Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 01:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Den forunderlige verden!
Hvad er det farligste stof, kix eller HWBR frø? Og hvad er bivirkningerne ven HWBR frøene? For man har det jo ikke skidt dagen efter, men noget må de da gøre galt, tvivler på at de er helt uskadelige/ufarlige!

For mig er HWBR federe end kix, for de er billigere, man får et mindst ligeså fedt trip, og jeg får ikke kvalme af frøene... Så håber ikke de viser sig at være skide farlige ;)

Titel:
HWBR skulle minde om LSD - det er jo LSA man laver ud af disse, virkningen kan jeg ikke hjælpe dig med, har godt nok prøvet det, men må have lavet en fejl i køkken-kemien.

Personligt vil jeg mene at KEX er langt skadligere end LSA, men der er flere og flere der mener at MDMA brugt rigtigt ikke er videre skadeligt - men jeg vil fraråde alle at spise kex, der skal man have fat i det rene shit.

Titel:
Insane psychedelia user!

For det første - det hedder HBWR (Hawaian Baby Woodrose) og jeg tror det er ret svært at sammenligne med kex. Det er de færreste stoffer, der er skadelige første gang du tager dem eller på kort sigt. Som bekendt handler det om hvor meget og hvor ofte og i hvilken form. LSA frø tror jeg ikke er særlig sundt pga. de giftstoffer der er i frøene, men i sin rene form tror jeg ikke LSA er særlig skadeligt. Kex er heller ikke specielt sundt når det indeholder så meget andet, dog ville jeg mene at kex er sundere end LSA frø. Ren MDMA vil jeg næsten antage for værende uskadelig, hvis blot du indtager moderate doser og holder pause på ihvertfald to-tre uger pr. gang.

Hvis det handler om, hvorvidt du ikke ved om du skal tage det ene eller det andet, så vil jeg nok, med mindre du kender til en ekstraheringsmetode til ekstrakt af LSA fra frøene, holde mig fra dem og i stedet tage nogle kex. Kex er ikke nær så slemt som LSA frø. MDMA rusen er måske også noget lettere at håndtere.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Treasure@ Faktisk hedder de hawaiian baby wood rose :P

Titel:
Insane psychedelia user!

GOD DAMNIT SUCK MY BALLS! :evil:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Mit bud vil være HBWR frø.. De gør mig sku syg når jeg spiser mere end 2 frø. Har aldrig prøvet kægz men jeg har, via. observering af mange venner der har været på kægz, lagt mærke til at de altid føler sig fucked dagen efter. Mens jeg af egen erfaring ved at HBWR frø gør mig syg mens jeg tripper, men tilgengæld har jeg det herre lækkert dagen efter.. Som en nyfødt!

Men må jeg være så fræk og spørge til, om dit spørgsmål stilles pga. at du ikke ved hvilket stof du skal tage som det første psykedeliske stof eller er det bare ren nysgerrighed?

/Cope

Titel:
Medlem

Det er af ren nysgærrighed, Har prøvet begge stoffer.

Jeg bliver ikke syg af LSA frø, mens jeg er på dem. Heller ikke efter... Men vil det sige, at LSA frø er mindre skadelige end kex, hvis man laver en kemisk ekstrahering? I ethnoplanet snakkede de om at man bare kunne knuse dem, og ligge dem i blød i vand i 12 timers tid, og derefter bare drikke vandet, da s9 ikke er vandopløseligt. På den måde er det vel ren LSA man får?

Titel:
Medlem

Hehe, ja ved godt det hedder HBWR (Hawaian Baby Wood Rose) det andet var bare en slå fejl ;) På dansk ville det vel næsten være Hawiansk Mini Stok Rose?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Nevermind.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Unold@> Jeg undrer mig lidt over hvordan du kan sammenligne de to stoffer. Godt nok har jeg ikke prøvet HBWR, men jeg ved hvad et psykedelisk stof er, og for mig er der en verden til forskel mellem MDMA og det psykedeliske. Hvis man ikke har prøvet et psykedelisk stof, kan det evt være en god ide at starte med MDMA, for at mærke hvordan en ændret bevidsthedstilstand er, men det er stadig ikke det samme som at åbne op for den kaskade af visioner og tanker som udløses af psykedelika.

Hvad er det du vil have ud af dit trip? Er det et humørløft og øget empati med vennerne eller vil du åbne op for nye dimensioner og mystiske oplevelser?

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Fanny skrev:
Unold@> Jeg undrer mig lidt over hvordan du kan sammenligne de to stoffer. Godt nok har jeg ikke prøvet HBWR, men jeg ved hvad et psykedelisk stof er, og for mig er der en verden til forskel mellem MDMA og det psykedeliske. Hvis man ikke har prøvet et psykedelisk stof, kan det evt være en god ide at starte med MDMA, for at mærke hvordan en ændret bevidsthedstilstand er, men det er stadig ikke det samme som at åbne op for den kaskade af visioner og tanker som udløses af psykedelika.

Hvad er det du vil have ud af dit trip? Er det et humørløft og øget empati med vennerne eller vil du åbne op for nye dimensioner og mystiske oplevelser?

Hilsen Fanny

Som sagt HAR jeg prøvet begge dele, og foretrækker klart HBWR. Grunden til at jeg sammenligner de to stoffer, er at jeg synes de to er de fedeste jeg har prøvet. Jeg ved godt de er forskellige, og det var jo heller ikke virkningen jeg spurgte til, men bivirkninger!

Jeg har nemlig ikke hørt om nogen der er døde eller blevet sindsyge af HBWR, men det har man jo hørt om kex. Har dog ikke prøvet MDMA, da jeg ikke har haft muligheden for det...

Titel:
Medlem

rettelse: har dog ikke prøver REN MDMA, da jeg ikke har haft mulighed for det :wink:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
UnoLd skrev:
Som sagt HAR jeg prøvet begge dele, og foretrækker klart HBWR.

Ok. Postede min forrige post samtidig med dig, så derfor så jeg ikke at du havde prøvet begge dele :wink: .

Men hvis du foretrækker HBWR vil du sikkert også kunne lide svampe (dem har du sikkert prøvet!). De er i hverfald ufarlige for kroppen :D .

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Ja det har jeg, da de var til at få fat i :(
De er ihvertfald fede!!! Fuck man tripper på dem :O

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

UnoLd skrev:
Ja det har jeg, da de var til at få fat i :(
De er ihvertfald fede!!! Fuck man tripper på dem :O

Yæsh..

Titel:
Insane psychedelia user!

Har sgu aldrig hørt om nogen der er blevet sindssyge af MDMA. Måske ved at tage 10-20 kix hver weekend, men det bliver du sq også af at æde 10-20 frø. Det handler alt sammen om hvor meget og hvor ofte.

Titel:
Medlem

Ja, det kan jeg jo så kun give dig ret i. Det er meget sjovt... MED MÅDE!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Kbh
Fanny skrev:
UnoLd skrev:
Som sagt HAR jeg prøvet begge dele, og foretrækker klart HBWR.

Men hvis du foretrækker HBWR vil du sikkert også kunne lide svampe (dem har du sikkert prøvet!). De er i hverfald ufarlige for kroppen :D .

Hmm, jeg har altid troet at det var mere risky at tage svampe end at tage HBWR og jeg synes da også det stemmer overens med hvad jeg har læst. Har læst om en del tilfælde hvor svampe har resulteret i en psykose, men er stadig ikke faldet over nogen psykoser fremkaldt af HBWR.

Men vil meget gerne se det da jeg indtil videre har være overbevist om at HBWR var et "ufarligt" stof!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
Hmm, jeg har altid troet at det var mere risky at tage svampe end at tage HBWR og jeg synes da også det stemmer overens med hvad jeg har læst. Har læst om en del tilfælde hvor svampe har resulteret i en psykose, men er stadig ikke faldet over nogen psykoser fremkaldt af HBWR.

Men vil meget gerne se det da jeg indtil videre har være overbevist om at HBWR var et "ufarligt" stof!

Ingen stoffer er "ufarlige". Den ene hallucinogen er ligeså farlige/psykosefremkaldene som den anden.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Silvan skrev:

Lidt om giftigheden - som det fremgår er det omdiskuteret, hvor giftige stofferne i HBWR egentlig er og hvorvidt man kan fjerne dem via ekstraktion. Men de er utvivlsomt giftigere for kroppen end f.eks. psilocybe cubensis-svampe.

Omkring det psykosefremkaldende - det ligger som risikoelement for i brugen af alle psykedelika, også HBWR. Jeg har stødt på en del HBWR-triprapporter, der beskriver psykoselignende tilstande, f.eks. denne her. Jeg er ikke stødt på nogen beretninger om brug af HBWR der fører direkte til den lukkede. Måske fordi de er så tilpas ubehagelige, at ingen finder på at indtage dem for tit?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]