Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 14:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
the-red-pill skrev:
IAMTHELIZZARDMAN skrev:
Kroppen er utrolig-
Og istedet for at helde kemikalier og andet pis i den - skulle vi måske i fremtiden lære øvelser som dette istedet ? hvem ved.. jeg gør ikke..
Jeg tror skam også at man mishandler sin krop over det dobbelte af hvad jeg gjorde hvis man tar noget ecstasy- istedet for at holde sig lidt vågen... spørgsmålet er så hvad vi er lavet til og hvad vi ikke er lavet til... har aldrig hørt om at vi er lavet til at æde MDMA- men har da hørt ting om vi er lavet til at modstå mange dage uden søvn, mad, og drikkelse... måske er det ikke sundt, men det er vores krop idet mindste bygget til at kunne modstå.

Jeg giver dig ikke ret. Først og fremmest formodede jeg, at der blev talt om psykedelika, idet du brugte ordet trippe. Jeg brugte selv ordet hallucinogener. Du omtalte en psykedelisk effekt og ikke en stimulerende, derfor finder jeg det mærkeligt at du sammenligner med indtagelsen af ecstasy.

Din logik med at kroppen er bygget til at kunne stå imod flere dage uden søvn, og at det derfor er sundere, kan jeg ikke tilslutte mig. Så det er sundere at kæmpe mod en mammut og blive såret uden at få medicin (for kroppen er jo bygget til at stå imod udefrakommende bakterier etc.) end det er at drikke en cola? (kroppen er ikke "lavet" til at skulle indtage så meget sukker på én gang og vi tilfører altså noget udefra, der ikke burde være der) Jeg forstår godt idéen bag din påstand, men den holder bare ikke. Kom gerne med andre eksempler, da mit er lidt tyndt. Det ændrer dog ikke på, at jeg har ret.

De vejrtrækningøvelser Opis foreslår virker sundere.

Hvad fanden. Jeg er jo ligeglad. I må da gerne holde jer vågne. I dør jo ikke af det, det eneste jeg ville sige var bare, at hvis man vil trippe, er det måske bedre at tage lidt svampe eller noget i stedet for at holde sig vågen i tre døgn. Bare fordi kroppen er "bygget" til at kunne holde sig vågen (hvilket jeg endda heller ikke kan se hvorfor den skulle være) betyder det på ingen måde, at det skulle være sundere end at tilføre noget harmløst bare fordi sidstnævnte ikke "burde" være der.

Faktisk har jeg lige set en documentar hvor de sagde at MDMA overhoved ikke var farligt på nogle måder hvis det indtages rigtigt :-) hvem ved..
Jamen jeg tar da også nogle svampe en gang imellem når jeg vil trippe- men alternativer og andre ting er altid sjovt at prøve...

Medlem
Brugeravatar

Paean skrev:
Ja, mit indlæg har åbenbart ikke været forståeligt nok. Tak for oversættelsen Rockefeller ;)

Citat:
"Når du tager hallucinogener tilføjer du noget til kroppen som den ikke har i forvejen. Når du tripper på søvnmangel bruger du kroppens egne stoffer. Et eller andet sted kan jeg ikke se det som usundere end at tilføje noget som ikke skal være der.
Vores krop og sind har mange overlevelse mekanismer ingen af os kender fuldt ud og jeg kan ikke se noget galt i at undersøge dem og bruge dem i steden for udefrakommende stoffer."

Det er halvfarligt at skrive på et offenligt fora, hvor man risikere at folk tager den slags sort-snak for gode varer!

......... Ja for satan.. ja folk de dræber sku nok sig selv nu på søvnmangel...
eller også misforstår de det og går ud og æder rottegift...

skid nu liiidt mere i bukserne vil du ikke ?

Medlem
Brugeravatar

Citat:
SØVNIGE KENDSGERNINGER:

I 1965 holdt en 17-årig high school-elev sig vågen i 264 timer eller ca. 11 dage. Efter fire dage begyndte han at hallucinere og tro, at han var en berømt sort football-spiller.

Verdensrekorden i at holde sig vågen er på 18 dage, 21 timer og 40 minutter og blev sat under en gyngestolsmaraton.

Fisk lukker ikke deres øjne, når de sover, for de har ingen øjenlåg. Faktisk er forskere stadig uenige om, hvorvidt fisk overhovedet sover.

Den britiske snorkemester fra 1992, Melvin Switzer, fik registreret et 92 decibel højt snork. Det er højere end et trykluftsbor, og hans kone er i øvrigt døv på det ene øre.

Når du har været vågen i 17 timer i træk, vil din ydeevne være nedsat i en grad, der svarer til en alkoholpromille på 0,5 (cirka to glas vin).

En baby i familien betyder, at forældrene mister mellem 400 og 750 timers søvn i løbet af det første år.

Ulykkerne med rumfærgen Challenger og atomkraftværket Chernobyl tilskrives menneskelige fejl, hvor søvnmangel spillede en rolle.

Medarbejderes mangel på søvn koster hvert år amerikanske virksomheder omkring 150 milliarder dollars ifølge The National Commission on Sleep Disorders Research, som har analyseret uheld og produktivitet

Ville bare lige tiføjte dette :- )
For sådan at ryge lidt tilbage til topic igen...... eller hvad man nu siger..

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Søvnmangel er sammen med bla. sult, noget af det mest destruktive man kan udsætte sig selv for, både for krop og sind. Bare fordi du ikke vågner op med onde tømmermænd næste morgen betyder det da ikke at det er helt ufarligt?
Mangel på søvn dræber helvedes mange hjerneceller, og flere dage uden søvn, kan mentalt, tage rigtig lang tid at komme sig over.

Og der er ikke noget tripperen ved at holde sig vågen. "Rusen" kan måske, som nævnt tidligere, sammenlignes med delirium, eller en mild amf-psykosetilstand. Det er ikke Halluer, det er mindfucks, og det er ikke et trip, man bliver bare halvskør i knolden.

På den måde er det ikke hensigtsmæssigt at promovere sådan nogle teen-stunts på et offentligt forum.

Til sidst, finder jeg det meget usansynligt at man begynder at drømme mens man stadig er vågen, da REM-søvnen først aktiveres i slutningen af den tid du sover, dvs. når du er godt udvilet.
Hvis du så er udvilet og lægger dig til at sove igen, nu hvor din REM-søvn er aktiv, KAN du opleve visuelle/audiotive hallucinationer og stød gennem kroppen, før du falder i søvn. Disse symptomer kan bruges til WILD'ing (Wake Initiated Lucid Dreaming) som er en teknik til at vandre fra normalbevidsthed og over i en drøm, uden at falde i søvn først, hvilket jeg personligt vil mene er et ret meget federe alternativ til fx LSD, end at holde sig vågen/sniffe lightergas/whatever.

/Nish

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Jeg tror stadig det er sundere at holde sig vågen uden stoffer i et par dage end at gøre det med kemikalier.

Ja det er usundt. Derfor det ikke bliver gjort tit, lidt lige som stoffer.

Hvis man kan et par teknikker kan man trippe for vildt på søvnunderskud uden at få delerium.

Det kan være at I opfatter det som vrøvl men i væljer jo også alternativet som stoffer til at gøre det samme og brænde lige så mange celler af.

Det er abselut ikke teen-stunts. Det kræver erfaring at trippe på sig selv og af sig selv. Ikke noget der kommer man bare kan sluge, indhaler eller bare læne sig tilbage og så bare nyde. Man skal arbejde for det. Måske derfor I ikke kender noget til det. Men det er langt mere intenst og ægte end så meget af det man proppe i en pille eller andet.

Læs lige op på det med REM. Det er det første tegn på at man har nået drømmestadie.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen, hvis man alligevel skal bruge så lang tid på at lære det og udvikle teknikker, ville man så ikke være langt bedre tjent hvis man kiggede nærmere på eksempelvis lucid dreaming?

Dedikeret medlem

Jo men på et tidspunk bliver det kedeligt og så vil man gerne vide hvad mere man kan ;)
Og man kan meget, jeg har altid været nysgerrig af natur og kan lide at udforskre hvad sindet og kroppen kan. Både naturligt med kroppens egne mekanismer. Med planter og andre kemiske midler. Jeg har bare mest kikket på planter og kroppens egne stoffer. Og jeg har været mere eller mindre stoffri i 8 år hvor jeg har brugt andre teknikker for at opnå samme og bedre ruse jeg har fået med noget andet. Og de hare også være nemmere og lettere at fordøje bagefter både fysisk og psykisk.

Medlem
Brugeravatar

Nisha skrev:
Søvnmangel er sammen med bla. sult, noget af det mest destruktive man kan udsætte sig selv for, både for krop og sind. Bare fordi du ikke vågner op med onde tømmermænd næste morgen betyder det da ikke at det er helt ufarligt?
Mangel på søvn dræber helvedes mange hjerneceller, og flere dage uden søvn, kan mentalt, tage rigtig lang tid at komme sig over.

Og der er ikke noget tripperen ved at holde sig vågen. "Rusen" kan måske, som nævnt tidligere, sammenlignes med delirium, eller en mild amf-psykosetilstand. Det er ikke Halluer, det er mindfucks, og det er ikke et trip, man bliver bare halvskør i knolden.

På den måde er det ikke hensigtsmæssigt at promovere sådan nogle teen-stunts på et offentligt forum.

Til sidst, finder jeg det meget usansynligt at man begynder at drømme mens man stadig er vågen, da REM-søvnen først aktiveres i slutningen af den tid du sover, dvs. når du er godt udvilet.
Hvis du så er udvilet og lægger dig til at sove igen, nu hvor din REM-søvn er aktiv, KAN du opleve visuelle/audiotive hallucinationer og stød gennem kroppen, før du falder i søvn. Disse symptomer kan bruges til WILD'ing (Wake Initiated Lucid Dreaming) som er en teknik til at vandre fra normalbevidsthed og over i en drøm, uden at falde i søvn først, hvilket jeg personligt vil mene er et ret meget federe alternativ til fx LSD, end at holde sig vågen/sniffe lightergas/whatever.

/Nish

Ja jeg sagde da ikke det ikke var farligt ?
Men det er der også meget andet der er - og jeg fik altså ikke ligefrem delerium eller psykose- jeg blev som sagt skør i knolden- og det er jeg også blevet af så meget andet jeg har taget så mange gange før- så problemet ser jeg ikke lige der-
Jeg er skam kommet mig igen- og havde det vidunderligt dagen efter da jeg havde sovet i 15 timer... : - )
OG !
jeg sniffer sku ikke lightergaz ! siger du jeg er en bums fordi jeg holder mig vågen i nogle dage eller hvad fanden taler du om ?

Medlem
Brugeravatar

Opis skrev:
Jeg tror stadig det er sundere at holde sig vågen uden stoffer i et par dage end at gøre det med kemikalier.

Ja det er usundt. Derfor det ikke bliver gjort tit, lidt lige som stoffer.

Hvis man kan et par teknikker kan man trippe for vildt på søvnunderskud uden at få delerium.

Det kan være at I opfatter det som vrøvl men i væljer jo også alternativet som stoffer til at gøre det samme og brænde lige så mange celler af.

Det er abselut ikke teen-stunts. Det kræver erfaring at trippe på sig selv og af sig selv. Ikke noget der kommer man bare kan sluge, indhaler eller bare læne sig tilbage og så bare nyde. Man skal arbejde for det. Måske derfor I ikke kender noget til det. Men det er langt mere intenst og ægte end så meget af det man proppe i en pille eller andet.

Læs lige op på det med REM. Det er det første tegn på at man har nået drømmestadie.

Nemmelig !
jeg stressede mig selv fysisk og psykisk for at komme på det stadie jeg kom på- og jeg lærte samtidig en fandens masse om sig selv...

Det jo ikke noget man skal gøre en gang om månenden- jeg vil sige en gang om året eller to- det skader ikke-
Her ka vi jo sidde og kaste bolden frem og tilbage- det jo lissom nogle mener at shrooms skader og andre mener det modsatte... sårn ka vi jo blive ved :-)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Opis skrev:
Man kan opnå det samme ved visse vejrtrækningsøvelser hvor man skiftevis hyperventilerer og holder vejret. Der kan man for alvor komme op og flyve og har også engang været ude at flyve på et tæppe på den måde. Det var en superflot tur hen over mælkevejen og hele vejen rundt i galaksen.
Jeg er bare ikke så god til at holde vejtrækningerne når jeg først har givet slip, så de trip varer aldrig ret lenge. Men de er fede og uden den store belastning af systemet. Man skal bare passe på at man ikke kommer til at overhyberventilere og besvimer, det er der ikke så meget ved ;)
Synes helt klart det er imponerende at man kan opleve disse ting uden at tilføje noget udefra, men kun bruge kroppens egne stoffer, sig selv og sin fantasi til at trippe for hårdt eller en lille smule.
Synes også man får mere respekt for sit sind når man finder ud af hvad det kan.

Efter en overfladisk og yderst uvidenskabelig søgning på emnet var det eneste jeg kunne finde dette http://en.wikipedia.org/wiki/Fainting_game
Da jeg godt er klar over, at du ikke kan læse engelsk laver jeg lige en super kort og sammenkogt oversættelse af indholdet.

Når du hyperventilere hæver dit blods pH sig som følge af øget udskillelse af CO2 (kulsyre) igennem lungerne. dette medfører at blodårene i din hjerne trækker sig sammen og dermed nedsætter ilttilførslen til hjernen. Dine symptomer er altså en reaktion ovenpå en iltfattig hjerne.

Udover dette står der advarsler om at denne praksis kan give hjerneskade...

Insane psychedelia user!

nej hjernen har altsår repartionskemanismer i modsætning til psykyrfarmaki det kan den ikker tåle

Dedikeret medlem

Ja det er en af farene.
Kunsten er at skiftevis hyberventilere og stoppe vejtrekningen, så man ikke får for meget af kulsyre i lungerne. Hyberventeleringen skal også trænes meget på. Man skal kunne lave en lang en af slagsen hvor man ligger på grensen uden at gå over den. Fordelen er at går du over så besvimer du, kroppens eget forsvarsmekanismer, så der er en slags sikkerhedventil.
Den leg legede vi også i skolen. Hver person besvimede flere gange om dagen. Alle syntes det var sjovt. Jeg kende ingen der kom til skade af min årgang og der var 4 klasser med hver gennemsnitligt 20 elever. Vi stillede os op på stribe og holdt konkuranser om hvem der kunne få en anden til at besvime hurtigest.
Som en sikkerhed kan man have en papirpose ved siden af i tilfælde man hyberventelerer for meget og så ånde, og genbruge luften, i posen, så kommer man hurtigt til sig selv. Det sørger kroppen selv for, hvilket jo er det smarte.

PS jeg kan også læse mange steder hvor farligt hash er, men det er jo kun hvis man bruger det hensynsløst, ligesom med så mange andre ting der anses for farlige, så er det kun farligt hvis man ikke ved hvad man har med at gøre.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nååå nu er jeg med, så når man besvimer under kvælning er det altså kroppens sikkerhedsventil der virker?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
folk har forskellige anatomi(hjerte/lunger) og forskellige psyke, alt efter hvilken krop du udstyret med vil effekt og fare vœre forskellige..
at simulere kvœlning symtomer vil måske "normalt" ikke vœre farligt, men alverdens små og store forskelle kan vœre forskellen mellem rus og død, havde en ven der røg med snotten først direkte i gulvet, efter at vœret besvimet(efter det såkaldte Fainting game) .. at trippe på stoffer er personligt det eneste jeg bryder mig om, brug min trœrthed til at falde i søvn også prøver jeg ellers så godt jeg kan at huske mine drømme..

Medlem
Brugeravatar

DR-D skrev:
Nååå nu er jeg med, så når man besvimer under kvælning er det altså kroppens sikkerhedsventil der virker?

Hvordan blev du sådan et arrogant svin :) ?
nåå .. of topic ?
og vil lige tilføje at godt nok holdte jeg mig vågen ? meeen.. jeg besvimede ikke eller forsøgte på det :- )
det kan godt være at det er kroppen's sikkerheds ventil at besvime- men da jeg besvimer 2 til 4 gange på et år normalt - oplever jeg at efter sådan en omgang er jeg direkte ør i hovedet.. også selv om jeg ikke slog det ;)
og det tager lidt tid at komme sig...

nm-ryger skrev:
folk har forskellige anatomi(hjerte/lunger) og forskellige psyke, alt efter hvilken krop du udstyret med vil effekt og fare vœre forskellige..
at simulere kvœlning symtomer vil måske "normalt" ikke vœre farligt, men alverdens små og store forskelle kan vœre forskellen mellem rus og død, havde en ven der røg med snotten først direkte i gulvet, efter at vœret besvimet(efter det såkaldte Fainting game) .. at trippe på stoffer er personligt det eneste jeg bryder mig om, brug min trœrthed til at falde i søvn også prøver jeg ellers så godt jeg kan at huske mine drømme..

Ja men :) smag og behag ?
Nogle ka li at sniffe hestebedøvelse- andre holder sig lidt vågne og ryger hash ...
verdenen er så hyggelig...

Dedikeret medlem

DR-D skrev:

Ja det er det sådan set også.
Hvis du bliver kvalt, så besvimer du og det har reddet mange mennesker fra at blive slået ihjel. Når du besvimer faldser iltbehovet i hjærnen og kroppen skal ikke bruge så meget. Derfor vågner man også hurtigt igen, når man kommer ned at ligge kommer blodet nemmere op i hjernen med frisk ilt og så vågner man igen.

Men hvis du slår det op så vil du opdage at hyberventilering og kvælning er hver sin ting. Ved hyberventilering fylder du for meget ilt i lungerne, så du får for meget ilt i kroppen. Der er farene ikke iltmangel men at du får for meget kulsyre i lungerne på grund af overskuddet af ilt.

Dedikeret medlem

nm-ryger skrev:

Ja dette gælder også ved stoffer.
Nogle kan slet ikke tåle dem og bliver "tossede", andre igen får hjærneskader, nogle bliver afhængie og ødelægger deres økonomi.

Sig mig engang blev i overrasket over at han besvimer når i spiller et besvimelse spil. Det er sku da jeres fejl at han ryger med snotten først. Sørg for at de falder ud til siden og at der står en klar til at gribe hovedet så det ikke ryger ned i gulvet en anden gang.
Håber ikke han kom til skade når I glemte at forudse hvad der kan ske når man besvimer, nemelig at man ikke bliver stående.....

Medlem
Brugeravatar

Opis skrev:
nm-ryger skrev:

Ja dette gælder også ved stoffer.
Nogle kan slet ikke tåle dem og bliver "tossede", andre igen får hjærneskader, nogle bliver afhængie og ødelægger deres økonomi.

Sig mig engang blev i overrasket over at han besvimer når i spiller et besvimelse spil. Det er sku da jeres fejl at han ryger med snotten først. Sørg for at de falder ud til siden og at der står en klar til at gribe hovedet så det ikke ryger ned i gulvet en anden gang.
Håber ikke han kom til skade når I glemte at forudse hvad der kan ske når man besvimer, nemelig at man ikke bliver stående.....

haha ja .. gode venner ik ?
we got ya back
SLASK !

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
nu var min point jo netop at det kom bag på os alle at det påvirkede ham som det gjorde(nå man er 15 har man det med at glemme fare og risiko nogle gange).
i den version vi udøve ender man med at ligge sig på gulvet eller i en stol, derfor var der ingen klar til at gribe(vilket i bagklogskabens lys selvfølgeligt var dumt) og nej "spillet" gå ik ud på besvime, men at vœre lige ved og nœsten, og som sagt var det ikke noget jeg havde overvejet i det store da jeg pludselig kom på det en dag vi manglende fed..

Dedikeret medlem

nm-ryger skrev:
nu var min point jo netop at det kom bag på os alle at det påvirkede ham som det gjorde(nå man er 15 har man det med at glemme fare og risiko nogle gange).
i den version vi udøve ender man med at ligge sig på gulvet eller i en stol, derfor var der ingen klar til at gribe(vilket i bagklogskabens lys selvfølgeligt var dumt) og nej "spillet" gå ik ud på besvime, men at vœre lige ved og nœsten, og som sagt var det ikke noget jeg havde overvejet i det store da jeg pludselig kom på det en dag vi manglende fed..

Så du borforklarer det med at i var unge og dumme. Havde ikke viden om det eller evner til at foudse koncekvenserne.

Derfor siger jeg man skal ikke lave ting man ikke ved nok om. Hvis man skal lave noget farligt, så skal man sætte sig ind i det og gennemtænke det. Viden afslører mange farer.

Men fint eks på hvad der sker når man ikke tænker sig om.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]