dette er skrevet i en anden tråd men syntes egenlig den passede meget godt godt
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=8&t=32478&p=433868jeg har altid været lidt skeptisk over for melatonin(ved ikke helt hvorfor nok sådan noget naturgejl)

men efter jeg fik en lille håndfuld hjem for nyligt må jeg sku indrømme de virker rigtig godt! jeg tog 1-1.5mg (3mg's piller)
og det var mere end rigeligt 1-2 timer før sengeting! det har bået været i sammen hæng med andet (røg) og divs.
*gode råd:Hold en normal døgn rytme, selv om du ikke sover og nattet er og er ved at dejse om, er det vigtigt!
Lad være med at lave noget stimulerene inden senge ting! dette kunne være spille pc spil
Lad være bruge din hjerne alt for meget(stimulans)(dette burde ikke være svært)
Se en afslappet film, læs en bog, bare lig dig og slap med med noget chill musik,
Husk brug kun din seng til at sove i (lagengynastik)
Tænk positivt, de negative tanker for dig til at stresse, og gør det hårdere at falde i søvn
*dårlige råd:Beruse dig i søvn(du skal have mere og mere og dette ender ikke kønt)
Sprut (det giver det næesten altid slemmere, end det du prøver at slippe fra)
Indtag ikke energi/koffein holdig mad/drikke inden sengeting (sodavand,kaffe osv)
*Lad være at fokusere på din hjerterytme (det va måske endda dumt at skrive det her - da det kan få nogen til at frem provokere panik anfald) BARE SLAP AF! 'DU DØR IKKE' du gør din krop og hjerne stresset og derfor reagere de på denne måde, løs: tænmk op et dejligt sted, forkusere på en anden lyd! - det virker *
ellers har jeg hørt om variererer planter og urter med forskellige effekt, Valerian rod(skulle være der valium har fået navnet fra "eller en myte",* Gamma-aminobutyric acid (GABA)) kava kava, kratom.
jeg selv har har sucsess efter lang tids
hash misbrug (JA ja tud tud, det kan alle skuda stoppe!, ja men med den kultur vi har i danmark med ar ryge fra 15-16års alderen(og tidligere, bliver det til en vane, abstinenserne er der tag ikke fej af det, men det mest vanen, omgivelserne, vennerne)
benzo misbrug (tog et halvt år før jeg sov nogen lunde normalt igen, mararidt 24/7)
langtidsvirkene benzo'er er det bedste valgt at trappe ud med (diazepam/clonazepam) - Husk at snakke med din læge om en nettrapnings plan, da benzo'er kan være direkte livsfarlige at detoxe fra.! 'dette er ikke en joke'
opiat misbrug (aldrig har jeg følt mit slået i mit eget spil (livet) og så endda 2½ gange, bliver man aldrig klogere)
først lidt piller her er og der, til jeg til sidst ikke ku komme ud af sengen uden min (kodein/morfin/metadon)
der gik det først rigtig ind for mig hvad fanden jeg havde gang i, og jeg startede mig første nedtrapning(første, for det blev bestemt ikke den sidste) jeg begyndte efter et lille halvt års tids (fantatisk sommer, elektronisk karnavel - der havde jeg aldrig været hvis ikke jeg var ædru, skal lige siges jeg tog lige morfin på turen, der skal jo noget til at klare alle de tumper ;P ej der var sku god stemning.)
jeg glider så mere og mere fra "psy"trance scenen og over i junkie verdenen igen, der egår ikke længe før min tolerance er sku høj og jeg skal have bare et kvart-halvt gram brun ryge dope (det er ikke vandopløseligt, hvilket man bruger citron syre til, ikke det sundeste for ens blodårer)
der går så lidt tid hvor det hele bare går af lort men jeg fortsætter min løbebane og det er først da en af mine lillebrors venner siger til min bror at han ikke vil have noget at gøre med broen mere (og forstå mig ret, jeg er langt mere fucked ens hans bror er) så jeg bliver hunderæd for at midste min bror, min familie, dem vi holder af!
og det var derfor jeg trappede ned for anden gang på metadon/subuxone(personligt er det op til dig, vælg hvad du tror du kan blive clean på, vælg ikke hvad du kan blive høj på!)
ps. det er vist nok rambling for mig nu...
mvh emingos