Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 10:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia :)

Jeg havde en virkelig mærkelig oplevelse her i forgårs. Jeg blev samlet op i en bil, af en af mine venners venner, som jeg ikke kender særlig godt. Vi susede så rundt på landevejene, og havde det skide sjovt, men alligevel blev jeg lidt skramt af den måde han kørte bilen på, da han konstant skulle slingre og køre stærkt osv. men jeg stolede på at han havde havde styr på det, og det virkede også sådan. Vi kører så ned og henter en anden gut som jeg heller ikke kendte.
I starten sidder jeg med en følelse af at jeg er røget tilbage til de gamle dage. De gamle triste dage, hvor man sad på et offentligtlokum evig eneste dag og sugede bong i rundkreds på komando.

Men følelsen ændrede sig, efter jeg lærte dem lidt at kende senere.

Senere kommer vi så hjem til ham, og vi ruller så en lille pind, som faktisk var ret mild.
Vi står så op og snakker i 10 min ca. Og lige pludselig sker det. Det hele begynder at bliver helt overdrevet lyst, som om alt bare bliver hvidt og det blænder mig. Og mine ben føles som om de falder sammen, og jeg kan bare mærke at jeg skal ned at ligge, men jeg prøver at blive stående og se om det forsvinder. Det bliver bare værre. Og pludselig begynder det at suse for mine øre. Deres stemmer lyder sindssyg underlige. Det hele virker som om, at de står lige foran mig, men det lyder bare som om at de står over hovedet på i flere hundrede meters afstand og taler til mig. Og jeg kan sagtens høre hvad de siger. Men det lyder som om at lyden er i et vaccum inde i mit hovede. Jeg kan mærke at jeg er ved at falde om, og begynder så at gå ivrigt hen mod indgangen til hans værelse for at lægge mig i sofaen. Men det en kamp bare at holde mig oppe, og gå stærkt det kunne jeg simpelthen ikke. Lige før jeg kommer hen til døren kan jeg mærke at nu falder jeg om, og i samme sekund når jeg at tænke at måske er det fordi jeg ikke har fået nok at spise og drikke den dag. Så jeg får akkurat åbnet døren, træder ind på hans værelse, fulstændig forblændet, som i Counter Strike når man kaster en flashbang og selv går ind i den. Griber fat i en cola der står på bordet åbner den, lægger mig i sofaen og drikker en tår :) Min ene ven kommer så løbende ind til mig og spørger hvad der sker. Jeg ligger bare der og sveder overdrevet meget, jeg koger helt i hovedet. Og han siger jeg er totalt rød i ansigtet. Jeg svarer så for første gang og siger jeg ikke aner hvad der sker. Min hørelse er vildt mærkelig, og jeg kan ikke rigtig se så godt. Jeg lægger så mærke til med det samme at min egen stemme også er vildt underlig. Den lyder helt vildt højt, men alligevel fordæmmet. Prøv at hold håndfladerne for ørene så de danner en slags skål rundt om ørene. Og tal så. Sådan lød min stemme! Jeg tænkte hele tiden, at jeg bare skulle tage det roligt og håbe på det bare er sket fordi jeg manglede vand. Jeg prøvede at trykudligne for at se om det havde nogen effekt på min hørelse. Ingen effekt! Og jeg tænkte på om det kunne være sket fordi jeg dagen før havde hørt ret høj musik, så jeg fik lidt svag tinitus efter det. Men det var virkelig ubehageligt. Efter nogle minutter fik jeg mere energi efter at have ligget ned kunne jeg mærke, og min hørelse blev langsomt mere og mere normal.

Det skal lige siges, at vi så senere røg et par bong hoveder, men der skete ingen ting derefter. Og jeg har røget i snart 5 år nu.

Hvad kan det skyldes?
Vel ikke tjaldens skyld vel?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg prøvede engang noget lignende. Efter en lille skunk joint (var en smule fuld i forvejen) kunne jeg slet ikke se noget, alt var helt sløret. Al hørelse var overdøvet af en høj tinitus og jeg havde ingen balance. Efter at have siddet ned i et par minutter gik det værste over, og så så jeg de flottest OEV's... det var meget underligt. Også fordi at det ikke var specielt meget skunk, min ven blev kun lidt skæv.

Nogen der har en forklaring?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Tror bare du har haft et alm ildebefindelse, hvis man kan sige sådan. Tror ikke det er noget du skal lægge noget i medminde det sker igen eller er sket før. Dit ildebefindelse har måske virket kraftigt fordig du lige havde røget en fed som jo forstærker tingene + at du har fået lidt angst indover også.

Medlem

Lille Rødhætte skrev:
Jeg prøvede engang noget lignende. Efter en lille skunk joint (var en smule fuld i forvejen) kunne jeg slet ikke se noget, alt var helt sløret. Al hørelse var overdøvet af en høj tinitus og jeg havde ingen balance. Efter at have siddet ned i et par minutter gik det værste over, og så så jeg de flottest OEV's... det var meget underligt. Også fordi at det ikke var specielt meget skunk, min ven blev kun lidt skæv.

Der skete det samme for mig, og jeg har ellers aldrig fået det dårligt af en fed. Vi havde kæderøget en masse store joints, og så skete præcis det du nævner + koldsved.. og jeg husker det også som en god koger, efter jeg fik siddet lidt ned :lol:

Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Det lyder som om du har fået et pludseligt blodtryksfald, når blodet forsvinder fra hjernen lyder stemmer meget mærkeligt, og synet ændres også, det kan sortne for øjnene eller synes meget lyst. Den røde ansigtsfarve peger ligeledes i retning af blodtryksfald, årsagen til farven er at blodkarrene udvider sig, og dermed løber blodet lettere igennem kredsløbet, med den følge at blodtrykket falder. kender mange der har oplevet noget lignende, men jeg kender faktisk ikke mekanismen bag det. Kan du huske om dit hjerte slog hurtigt, eller langsomt?

Medlem

[quote=\"hemp student\"]Det lyder som om du har fået et pludseligt blodtryksfald, når blodet forsvinder fra hjernen lyder stemmer meget mærkeligt, og synet ændres også, det kan sortne for øjnene eller synes meget lyst. Den røde ansigtsfarve peger ligeledes i retning af blodtryksfald, årsagen til farven er at blodkarrene udvider sig, og dermed løber blodet lettere igennem kredsløbet, med den følge at blodtrykket falder. kender mange der har oplevet noget lignende, men jeg kender faktisk ikke mekanismen bag det. Kan du huske om dit hjerte slog hurtigt, eller langsomt?[/quote]

hvordan kan man forhindre det ? kloge student :D

Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Jeg tror årsagen til blodtryksfaldet er det man kalder en vasovagal synkope, dette er noget man især oplever i forbindelse med følelsesmæssigt stressende situationer, det ses ofte når folk skal have taget en blodprøve at de pludselig besvimer, det er simpelthen kroppen der reagerer på en stressende situation, ofte en situation hvor man ikke kan handle sig ud af stressen, f.eks. hvis man står og ser på noget ubehageligt, men ikke er deltagende, og derfor ikke kan "bruge" sin stress konstruktivt. Der kan ske to ting, enten virker parasympatikus kraftigt ind på hjertet, og sænker pulsen kraftigt, eller også nedsættes sympatikusaktiviteten, med nedsætning af karmodstanden til følge, og begge dele får trykket til at falde. Da det oftest er en følelsesmæssigt udløst reaktion, er det lidt svært at forebygge, men man kan sørge for at have spist og drukket ordentligt inden man ryger, så systemet ikke er yderligere stresset. Når det sker, skal man lægge sig ned og placere benene højt, således at man får blod tilbage til hovedet, og et glas vand eller to kan ikke skade. Ligeledes har jeg en mistanke om at cannabis i nogle tilfælde kan få blodsukkeret til at falde, i hvert fald er det altid en god kur at drikke sodavand når man er for skæv, så lidt sukker vil nok også være en god ide. Hvis disse anfald er hyppigt forekommende, skal man gå til lægen, men umiddelbart mener jeg ikke man skal være nervøs hvis det sker sjældent, eller udelukkende i situationer som er meget stressende, som f.eks. i forbindelse med blodprøvetagning, synet af blod m.m.

Medlem

men det er da stadig ubehaligt selvom hvis det sker sjældent..
nogle gange kan jeg få tanker om at jeg kan give mig selv varige skader af at ryge når jeg er basket
altså er bange for at være i rus tilstanden forevigt, selvom det for nogens vedkommende ville være dejligt :D
men altså det er jo nok også paranoiaen der spiller ind ;)

Medlem
Brugeravatar

Det er noget af det farligste ved cannabis IMO, de oplevelser folk kommer ud for når de ikke har spist en hel dag og derefter ryger en joint, selv en mild en af slagsen.

Jeg har for ca. 3 uger siden måtte gribe en ven fordi han kollapsede i mit køkken efter ikke at have spist og derefter røget.
Jeg tvinger tørre havregryn i mig om morgenen hvis jeg er på vej til staden og jeg ikke har mælk eller noget andet.

Det er ikke tjaldens skyld men en tom maves skyld. Så det er jo indirekte tjaldens skyld fordi du ellers ikke ville have gået omkuld.
Pas på dig selv, håber du ryger lidt mere med omhu næste gang.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Medlem
Brugeravatar

altså efter den dag har jeg gået rundt nu, hvor jeg af og til har følt en svag fornemmelse for det samme. Altså jeg går rundt lige for tiden og føler ofte jeg lige pludselig er løbet død for energi, og så får jeg lidt den samme fornemmelse i kroppen. Men så prøver jeg at tænke på noget andet og trækker måske vejret dybt nogle gange, eller sætter mig ned hvis det er lidt kraftigere.

Jeg har nok levet lidt udsundt her den sidste stykke tid, ingen motion overhovedet, bare ligget i min seng hele dagen i flere uger og læst til ekssamen. Og så er jeg holdt op med at meditere lige for tiden, fordi jeg føler mig doven og ikke orker noget.

Men i dag gik det op for mig. Jeg skal ud og gå nogle lange ture. Så jeg tog min hund i halsbånd, og gik ud i skoven og ud mod det store stenbrud så hun kunne få svømmet en masse nede i den dybe sø. Så satte jeg mig oppe ved kanten på en stor sten, lukkede øjnene og begyndte at meditere i noget tid.

Og jeg kan faktisk mærke det hele har givet mig noget af energien tilbage nu :) Jeg ved ikke om min levestandart de seneste uger, har været årsagen til mit "blackout".
Men jeg føler i hvert fald a jeg gør det rigtige nu for at undgå de underlige følelser. Så skal jeg bare igang med at spise en masse frugt igen, og holde igen med alle pølserne, chipsene og slikket. Det dræner mig for energi !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet noget lignende. Læs her!

Dette er også grunden til at man skal vente med sin morgenfed til efter man har spist morgenmad. Man vil jo nødigt ende med fjæset i havrefrasen!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Det lyder meget som begyndelsen på en hash psykose!! Men du er så hældig det er væk nu.. Det er nok fordi du tager situationen så køligt.. Jeg har haft en ordenlig hash psykose og jeg kunne ikke få den ned at ligge så den blev bare ondere og ondere.. Men det er væk nu sådan.. Kan da godt få et flashback hvis jeg ikk har taget mine benzoer i lang tid men det er meget sjældent.. Og ryger da os hash den dag i dag.. Har bare fundet ud af jeg skal lade vær med at ryge polm hash eller noget sativa domineret urt..

Medlem

tror ikk det er en hash psykose
hemp-studen\'s forklaring var meget bedre

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg har oplevet flere mennesker besvime efter at de har røget; også personer der normalt var garvede hashrygere.
Det med blodtrykket er nok den rigtige forklaring. Jeg har også selv oplevet at det svimler for mig når jeg tager et sug. Det bedste man kan gøre i den situation, når man mærker blodet løbe fra hovedet, er at lægge sig ned på gulvet/sofaen MED DET SAMME, og så drikke lidt vand/sodavand. Det er så dumt at kæmpe imod, for man kan risikerer at falde og slå sig slemt.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Som i ka se- så ja :-) jeg har også oplevet mange mennesker besvime eller blive som dig - ret dårlig.
Jeg personlig har kun kastet op en gang da jeg havde røget- og der havde jeg drukket 8- 10 bajere- og så fik jeg lige et bonghoved der var en ordenlig nikotinbasker da jeg havde ladet min ven riste som ikke ku finde ud af det - da jeg var for " fed " til at orke den dag.
Det resulterede i jeg rystede og svedte og brækkede mig... og 5 minutter senere havde jeg det fint.

Tror det er meget normalt faktisk- men igen selføgelig ikke noget rart.
Nogengange mistænker jeg det en del for at være sukkermangel - eller mangel på blodsukker-
Man siger jo netop at man mister noget blodsukker når man ryger og derfor røde øjne osv ( ved ikke om dette er sandheden, men det går jeg ud fra )
Og tit hvis jeg indtet har fået at spise eller drikke hele dagen- og jeg så ryger- får jeg direkte mavekramper og ka blive mega dårlig, kaster ikke op - men får det dårligt- og så snart jeg har spist noget og taget en tår sodavand... så er alt normalt igen

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hell right now
Jeg har oplevet præcis det samme engang i skolen, men der skete det efter jeg havde røget en smøg. Det hele blev helt sort samtidig med jeg stadig kunne høre mine venners stemmer fjernt. Så tror ikke det udelukkende kan være hashen skyld, men derimod dit blod sukker tal der er lavt.

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
det kan vel også bare være en nikotinforgiftning?

Medlem
Brugeravatar

tjaa.. Der må vel ligge en forskel i at se sort eller hvidt.. For alt blev lyst i mit tilfælde, men helt sort i cloud9's tilfælde??

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
??? ja undskyld men min kommentar var til Solataris

Senest rettet af cloud9 12 aug 2009 19:51, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
BryGs skrev:
Lille Rødhætte skrev:

Der skete det samme for mig, og jeg har ellers aldrig fået det dårligt af en fed. Vi havde kæderøget en masse store joints, og så skete præcis det du nævner + koldsved.. og jeg husker det også som en god koger, efter jeg fik siddet lidt ned :lol:

Yep. De gange jeg har prøvet det (det er sket to gange) har jeg ikke bare fået en god koger. Rusen ændrede sig fuldkomment. Jeg var skæv, men så alligevel ikke. Og så så jeg en smuk, og helt tydelig, blå stjerne på en hvid væg. Altså en kraftig visual. Den anden gang var det helt tydelige røde pletter der bevægede rundt sig i KBH's metrotoge.
Jeg ved det ikke...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]