Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 13:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Takker for de fede kommentarer og historier fra folk! flere af dem takker!

med lad os nu holde fejl info ude af denne tråd! noget af det du skriver om subuxone/subutex/temgesic (buprenorphin) er ikke rigtigt mortonhy synes lige du skal læse op omkring det og så evt selv rette din fejl ;)

mvh emingos
håber i har haft en god weekend :)

Medlem
Brugeravatar

Fed tråd! Der er virkelig mange gode råd og positive vibes. Super fedt at se det går dig godt, stort skulder klap herfra! Overvejer selv at begynde på subu næste uge hvis jeg har råd, der går nemlig en uge før man får noget oppe på misbrugscenteret, så vidt jeg ved ihvertfald, så jeg må lige en tur på det sorte marked. Havde min første dag med rigtige abstinenser idag, det kom som et totalt chok at jeg ville få det så dårligt da jeg egentlig ikke har taget ret meget og kun over en kort periode. Har i mange år leget med div opiater og hero, men kun et par gange i måneden. Prøvede så at få hero IV sammen med en god veninde for 2 måneder siden og så tog det ellers fart lige så stille :( Var for 2 uger indlagt på sygehuset pga af nogen nerver der sad fast i min ryg, der fik jeg oxy med hjem da de udskrev mig, men kun til to dage, så købte selv nogen fordi jeg havde vold ondt, det endte med jeg åd 60 mg oxy hver dag i 10 dage og skød dope og cola 4 gange i den periode, så 2 dage på morfin.. Igår tog jeg ikke noget og havde det egentlig udemærket, men det havde jeg godt nok ikke da jeg vågnede! Så nu har jeg ædt 10 ketoganer, gjorde jeg for en time siden. Det føles så klamt at blive syg på grund af sådan noget brunt/gult/hvidt lort, jeg skammer mig over mig selv, for det eneste der fylder mine tanker er nåle osv :(
Jeg har det godt lige nu, men ved bare det bliver endnu værre imorgen og jeg kan først komme op på misbrugs centret hvor jeg går på mandag og få sat behandling igang :S
Holder du stadig ud?
Jeg ved ikke hvor meget mening den her besked giver, men som du selv nok godt er klar over, hjælper det en del at få skrevet det ned og læse det igennem. Go form for "terapi"
:peace:

Medlem
Brugeravatar

dette er skrevet i en anden tråd men syntes egenlig den passede meget godt godt :)

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=8&t=32478&p=433868

jeg har altid været lidt skeptisk over for melatonin(ved ikke helt hvorfor nok sådan noget naturgejl) :D

men efter jeg fik en lille håndfuld hjem for nyligt må jeg sku indrømme de virker rigtig godt! jeg tog 1-1.5mg (3mg's piller)
og det var mere end rigeligt 1-2 timer før sengeting! det har bået været i sammen hæng med andet (røg) og divs.

*gode råd:
Hold en normal døgn rytme, selv om du ikke sover og nattet er og er ved at dejse om, er det vigtigt!
Lad være med at lave noget stimulerene inden senge ting! dette kunne være spille pc spil
Lad være bruge din hjerne alt for meget(stimulans)(dette burde ikke være svært)
Se en afslappet film, læs en bog, bare lig dig og slap med med noget chill musik,
Husk brug kun din seng til at sove i (lagengynastik)
Tænk positivt, de negative tanker for dig til at stresse, og gør det hårdere at falde i søvn

*dårlige råd:
Beruse dig i søvn(du skal have mere og mere og dette ender ikke kønt)
Sprut (det giver det næesten altid slemmere, end det du prøver at slippe fra)
Indtag ikke energi/koffein holdig mad/drikke inden sengeting (sodavand,kaffe osv)

*Lad være at fokusere på din hjerterytme (det va måske endda dumt at skrive det her - da det kan få nogen til at frem provokere panik anfald) BARE SLAP AF! 'DU DØR IKKE' du gør din krop og hjerne stresset og derfor reagere de på denne måde, løs: tænmk op et dejligt sted, forkusere på en anden lyd! - det virker *

ellers har jeg hørt om variererer planter og urter med forskellige effekt, Valerian rod(skulle være der valium har fået navnet fra "eller en myte",* Gamma-aminobutyric acid (GABA)) kava kava, kratom.

jeg selv har har sucsess efter lang tids
hash misbrug (JA ja tud tud, det kan alle skuda stoppe!, ja men med den kultur vi har i danmark med ar ryge fra 15-16års alderen(og tidligere, bliver det til en vane, abstinenserne er der tag ikke fej af det, men det mest vanen, omgivelserne, vennerne)

benzo misbrug (tog et halvt år før jeg sov nogen lunde normalt igen, mararidt 24/7)
langtidsvirkene benzo'er er det bedste valgt at trappe ud med (diazepam/clonazepam) - Husk at snakke med din læge om en nettrapnings plan, da benzo'er kan være direkte livsfarlige at detoxe fra.! 'dette er ikke en joke'

opiat misbrug (aldrig har jeg følt mit slået i mit eget spil (livet) og så endda 2½ gange, bliver man aldrig klogere)
først lidt piller her er og der, til jeg til sidst ikke ku komme ud af sengen uden min (kodein/morfin/metadon)
der gik det først rigtig ind for mig hvad fanden jeg havde gang i, og jeg startede mig første nedtrapning(første, for det blev bestemt ikke den sidste) jeg begyndte efter et lille halvt års tids (fantatisk sommer, elektronisk karnavel - der havde jeg aldrig været hvis ikke jeg var ædru, skal lige siges jeg tog lige morfin på turen, der skal jo noget til at klare alle de tumper ;P ej der var sku god stemning.)

jeg glider så mere og mere fra "psy"trance scenen og over i junkie verdenen igen, der egår ikke længe før min tolerance er sku høj og jeg skal have bare et kvart-halvt gram brun ryge dope (det er ikke vandopløseligt, hvilket man bruger citron syre til, ikke det sundeste for ens blodårer)
der går så lidt tid hvor det hele bare går af lort men jeg fortsætter min løbebane og det er først da en af mine lillebrors venner siger til min bror at han ikke vil have noget at gøre med broen mere (og forstå mig ret, jeg er langt mere fucked ens hans bror er) så jeg bliver hunderæd for at midste min bror, min familie, dem vi holder af!
og det var derfor jeg trappede ned for anden gang på metadon/subuxone(personligt er det op til dig, vælg hvad du tror du kan blive clean på, vælg ikke hvad du kan blive høj på!)

ps. det er vist nok rambling for mig nu...

mvh emingos

Medlem
Brugeravatar

hvis jeg skal lege med ilden igen, bliver det hæjest kodein og måske bupe, jeg kan simpelthen ikke styre at have et pilleglas eller en pose fyldt med guf i hånden, jeg bliver ved til der er ikke er mere og så bliver jeg syg, ud og skaffe penge, og sådan køre cirklen og den vil jeg gøre alt i verden for at bryde, jeg er så træt af det og det hjælper ikke når ,am ofte for beskedr med "hey kan du hjælpe? så gir jeg" eller "hey jeg har lige fået proviant hjem"

jeg har bare brug for at snakke lidt, håber det er i orden.
frem over, står den kun på benzo'er og hash og det vil jeg også gerne ligge på hylden (har ikke røget idag :D og har heller ikke noget)
benzo'erne bruger jeg som værktøj jeg er bare dårlig til at administrere dem så jeg skal have en til at holde dem for mig.

nå det var lige en lille ekstra update, nu jeg ikke skriver så tit herinde må jeg jo hellere indhente det forsømte

håber alle har en god søndag, og alt held og lykke til dem som vil stoppe med rusmidlerne, om det så er depressanter, stimulanser, dissosiativer, psychedelika eller noget helt andet, så ønsker jeg jer vind i sejlene og positive tanker herfra! :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
held og lykke fortsat. det skal nok gå, så længe der er vigtigere ting end stoffer i dit liv, og sådan lyder det jo.

når det er sagt, så er benzoer altså også noget skidt. du er bedre stillet uden hvis du på nogen måde kan undvære dem.

Medlem
Brugeravatar

Du har al min respekt.
Held og lykke herfra, jeg tror på dig :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Halugenlampe skrev:
held og lykke fortsat. det skal nok gå, så længe der er vigtigere ting end stoffer i dit liv, og sådan lyder det jo.

når det er sagt, så er benzoer altså også noget skidt. du er bedre stillet uden hvis du på nogen måde kan undvære dem.

AMEN
Hold dig væk fra de benzoer hvis du kan.
Det bringer intet godt med sig :(

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Ja held og lykke med det kan kun give Roche ret i det med benzoerne.

Medlem
Brugeravatar

ja det er jeg klar over, jeg for min bror til at holde mine benzo'er så jeg kun har et par stykker til nødstilfælde og så køber jeg noget melatonin istedet, fik det prøvet her i sidste uge og må sku indrømme alle mine fordomme er faldet til hjorden! det virker bare kanont!

pt prøver jeg også at skære ned på mit hash forbrug, selv om det er svært uden benzo'er hehe... men når min melatonin kommer skal der sku soves igennem :)

edit: jeg har også overvejet 'kava' er det noget der kan anbefales? det sku jo også virke på gaba- som benzo'er gør så måske det ku godt mig lidt ro?

Medlem
Brugeravatar

nå jeg blev sku nødt til at købe en lille klump røg, ellers var jeg gået insane hehe, så skal der bare slappes af resten af weekenden(damn you monday!) med joints, film, og en kop dejlig te :)

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
emingos skrev:

edit: jeg har også overvejet 'kava' er det noget der kan anbefales? det sku jo også virke på gaba- som benzo'er gør så måske det ku godt mig lidt ro?

Har prøvet at dæmpe benzo og røg abstinenser med kava kava, dog uden særlig meget succes, der var OVERHOVEDET ikke voldsomt nok. Var i tvivl om det var placebo. Men erfaret dog at hvis man tager det dagligt over en længere periode kan det godt mindste ens angst, og evt socialangst/paranoia (på nogen).

Jeg mener ikke det kan bruges på samme måde som benzoer. OVERHOVEDET!

Alt i Alt var jeg ikke specielt imponeret. Oglem den ide om at man bare skal æde nok. virkningen bliver ikke vildere efter et hvis antal Kava kava piller. tro mig, flere kammies spiste omkring 50..( Højst 3 om dagen var anbefalet) :roll: De blev ikke mere afslappet end dem der spiste 4-5..

Medlem
Brugeravatar

ok tak for info'en OrangeLenny! jeg vidste det sku spises over tid og regnede da heller ikke med det ju tage alt for store abstinenser men var da en mulighed som supplement om ikke andet...

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
emingos skrev:
ok tak for info'en OrangeLenny! jeg vidste det sku spises over tid og regnede da heller ikke med det ju tage alt for store abstinenser men var da en mulighed som supplement om ikke andet...

Var lidt rundt på gulvet igår :roll: Havde glemt hvad hvad tråden handlede om :oops:

Kava Kava hjalp mig forholdsvis MEGET dengang jeg skulle skrue ned på benzoer. Efter 1-2 uge forsvandt ''angsten'' næsten og trængen til dem blev også voldsomt dæmpet! Men kunne desværre ikke bruge det de første dage til at få bare lidt søvn på desværre.

Men helt sikkert et godt stof til at dæmpe abstinenser over længere tid. Kan helt sikkert anbefales!!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Emingos: Som du selv skriver, så er benzo-afhængighed altså noget lort. Jeg synes slet ikke du skal bruge benzoer "for sjov", da de for det første ikke er specielt sjove (kan du ikke nøjes med at ryge hash?), og for det andet er risikoen ALT for høj.

Hvis du føler du har brug for benzoerne "som værktøj", og det er permanent (og ikke "bare" skyldes en periode med søvnløshed der går over igen, eller en periode med stress pga. arbejde, studie eller noget tredje), så tyder det jo på, at du har et eller andet dybereliggende problem, som du burde PRØVE at tage dig af, istedet for bare at blive ved med at symptombehandle (for at bruge et eksempel: I stedet for at tage hovedpinepiller for dæmpe en kronisk hovedpine, burde du prøve at undersøge HVORFOR du får hovedpine, og om du måske ikke kan afhjælpe hovedpinen vha. nogle livsstils-ændringer eller vha. dybere/permanent behandling).

... Hvis du så af den ene eller anden grund finder ud af, at du IKKE kan ændre de ting der gør, at du har brug for benzoer, så skal du nok prøve at snakke med din læge om det, så du kan få dem udleveret under kontrollerede forhold af en professionel, der holder øje med dig, og kan hjælpe dig med nedtrapning osv. hvis det går galt.
Det er både en del sikrere (du er sikker på, at det enten ikke er en eller anden junkie-dude der skaffer det, eller et skummelt internet-apotek i Asien der fremstiller det på en sjusket måde), OG en del billigere :wink: (ligegyldig om du har den vildeste hookup eller køber fra et superbillligt apotek, så tvivler jeg på, at du kan komme under de 40-50 øre det koster for piller på recept, når først staten anerkender at du har brug for stoffer :D ).

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Mr.Meltdown skrev:
Overvejer selv at begynde på subu næste uge hvis jeg har råd, der går nemlig en uge før man får noget oppe på misbrugscenteret, så vidt jeg ved ihvertfald, så jeg må lige en tur på det sorte marked.

GØR DET NU!!!
Subutex er - som skrevet så mange gange før i denne tråd - et virkelig godt middel til at blive clean. Og supergodt til at HOLDE sig clean på.

Da jeg for under et år siden indskrev mig på misbrugs-center pga. heroin-misbrug, så fik jeg metadon 3 døgn efter jeg havde været der første gang, da jeg havde forklaret, at jeg løb tør for metadon dér.
Det er altså en del under en uge... så skynd dig at komme afsted!

For at få udskrevet medicin kræver det (ihvertfald dér hvor jeg var), at du får en samtale med deres læge først.
Men hvis du forklarer, at du har brug for det med det samme, så vil de garanteret sørge for at skubbe dig ind så hurtigt som overhovedet muligt - som sagt gik der "kun" 3 døgn med mig.
Og HVIS deres læge ikke lige er der de næste par dage, så kan det være, at du kan lave en aftale med deres sygeplejerske (sådan én var der også på "mit" center), eller finde ud af noget andet med personalet... de vil jo gerne hjælpe dig, så bare prøv at være ærlig, og forklare, at det er en nøds-situation - vær gerne høflig og ikke-truende (det kan ikke skade).

Og inden da (inden misbrugs-centret i perioden fra den 4./5. dag på kold tyrker, hvor jeg var ved at få nok og ikke kunne klare mere, og skulle til at kunne fungere normalt igen pga. forskellige pligter) havde jeg fået metadon til ca. 1 uge af egen læge - godtnok udleveret til min mor, og nok også kun fordi jeg lovede at starte behandling på misbrugs-center og fik at vide at jeg ikke ville få mere efter den ene recept, OG at min mor forklarede, at jeg var på kold tyrker hos mine forældre, så jeg kunne blive overvåget, og at det ikke var mig selv der administrerede metadonen.
Hvis du forklarer din egen læge om din situation, og siger, at du bare gerne vil have buprenorphin til at tage abstinenserne indtil du kan få det udleveret på misbrugs-centret, så BURDE din læge udskrive en lille dosis til dig, så du lige kan klare dig. Det hjælper garanteret også, hvis du kan få en god ven/familie-medlem/kæreste med til samtale hos din læge, og forklare, at personen vil opbevare buprenorphinen for dig, så du på ingen måde risikerer at tage for meget af det. Og hvis du på en eller anden måde kan dokumentere, at du har opsøgt et misbrugs-center og er opsat på at søge behandling, så burde det også gøre lægen klart, at du er behandlings-søgende, og ikke bare prøver at score gratis narko hos ham :D .
... OG... buprenorphin er altså SÅ (relativt) uskadeligt, at det ikke burde gøre nogen læge bange at udskrive en mindre mængde til dig.

...

FOR AT OPSUMMERE: så er det altså BÅDE muligt at få udskrevet metadon hos egen læge (min er godtnok også rimelig gavmild med recepterne, but still) OG at få det hos misbrugs-centre.

... Og jeg er HELT sikker på, at det forholder sig på samme måde med Buprenorphin, da det jo er MEGET mildere og mindre skadeligt, afhængighedsskabende osv. end metadon.

...

Så hold dig væk fra at købe opioider ulovligt!!
Det er for det første usikkert, da du risikerer at blive bøffet og få noget andet end du tror du køber (f.ex. ligner 5 mg metadon utroligt meget 5 mg Nitrazepam... og så mange andre ting), og for det andet da du risikerer at blive fristet til "lige" at købe noget andet og "sjovere" end buprenorphin, når du nu ER i kontakt med folk der sikkert har flere forskellige ting - f.ex. metadon, ketogan (som skulle være pænt afhængigheds-skabende og sikkert er nogenlunde lige så klamme at tage en kold tyrker fra som heo-deo) eller værst af alt heroin.

P.S. Jeg forstår ikke helt det med "hvis jeg har råd" - jeg tror altså at buprenorphin koster en del mindre på det sorte marked end den tilsvarende dosis metadon, ketogan, oxycontin osv. osv..

P.P.S. Jeg har skrevet en PM (Personal Message - Personlig Besked) til dig med min mail-adresse. Hvis du har nogen spørgsmål om buprenorphin, misbrugs-centre, rehab/detox/kold tyrker eller lignende, så må du meget gerne skrive til mig!

EDIT: Lagde ikke mærke til, at datoen på det indlæg jeg svarede på var så gammel. Sorry hvis det er irrelevant nu...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
emingos skrev:
nå jeg blev sku nødt til at købe en lille klump røg, ellers var jeg gået insane hehe, så skal der bare slappes af resten af weekenden(damn you monday!) med joints, film, og en kop dejlig te :)

det er LANGT bedre hvis du ryger dig helt i hegnet og droppet benzoerne. Som du selv skriver er benzo-abstinenser et sandt helvede, som er god damned livs farligt.. ryg dig hellere baske og hyg dig med lidt lækker mad, og bare hold ud.. det skal sgu nok blive bedre :)

Jeg har stadig vilde oxy cravings, men jeg kan faktisk efterhånden nyde min hverdag :)
det er svært, især fordi jeg bare går derhjemme uden at lave noget specielt, og det er sgu svært at finde på noget. Så er det så nemt lige at knuse en pille og stoppe den op i tuden.. og bare ikke kede sig mere.
men så går jeg bare en tur, og hvilken årstid at stoppe i :) D-vitamin og varme, det hjælper en HEL del!

Held og lykke da :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jeg synes ikke at være stødt på dig på forummet i længe efterhånden, hvordan går det?

Junior medlem

Jeg ved at tråden er gammel, men vil afligevel skrive lidt til den.
Har læst flere gange i denne tråd, at nogle bruger siger at suboxone kan skydes.....Det kan det ikke, da det indeholder nalaxon....

Quote "subuxone kan sagtens skydes der er ingen grund til det da det virker som hvis man tog det under tungen, det er ikke pga antistoffer i blodet men at buprenorphinen binder så kraftigt til receptorne at man har svært ved at blive påvirket af andre opiater".

Virkningsmekanisme:

Buprenorphin er en partiel opioid-agonist/antagonist, som binder sig til μ- (my) og κ- (kappa)
receptorer i hjernen. Dets virkning i opioid-vedligeholdelsesbehandling skyldes dets langsomme
reversible forbindelse med μ-receptorerne, der over en længere periode kan minimere behovet for stoffer hos afhængige patienter.
Der blev observeret opioid agonist ceiling effects ved kliniske farmakologiundersøgelser hos
opioidafhængige personer.

Naloxon er en μ- (my) opioidreceptor-antagonist. På grund af dets næsten fuldstændige first passmetabolisme udviser Naloxon ringe eller ingen farmakologisk virkning, når det administreres peroralt eller sublingualt i sædvanlige doser til patienter med opioidabstinenser.
Gives det derimod intravenøst til opioidafhængige personer, giver naloxon i Suboxone en udtalt opioid antagonistvirkning og opioidabstinenser, hvilket forhindrer intravenøs misbrug.

Medlem
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
Mr.Meltdown skrev:
Overvejer selv at begynde på subu næste uge hvis jeg har råd, der går nemlig en uge før man får noget oppe på misbrugscenteret, så vidt jeg ved ihvertfald, så jeg må lige en tur på det sorte marked.

Jeg ser faktisk først dit indlæg/svar nu. Jeg takker meget for dine råd og har også svaret på din pm for laaaang tid siden, dog uden at få et svar? Jeg vil helst ik køre denne tråd alt for meget væk fra emnet, jeg kunne jo bare selv lave en tråd om mine problemer så ;)
Er trådstarter okay? For det er sgu ved at være en gammel tråd! Vil du ikke komme med en update hvis du engang kigger forbi igen?? kydser fingre for at det er noget godt som er skyld at du ikke er aktiv mere X
Kæft det er sygt at læse min gamle post og se hvor jeg stod for et år siden og hvor jeg er nu :S
Til alle der overvejer I´V hero - DONT DO IT!!!! og det gælder sgu egentlig alle former for indtag af det lort, men specielt i´v. Du ved ikke om du bliver vild med nålen også, for det er på ingen måde "kun" heroinen man kan blive hooked på :S
:offtopic: sådan næsten.

Sorry for at rode i en gammel tråd, men vil bare sindsygt gerne høre hvordan det er gået for tråd starter! Og så blev jeg lidt paf da jeg læste min gamle post :S

fiskeskum skrev:
Naloxon er en μ- (my) opioidreceptor-antagonist. På grund af dets næsten fuldstændige first passmetabolisme udviser Naloxon ringe eller ingen farmakologisk virkning, når det administreres peroralt eller sublingualt i sædvanlige doser til patienter med opioidabstinenser.
Gives det derimod intravenøst til opioidafhængige personer, giver naloxon i Suboxone en udtalt opioid antagonistvirkning og opioidabstinenser, hvilket forhindrer intravenøs misbrug.
Det er så sandt som det er skrevet! Min eks røg lige direkte på sygehuset da hun en aften i ren desperation prøvede at skyde suboxone :S

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]