Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 15:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Hej

Jeg er ny her så håber jeg gør det rigtigt. :wink:

Okay her kommer lig en ordenlig kører.

Det jeg oplevede var livetsmening, eller sådan føltes det. det føltes overhovedet slet ikke com hash. det var bare underligt..

Under rusen:

Nogle gange hakkede alle billeder, lige som en cd der hakker.. som om det hele gik hurtigt istå. og pludselig var gik tiden videre. Det var som om at alle ting sad fast i mit syn.. hvis en tog sin arm frem hurtigt og tog den tilbage igen var det som om at armen stadig var der..

Det var som om alt dreje 90grader til venstre og så kørte tilbage igen, og sådan blev det ved i ja 3½ 4 timer.

Når jeg lukkede mine øjne var det som om jeg kunne styre verdenen, eller jeg så billeder af hvad der ville ske. Og rigtig nok, mange gange oplevede jeg at det så som jeg så billeder skete virkelig.. små ting som at, bilen ville stoppe for os så vi kunne gå over vejen..

Vi sad ved en sø.. det faldt noget lys ned på at det lignede en strandbund vi kunne se.. jeg havde bar sådan en stor lyst til at hoppe i vandet.. fordi det bare var så flot..

De synforstyrrelser som jeg har, ligner meget blitzen på et kamera.. det er ligesom at have 1 mio. bitte små stjerner, de er ekstrem små, men der er MASSER af dem.. de var der runder rusen, og her lørdag er de her stadig..

Det skal lige siges det er ca3 måneder siden det er sket:shock:

Sådan som jeg har det nu, ja føler mig sådan doven, og der er stadig lidt sysforstyrelser, sådan lidt utydelige streger..

Jeg har oplevet et par gange efter rusen at det hele lig stoppet 1 sek, lige som en cd hakker

Jeg ved sgu ikke helt hvad jeg skal gøre. Det er lidt som om jeg ved hvad livet går ud på :shock:

det skal os siges jeg ikke har ikke rørt stoffer overhovedet siden den dag. fordi jeg tør sgu ikke.. Har før været flittig bruger af den gode den dårlige og de små runde.. :shock:

Håber virkelig i kan hjælpe mig..

Titel:
Medlem

Tag den med ro med stofferne (god ide at lægge dem på hylden). Spis sundt. Dyrk motion. Få masser af søvn. Mit bud er at din krop og hjerne er blevet overbelastet af for mange "sjove" ting. Det er ikke så godt, specielt i teenagealderen, hvor hjernen og kroppen udvikles meget hurtigt (ved selvf. ikke hvor gammel du er...). Hvis du ellers kan fungere normalt i hverdagen ser jeg ikke nogen grund til at være bekymret. Det skal nok gå over igen...

Mvh

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja de er også langt på hylden. Tør slet ike mere.

Har dog tænkt lid på at blæse en kiks her til nytår med vennerne, har ikke taget dem i et halv år.. BLir underlig af dem :shock:

Ja jeg er jo kun 17 snart 18, har kørt på kiks i næsten 2 år og det samme med den dårlige, colaen kom ind for et år siden..

Men ja jeg styrketræner og har et forholdsvis normal hverdag, tror jeg hhe..

Det er nok sværer med det med at spise sundt :wink:

jeg Fandt en trip rapport hvor noget ligene skete, men kan ikke huske hvor den ligger her på psychedelia.. Nogen der evt kan hjælpe mig``?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Inzane skrev:
Nogle gange hakkede alle billeder, lige som en cd der hakker.. som om det hele gik hurtigt istå. og pludselig var gik tiden videre. Det var som om at alle ting sad fast i mit syn.. hvis en tog sin arm frem hurtigt og tog den tilbage igen var det som om at armen stadig var der..

Har selv oplevet præcist det samme, og kender en del der også har oplevet det. Det er en meget anderledes effekt af hash end man normalt får, rimelig sjælden, men der er alligevel mange der har prøvet det - tit i forbindelse med de første gange man ryger.

Jeg kan berolige dig med at du ikke har en psykose. Men de eftervirkninger du har er dog en smule bekymrende, så jeg kan også kun anbefale dig at holde dig fra alle slags rusmidler i en jævn tid og generelt tage dig godt af dig selv, så er chancen for at det forsvinder igen nok rimeligt gode.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Inzane skrev:
Ja de er også langt på hylden. Tør slet ike mere.

Har dog tænkt lid på at blæse en kiks her til nytår med vennerne, har ikke taget dem i et halv år.. BLir underlig af dem :shock:

Ja jeg er jo kun 17 snart 18, har kørt på kiks i næsten 2 år og det samme med den dårlige, colaen kom ind for et år siden..

Men ja jeg styrketræner og har et forholdsvis normal hverdag, tror jeg hhe..

Det er nok sværer med det med at spise sundt :wink:

jeg Fandt en trip rapport hvor noget ligene skete, men kan ikke huske hvor den ligger her på psychedelia.. Nogen der evt kan hjælpe mig``?

Du skal ikke tage nogen stoffer, heller ikke nytårsaften. Det vil nok være en rigtigt dårlig idé. Det er dit velbefindende der er på spil hér, og jeg tror næppe at det er risikoen værd at tage noget til nytårsfest selv om du måske føler dig fristet. Så lad være med det, ikk?

I det hele taget, så er det en god idé at gøre noget som du føler er godt for dig selv. Om det er sport, meditation, afslapning, whatever. Hvad du nu mener hjælper dig til at have det bedre er underordnet, men vigtigt at du selv føler at du gør et eller andet. Desuden så vil jeg anbefale dig at slå koldt vand i blodet, for det skal nok gå over. Jeg har selv haft en oplevelse engang der udviskede grænserne mellem fantasi og virkelighed i et halvt års tid for mig. Jeg kunne dog stadigvæk fungere, og det ser det også ud til at du kan. Jeg fik det til at gå over ved at være tålmodig og god ved mig selv, så mon ikke også du kan? :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tusinde tak Drupe....

Jeg er glad for at du og andre os har oplevet det før.. hvs du forstår :D

Troede seriøst jeg var ved at blive sindsyg. For hold da helt kæft hvor er det da irriterende når men ikke ved at det er virkelighed eller fantasi.. Fik lyst til at gøre sådan nogle underlige ting fordi jeg troede nogle gange at det bar en drøm :shock:

Ja altså det var kun lige de efterforfølgene uger jeg havde det sært.

Meen okay, virker bar lidt underligt.. fordi jeg tror slet ikke det har været noget dårlig hash da jeg røg sammen med et par venner. :roll:

Men ja tilnytår ja, jeg tænkte mig ikke lige om da jeg skrev det.. Jeg skal ikke have nogle runde der.. Det bliver jeg alt for lamme af..

Drupe
er det noget som du har oplevet flere gange, at man får en hel anden virkning af hash? Har søgt og spurgt en del venner og de kender noget til det der er sket og INGEN ved noget... Er det noget du har oplevet flere gange eller?

Jeg synes da også selv det virker underligt, fordi jeg har da røget en DEL gange hehe.. Men det var meget længe siden jeg havde røget da jeg fik det underligt.. Og jeg røg måske os lige tæt nok:P

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Inzane skrev:
Meen okay, virker bar lidt underligt.. fordi jeg tror slet ikke det har været noget dårlig hash da jeg røg sammen med et par venner. :roll:

Det tror jeg heller ikke, faktisk tror jeg det har været noget rigtigt GODT, STÆRKT hash du har røget. Dårlig hash gør tit bare én stenet, det er den gode der sætter underlige ting igang...

Inzane skrev:
Drupe
er det noget som du har oplevet flere gange, at man får en hel anden virkning af hash? Har søgt og spurgt en del venner og de kender noget til det der er sket og INGEN ved noget... Er det noget du har oplevet flere gange eller?

Ja, jeg har oplevet det en del gange, altså det med at tiden går i hak og det føles som en drøm og lyde lyder ekstremt underligt og sådanne ting. Det var nogle de første gange jeg røg, og hvor jeg røg stærk pot eller skunk. Idag får jeg aldrig den slags oplevelser mere. Der er én jeg kender som jeg røg sammen med de første gange, og han fik den samme oplevelse som mig flere gange. Jeg har også røget sammen med en pige da jeg var blevet mere erfaren, det var stærk skunk vi røg, og hun fik også sådan en oplevelse, formentlig fordi hun ikke røg så tit, kombineret med den stærke røg.

Inzane skrev:
Jeg synes da også selv det virker underligt, fordi jeg har da røget en DEL gange hehe.. Men det var meget længe siden jeg havde røget da jeg fik det underligt.. Og jeg røg måske os lige tæt nok:P

Du siger det selv, det er helt klart kombinationen af at det var længe siden sidst og at du røg meget, stærk hash der har gjort det. Bare chill og hold dig fra hash i en længere periode. Hvis du engang får lyst til at ryge igen så sørg for at være forsigtig og ryg lidt af gangen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Helt sikkert..:D

Det er hvertfald noget jeg kan bruge:D

Fordi jeg har været pænt ja lidt forvirret og lidt bange samtidig fordi jeg aldrig i min tid har oplevet et bad trip.. Ja og for mig var det jeg oplevede hvertfald et bad trip, synes slet ikke der var noget sjov i det.. :shock:

Fordi jeg har været lidt bange for at bar tage lidt igen.. Men tænkte på om jeg måske godt kunne begynde lidt igen.. måske? Ej lyder nok dumt.

Men jeg har stadig sådan lidt syns ting.. som om lidt at der er lidt flimmer, og nogle gennemsigtige streger.. det er noget som jeg ligger en del mærke til, og kan godt irritere mig.. Er det, det der HPPD eller?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Inzane skrev:
[...]
det skal os siges jeg ikke har ikke rørt stoffer overhovedet siden den dag. fordi jeg tør sgu ikke.. Har før været flittig bruger af den gode den dårlige og de små runde.. :shock:

Nu er jeg ikke helt stiv i jargonen omkring hvad den gode, dårlige og runde er, men man kan selvfølgelig mistænke at du er belastet af disse stoffer. Det er ikke kun hash, der kan fucke hjernen op :)

Alligevel kan jeg godt nikke genkendende til det totale fuck-up af tidsfornemmelsen og hele den nødvendige timing af det vi kalder vores "bevidsthed". Det lyder lidt som om du har fået noget god hash men måske indtaget lidt for meget lidt for hurtigt.

Det er naturligvis bekymrende, at du har oplevelser der nu strækker sig langt ud over rusen. Du kunne overveje at gå til din (øjen)læge og få checket dine øjne for evt. fysiske skader (kan du have sprængt nogen blodkar i øjnene?). Har nogen af dine andre rekreationelle stoffer potentiale for at give skader på centralnervesystemet? Hvis ja - overvej at få det kontrolleret (jeg ved dårligt nok om det danske sundhedssystem gider gøre den slags for borgerne, men din praktiserende læge vil være dit første stop - jeg har i hvert fald set en amerikansk udsendelse hvor de scannede hjernen på en pot, lsd, MDMA bruger)

Der er også noget andet. Det skal ikke være en undskyldning for det du oplever, for det er tit ikke smart at ignorere sin intuition, men overvej om du evt. er for opmærksom på at lede efter eftervirkninger?

Jeg har personligt oplevet at jeg er blevet meget mere opmærksom på en masse af mine mentale processer (ikke lyspletter og den slags, men du nævner noget med at opleve "hak" på 1 sekund eller noget). Jeg har har aldrig røget så meget, så tit eller taget andre stoffer, der kunne have fucket mig permanent op (til dato er jeg ikke kommet videre end alkohol og THC plus det løse koffein og nikotin). Men i dag lægger jeg mere mærke til sådanne hak, fordi jeg har set dem tydligere under hashrusen. Et hak på 1 sekund er ikke så pokkers meget, når man tænker på det velkendte 0,5 sekunds forsinkelse mellem stimulus og bevidst erkendelse af det sete. Jeg mærker også meget mere, hvornår tankerne og bevidstheden slipper og de ufrivillige drømme kryber ud i bevidstheden. THC påvirker netop korttidshukommelsen og du har med garanti fået et kraftigt indblik i, hvad der sker når den ikke virker.

Du nævner også noget om at "du ved hvad livet går ud på"? Det er da sweet - men måske du får tid til at skrive en trip-rapport om det? Jeg synes selv at cannabis er et sweet stof, men jeg tror ikke jeg har oplevet noget så stærk som det du har.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Flyttet til Medaljens Bagside

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Inzane skrev:
Men jeg har stadig sådan lidt syns ting.. som om lidt at der er lidt flimmer, og nogle gennemsigtige streger.. det er noget som jeg ligger en del mærke til, og kan godt irritere mig.. Er det, det der HPPD eller?

Det kan godt være noget ganske harmløst. Jeg opdagede noget lignende sidste forår, ca. samtidig med, at jeg begyndte at eksperimentere med LSD. En overgang blev jeg ret bekymret, men så fandt jeg ud af, at det såmænd bare var "dansende myg", jeg havde, og at jeg sandsynligvis har haft dem hele mit liv. Her kan du læse mere (men bliv ikke forskrækket over det med "nethindeløsning" - det er en meget sjælden ting):
http://www.synoptik.dk/Syn/dk/RightMenu ... de+myg.htm

Titel:
Flueknepper kongen

Det lyder godt nok fucked up...

Har selv kun prøvet noget lignende efter en god gang gammeldags Dexofan... hvide blink i synsperiferien på begge øjne og en mærkelig virkeligheds-fjernethedsfornemmelse i en hel uge efter... Det var ligesom der, jeg stoppede at køre det max...

Coke er helt sikkert ikke godt for dig i længden; det kommer an på hvor meget du ta'r og hvor tit...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Inzane skrev:
Hej

Jeg er ny her så håber jeg gør det rigtigt. :wink:

Okay her kommer lig en ordenlig kører.

Det jeg oplevede var livetsmening, eller sådan føltes det. det føltes overhovedet slet ikke com hash. det var bare underligt..

Under rusen:

Det var som om alt dreje 90grader til venstre og så kørte tilbage igen, og sådan blev det ved i ja 3½ 4 timer.

Når jeg lukkede mine øjne var det som om jeg kunne styre verdenen, eller jeg så billeder af hvad der ville ske. Og rigtig nok, mange gange oplevede jeg at det så som jeg så billeder skete virkelig.. små ting som at, bilen ville stoppe for os så vi kunne gå over vejen..

Vi sad ved en sø.. det faldt noget lys ned på at det lignede en strandbund vi kunne se.. jeg havde bar sådan en stor lyst til at hoppe i vandet.. fordi det bare var så flot..

De synforstyrrelser som jeg har, ligner meget blitzen på et kamera.. det er ligesom at have 1 mio. bitte små stjerner, de er ekstrem små, men der er MASSER af dem.. de var der runder rusen, og her lørdag er de her stadig..

Det skal lige siges det er ca3 måneder siden det er sket:shock:

Sådan som jeg har det nu, ja føler mig sådan doven, og der er stadig lidt sysforstyrelser, sådan lidt utydelige streger..

Jeg har oplevet et par gange efter rusen at det hele lig stoppet 1 sek, lige som en cd hakker

Jeg ved sgu ikke helt hvad jeg skal gøre. Det er lidt som om jeg ved hvad livet går ud på :shock:

Håber virkelig i kan hjælpe mig..

Det lyder som begyndende clairvoiance

Det kan være uhyggeligt for mange, jeg forstår din situation det er en skræmmende intens oplevelse

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Astral skrev:
Det lyder som begyndende clairvoiance

Det kan være uhyggeligt for mange, jeg forstår din situation det er en skræmmende intens oplevelse

Ja, eller som fru Druse fra RIGET siger: "det tager tid at akseptere det astrale".... :wink:

Inzane>> Jeg har også haft nogle meget atypiske hash oplevelser, som mere mindede om et psykedelisk trip end bare hash. For mit vedkommende, skyldes det nok at jeg har trippet temmelig meget det sidste års tid, og det har gjort at der ikke skal særlig stor anledning til før dørene åbner sig. Hash kan mange ting. Tit virker det bare som om at den forstærker det man kan med sit sind i forvejen.

Ang. HPPD, skal du ikke være så bekymret for. Det bliver forstærket når du lægger mærke til det, og specielt hvis du irriteres over det. Jeg har selv HPPD (hader den sygeliggørelse af fænomenet man lægger i ordet), men jeg ser det mere som en naturlig følge af, at man har åbnet op for at kunne sanse flere lag af verden end den såkaldte "fysiske".

Men det med at spise sundt og dyrke motion (det er blevet sagt så mange gange før) kan selvfølgelig kun anbefales. Drop junkfoodén og lav din egen mad af friske råvarer!
- og så selvfølgelig, drop stofferne ind til du føler dig i balance i din bevidsthedtilstand.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

Nu fik jeg lige lyst til at skrive i det her indlæg, for jeg har haft lidt af de samme symptomer mht. synsforstyrelsen.. Har det også somom at jeg har "blitz øjne" og fornemmer lidt en slags parralelle "gennemsigtige" streger når jeg kikker rundt. Det er ikke slemt når jeg befinder mig et stort lokale, men når jeg sidder på mit værelse med væge tæt op af hinanden så kan jeg godt engang imellem være lidt "overopmærksom" på forskellige ting.

Nu befinder jeg mig også godt nok i den hårde perriode af min "kolde tyrker" på hash Som er beskrevet i et andet indlæg her inde. Men hvis jeg koncentrere mig om andre ting, så er det ikke noget jeg ligger vildt meget mærke til.. Men det var specielt skræmmende i et par uger tilbage.

men jeg har spekuleret over om det er mine briller der spiller mig et pus. Men kan desværre ikke rigtigt finde ud af det da jeg ikke ser så godt uden dem.. haha.

Men nu er mit humør heldigvis på vej op igen, så mon ikke at det forsvinder med tiden som folk også beskriver i indlæget..

Mvh Mig

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skejby, Århus
Jeg har en enkelt gang oplevet det du beskriver, men jeg har som regel en lidt anden oplevelse hvis jeg ryger for meget.
3 gange har jeg været ude for at jeg bare sidder musestille og tør ikke røre mig... Ikke fordi at jeg fik hallucinationer eller fik det mentalt dårligt, men bare fordi at jeg blev svimmel af at røre mig. Selv det at kigge rundt i rummet eller blive rørt af andre mennesker gjorde mig svimmel.

Det gør dog som regel altid over efter en times tid, men den time kan godt føles lang når man bare sidder helt stille og stirrer på et TV.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej igen :D

Ja nu er det et godt stykke tid siden, at jeg var lidt uheldig med en go ryger :D

Jeg kom i tanke om, da jeg røg det da jeg fik det virkelig underligt.

Når jeg fx tog min hånd til den eneside så gjore kroppen automatisk det modsatte..
Jeg har tænkt meget over hvad det kan være? Fordi det er virkelig en speciel føelse.. Lidt som om jeg ramte bunden af "et eller andet" og blev kastet op igen.. Og sådan havde jeg det under hele rusen?

Nogen der kan hjælpe mig med det eller evt har oplevet noget lign?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Inzane>> Man kan opleve mange underlige kropstilstande på psykedeliske stoffer og hash. Mit råd er: lad være med at blive bange for dem. Flyd med og tag det som en oplevelse. Ellers, hold dig fra dem.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

TOrX skrev:
og fornemmer lidt en slags parralelle "gennemsigtige" streger når jeg kikker rundt. Det er ikke slemt når jeg befinder mig et stort lokale, men når jeg sidder på mit værelse med væge tæt op af hinanden så kan jeg godt engang imellem være lidt "overopmærksom" på forskellige ting.

Det er ikke noget farligt eller pga. hash. Der findes hos mange mennesker fysiologiske, pletvise og mobile uklarheder i glaslegemet, hvilket giver anledning til fænomenet "mouches volantes". Tilstanden kan give anledning til betydelig ængstelse uden grund. Det optræder hyppigst hos ældre og hos myope (nærsynede).

Light it up

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej igen ;)

Jeg vil hvertfald lige sige først jeg har fået det rigtig godt igen :)

Og tusinde tak for hjælpen mht. til motionen og den sunde mad..

Har det dejligt normalt i hovedet igen :D

Dog har jeg stadig lidt HPPD agtigt noget, men jeg tror bare det er noget jeg er ved at leve med. Jeg har dog langt lidt mærke til at nogle gange uden for at tingene godt kan hoppe lidt, fx når jeg kigger på det vandret brædt eller lign.

Efter denne oplevelse, har jeg virkelig fået enorm respekt for stoffer. Ikke fordi jeg ikke havde det før, men selv at mærke hvad det kan gøre ved en synes jeg personligt er utroligt. Vildt at er par øl og noget godt hash kan sætte så meget gang i tankerne.
Da jeg har gjort dette så mange gange før. Jeg har bare undervuderet cannabisen.

Jeg har slet ikke rørt hash lige siden, har stadig lidt "noia" når jeg tænker over hvad det gjore ved mig. Men har også fået de positive ting frem i dette som skete. Jeg kan slet ikke beskrive det, oplevede noget som var så stort og så vildt, at det simpelthen bare slog mine ben væk under mig.

Jeg har dog kørt lidt MDMA og Amfetamin ned, men ikke i det vilde doser.
Synes faktisk det er meget rart at trippe på ca 150-200 mg MDMA.. Hvilket slet ikke er en stor dosis for mig.

Men jeg vil hvertfald sige tak, ja tak for de råd i har skrevet. Det har hjulpet mig utroligt meget. Jeg skriver dette fordi jeg mener at vi mennesker skal være bedre til at påskønne den hjælp vi får af andre.

Man kan aldrig sige Tak for mange gange..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]