Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 20:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 feb 2006 20:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2006 19:27
Indlæg: 79
Hey.
Er en dreng på 16 der i det sidste halve år har været helt nede på bunden og skrabe. Jeg har levet i en konstant tåge det sidste halve år men forblev fysisk uafhængig. Det eneste der gjorde det svært for mig var fristelsen. Jeg mener, når en af vennerne ringer og spørger om man skal gå ud i skoven og Suge en pind... Nu har jeg været "Clean" siden nytår...

Nogen der har haft det på samme måde?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2006 23:35 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 10 jul 2002 01:01
Indlæg: 1850
Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Tillykke...
Mak kan ikke blive fysisk afhængig af hash/skunk/pot.
Der er mange andre herinde der har prøvet at stoppe med at ryge hash, mig selv inkluderet, og oplevelserne står beskrevet i mange forskellige emner.

Mvh Jonas!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2006 00:18 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 23 nov 2003 21:38
Indlæg: 851
Geografisk sted: Midtjylland
Flot - 1, 1/2 måned uden røg er langt tid hvis du har røget hver dag, eller tæt på, før i tiden!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2006 00:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 okt 2005 20:53
Indlæg: 246
Geografisk sted: I dine sko
Verner>> Hvordan "helt nede på bunden"? Forsøgte du at medicinere dig ud af en depression med cannabis, eller havde du bare dårlig samvittighed over at ryge?

Og som farmeren siger: Man bliver altså ikke rigtig fysisk afhængig af cannabis. Det minder mig om en scene i Half Baked, hvor Chappelle er til et Anonyme Narkomaner-møde, hvor han bliver buet ud:

Cocaine Addict: Marijuana is not a drug. I used to suck dick for coke. Now that's an addiction. You ever suck some dick for marijuana?

Anyways: Hvis du bare kan holde dig fra at ryge på hverdage, så er det vel ikke et problem?

EDIT: Jeg er ked af hvis det kom til at lyde som et surt opstød, det var faktisk ikke meningen. Jeg er glad for at du kom ud af din afhængighed :!:


Senest rettet af lallehat 18 feb 2006 00:44, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: Tillykke
Indlæg: 18 feb 2006 00:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Tillykke Verner. Skide godt.

Alle former for afhængighed i den grad er aldrig godt. Tror der er rigtig mange herinde, mig selv incl. som også har været dernede engang eller to :D

Efter man har været en tur dernede kender man bedre sine grænser og hvilken slags effekt hashen har på en, det er altid forskelligt fra person til person. Men mange lærer på den måde du også gjorde.

Men hold linien indtil du ikke tænker på det mere når du normalt fik en fed. Du kan sgu altid nå at ryge i en fed i de 60-80 år du har tilbage ingen hastværk.

Velkommen i klubben.

Mvh
Mikkel

_________________
Psychedelia du er i mit hjerte


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2006 21:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Verner, det er godt gået.

Prøv at sig til dine venner, at det er bedst at de ikke frister dig - og at du nok selv skal sige til, hvis du igen vil begynde at ryge hash.

Verden ligger for dine fødder og der bliver rigelig tid til at ryge senere i dit liv (udtaler 33 årig "old fart" Malkavian)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2006 21:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 feb 2006 10:14
Indlæg: 10
Hej Verner...

Stor respekt herfra for din beslutning. Jeg levede selv en periode i et år eller 2 i ren bongtåge - næsten det eneste jeg havde tilfældes med mine venner var vi røg bong hver dag. Jeg fik en kæreste der sagde jeg skulle stoppe. Det gjorde jeg fra den dag uden problemer, og gik i 2 år uden at skænke det en tanke. Det var også på tide fordi jeg oplevede mere og mere at jeg fik nogle mindre nedture og mystiske tanker ved at ryge på den hårde måde. I starten var det griner og æder, men senere er det bare sump og glemsomhed og det eneste vi tænke på var dagens bong.

Nogle af dem jeg røg med fortsatte i samme spor, og jeg har siden mødt nogle af dem og enkelte af dem var endt rimlig galt i deres liv med hårdere stoffer og ind og ud af brummen, og de lignede sig selv bare i en mere fucked udgave. Jeg selv fik et mere "normalt" liv med arbejde osv.

Senere optog jeg rygningen dog i en meget mere stille og rolig stil, med lidt hjemmegroet pot joints i ny og næ, det var langt bedre.

Nu er jeg faktisk helt stoppet og savner det ikke, der er ikke så meget at hente for mig mere i rusen, men den har da også givet mig lidt oplevelser og det var fedt nok at prøve. Jeg er 33 nu, og var omkring 17 år dengang, og jeg er glad for jeg ikke fortsatte med misbruget.

Det er muligt du skal finde nogen nye venner så du ikke bliver suget ind i noget lort du ikke gider.. der er ikke noget problem i at sige til dem du holder en længere pause, det må de bare respektere, ellers er de ikke værd at samle på.

Jeg flirtede også med lidt hårdere ting (E, speed, LSD, etc.), dog med stor respekt for det og tog ikke mere end jeg mente var forsvarligt.

Adskillige i min tidligere omgangskreds er enten døde eller sindsyge af diverse ting og sager. Så en ting har jeg lært.. det er ok og checke nogle ting ud, men man skal satmne have respekt for det, og bruge sin sunde fornuft.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team