humør (selvværd osv). prøv at løbe en tur i ny og næ.

og sug en masse fede når du tager i byen, da de passificerer dig og sikrer andre mennesker,

kys mig 8o :joint:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Nikotin kan sagtens gøre dig nervøs og anspændt hvis du ikke ryger hver dag. Det har jeg da selv oplevet, hvis du ikke er fast ryger og suger en smøg bliver du meget rastløs (jeg gør hvertfald), kunne da forestille mig det var en katalysator.

- dikki

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja nikotin kan godt sætte sig lidt i solar-plexus, så at sige. Nærmest give det klassiske "flight/fight" instinkt. Følelsen af at falde eller være på flugt. Hvilket stress og angst også er. Hvordan er din omgangskreds eller opvækst? Har du fået den kærlighed du skulle bruge?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ok, jeg har nogle spørgsmål, som det egentlig undre mig, at ingen andre har stillet dig:

Hvor gammel er du? (du bor hjemme, og er bange for at dine gamle finder ud af at du ryger.. det lyder for mig som om at du er højest 15)

Hvordan tror du dine forældre ville tage det, hvis de opdagede dine smøger?

Har du overvejet at "springe ud" som ryger og fortælle dem det?

Har du overvejet om det er nikotinen som du bliver nervøs af, så du måske skulle lade være med at ryge?

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg tror sgu også det handler om dårlig samvittighed...

Måske tænker du, at de ikke kan opdage, men der er stadig den der tanke med "hvad nu hvis". Ud over det, så kan nikotin i sig selv, hvis man ikke er fast ryger, og ikke ryger så meget, godt gøre en nervøs og en smule anspændt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg vil også tro, at det er dårlig samvittighed. Udfra hvordan du har det, vil jeg tro, at dine forældre ikke vil blive specielt glade for, at du ryger. Spørg dig selv; hvad er det værste der kan ske? Kan du selv besvare de spørgsmål, så kan du selv klare den derfra, tror jeg.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: På vej tilbage til jorden
hmmmmm..tror jeg kender det..og det startede for mig som med dig, efter en oplevelse på ecstacy hvor jeg følte jeg var ved at miste kontrollen..flere gange på en aften..og det samme dagen efter

er ikke sikker på det er det der har gjort det, men noget tid efter den oplevelse (taler vel om en lille måned) begyndte jeg også bare at blive generelt urolig..kunne slet ikke slappe af til tider og mit hjerte bankede hurtigt. kunne ikke finde ud af hvad jeg skulle gøre med mig selv... nogle uger efter stoppede jeg med alle stoffer pga af dette da det er ubehageligt,,

det har så senere vist sig at være begyndelsen på noget andet..

men det med at du tror folk snakker om dig og sån - er det meget slemt..eller tænker du bare lige sån " de der snakker sikkert lort om mig" og så glemmet det lidt efter?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

godz skrev:
jeg føler mig tit nervøs når jeg sidder foran min computer .. mine forældre ved ikke jeg ryger smøger på mit værelse sån .. men mine tanker handler ik om at jeg kan blive nakket i at ryge.. for jeg kan ikke blive taget .. har jeg taget hånd for nemlig.. men hvergang jeg har røget en smøg sån .. så føler jeg mig nervøs og utilpas osv.. nogengange får jeg tanken ligesom når man får panikangst på Ecstasy .. den er der ikke .. men jeg kan huske følelsen af det.. jeg tager ecstasy meget sjældent.. og ryger en eller to gange om ugen.. det er det eneste

Kan være det bare er mig der kører mig selv op :S?

Jeg ved sgu ikke helt, hvad jeg skal sige. Det er rimelig usammenhængende, det du skriver. På den ene side nævner du smøgerne, og i næste åndedrag bortforklarer du deres relevans - men hvorfor så nævne dem? Du kunne gøre dig selv en tjeneste ved at få lidt mere klarhed over dine følelser og de ting, der tydeligvis forstyrrer dig.

Jeg siger ikke dette for at støde dig, men du kan meget vel lide af socialangst. Det er en meget udbredt lidelse, men den kan behandles. Prøv at taste "socialangst" ind i Google og kig lidt selv. Men jeg ville overveje at spørge min praktiserende læge, hvis jeg var dig. Det er ikke helt normalt at have så meget generaliseret angst, som du bærer rundt på.

Og pas så på stimulanterne, for det lyder ikke som om de gør noget godt for dig(?)

Titel:
Medlem

på Ecstasy er jeg imødekommende og åben og meget social.. også når jeg er fuld og skæv og alt det pjat hehe.. jeg er en der snakker meget når jeg er sammen med folk .. også selvom der er mange.. men føler også at ungdommen nu om dage står og spiller op heletiden.. alle dem der kigger på mig i byen osv kigger på den der måde somom man har en stirrekonkurrence.. jeg kigger bare væk men jeg får de ondeste billeder inde i mit hoved.. blodrødt.. men eftetr jeg er begyndt at ryge cannabis er jeg blevet meget mere åben overfor folk jeg ikke kender.. altså give dem en chance.. men det er der stadig det der med de kigger forkert på mig også får jeg de tanker der.. Men kan jo os være jeg bare har en kort lunte.. for det har min far fandme heh .. men mig og ham har et godt forhold også min mor og min storebror..

Malkavien det er fordi jeg ikke kan finde ud af det her grammatik shit :D jeg skriver alt for smadret hehe :P .. Jeg er 19 år gammel og bliver 20 her den 14 juli .. jeg vil stoppe med at ryge smøger da jeg ikke gider ryge to ting altså hash og smøger .. det giver ikke mening for mig .. og er igang med at stoppe med smøgerne ;)

Det er ikke noget problem for mig som sådan .. jeg ville bare vide hvad det ku være.. Min omgangskreds består af folk der godt kan lide at slåsse engang imellem og så har jeg 3 gode venner som jeg smoker med.. hvor jeg kan snakke om alt og være mig selv 100% .. det kan jeg os godt overfor de andre bare på en mere fest agtig måde.. og ikk så afslappet sån..

Når jeg ser folk kigge så tænker jeg at de vil noget.. og det går ikke over før jeg kan se de viser tegn på at de bare lige skulle kigge også ik mere.. men hvis de ikke kan styre sig så kan det godt ødelægge min aften fordi jeg går rundt og ikke føler jeg kan ha det sjovt da jeg tror der skal ske slåskamp på det ene eller andet tidspunkt..

Jeg tror selv jeg har dårlig selvtillid.. men med alderen synes jeg at jeg er begyndt at være lidt mere ligeglad hvad folk tænker om mig og det synes jeg er dejligt :)

Men de gange jeg har været på Ecstasy og diverse andre stoffer har jeg haft det utrolig fedt.. har kun taget Ecstasy 1 gang imens jeg var i byern.. de andre gange var sammen med mine 3 buddys der jeg kan snakke med alt om.. og de har været meget positive.. glemmer dem aldrig :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Godz
Ok, du er 19.. så må det vel være din egen sag, om du vælger at ryge cigaretter?
Nu handler din angst måske slet ikke om det at ryge (det skriver du selv istarten, men fortæller også, at du har taget "dine forholdsregler" for at blive opdaget, hvilket indikerer at du alligevel er bange for at blive opdaget) så jeg tænker, at det i hverfald ikke kan skade at fjerne denne angst først.
Som sagt er du 19 og dermed myndig. Derfor er du i din fulde ret til at bestemme over egen krop under ansvar og ryge hvis du vil. Fortæl dem at du er ryger. Ryg evt en cigaret sammen med dem. Dette vil cementerer for dem og dig selv, at du har din frie vilje.
Ryger dine forældre selv?

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]