Skunkoverklumb skrev:
Har ringet til giftlinjen idag, snakket med en ven, prøvet at komme op osv.. Men da min mor prøvede at få mig med ned og spise aftensmad på hotellets bufe fik jeg det utrolig dårligt igen, ikke sådan kvalme dårligt, men fik et slemt 'anfald' igen. Skyndte mig op på værelset og fik et angst anfald. Ringede til giftlinjen som jeg har nævnt, der ikke mente jeg kunne få det sådan her af hash, men jeg insisterede på jeg ikke har taget ketamin som damen spurgte om, og blev henvist til min egen læge. De har self ikke åbent på telefonen. Googlede lidt og fandt en masse der havde det som jeg har set nu, som nu 10+ år efter stadig har set som en phykose. Her blev angsten værre men min gode ven fik mig beroliget lidt.
Hvor længe kan jeg rende rundt og have det så mærkeligt her? Når i skriver et par dage, er det så 10, 20? har virkelig brug for at blive beroliget, da angsten virkelig forstærkede det.. Nu kan jeg helt 100 se hvad i mener med at køre det op, men bliver nok nødt til at bede jer om jeres hjælp igen.
Det der med at google dine symptomer på nettet og sammenligne dem med andres symptomer i jagten på at finde ud af om du har en psykose, skal du passe på med.
At du har samme symptomer som nogle, der senere har fået en psykose, betyder
ikke at du er ved at udvikle en psykose. Symptomerne kan skyldes så meget andet. Jeg synes slet ikke du skal være urolig for at udvikle en psykose lige nu, for det tror jeg slet ikke du er ved.
Det jeg synes du skal have fokus er den angst du oplever. For det er den angst der forværrer din tilstand, og forstærker din nervøsitet, som du selv skriver. Bare slap af, for det det er ikke farligt. Det føles bare farligt.
Hvordan føles et af de "anfald" du har? Hvordan føltes det i dag, da du fik det dårligt ved hotellets cafe. Hvordan fik du det dårligt?
Måske er det
selve angsten for at du tror du er ved at udvikle en psykose, der gør at du får disse 'anfald' og får det dårligt. Men som sagt: det er svært at bedømme gennem chat over internettet.
Du kan jo egentlig godt konfrontere din far med at du får angstanfald. Og sige at du frygter at få en psykose. Du behøver jo ikke nævne at grunden til du tror det det, er pga. at du har røget hash tidligere.