Tak for jeres altid søde kommentarer !!! Selvom det bare er gul skrift på brun baggrund, kan jeg mærke at i faktisk mener hvad i skriver og det glæder mig inderligt

I dag er det præcist 250 dage siden jeg tog min sidste pille. Og jeg husker hvordan jeg ledte rundt på nettet efter hjælp. Følte mig nærmest manisk. Underligt høj over at NU havde jeg taget mig sammen og samtidig fysisk dårlig af abstinenser. Som dog ikke var helt så slemme som jeg havde frygtet.
Jeg har det stadig rigtig godt. Nyder at kunne gå på stadion og drikke fadøl igen og feste med vennerne, blive stiv på den fede måde og ikke falde i søvn, fordi jeg er fyldt med tramadol.
Fremtidsplanerne med pølsevogn og så videre er begyndt at lysne. Nu sker der endelig noget. Samtidig har jeg meldt mig som frivillig en gang om ugen på et værested for misbrugere (man er jo, Gud bedre det, socialpædagog. Og nu med afhængighedserfaring). Mit eget misbrug virker som en drøm. Som om det aldrig har fundet sted. Måske fordi jeg har været helt ærlig omkring det hele. Min omgangskreds - både familie og venner - tænker aldrig over det. Jeg var nervøs for om folk nu ikke ville føle de kunne stole på mig eller ville være anderledes på en måde. Men sådan er det overhovedet ikke. Hvis de synes noget, synes de nærmest det er synd for mig. Til en vis grad var det synd. Det var synd at jeg blev afhængig af nogle piller, pga mit helbred. Men at jeg fortsatte, at jeg snød folk, løj og nægtede at indse hvor jeg var havnet, var sgu min egen skyld. Men heldigvis var skaderne ikke større end at en oprigtig undskyldning og dernæst en forklaring, kunne redde det. Så selvom det hele virkede en smule uoverskueligt da jeg postede mit første indlæg, kan jeg se tilbage på et forløb, som faktisk ikke har været slemt. Da først jeg havde taget beslutnigen og fik lagt nogle realistiske planer, fundet ud af at sige undskyld til folk og så lægge det hele bag mig, gik det forrygende let. I hvert fald set i forhold til hvad jeg havde regnet med. I øvrigt er jeg en smule overrasket at flere af mine venner selv har været afhængige af "statsnarko" i kortere eller længere perioder. Heldigvis ikke så meget som jeg, men det gør jo at de kan relatere til problemet.
Det var så lige en lille update til. Der er kun 110 dage til jeg kan fejre 1 års jubilæum, men hvis jeg kender mig selv ret, opdager jeg det ikke. Den eneste grund til at jeg ved det i dag er 250 dage, er at jeg har sådan en "tracker" som tæller dagene, på et amerikansk tramadol forum.
Nå guys, det er godt nok lørdag nat, men arbejdet kalder... folk er jo tossede med mine malerier, så jeg maler på livet løs her, hihi.
Tak for jeres positivitet og opmuntring. Det har virkelig været en kæmpe hjælp!!!!!!
Kærlig hilsen Susanne