Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 15:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 123 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Clean
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Halose skrev:
Jeps, tillykke med det!

Jeg har også fra dags dato lagt urten på hylden, for en periode. En god én!

Efter mange års forsømthed, diskutable arbejdstitler og varierende vikarjobs, har jeg valgt at skulle tilbage på skolebænken.

Kommer næsten lige fra samtale af, og skal starte på mandag.
Har ikke fuldført noget siden 9. klasse. Det har været en blanding af dovenskab, for meget knark og urt, og ikke haft nogen fremtidsudsigter. Så har rendt rundt på arbejdsmarkedet forskellige steder siden, lige bortset fra et højskoleophold, og ellers bare vikarjobs.
Men nu skal det fandme være, og i den anledning har jeg valgt at lægge urten på hylden i et godt stykke tid. Nu må der være andre værdier, og jeg vil bevise for mig selv og andre at jeg sgu godt kan.

Er kommet sent igang, og mange af mine venner er kommet langt i deres liv, men jeg står altså og skal fortsætte fra hvor jeg slap.
Men hellere bide i det sure æble og gøre det nu, og så give mig selv et klap når jeg er færdig. For det er sgu ved at være på tide, og det bliver bestemt ikke nemmere jo ældre man bliver.

Nå, det ville jeg bare lige ud med.

God weekend til jer alle!

Hvis du begynder på VUC, er du sikker på at komme i gode hænder. Der er en vidunderlig blanding af aldre, og du finder helt sikkert en på samme alder som dig, lige godt hvilken alder du har.
Jeg kom selv op på hesten, efter HF på VUC.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
21 dage uden alkohol

(Melodi: De gyldne Løvers "Det syder af fusel...)

Vi bor her i Resti i’et pænt, ældre hus
med himmel- og havudsigt, muldvarp & mus.
Med trækslip & køkken, men uden en klink
- og nu må jeg ik’ en gang ta’ mig en drink!
Farvel da til fusel og øller med gær
Min lever tog skade, så enden er nær.
Jeg nyder min Squash, båd’ i flaske & frugt
- og synes, at livet er hamrende smukt!

Med ’Sprutten’ har jeg altid levet mit liv
for den satte året i frøperspektiv.
Er man kun alvorlig, bli’r livet så trælsk.
Jeg elskede alt, der var sært og rebelsk.
Farvel kære fusel og øller med gær
Min lever tog skade, og enden er nær.
- og syn’ pensionistlivet også er smukt!

Min datter har sagt det. Jeg gentar det her.
På stenen skal stå denne gravskrift især:
”Han levede sorgløst, til livet var slut.
Tog intet alvorligt – den gamle kanut!”
Farvel til hver fusel og øller med gær
Hans lever tog skade, så enden var nær.
Han nød bare Squash, båd’ i flaske & frugt
Allig’vel så fandt han, at livet var smukt!

Jeg udnytter tiden til til yderste negl.
Får nok repareret de dummeste fejl.
Sagt verden farvel på den smukkeste vis,
og nyder hvert æble i vort Paradis
Tog leveren skade? Er vennerne nær?
- og synes, at livet er dejligt og smukt!

Jeg skriver og ordner har travlt som bar' Fa’n,
ta’r natten til hjælp, når det kniber om da’n
Der er jo så meget, som gerne sku’ nås.
der skal jo da osse spadseretur gås.
Tog leveren skade, er vennerne nær.
Goddag og farvel - og på gensyn, måske!
Hver dag er en festdag – Husk bare på det!
Bror Janus

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Så er det 1 måned siden nytårsaften.

Hvordan går det?

Jeg har i alt drukket 4 glas rødvin men har ellers holdt mig clean. Regner med at fortsætte - indtil videre stadig på ubestemt tid.
Er ved at blive helt afhængig af kun at skulle sove 7-8 timer pr. nat, vågne frisk og være klar, skarp og i godt humør. Hverdagen er faktisk helt ok.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
@Khazim

Lyder nice. Håber det kommer til at gå lige så godt for mig.

OT: Har ikke røget den fede i over 3 uger nu. Kan godt mærke det!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Ca. et halvt år uden cannabis, lidt over 1,5 måned uden smøger og lidt under 1.5 måned uden alkohol :-D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Stoppede med smøger i fredags....

Medlem
Brugeravatar

Er sku gået hen og blevet afhængig af opiater, så har tænkt at nedtrappe så meget som muligt og så prøve at stoppe med hjælp fra læge, psykolog og psykiater, og det medicin som nu kan give en smule hjælp

er begyndt at nedtrappe på metadon, er heldigvis på en rimelig lav dose allerede 1/10 af hvad der bare påvirker mig en lille smule og så håber jeg på at kunne skaffe lidt benzo'er til at tage det værste'

så er rimelig fortrøstnings fuld, men hvis det ikke lykkedes så må jeg jo så se mig om efter noget tilbud omkring behandling

hvorfor startede jeg på de lorte opiater! :(

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Er faldet i igen efter 3 måneder,,,,,,,

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Har været i clean i 22 timer. Det er overhovedet ikke flot, og jeg har ikke fortjent ros for det.
Men det er en start. Jeg kan ikke klare at såre mine forældre mere. Det gør simpelthen for ondt.
Når jeg ikke elsker mig selv nok til at give en fuck, så elsker jeg i det mindste mine medmennesker til at give en fuck.

Det er rigtig bekræftende at læse mange af jeres indlæg, især dig Zarathustra. Mange af jer har været længere ude end mig. Og hvis i kan klare det, kan jeg fandme også!

Jeg har røget hash i ret store mængder siden jeg var en 15-16 år, og er idag 21.
Siden jeg var 17-18 år har jeg haft et lige så stille stigende forbrug af ketamin, og inden for det sidste år, har jeg haft nogle perioder hvor jeg har sniffet hver dag i flere uger af gangen, og det er mere reglen end undtagelsen at jeg har taget ketamin 2-3 dage om ugen.

Stofferne gør mig narcissistisk, og det er et helvede hvor jeg flyver rigtig højt, og falder rigtig dybt - gang på gang.
Når jeg er kommet oven på igen, benægter jeg mine problemer og gør det igen.
Men der må være en udvej.

Hvis jeg kan skrive på mandag at jeg har været clean i en uge, er det et godt skridt.
Målet er clean for evigt, men realistisk set så satser jeg efter at være clean i en uge.

Skriver hvordan det er gået om en uge :) Keep Strong, så vil jeg prøve på det samme.

Har lige fundet ud af noget. Jeg er sku da stærk nok til det her. Jeg kommer til at være clean i LANG tid!
Hver gang jeg tar en streg eller ryger en joint, skal jeg donere 1000 kr til velgørenheds formål.

Medlem
Brugeravatar

Hehe man skal altid sætter sig et mål og derefter gøre hvad man kan for at opnå det, det en rigtig fornuftig fremgangsmetode. Med hensyn til det med donering. Nu kender jeg jo ikke din økonomiske situation, men hvis du nu f. eks er velhavende kunne du så ikke finde på at være påvirket konstant for at give et stort bidrag til nødhjælpen, og derfor bruge det som undskyldning at du ofre dig selv for andres velværd? bare en tanke

8)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Hvis jeg sidder og bruger en sådan argumentation, er jeg sikker på jeg godt selv kan høre det er langt ude, og selvbedragende.
Det er jo også ligemeget hvad det er, det er bare for at have en konsekvens liggende i baghovedet, og det er egentlig ikke det økonomiske tab der er essensen, men mere at det er noget jeg har aftalt med mig selv, der vil få mig til at tænke på hvor deprimeret og psykose-agtig jeg har været søndag og mandag :)

Insane psychedelia user!

Jeg tog kodein igår, og er dermed ikke længere clean.

Nu da det hele er røget på gulvet og der ingen fremtid er, har jeg tænkt mig at ovetrække min konto groft og bruge pengene på et marathon-orgie med god coke, dyr champagne og billige thailudere.

Ej - jeg prøver nok bare at fortsætte som før. Det kører egentlig meget fint.

Medlem
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
Jeg tog kodein igår, og er dermed ikke længere clean.

Nu da det hele er røget på gulvet og der ingen fremtid er, har jeg tænkt mig at ovetrække min konto groft og bruge pengene på et marathon-orgie med god coke, dyr champagne og billige thailudere.

Havde det ikke været nemmere den tur ved at sige, en omgang i paradis?

8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Efter 1 måned og næsten 3 uger uden så meget som et hvæs på en smøg, røg jeg to smøger i går og lige nu hader jeg mig selv :( . Det var for dumt og det værste ved det hele var at jeg syntes at det smagte ad helved til, det var præcis ligesom første gang jeg røg og jeg hostede og hakkede. Efter denne afskyelige oplevelse går der ca. 2 timer og så ryger jeg fandme en til :shock: .

Nu skal jeg selvfølgelig sørge for ikke at falde helt i og bare komme op på hesten igen, men det er sku lidt som om jeg skal starte helt for fra igen.

Ps. Efter den gode omtale der har været om salvia her på siden har jeg bestilt et g hjem. Jeg har læst mig til at man skal holde røgen i lungerne så lang tid som muligt for at få virkning, men da mine lunger efterhånden er blevet ret sarte, tvivler jeg på om jeg overhovet kan få noget ned uden at hoste mine lunger ud af munden. Er der nogen ikke rygere der har erfaringer med salvia? Hvor hård er salvia ved lungerne? Kan det sammenlignes med et normalt bong hoved?

Insane psychedelia user!

Alt Ædende Ateist skrev:
Efter 1 måned og næsten 3 uger uden så meget som et hvæs på en smøg, røg jeg to smøger i går og lige nu hader jeg mig selv :( . Det var for dumt og det værste ved det hele var at jeg syntes at det smagte ad helved til, det var præcis ligesom første gang jeg røg og jeg hostede og hakkede. Efter denne afskyelige oplevelse går der ca. 2 timer og så ryger jeg fandme en til :shock: .

Nu skal jeg selvfølgelig sørge for ikke at falde helt i og bare komme op på hesten igen, men det er sku lidt som om jeg skal starte helt for fra igen.

Ps. Efter den gode omtale der har været om salvia her på siden har jeg bestilt et g hjem. Jeg har læst mig til at man skal holde røgen i lungerne så lang tid som muligt for at få virkning, men da mine lunger efterhånden er blevet ret sarte, tvivler jeg på om jeg overhovet kan få noget ned uden at hoste mine lunger ud af munden. Er der nogen ikke rygere der har erfaringer med salvia? Hvor hård er salvia ved lungerne? Kan det sammenlignes med et normalt bong hoved?

Nu skal jeg ikke spille hellig, men jeg synes altså det er lidt for meget offtopic at be om råd og narko-erfaringer i en tråd der handler om at holde sig ædru.

Kan du ikke spørge et andet sted?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan godt se at det er lidt dobbelt moralsk, så jeg undskylder for at prøve at ødelægge din åbenbart højt elskede tråd :life:

Insane psychedelia user!

Alt Ædende Ateist skrev:
Kan godt se at det er lidt dobbelt moralsk, så jeg undskylder for at prøve at ødelægge din åbenbart højt elskede tråd :life:

Der er ingen grund til at være en kælling fordi du laver en fejl.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
60 dage uden alkohol og det går super fedt med min hverdag.
Til fest og weekend har jeg endda med vilje taget til arangementer og venner, hvor dagsordenen ellers altid står på dødsdruk dog uden selv at drikke. Klap klap...fra min bugspytkirtel, lever og samtlige slimhinder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Efter 2 måneder uden smøger faldt jeg i :-(

Fatter ikke jeg kan være så dum og jeg ryger nu lige så mange smøger om dagen, som før jeg prøvede at stoppe.
Jeg er dog ikke helt nede i kulkælderen, for hvis jeg kan holde i 2 måneder hvorfor skulle jeg så ikke kunne holde 2 år? Eller hele livet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mit nytårs fortsæt (staves?) var at kvitte smøgerne. Og det har jeg gjort - får dog noget nikotin i kroppen når smøgerne engang imellem ikke bliver ristet ordentlig til en fed :?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 123 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]