Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 16:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Har du fået problemer med hukommelsen pga stoffer
Ja, den er helt gal 50%  50%  [ 32 ]
Jeg føler ikke nogen ændring 27%  27%  [ 17 ]
Nej, jeg husker meget bedre 2%  2%  [ 1 ]
Øhhh... Hvad var spørgsmålet igen? 22%  22%  [ 14 ]
Afgivne stemmer : 64
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Nu kan jeg dårligt huske hvad jeg skal skrive... ej, :d

Jeg har ladet mig fortælle at ved vedvarende forbrug af kiks, går det slemt ud over hukommelsen. Men det er vel et generelt problem.

Nu har jeg efter hånden taget en del lsd trips, og har erfaret at det jo har den bivirkning at det går rimelig slemt ud over hukommelsen. Men hvordan kan det være?

Er der noget man kan gøre for at træne sin hukommelse igen, eller bliver den bare slettet?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Jeg har hvad jeg selv vil kalde et stort forbrug af kiks
Og jeg er blevet meget mere glemsom end jeg var før. føler mig sku helt dum nogengange, det er gerne små ting man er igang med, hvor man lige må stoppe op 2sek og lige finde ud af hvad man egentlig skulle :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det værste jeg har oplevet var en dag, på vej til arbejde, (Jeg tager toget fra midtsjælland til kbh) når jeg til rådhuspladsen, stopper op og tænker "Hvordan helvede er jeg kommet herind", og der gik faktisk 10-15 sekunder før jeg kunne huske det.... :shock:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Overalt og ingen steder
Oplever tit at jeg laver noget og glemmer hvorfor jeg laver det.

Jeg bliver nødt til at lægge alt fra mig og stene lidt for derefter at komme i tanke om hvad det var jeg havde gang i...

Ret spooky faktisk.. :(

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kalder det for THC-faktoren.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Ja man bliver ekstremt glemsom af mange stoffer. Men efter en pause. især med THC, ja så kommer hukommelsen igen.

Titel:
Medlem

Jeg er enig med Tjille. Men "kiks" synes jeg er specielt slemme, og derfor holder jeg mig fra dem. THC gør en bonget, men det går heldigvis relativt hurtigt (efter en uge til 14 dage) over. DMT, svampe og LSD påvirker psyken generelt, men synes ikke man bliver glemsom af det.

Men vil sige at hvis man venter længe nok, så vil hukommelsen komme igen uanset hvilket stof man lammer sig med. Det er min erfaring, men ved ikke med overforbrug af Ecstasy, for det har jeg aldrig rigtig gjort karriere i...

Titel:
Admin
Brugeravatar

Efter jeg i den senere tid har skåret ned på forbruget af cannabis synes jeg min hukommelse er blevet en smule bedre. Jeg har dog også skåret ned på mit forbrug af amfetamin og det har jeg også en begrundet mistanke om gir bonghjerne. Jeg tror ikke LSD eller psilocybin ændrer noget, men som de andre også siger, så tror jeg godt at MDMA kan gøre det. Jeg kender ihvertfald nogle som siger at de føler sig dummere efter et ret heftigt forbrug af k3x.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Når jeg har røget hash, er min hukommelse fucked i 2-3 dage efter, men så er jeg også normal derefter.

Psykedelika har åbnet min interesse for utrolig mange ting, som gør at jeg har lyst til at lære og forstå = bedre hukommelse pga engagement.

Så jeg har stemt "kan huske bedre"... for jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har husket så godt :D

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Min hukommelse er virkelig bunden... f.eks. her idag stod jeg og ventede ved en kiosk fra 5.30 og langt frem. Jeg stod og ventede på at blive hentet for senere at finde ud af at aftalen egentlig lød at jeg skulle hentes ved et gymnasium kl. 6.30.

Men når jeg holder pauser med hash blir min hukommelse altid værre. Sidste gang jeg holdt pause kunne jeg ikke længere huske specielsne i Mortal Kombat: Deception.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
BaconJugg skrev:
Min hukommelse er virkelig bunden... f.eks. her idag stod jeg og ventede ved en kiosk fra 5.30 og langt frem. Jeg stod og ventede på at blive hentet for senere at finde ud af at aftalen egentlig lød at jeg skulle hentes ved et gymnasium kl. 6.30.

Men når jeg holder pauser med hash blir min hukommelse altid værre. Sidste gang jeg holdt pause kunne jeg ikke længere huske specielsne i Mortal Kombat: Deception.

Det er vel meget normalt. Der plejer at gå noget tid inden man er stabil igen. Du skal bare holde fast i pausen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg havde som 15-16 årig et hæftigt forbrug af amf og hash. og hukommelsen gik langsommere og langsommere.. Så stoppede jeg.
Der gik ca. 2 år med den samme smadrede hukommelse..
Så startede jeg på psychedelika og nu synes jeg efterhånden at min indlærnings evne er blevet større.. Totalt yndlings tryptaminer og ....kan ik huske hvordan man staver... Phenethylaminer? eller er det uden ''h''? :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
For mig er det kort tids hukommelsen som det er gået mest udover.. Ellers at komme til tiden og koncentrationen i skolen. Og det er særligt slemt hvis jeg har røget dagene før :|

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Før nytår 2004/2005 var min hukommelse fuldstændig fucket, grundet et ret stort forbrug af cannabis, det kender alle vel. :)

Nu har jeg faktisk fem måneders jubilæum i dag, fra da jeg stoppede mit dagligdagsrygeri, men synes ikke at der er nogen forskel i mit engagement, og synes næsten at jeg er mindre motiveret end da jeg røg. (med nogen ting)
Min hukommelse er blevet meget bedre til gengæld, og jeg husker hvad jeg skal sige osv. ikke ligesom før hvor jeg tit gik i stå midt i en sætning, og bare ikke kunne huske hvad det var jeg skulle til at fortælle, og mens jeg tænkte på det, glemte jeg hvad det var jeg lige havde sagt. Ikke morsomt :D

Men pas på jer selv derude, og stop hvis det begynder at påvirke jer godt og grundigt negativt. Jeg valgte at stoppe pga. at jeg ikke kunne huske så godt mere, plus at det gik dårligere og dårligere med at passe min udd. Så jeg bestemte mig for at stoppe.

*klapper mig selv på skulderen* :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er meget sjovt, at du er overbevist om, at det er dine LSD-ture, der svækker din hukommelse, når du er konstant lam på GHB. :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen jeg er da ikke konstant lam på ghb.. der er foreskel på at drikke sig lam, og drikke sig tilpas... :)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg kan med glæde i stemmen annoncere, at på trods af lidt rigelige mængder af coke, benzodiazepiner, GHB og opiater, så er min hukommelse stadigvæk lige så god (onde tunger vil måske sige "dårlig") som den altid har været.

Tilgengæld har jeg i perioder med heftigt forbrug oplevet midlertidige svigt, men det er heldigvis ikke noget, der har sat sig fast.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem

Min hukommelse er generelt ikke god, men der er sikkert heller ikke så mange fede ting at huske på... det tror jeg da ikke, men kan selvfølgelig ikk huske det :P

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderborg
Min korttidshukommelse har det desværre ikke super godt, og det irriterer mig lidt nogle gange. Har aldrig haft et stort hash forbrug (1/2 år siden sidst) men har dog nuppet en del kiks og amf gennem de sidste par år. Håber ikke det er noget der bliver for altid, for det er lidt irriterende nogle gange :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
jeg får tit hvor jeg taber alle mine tanker som jeg har i korttidshukommelsen, især når jeg er skæv.

Kan fx side og tænke i en tankerække, og så har jeg fx lavet en sammenligning med noget, og så kan jeg ikke huske hvad det er jeg sammenligner, men kan godt huske hvorfor fx.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]