Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 20:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 88 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Honey skrev:
Selvmedicinering, er den løsning jeg kigger på lige pt., så jeg langsomt kan komme til at få det bedre.

det synes jeg ikke du skulle.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Kære Honey,
hvad er den for en slags selvmedicinering du tænker på? Noget beroligende?

Har fulgt lidt tavst med den sidste tid. Skrev faktisk et langt indlæg som svar på at du skrev, at det var dig som skulle undskylde, fordi du valgte at skrive herinde (hvilket jeg fandt temmelig tragisk-komisk), men fik af uransagelige grunde slettet det hele, og så gad jeg ikke skrive det om.

Vil dog lige give en kommentar til denne bemærkning:
Citat:
Og se og det er jo netop en af de grunde til jeg skal undskylde., at den sidde er primær fyre baseret. Så det er da klart du ikke vil kunne forstå det.

Denne side er ikke kun beregnet til mænd. Alle kvinder er lige så velkomne (ellers var jeg vel ikke her?), og de skal ikke være bange for at fylde og tage den plads de ønsker. Dog er det åbenbart sådan, at det at gå op i noget så nørdet som stoffer, mest er en interesse der appellerer til mænd, og derfor består psychedelia´s brugere mest af mænd.

Når jeg læser din sidste post, virker det til at det går i den rigtige retning for dig. Jeg kan godt lide at du er opmærksom på, at du skal have tid til at samle kræfter for at tage det næste skridt i dit liv.

Hilsen Fanny

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@ Fanny

OT, men hvis du bruger Firefox, så vil jeg på det kraftigste anbefale tilføjelsen Lazarus: https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/lazarus-form-recovery/. Den husker hvad du skriver i webformularer, så man aldrig mister sine alenlange indlæg :)

Medlem

Hehe -> En rar følelse i maven plejer gerne at være en positiv ting, så er da glad for at du fik det.

Halugenlampe -> Hvorfor synes du det er en dårlig ting, hvis det er med til at jeg kan få det bedre?

Fanny skrev:
Kære Honey,
hvad er den for en slags selvmedicinering du tænker på? Noget beroligende?

Har fulgt lidt tavst med den sidste tid. Skrev faktisk et langt indlæg som svar på at du skrev, at det var dig som skulle undskylde, fordi du valgte at skrive herinde (hvilket jeg fandt temmelig tragisk-komisk), men fik af uransagelige grunde slettet det hele, og så gad jeg ikke skrive det om.

Vil dog lige give en kommentar til denne bemærkning:
Citat:
Og se og det er jo netop en af de grunde til jeg skal undskylde., at den sidde er primær fyre baseret. Så det er da klart du ikke vil kunne forstå det.

Denne side er ikke kun beregnet til mænd. Alle kvinder er lige så velkomne (ellers var jeg vel ikke her?), og de skal ikke være bange for at fylde og tage den plads de ønsker. Dog er det åbenbart sådan, at det at gå op i noget så nørdet som stoffer, mest er en interesse der appellerer til mænd, og derfor består psychedelia´s brugere mest af mænd.

Når jeg læser din sidste post, virker det til at det går i den rigtige retning for dig. Jeg kan godt lide at du er opmærksom på, at du skal have tid til at samle kræfter for at tage det næste skridt i dit liv.

Hilsen Fanny

Hey Fanny.

Det er det rigtige du tænker på, nemlig noget beroligende.

Vidste godt du fulgte med på sidelinien, da du valgte at støtte mig igennem abort, og snakkede med mig på vej hjem fra hospitalet. Det er jeg dig evigtaknemlig for.

At dit indlæg med tragisk-komisk ikke blev til noget, er der ikke gøre så meget ved.
Jeg kender jo dit synspunkt på dette, og efter den besked fra dig i torsdag, har jeg ikke haft lyst til at undskylde overfor dig. Jeg vil på ingen måde gøre dig sur eller skubbe dig væk, følte det lidt ligesom jeg blev skældt ud. Som om jeg var et lille barn, som bare skulle gøre hvad der blev sagt.
En fælles bekendt som den gang sagde du var god nok, og at du ikke ville gøre mig ondt, snakkede jeg med samme aften. Aldrig før har jeg oplevet ham været så kontant og hård i sit toneleje, jeg blev rigtig ked af det, fordi jeg sårer ikke kun mig selv men også mennesker omkring mig. Og det bestemt ikke noget jeg ønsker, da det er mennesker jeg holder meget af, selvom jeg måske ikke viser det. Lige siden den aften har jeg tænkt mange af tingene igennem både på godt og ondt, og jeg tror også det er derfor jeg er kommer dertil, jeg er kommet i dag.

Jeg brugte den forkerte formulering, men du ved jo godt hvad jeg mener.
Jeg ved jo godt der sidder et par piger i blandt brugerne her på psychedelia, men største delen er mænd.

Jeg har bare ikke lyst til at springe ud i noget, hvor jeg kun er der halvt.
Jeg ved godt jeg har en meget lang og svær kamp i møde, derfor vil jeg ikke springe ud i det, før jeg er sikker på mig selv. Hvis man kan sige det sådan.

Medlem

Jeg ved godt, jeg ikke burde rippe op i denne tråd, men kan trænger til at komme med nogle ting.

Der er sket mange ting siden, jeg sidst har skrevet i denne tråd.

Jeg ligger ikke skjul på jeg igennem de sidste 2 måneder, er startet op på selvmedicinering.
Jeg vil sige det går nogenlunde med det, trods jeg ikke lige altid holder den dosis jeg har fået besked på. Mening med selvmedicineringen var, at turde at gå til en psykolog. Der til at jeg også kommet, og der har jeg gået1 gang om ugen den sidste måned ca.
Er bare noget det punkt, hvor jeg overvejer at stoppe igen.
Jeg tager mere end den dose jeg skal tage om dagen når jeg skal derinde, og det vil hun gerne ha jeg stopper med. Og det kan jeg ikke, jo hvis jeg skal lade vær med at komme der.
Jeg overvejer at stoppe nu med at gå der, fordi hun forstår det slet ikke.
Jo på den måde jeg er begyndt at åbne mig over for hende, og fortalt hvad der skete, hvad min bror gjorde.

I går blev kæresten anholdt og sigtet for ’’vold mod tjeneste mand i funktion’’
Vold er en af de ting jeg ikke kan håndtere, hvilket udløste et tilbagefald. Til trods jeg have smidt alle hobby knivene ud, fandt saksen frem som ikke var god nok, så en køkken kniv. Der kunne jeg få lov til at få tilfredsstillet mig selv i øjeblik, giver mig lidt ro i sindet. Jeg blev overrasket over at høre det faktisk var hans 3 sigtelse mod vold, kendte kun til en som han havde i forvejen.

Er vist ikke så meget mere i stand til at skrive mere, skulle bare ud med det her.
Undskyld.

Junior medlem
Brugeravatar

hey honey

har læst din historie og minder en smule om min....

har du tit fået at vide det er din skyld af din mor eller bror?

Medlem

ZaQuiver skrev:
hey honey

har læst din historie og minder en smule om min....

har du tit fået at vide det er din skyld af din mor eller bror?

På sin måde ja, de har vist det på inddirekte måde.

Junior medlem
Brugeravatar

Så ved jeg udmærket godt hvorfor du ikke kan lade være med at sige undskyld.

forestil din hjerne lidt ligesom en computer der bliver programmeret.

programmeret til at sige undskyld hver gang der sker noget uforudsigeligt.

Du er simpelthen blevet programmeret efter så lang tid hos din familie er du programmeret til at sige undskyld og tage alt på dine skuldre.

Medlem

ZaQuiver skrev:
Så ved jeg udmærket godt hvorfor du ikke kan lade være med at sige undskyld.

forestil din hjerne lidt ligesom en computer der bliver programmeret.

programmeret til at sige undskyld hver gang der sker noget uforudsigeligt.

Du er simpelthen blevet programmeret efter så lang tid hos din familie er du programmeret til at sige undskyld og tage alt på dine skuldre.

Det ved jeg godt.., og det gør det heller ikke lettere idag.

Selv nu skal jeg sidde og kæmpe imod mig selv, for ikke at undskylde.
Det brænder så meget i mig, at jeg får det skide ubehageligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Man skal ikke sige undskyld medmindre man har gjort noget galt.
Ellers tager folk det jo ikke advorligt til sidst, og så betyder dine undskyldninger
slet ikke noget for andre mennesker, hellere gem dem til når det gælder.

Medlem

Kuma skrev:
Man skal ikke sige undskyld medmindre man har gjort noget galt.
Ellers tager folk det jo ikke advorligt til sidst, og så betyder dine undskyldninger
slet ikke noget for andre mennesker, hellere gem dem til når det gælder.

Det ved jeg godt, det er noget jeg har diskuteret op til flere gange.
Men det er jo svært, når man vitterligt føler og tænker man skal undskylde, fordi man er bange for at man har gjort noget galt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Empty space
Vi har alle vores egne små dæmoner at kæmpe med.. Jeg er ked af at høre din historie ...
Har været igennem ekstrem psykisk smerte også.. Men så begyndte jeg at interesserer mig for religion, buddhisme og kristendom.. det har hjulpet mig meget.. ved ikk om det vil hjælpe dig.. men du kan give det en chance..

kærlige tanker herfra og håber Gud snart vil vise dig lidt kærlighed <3

Medlem

MrMachoveli skrev:
Vi har alle vores egne små dæmoner at kæmpe med.. Jeg er ked af at høre din historie ...
Har været igennem ekstrem psykisk smerte også.. Men så begyndte jeg at interesserer mig for religion, buddhisme og kristendom.. det har hjulpet mig meget.. ved ikk om det vil hjælpe dig.. men du kan give det en chance..

kærlige tanker herfra og håber Gud snart vil vise dig lidt kærlighed <3

Der er ikke meget jeg vil give en chance, når jeg ingen gang kan overskue de mindste ting.

Det er ellers sødt af dig at foreslå andre ting, men ja tror godt jeg ved hvor jeg på vej hen

Medlem
Brugeravatar

Husk at gå kærlighedens vej og altid hav håb. det må du love dig selv..

Medlem

MrMachoveli skrev:

Lover ikke mig selv noget, jeg ved ikke kan holde.
Det er at skyde sig selv i foden.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Jeg kan ik lade være med og spille Kim Larsen - This is my life - i mit hoved hver gang jeg ser dit topic. Hører den tit.

Medlem
Brugeravatar

Honey skrev:
MrMachoveli skrev:

Lover ikke mig selv noget, jeg ved ikke kan holde.
Det er at skyde sig selv i foden.

Det stærkeste lys findes i det dybeste mørke.. husk det..
Jeg troede jeg kendte livet til det fulde.. men så blev jeg vist helvede..
Men jeg er faktisk glad for det.. fordi så lærte jeg at kende ned.. og man skal jo kende ned for også at kende op..
U get me?

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Helt ærligt Honey,
Vi kan intet gøre for dig, før du selv begynder at ønske at få det bedre. Du skriver om din smerte for at finde en vej ud, men er samtidig så opgivende, at du afviser alle gode råd. Det har stået på i flere år, at du har grebet efter andres hjælp, men alligevel kan og vil du ikke begynde at motionere, du vil ikke stoppe med at selvmedicinere benzodiazepiner og du har vist også droppet psykologen..
Som jeg ser det (og det er måske ultra kynisk) så er denne tråd kun til for at du kan spise af folks medlidenhed, men om du egentlig ønsker at få det bedre, er jeg i tvivl om. Vi andre kan ikke løfte dig. Det må du selv gøre. Det kræver mod at rejse sig op, og det kræver at man er i forbindelse med sit eget hjerte.
Og jeg vil ikke undskylde at jeg er så hård. Jeg er ærlig, og siger det, som de fleste måske nøjes med at tænke. Jeg er bare ved at få kvalme over denne smerte-onani der ikke fører nogen steder hen. Nogen gange har man brug for et andet svar end "nååh hvor er det synd for dig" for at vågne op. Det er så hermed givet.
Hold op med at undskyld, og ret ryggen.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
det Fanny skrev:

1+

Det gør ondt at høre, men det gør det ikke mindre rigtigt.
Drop de benzoer, de hjælper dig på ingen måder selv om du måske føler det.
Den slags slumnarko har det med at tage sjælen fra folk langsomt,
og hive dem længere og længere ned.

Kender alt for mange mennesker der beklager sig over alle de problemer
de har, imens de hælder benzoer i hovedet, og så længe det bliver
ved med at fortsætte i det grimme spor, kommer de højst tænkeligt ikke videre.

Du selvmedicinere jo ikke, du selvdestruere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fanny skrev:
Helt ærligt Honey,
Vi kan intet gøre for dig, før du selv begynder at ønske at få det bedre. Du skriver om din smerte for at finde en vej ud, men er samtidig så opgivende, at du afviser alle gode råd. Det har stået på i flere år, at du har grebet efter andres hjælp, men alligevel kan og vil du ikke begynde at motionere, du vil ikke stoppe med at selvmedicinere benzodiazepiner og du har vist også droppet psykologen..
Som jeg ser det (og det er måske ultra kynisk) så er denne tråd kun til for at du kan spise af folks medlidenhed, men om du egentlig ønsker at få det bedre, er jeg i tvivl om. Vi andre kan ikke løfte dig. Det må du selv gøre. Det kræver mod at rejse sig op, og det kræver at man er i forbindelse med sit eget hjerte.
Og jeg vil ikke undskylde at jeg er så hård. Jeg er ærlig, og siger det, som de fleste måske nøjes med at tænke. Jeg er bare ved at få kvalme over denne smerte-onani der ikke fører nogen steder hen. Nogen gange har man brug for et andet svar end "nååh hvor er det synd for dig" for at vågne op. Det er så hermed givet.
Hold op med at undskyld, og ret ryggen.

Hilsen Fanny

Meget præcis beskrivelse af hele problematikken, og jeg er helt enig med alt hvad du skriver.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 88 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]