Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: SØVNBESVÆR
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Jeg har røget stort set hver dag siden sommerferien begyndte og så "stoppede" jeg for 2 uger siden... (røg i lørdags) men lider af utroligt meget søvnbesvær!! er det på grund af mit forbrug og evt. andre der har det som mig??? :?

p.s
(bliver mega træt hver gang jeg har spist et godt måltid!!)

Titel:
Insane psychedelia user!

Ja, det er en hel normal reaktion på cannabis-stop; det skulle gerne gå i sig selv indenfor en overskuelig fremtid.

Titel:
Junior medlem

Ja! Jeg vil mene, at det uden tvivl er rygestoppets skyld. Men "hang in there" hvis du prøver på at stoppe eller trappe ned. :wink: Jeg lider også selv af ekstrem træthed efter at have spist selv et lille måltid. Det er først kommet efter jeg begyndte at ryge den fede. Er det en normal bivirkning? Jeg synes nemlig ikke jeg har hørt det omtalt før. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

BigSmokeDK skrev:
Jeg lider også selv af ekstrem træthed efter at have spist selv et lille måltid. Det er først kommet efter jeg begyndte at ryge den fede. Er det en normal bivirkning? Jeg synes nemlig ikke jeg har hørt det omtalt før. :)

Nice at der e andre der har det som mig... nogen der kan svarer på det?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Tror det er ret normalt at alle, uanset stofforbrug, føler sig trætte efter et godt måltid.

Selv stoppede jeg med at ryge for knap en måned siden, intet søvnbesvær de første par dage, kom først efter en uges. Men nu sover jeg først flere timer efter jeg ligger mig til at sove og er heldig hvis kan sove mere end to timer i træk.

Vågner bare og kan ikke falde i søvn igen =/

Men dyrk noget motion, helst ihvertfald 3 timer før du skal sove, så ska det nok komme.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

nedern... 3 timer!!! hmm...

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Hamber skrev:
nedern... 3 timer!!! hmm...

Hehe jeg var formulerede mig vidst lidt forkert. Du skal selvføgelig ikke motionere i 3 timer i træk :)

Jeg mente; Motioner, løb en tur, men bare senest 3 timer før du planlægger at sove.

Kan faktisk ikke helt huske hvorfor det bedst sådan, men sådan er det bare =)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ok... lyder os lidt bedre!!... er det ikke bare for at blive træt?? altså lave noget fysisk hårdt!!! jeg er igang med min uddannelse som kok, og når jeg har stået i køkkenet kan jeg godt falde i søvn om aftenen!!!!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Hamber skrev:
er det ikke bare for at blive træt??

Øhm.. jo..

Titel:
Medlem

For mig virker det rigtig godt ikke at se fjernsyn og sidde ved en computer en halv time 3 kvarter før jeg skal sove. Lav istedet nogle små sysler. som ryde op på køkken bordret lægge vasketøj sammen, eller noget helt andet.

Mvh Tom.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
prøv at drikke et par glas mælk inden du går i seng..

Fik jeg altid da jeg var lille.. Mener faktisk også at der er noget i mælk som får en til at slappe lidt mere af, eller er det bar en gammel skrøne?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Inzane skrev:
prøv at drikke et par glas mælk inden du går i seng..

Fik jeg altid da jeg var lille.. Mener faktisk også at der er noget i mælk som får en til at slappe lidt mere af, eller er det bar en gammel skrøne?

Fanny har besvaret netop dét spørgsmål i en anden tråd, men jeg er for doven til at finde det... Noget klogt med proteiner, eller aminosyrer det bliver varmet op og ting... Ihvert fald skulle den være god nok, det er ikke bare en gammel skrøne

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Godnat- the / beroligende urtethe, tjek din Matas.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: hasselager
en gode ting er os huske og ladevære med og spise masse slik og drikke cola og drikke kaffe og sådan.. så du ik får en masse energi.. varme bad ende du skal sove er os godt.. dyrk noget motion bare gå eller cykle så du kan blive lidt exter træt er os godt.. men ja en uges tid så begynder det og blive beder... held og lykke :)

Titel:
Medlem

Hvis søvnrytmen fucker helt op, kan man tage et par mg. melatonin en halv time før man gerne vil sove. Dette skulle "resette" det indre ur og bruges bl.a. som et middel mod jetlag. Samtidig giver det en meget dyb søvn med intense drømme. Men husk at sørge for at have mulighed for at sove 8-9 timer i træk, da man ellers vil være noget træt og forvirret når man skal op om morgenen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ok.. men er det noget der er til at få fat på!?.... aj... jeg er begyndt at tvinge mig selv i søvn.. hjælper 50% af gangene.. hehe.. men tror det er ved at blive bedre!! :D ellers tak for hjælpen alle sammen :D

Titel:
Junior medlem

Men det virkede vidst ikke i går Hamber? Din besked var skrevet: 15 sep 2006 01:43 :P

Titel:
Stonez skrev:
Godnat- the / beroligende urtethe, tjek din Matas.

Det er sjældent baldrian the giver nogen særlig effektiv virkning. Jeg har været stordrikker af "go'nat the", men ikke som sovemiddel, mere fordi den smager godt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

BigSmokeDK skrev:
Men det virkede vidst ikke i går Hamber? Din besked var skrevet: 15 sep 2006 01:43 :P

Ja ok... men går altid så sent i seng.. når jeg ikke kan falde i søv bliver kl. næmt 3 halv 4!!!

:(

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Melatonin udskilles naturligt i hjernen når det bliver mørkt, og så bliver man træt..
Når man så holder sig selv vågen lang tid efter solnedgang, så forsvinder "effekten"..
Søvnrytmen kan også let forstyrres hvis man bruger meget tid i mørke rum (hvis man ikke kan "følge med" i solens gang)
Så jeg vil foreslå at du enten går tidligere i seng (ja, det hjælper faktisk, og nej, du er ikke mindre træt fordi det er kortere tid siden du har sovet) eller går på jagt efter 5-htp..
En lille fugl siger at det stadig findes i mange helsekostforretninger, som bukkere*...

Et lille trick jeg selv bruger er at sige til mig selv "jeg skal sove nu" inde i hovedet, og blive ved med at sige det igen og igen.. På den måde udelukker jeg alle andre tanker, og kan lettere falde i søvn..

[*bukker - vare i butik som ikke er på hylden, men som ekspedienten skal bukke sig for at få fat i ;) ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]