Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Medlem

Men hvor længe kan det tage? Håber virkelig snart at kunne dove ordenligt, kunne forstille mig det ville hjælpe men det er sku svært i den her varme (:

Medlem

Skunkoverklumb skrev:
Men hvor længe kan det tage? Håber virkelig snart at kunne dove ordenligt, kunne forstille mig det ville hjælpe men det er sku svært i den her varme (:

Det er svært at sige. Men prøv nu at giv det lidt tid... Og brug din krop, spis sundt, prøv at få sovet og hvilt dig, og forhold dig roligt og afslappet til det du oplever.
Hvis dine 'anfald' ikke gradvist bliver mindre eller forsvinder efter nogle dage, så synes jeg du bør fortælle din far det hele (Han er læge, og kan undersøge dig). Du ødelægger ikke deres ferie ved at være åben og ærlig, og fortælle at du er kommet til at "dumme dig". Du er ung. Og der skal være plads til "fejltagelser" og at lære af disse. Det er jeg sikker på dine forældre vil være enige i.
At du ikke kan sove er garanteret pga. at du tænker for meget (over det her?) , og varmen der hvor du befinder dig nu.

Medlem

Jeg hsr nu opbrugt min fejltagelses kvote for længst hvis du spørger mine forældre.. Prøver at holde ud lidt endnu og komme igang hvis jeg ikke har det så dårligt imorgen.. Har fået det bedre idag, ivertfald med kvalmen og det, og håber snart min hjerne funker normalt igen eller hvordan man nu kan sige det (: skal jeg holde helt op med at ryge, eller er det her bare rent uheld?

Medlem

Skunkoverklumb skrev:
Jeg hsr nu opbrugt min fejltagelses kvote for længst hvis du spørger mine forældre.. Prøver at holde ud lidt endnu og komme igang hvis jeg ikke har det så dårligt imorgen.. Har fået det bedre idag, ivertfald med kvalmen og det, og håber snart min hjerne funker normalt igen eller hvordan man nu kan sige det (: skal jeg holde helt op med at ryge, eller er det her bare rent uheld?

Ok. Det er godt at høre at du har fået det lidt bedre i dag! Det går gradvist fremad.
Jeg synes du skal passe meget på med at ryge cannabis, når du som i dette tilfælde, reagerer som du gør!
Cannabis virker forskelligt på mennesker. Der er nogen som er meget følsomme over for det, andre som slet ikke kan tåle det, og så er der nogen der kan ryge en masse.
Derudover er du er jo en ung mand, og vil få masser af tid til at eksperimentere med at ryge, så jeg ville personligt vente et godt stykke tid (nogle år mindst) hvis jeg var dig, og hvis du beslutter dig for at tage risikoen med at ryge igen.
Hvis du beslutter dig for at ryge igen en dag, så lad være med at ryge bong og skunk, da det virker MEGET kraftigt. Derudover er det en god ide at ryge langsomt og give sig god tid, og bruge mindre hash eller pot.

Medlem

Ja ok (: hpber virkelig det går fremad, for følelsen af at alt er uvirkeligt er der stadig hele tiden.. Måske var jeg bare syg oven i det, og så er kun sygdommen væk, men jeg håber! xD kl 04:00 er det dog en uge siden jeg røg så håber det går over snart. Har bla spist idag og trods min nye tus lige taget et godt varmt karbad, så jeg kan slappe af og forhåbentlig sove rigtig rigtig godt inat.. Kan godt mærke det er udmattende det her hehe (:

Medlem

Ja, du har da sikkert været syg oven i det også, hvilket har gjort at du har haft det så skidt.
Det er godt at du får spist. Husk at få drukket minimum 1½-2 liter vand i løbet af dagen. Det har også en del at sige, især nu hvor du er på ferie i varmen.
I morgen når du står op, forhåbentlig efter en god nats søvn, så prøv at komme ud og få rørt din krop. Det hjælper meget. Hvis du ikke må løbe pga. astma, og ikke vil svømme pga. din tatovering, så find på nogle andre måder at få pulsen lidt op. Kravl op i nogle træer, jongler med en bold osv.

Medlem
Brugeravatar

Hey, jeg har lige læst tråden her igennem, og har også set din anden tråd, og hvis jeg var dig ville jeg holde mig LANGT væk fra tjald fremover, det lyder virkeligt voldsomt det du har prøvet, og er absolut ikke normalt, forklaringen må nok desværre være at du ikke kan tåle det..

Når det så er sagt er det godt at høre at du er ved at få det bedre, men hvis du ikke bliver helt dig selv så tag hellere til lægen når du kommer tilbage til danmark, de har som andre har sagt tavshedspligt..

Medlem

Læger har IKKE tavshedspligt over for umyndige børns forældre.

Medlem

Er stadig lidt bims i boldn og har ludt kvalme her til morgen :s

Medlem

Gør det egentlig nogen forskel om det er vand eller cola jeg drikker? Har mest spist chips og drukket cola for at få lidt salt og sukker..

Medlem

Jeg synes det lyder mest som om du er ramt af en eller anden sygdom, influenza eller sådan noget, som tilfældigvis kom efter du havde røget hash, så du tror det er hashen der er skyld i det :)

Men cola og chips er fint, det fik jeg selv anbefalet af min læge engang hvor jeg også var syg og dårlig, så jeg ikke kunne få rigtig mad ned, præcis for at få noget salt og sukker. :)

Medlem

Men jeg har nemlig ikke feber

Medlem

medmindre det er noget alvorligt, eller at de socialemyndigheder skal tilkaldes, så har en læge tavshedspligt, uanset hvad. alle har ret til at hemmeligholde deres privatliv, og det har en læge skrevet under på at han vil gøre.
selvom en person er under 18 år, og ligger på sygehuset efter at have prøvet at tage sit eget liv, der kan patienten nægte lægerne at ringe eller oplyse dennes forældre om at man er eller har været indlagt. taler af erfaring.
selv et stofmisbrug er ikke nok til at tavshedspligten må tilbageholdes.

Medlem

medmindre det er noget alvorligt, eller at de socialemyndigheder skal tilkaldes, så har en læge tavshedspligt, uanset hvad. alle har ret til at hemmeligholde deres privatliv, og det har en læge skrevet under på at han vil gøre.
selvom en person er under 18 år, og ligger på sygehuset efter at have prøvet at tage sit eget liv, der kan patienten nægte lægerne at ringe eller oplyse dennes forældre om at man er eller har været indlagt. taler af erfaring.
selv et stofmisbrug er ikke nok til at tavshedspligten må tilbageholdes.

- Du har ret, jeg kom vidst til at læse mellem linjerne..

"5.1.2 Særligt om forældre

Hvis der er tale om at videregive oplysninger om et barn eller en ung under 18 år, gælder der ikke tavshedspligt over for forældrene (forældremyndighedens indehaver). Som udgangspunkt skal forældrene aktivt informeres om deres børns forhold.

Dog kan tavshedspligt over for forældrene være nødvendig, hvis der er afgørende hensyn til barnet og dets forhold til forældrene fx i tilfælde af lægelig behandling af barnet eller den unge i relation til sexuallivet, eller hvis en videregivelse kan give anledning til alvorlige konflikter. Oplysning om, at barnet eller den unge er i live eller opholdsstedet skal altid videregives til forældrene.

Efter lov nr. 387 af 14. juni 1995 om forældremyndighed og samvær § 19, stk. 1, har den af forældrene, som ikke har forældremyndigheden, ret til efter anmodning at få orientering om barnets forhold fra skoler, børneinstitutioner samt social - og sundhedsvæsenet. Myndigheden eller institutionen kan nægte at give oplysninger, hvis det er til skade for barnet. Der må ikke gives fortrolige oplysninger om forældremyndighedsindehaverens forhold.

Reglen giver ikke ret til aktindsigt, men en ret til at få orientering, typisk i form af mundtlige oplysninger.

Efter bestemmelsen i § 19, stk. 2, kan statsamtet i særlige tilfælde efter anmodning fra indehaveren af forældremyndigheden eller en af de i stk. 1 nævnte institutioner fratage den af forældrene, der ikke har forældremyndigheden, adgangen til at få orientering om barnet. "

Medlem

Har ringet til giftlinjen idag, snakket med en ven, prøvet at komme op osv.. Men da min mor prøvede at få mig med ned og spise aftensmad på hotellets bufe fik jeg det utrolig dårligt igen, ikke sådan kvalme dårligt, men fik et slemt 'anfald' igen. Skyndte mig op på værelset og fik et angst anfald. Ringede til giftlinjen som jeg har nævnt, der ikke mente jeg kunne få det sådan her af hash, men jeg insisterede på jeg ikke har taget ketamin som damen spurgte om, og blev henvist til min egen læge. De har self ikke åbent på telefonen. Googlede lidt og fandt en masse der havde det som jeg har set nu, som nu 10+ år efter stadig har set som en phykose. Her blev angsten værre men min gode ven fik mig beroliget lidt.
Hvor længe kan jeg rende rundt og have det så mærkeligt her? Når i skriver et par dage, er det så 10, 20? har virkelig brug for at blive beroliget, da angsten virkelig forstærkede det.. Nu kan jeg helt 100 se hvad i mener med at køre det op, men bliver nok nødt til at bede jer om jeres hjælp igen.

Medlem

Skunkoverklumb skrev:
Har ringet til giftlinjen idag, snakket med en ven, prøvet at komme op osv.. Men da min mor prøvede at få mig med ned og spise aftensmad på hotellets bufe fik jeg det utrolig dårligt igen, ikke sådan kvalme dårligt, men fik et slemt 'anfald' igen. Skyndte mig op på værelset og fik et angst anfald. Ringede til giftlinjen som jeg har nævnt, der ikke mente jeg kunne få det sådan her af hash, men jeg insisterede på jeg ikke har taget ketamin som damen spurgte om, og blev henvist til min egen læge. De har self ikke åbent på telefonen. Googlede lidt og fandt en masse der havde det som jeg har set nu, som nu 10+ år efter stadig har set som en phykose. Her blev angsten værre men min gode ven fik mig beroliget lidt.
Hvor længe kan jeg rende rundt og have det så mærkeligt her? Når i skriver et par dage, er det så 10, 20? har virkelig brug for at blive beroliget, da angsten virkelig forstærkede det.. Nu kan jeg helt 100 se hvad i mener med at køre det op, men bliver nok nødt til at bede jer om jeres hjælp igen.

Det der med at google dine symptomer på nettet og sammenligne dem med andres symptomer i jagten på at finde ud af om du har en psykose, skal du passe på med.
At du har samme symptomer som nogle, der senere har fået en psykose, betyder ikke at du er ved at udvikle en psykose. Symptomerne kan skyldes så meget andet. Jeg synes slet ikke du skal være urolig for at udvikle en psykose lige nu, for det tror jeg slet ikke du er ved.

Det jeg synes du skal have fokus er den angst du oplever. For det er den angst der forværrer din tilstand, og forstærker din nervøsitet, som du selv skriver. Bare slap af, for det det er ikke farligt. Det føles bare farligt.
Hvordan føles et af de "anfald" du har? Hvordan føltes det i dag, da du fik det dårligt ved hotellets cafe. Hvordan fik du det dårligt?

Måske er det selve angsten for at du tror du er ved at udvikle en psykose, der gør at du får disse 'anfald' og får det dårligt. Men som sagt: det er svært at bedømme gennem chat over internettet.

Du kan jo egentlig godt konfrontere din far med at du får angstanfald. Og sige at du frygter at få en psykose. Du behøver jo ikke nævne at grunden til du tror det det, er pga. at du har røget hash tidligere.

Medlem

Et angstanfald kan man opleve forskelligt, og jeg ved ikke om det er det du oplever. Men der er en beskrivelse her. Og et angstanfald er IKKE farligt, og har IKKE noget med en psykose at gøre

Citat:
Ved panikangst vil man opleve anfald af svær angst, der kommer pludseligt og uden varsel. Angsten ledsages af en række fysiske symptomer så som hjertebanken, man sveder over det hele og ryster på hænderne. Man bliver tør i munden, har måske fornemmelse af åndenød eller ligefrem kvælningsfornemmelse, og ofte er der smerter eller trykken i brystet. Man kan føle sig voldsomt svimmel og have kvalme eller uro i maven. Samtidig kan man have dødhedsfølelse eller snurrende fornemmelser i hænder og fødder eller omkring munden.

Det er karakteristisk, at den person, der har anfaldet, enten er bange for, at det er et hjerteanfald, og at hun nu skal dø eller er bange for at miste kontrollen over sig selv og lave skandale.

Det er ikke alle patienter, der har alle symptomerne, men har man mindst fire af de nævnte symptomer og tre eller flere anfald inden for en måned, så kan diagnosen stilles. Det er dog en forudsætning, at panikanfaldet ikke er forbundet med en reel fare eller fysisk belastning. En række legemlige sygdomme kan efterligne panikangst, så det er vigtigt at blive undersøgt hos sin læge, før diagnosen stilles.

Taget fra denne side (http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/panikangst.htm )

Medlem

Kender i følelsen af at have røget så meget i ikke ved om i sover? Sådan havde jeg det, alt gik i slowmotion og det lyse sand fra stranden tog meget af min opmærksomhed. Det var som om jeg var i en andens krop, lagde slet ikke mærke til jeg gik og snakkede med min mor, og uden overhovedet at tænke over hvad fanden jeg havde gang i formådede jeg at komme op på værelset. Følte jeg havde lige så lige kontrol spm hvis jeg gik med lukkede øjne så undre mig lidt over jeg kan fungere så godt når jeg får det sådan. Da jeg så endelig kom op gik jeg i panik. Sådan havde jeg det denne gang, men det kan godt variere lidt.. Har det i en mild grad hele tiden men når jeg rejser mig bliver det meget værre..
Havde næsten alle symptomerne fra et angstanfald som du har citeret..
Det undelige er at jeg ikke rigtigt er herre over mine tanker.. Lige nu tager jeg det stille og roligt, og nogle gange kan jeg endda 'nyde' følelsen, da det føles lidt som om jeg har røget lidt for meget som jeg har nævnt, og så pludselig er jeg meget bange og nervøs for det aldrig stopper (:

Medlem

Skunkoverklumb skrev:
...
Det undelige er at jeg ikke rigtigt er herre over mine tanker.. Lige nu tager jeg det stille og roligt, og nogle gange kan jeg endda 'nyde' følelsen, da det føles lidt som om jeg har røget lidt for meget som jeg har nævnt, og så pludselig er jeg meget bange og nervøs for det aldrig stopper (:
'

Det er ret almindeligt ikke kunne styre sine tanker, hvis man er nervøs og specielt i tiden efter man har røget. Hvis du nogle mærkelige tanker, så prøv at grin lidt af dem i stedet for at prøve at kontrollere dem og få dem væk.

Får du noget medicin til daglig af en art? lykkepiller eller andet?

De følelser osv. du beskriver, vil jeg råde dig til at snakke med din far eller mor om. Du behøver ikke nævne hash'en, men jeg tror det være en god ide for dig at udtrykke hvordan du har det, overfor dem. Det ødelægger heller ikke deres ferie, tværtimod vil de måske sætte pris på at du åbner dig op og udtrykker hvordan du har det indeni overfor dem.

Medlem

Har jeg sagt men mine forældre tror nok jeg lyver lidt for at blive i sengen, da jeg ikke er badeferie typen og slet ikke ville med hvis det stod til mig.. Min mor har også nævnt hvorfor jeg var frisk nok til at ville leje en knallert, kørte gokart og buggy, og fik lavet en tus, men så snart det andet kommer er jeg pludselig syg. Har prøvet at forklare hende at i starten kom og forsvant det og det er svært at forklare.. Mine forældre skal stort set SE eller HØRE man kaster op eller se 40 i feber på et termometer før de tror på jeg er syg.. Og har som sagt prøvet at nyde følelsen så godt jeg nu kunne og har prøvet at grine og se positivt på tingene, men det har ikke rigtigt hjulpet tror jeg.. :/
Tager ingen medicin til dagligt, det eneste jeg prøver at styre mit humør med er smøger, men røg min forhåbenligt sidste smøg for en uges tid siden.. Da jeg fortalte jeg røg var de virkelig ikke glade for det og der blev sat meget faste regler op om hvor jeg måtte ryge, og jeg selv skulle tjene pengene til dem osv.. Måtte bla hverken ryge når min mor var til stede eller hjemme.. Derfor frygter jeg en kraftig reaktion hvis jeg siger jeg har røget hash. Kan selv komme med 10.000 argumenter for at hash er en god ting, men er næsten 100 på det ville få en urimelig stor konsekvens hvis jeg fortæller det.. Har en baggrund som gør at sådanne ting nok ville skuffe eller gøre mine forældre mere vrede end normalt, men for det første er det meste meget privat, og for det andet ville det tage flere år at skrive.. Kan bare sige så meget af jeg er overbevist om det ville være en dårlig ide at fortælle dem mere end de allerede ved (:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]