Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 17:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Hejsa alle i dette forum.

Der skal lige lidt historie til først...jeg er 24 år gammel og har taget stoffer i god del år nu, hash fra omkring 14 års alderen og begyndte på det hårde omkring 18. Da jeg var knap 22 begyndte jeg at gå til afvænning i et misbrugs center fordi mit forbrug var løbet helt af sporet. Jeg LEVEDE af amfetamin, og coke når pengene var til det. Suppleret med svampe, xtc, ketoganer og en masse andet pjat i weekender og andre festlige lejligheder. Det er et overstået kapitel nu, og det er rart, men jeg vil altid have lyst til stoffer og den rus de giver, så jeg gør det stadig en gang i mellem, svinger alt lige fra 2-3 gange om måneden til hver 3 måned, og har det faktisk rigtig fint med det på den måde, da jeg VED jeg aldrig vil vende tilbage til "det gamle liv" hvis man kan sige sådan.

Anyway - problemet er så, at hvis jeg har hygget med vennerne og den har stået på en god protion amfetamin, så går der flere dage før jeg vender tilbage til en normal søvn, spise rytme igen, men det værste er den VOLDSOMME psykiske nedtur jeg får....nogen gange sidder jeg bare og græder uden at vide hvorfor. Og det er kun når det er amfetamin. Aldrig med coke eller andet...i hvert fald ikk tilnærmelses vist så voldsomt. Hvorfor er min nedtur SÅ voldsom? Jeg ved godt at søvnrytme og spise rytme osv blir fucked et par dage og det kan jeg oz leve med, men andre jeg har spurgt får ikk så voldsom nedtur. Er det fordi jeg har ødelagt mig selv?? Nu ved jeg godt nogen vil sige at jeg ska lade være og tage amfetamin og ja, det ved jeg godt, men som gammel misbruger er det svært at lade det være når nogen sidder og cutter en bane eller 3, og man så samtidig har fået et par pils. Men er der nogen gode råd til om det kan undgås på anden vis? Er der andre der får det lissådan?? Og i så fald - hvad gør I så?
Jeg takker fordi du/I har gidet at tage jer tid til at læse. :) Og pas på jer selv allesammen. Mvh Thomas.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hej, og velkommen til.

Mit råd er at holde dig fra det i meget lang tid (gerne år), og så prøve at tage det igen. Hvis du får samme nedtur på, er det nok et tegn på at din krop har fået for meget. Hvis jeg var i din plads, ville jeg stoppe og aldrig tage det igen.

Stop hellere mens legen er god, for det kan godt ske at din tilstand en dag aldrig forsvinder igen. Du kan aldrig vide.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Mit gæt er at det du oplever er neurostransmitter depletion

Du fyre alt dit signalstof af og når der ikke er mere tilbage så står man med tudefjæs

Det er vidst ikke helt ualmindeligt med amf

Hvis du ikke vil holde op med det

Så vil jeg anbefale at du pre-loader med tyrosin eller phenylethylalamine

Det er med til at opbygge Dopamin mm.

Husk at ta det med B6/B-complex (og c)

Dem fra naturdrogeriet er udmærkede til det, de er på 50 mg.

Selv tager jeg op til et par stykker om dagen

Man kan nemt få nedtur hvis man bruger mere end kroppen kan klare
Det jeg siger er at man må huske at lade sin gun hvis man fyre skud af :D

du kan prøve at kigge her på det her link:

http://home19.inet.tele.dk/vikinger/Kon ... giKamp.htm

Titel:
Dedikeret medlem

I forbindelse med søvnproblemerne, kan det være melatonin kan hjælpe. Det bliver bl.a. brugt til at behandle jetlag. Jeg har ikke selv erfaring med det, men prøv at bruge søgefunktionen og se om der ikke dukker noget op.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg vil anbefale en 5-HTP kur! Det er ikke så dyrt og jeg har selv brugt det når jeg har haft en dårlig periode.

Det er en serotonin-precursor, men hvis du søger her på psy vil du finde mange gode emner om dosering og den slags.

Held og lykke herfra!

Titel:
Admin
Brugeravatar

Mit umiddelbare råd ville være at du holdte en ret lang pause med amfetamin. Men hvis du stadig vil blive ved med at tage det så ville jeg anbefale diazepam eller et andet benzodiazepin lige efter din amftur.
Det plejer ihvertfald altid at tage nogen evt. psykisk nedtur jeg kunne få af amfetamin.

Held og lykke og god bedring :)

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Junior medlem

Jamen det der diazepam og det benzodiazepin du nævner....hvor får man sådan noget? På apoteket? Sys ikk jeg har hørt om det før. Og tager man det når man kommer hjem? Eller samtidig? Eller hvordan?

Ellers mange tak for alle foreslag. :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Underligt der ikke er nogen som har nævn L-DOPA endnu, hvilket ellers er det man plejer at sige er godt efter amf.. Det er lovligt og kan købes på nettet.. Dextrose har lavet en tråd om amfetamin harm reduction, som du kan se her: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... light=dopa

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Jamen det der diazepam og det benzodiazepin du nævner....hvor får man sådan noget? På apoteket? Sys ikk jeg har hørt om det før. Og tager man det når man kommer hjem? Eller samtidig? Eller hvordan?

Diazepam er et benzodiazepin (en "familie" af stoffer der minder meget om hinanden). Jeg ved ikke hvor let det er at få en recept på det, men det er da et ret almindeligt stof der oftest kommer som tabletter, Steso/hexalid er oftest den form det kommer i.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg ville faktisk også nævne L-Dopa

Men virkningen forringes kraftigt ved for ofte brug... Desvære

Hvis det endelig skal være så se efter en naturlig kilde f.eks. Mucunia Pruriens

Men prøv lige at check det her link ud også:
Man skal lige være lidt varsom med L-Dopa
Muligvis prøver lavet med et syntetisk L-Dopa

Nu ved jeg godt at du nok ikke har PD men for at være på den sikre side

http://www.newhope.com/nutritionscience ... insons.cfm
Citat:
currently, the most effective means of treating PD is by replacing dopamine deficiency with levodopa (L-dopa).8 Many patients on L-dopa also take carbidopa, a drug that increases the amount of L-dopa used by neurons to make dopamine. L-dopa reverses PD symptoms, prolongs patients' abilities to stay independent, and increases survival times. However, it has its limitations. After five to 10 years of L-dopa treatment, PD patients develop neurological complications—some 40 percent develop dementia.9 Researchers suspect that L-dopa's potential to generate free radicals causes further neuron degeneration during long-term treatment.8 Although adequate levels of dietary antioxidants may in theory help reduce these potential toxic side effects, studies involving PD patients who supplemented with antioxidants while taking L-dopa have not shown much success.10

Når det en sjældent gang imellem at jeg selv tager L-Dopa så tager jeg kun meget lidt, jeg er nok den overforsigtige type

Og kun sammen med antioxidanter

Men så virker den ellers også fortræffeligt :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg fatter ikke hvorfor i allesammen vil proppe manden med aminosyrer og pis og lort, det er da fuldstændig klart at når han konsekvent bryder sammen efter en tur på amf, så skal han stoppe med det!
Og selvfølgelig kan du det, selv om du har drukket og der bliver cuttet en bane op, for ellers skal du lade være med at drikke eller hænge ud med folk der tager speed... Det lyder som om at du er godt i gang med at kneppe dine receptorer, og uanset hvad man pre/post-loader med så er amfetamin stadig skadeligt. Så gør som Ali siger og tag en meget lang pause, ikke nogen nemme løsninger med 5-HTP (som så vidt jeg ved ikke indvirker på dopamin-receptorerne) eller andre sager som måske kan udbedre skaden lidt.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Fenriz skrev:
Jeg fatter ikke hvorfor i allesammen vil proppe manden med aminosyrer og pis og lort, det er da fuldstændig klart at når han konsekvent bryder sammen efter en tur på amf, så skal han stoppe med det!

Jeg er principielt enig, men jeg tror måske at de andre svar kommer, fordi folk for enhver pris vil undgå paternalisme. Det er jo egentlig et meget sympatisk synspunkt, at tage undgangspunkt i Thomas24's ønsker, selvom jeg er enig med dig i, at det nok er urealistisk.

Mvh. Psyko

Titel:
Junior medlem

Hej igen, og mange tak for de mange indlæg, med lisså mange foreslag og idéer.

Men jeg tror jeg faktisk oz selv at de to sidste er de mest realistiske og nok oz dem, der i virkeligheden vil være den rigtigste løsning. Altså helt og droppe det møg amf. Jeg tror heller ikk det er den rigtige løsing og pumpe kroppen med aminosyrer og andet - og SÅ fedt er amf jo alser heller ikk. :)

Men endnu engang mange tak allesammen for den meget varierede forslag/indlæg, utrolig positiv respons!!! :D

Mvh Thomas[/quote]

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kom til at tænke på... Hvis coke ikke har den samme effekt på dig, og du kun tager det sjældent, så kunne du vel også skifte amfetaminen helt ud med coke? Altså hvis du absolut skal lamme dig ;)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
CyberThomas24 skrev:
Jeg tror heller ikk det er den rigtige løsing og pumpe kroppen med aminosyrer og andet - og SÅ fedt er amf jo alser heller ikk. :)

Ved ikke om jeg misforstår dig, men der er aminosyrer i stort set alt hvad du spiser, og du ville ikke kunne leve uden :wink: Det ville måske være sundt for dig at tage et tilskud af L-DOPA eller måske 5-HTP i en periode, selvom du (fornuftigt nok) vælger at droppe amfen..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

TimeKiller skrev:
CyberThomas24 skrev:
Jeg tror heller ikk det er den rigtige løsing og pumpe kroppen med aminosyrer og andet - og SÅ fedt er amf jo alser heller ikk. :)

Ved ikke om jeg misforstår dig, men der er aminosyrer i stort set alt hvad du spiser, og du ville ikke kunne leve uden :wink: Det ville måske være sundt for dig at tage et tilskud af L-DOPA eller måske 5-HTP i en periode, selvom du (fornuftigt nok) vælger at droppe amfen..

Jeg holder mere på Tyrosin/Phenethylalamin eller/og Tryptophan :)

Hvis det endelig skal være

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Astral skrev:
TimeKiller skrev:
CyberThomas24 skrev:

Hvis det endelig skal være

Jeg ved ikke helt hvad det er for nogle aminosyrer, bortset fra at Tryptophan vistnok er en slags precursor for 5-HTP? Men L-DOPA skulle jo vistnok være en god precursor til dopamin...

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Astral skrev:

Du mener vel Phenylalanin ?

Titel:
Junior medlem

He he hejsa igen...nu går det da helt over gevind! :)

Jeg v godt man har brug for aminosyrer og det er en naturlig del af kroppen osv...jeg snakkede om alle de der tilskud jeg sku tage, (som jeg i øvrigt overhovedet ikk kender, eller for den sags skyld heller ikk aner hvor jeg sku få fat på), så ja det har I misforstået! :D

Mvh Thomas

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Astral skrev:

Du mener vel Phenylalanin ?

Yep

Phenylalanin

Men der må være andre alternativer også end lige de 4 aminoer

Glutamate f.eks.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]