Skou skrev:
@ ZaZZa
Har du ikke hørt om "Ribe modellen"?
Hash kan jo spores meget længere end amf fx kan. Der var i nyhederne for et stykke tid siden en ældre herre som havde en kronisk sygdom som forvoldte ham mange smerter, men hvis han røg en smule tjald dæmpede det hans smerter utrolig meget, men så en dag mens han sad hjemme i stuen og så tv troppede 2 betjente op og spurgte efter en pisprøve, og da den jo var positiv mistede han kørekortet, også selvom han aldrig havde været i nærheden af bilen mens han var skæv. Der var for så sent som et par dage siden i nyhederne et indlæg hvor man fulgte en narkorazzia, politiet har nu fået sådan et pupil skema hvor de kan bedømme om man er påvirket.
Mon ikke nultolerancen har erstattet Ribe-modellen, da sidstnævnte slet ikke kunne forsvares juridisk. Det tror jeg!!!
Har der været flere "Ribe-ofre" efter nultolerancen er indført?
Citat:
Der er klart nok en legitim problemstilling deri at folk køre hammerberusede rundt på vejene. Vi kender effekterne heraf, og der er nok mere end én spøgelsesbillist, der har lammet sig i alkohol og benzoer. Men man hverken forebygger eller fanger bedre disse mennsker ved at udsætte den store mængde af ansvarlige bilister uden forrigede køreevner for nytteløs forfølgelse
Nemmerlig. Alle bilister synes selv at de er verdens bedste til at køre bil - inklusiv mig selv
Selvom det er ulovligt at køre i hashpåvirket tilstand, er jeg ganske overbevist om at jeg er langt mere trafiksikker, når(læs: HVIS) jeg kører bil 4-5 timer efter go´skævert, end Brian på 18, som lige har købt en afdanket 320i og skal ud og gi´den max gas. Hellere holde fartgrænsen i skæv tilstand, end at ligge og fyre til lortet uden erfaring!
Hellere køre udhvilet i en lille skævert, end at køre, når man er ved at falde i søvn...meget hellere!!!
Hvad skal man vægte højst? En lovgivning, som skærer alle over samme kam, eller det fornuftige og ansvarlige individs evne til at kende egne begrænsninger og foretage en legitim handling ud fra selverkendelse?
Det her er ikke særlig fornuftigt, men skide skægt Jeg tror dog ikke, i min naive tankegang, at vedkommende havde intentioner om at køre overhovedet
Kan nogen diske op med lødige resultater, som beviser med større signifikans, at man fører motoriseret køretøj mindre sikkert, når man er påvirket at hvilket som helst rusmiddel end i clean/ædru tilstand?
Det kommer jo også i høj grad an på tolerance. Igen kan man bruge Brian på 18 versus en gammel hærdet alkoholiker, som både har drukket bajere og kørt bil hele livet, som et eksempel.
Ikke fordi det kan forsvares på nogen måde, men der er en overvejende sandsynlighed for, at den påvirkede alkoholiker klarer sig fuldt ud lige så godt i trafikken, som en grønskolling på 18 år...
Endvidere kender jeg personer, som også klarer sig meget bedre i trafikken i skæv tilstand, end så mange andre klaphatte, som ikke kan køre bil overhovedet...dem kører jeg sgu til stadighed med, uden den mindste frygt indblandet!
Nå, det er tid til at starte bilen for at komme ud og "grave huller" - længe leve jord-hookaen

Og nej...jeg synes
ikke det er smart at køre i bil når man er
bankeskæv - så er det lissom slået fast!