Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 jul 2025 17:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Hvad hvis vedkommende ramte knudsen fordi han/hun kørte for stærkt? Det gør over 90% af billisterne(kildeløst personligt estimat), mobiltelefon?, Eller hvad hvis vedkommende var faldet i søvn? Vi antager at knudsen kom lige meget til skade ved hver ulykke. Ved hver af ulykkerne har personen i bilen godt vidt at han var på vej ud i noget ulovligt. Præcist som at sætte sig bag rattet efter alkohol.

Wow, nogen med omløb i hovedet, spændende :)

Jamen ligemeget hvad, så skal billisten bare dø / i fængsel på livstid, det kan du vel forstå ? :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
spiffeh skrev:
Yeah for nu hårdere vi straffer folk, nu bedre ved de at de skal holde sig fra en vis form for kriminalitet. Det har jo altid virket :roll:

ehm.. Rent hypotetisk.. Lad os antage en ædru person havde ramt knudsen fordi vedkommende ikke var opmærksom nok. - Hvad havde vedkommende så skulle straffes med?

Hvad hvis vedkommende ramte knudsen fordi han/hun kørte for stærkt? Det gør over 90% af billisterne(kildeløst personligt estimat), mobiltelefon?, Eller hvad hvis vedkommende var faldet i søvn? Vi antager at knudsen kom lige meget til skade ved hver ulykke. Ved hver af ulykkerne har personen i bilen godt vidt at han var på vej ud i noget ulovligt. Præcist som at sætte sig bag rattet efter alkohol.

I alle tilfældene viser bilisten jo med al tydelighed at vedkommende ikke er ansvarlig nok til at føre bil og dermed udsætter vedkommende andre for en unødvendig risiko baseret på hensyn til egne behov. Det finder jeg ikke acceptabelt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Nomad skrev:
spiffeh skrev:
Yeah for nu hårdere vi straffer folk, nu bedre ved de at de skal holde sig fra en vis form for kriminalitet. Det har jo altid virket :roll:

ehm.. Rent hypotetisk.. Lad os antage en ædru person havde ramt knudsen fordi vedkommende ikke var opmærksom nok. - Hvad havde vedkommende så skulle straffes med?

I alle tilfældene viser bilisten jo med al tydelighed at vedkommende ikke er ansvarlig nok til at føre bil og dermed udsætter vedkommende andre for en unødvendig risiko baseret på hensyn til egne behov. Det finder jeg ikke acceptabelt.

Nop. Det er ikke acceptabelt. Kender du nogen med kørekort som aldrig har overtrådt en af de overstående regler? Altså aldrig kørt for stærkt. Aldrig været trætte mens de kørte. Aldrig snakket i mobiltelefon. Aldrig glemt at se sig for? Jeg gør ikke. Men jeg kender mange med kørekort som aldrig er kørt galt.

Hvordan ville du ha' det hvis nogen du kendte skulle dø eller i arbejdslejr på grønland, fordi de gjorde som alle andre og var ude for et uheld med det?

Dermed ikke sagt at man bare skal acceptere det sker, men derimod arbejde konstruktivt mod bedre sikkerhed... I stedet for at skabe en hadsk stemning og snakke om hævn og straf. - Hvem får egentlig noget ud af, at han straffes? Det er formeneligt mine skattekroner der skal betale hans straf og jeg er pisse ligeglad.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Nu køre alle andre jo ikke stive rundt og ind i mennesker.

jeg får noget ud af at han skal straffes, mindre af den slags på gaden
betyder bedre sikkerhed for min familie og jeg.

Jeg har set folk der har lært noget af at blive straffet.
De laver da ikke kriminalitet mere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
eskapisme skrev:
Nu køre alle andre jo ikke stive rundt og ind i mennesker.

Argument for hvad?

eskapisme skrev:
jeg får noget ud af at han skal straffes, mindre af den slags på gaden
betyder bedre sikkerhed for min familie og jeg.

Vedkommende er ikke dømt farlig. Vedkommende har lavet 1 fejlvurdering. De fleste lære af deres fejltagelser - så hvem siger han er farlig? Nu siger du familie. Hør dine forældre om de nogensinde har været ude for et uheld de var skyld i og overvej hvis de havde fået dødstraf for det? Hvordan ville det påvirke din families sikkerhed?

eskapisme skrev:
Jeg har set folk der har lært noget af at blive straffet.
De laver da ikke kriminalitet mere.

de mennesker du kender som har lært noget af deres fængselsophold, burde du høre om havde lært det samme, hvis de havde fået dødstraf eller livstid... Eller bare en længere dom.

Nu kortere dom vi kan give folk som udløser samme mængde respekt/lærdom over for reglsættet, nu bedre? Det er jo pokkers dyrt at straffe folk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]