Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 11:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Sorte Samba skrev:
TheRagingPussy skrev:
Jeg føler det giver mig den ro, jeg ikke kan finde i mig selv, efter en hård og stresset dag kan det være svært af sænke tempoet selv. Jeg dyrker også yoga forresten, men det virker ikke halvt så godt som tjald til afslapning og afspænding.

Jeg synes det lyder som om du 'belønner' digselv. Ser du frem til 'afslutningsjointen' i løbet af dagen? Eller er det noget der kommer sådan impulsivt 'Argh fuck, jeg kan ikke sove, ryger lige en lille en'?

Men som udgangspunkt kan man sige at hvis ens hverdag fungere bedst ved at optage noget som ikke er naturligt for kroppen, har man et problem, men hvem siger det er et fakt så længe man kan styre det?

Men med hensyn til din skolegang, hvis du falder af i matematik, kan det få store konsekvenser hvis du har tænkt dig at tage en gymnasieluddannelse - det er faktisk få steder man kan få matematik på C niveau mere, og din studievejleder vil helt sikkert dunke dig i hovedet hvis du siger du vil have det på C niveau. Det er så nemt at sige 'jeg skal aldrig bruge det lorte fag alligevel', men hvad nu hvis? Man falder nemt af. Og i gymnasiet (hvertfald på HHX) skal man have cirka 50% rigtigt for at bestå. Men, ja, jeg har vidst 'ævlern' på. :P

Bliver nødt til at quoté dette:
TheRagingPussy skrev:
også er jeg for afkræftet til at træne - efter fysisk hestearbejde.

:lol: :P Grinern hvis man lige læser det. :P

Mvh. Den Sorte Samba, 17 år, i 2.g.
(Bruger selv kun alkohol og tobak i pulverform)

Det er ikke sådan, at jeg tænker frem på det hele dagen. Nogle gange tænker jeg bare, at det bliver nice med en aftenjoint, men hvis jeg glæder mig til det er det lige op til. Det er ikke noget impulsivt jeg pludselig finder på, det er noget jeg gør, på nogenlunde faste tider når jeg ikke er på et par dages pause, hvilket jeg ofte er. Mht. matematikken har jeg haft problemet siden 5 klasse. Jeg har valgt ekstra undervisning i matematik på 10 klassen hvor jeg går. Til 9 klasse eksamen fik jeg 4 i færdighedsregning og 2 i problemregning, og der blev knoklet til eksamen. Jeg prøver at indhente det tabte matematik, men det er hårdt at indhente så meget som jeg mangler. Jeg skal på HF næste år og skal have matematik på b eller c, kan ikke helt huske det. Efter det skal jeg læse til psykolog eller sådan noget, er ikke sikker endnu. Hvad mener du med i pulverform? :D

Medlem

Bobbleplast skrev:
TheRagingPussy skrev:
Bobbleplast skrev:
Jeg plejer at sige, at man har et misbrug hvis man får absti uden. Hvis man ikke kan undvære..
Men den er svær, forskellig fra person til person.. Både min fætter og jeg ryger dagligt, han er studernede på uni i kbh og snart færdig som historiker, det er ikke noget problem for ham, han er ikke sløv eller noget..Passer sine mange jobs og studierne, jeg passer mit job, passede dog ikke mine studier, men det var kedsomhed tror jeg..Jeg er uden tvivl i et cannabis misbrug, kan ikke undvære den daglige ration af røg..Så ja jeg er i et misbrug, men det fungere udmiddelbare fint nok, og har gjort det i flere år:) Chill..hvis du føler inderest inde at du er i et misbrug, og det irritere dig, så stop..hvis ikke, så slap af man:)

Dejligt at høre hvordan andre folk derude klare hverdagsrygningen. Jeg er selv meget pligtopfyldende. Jeg passer mit fritidsjob (Arbejde på gården jeg bor på) og laver meget fysisk arbejde generelt. En normal dag kan se ud sådan her: 07:15 ud af køjen, morgenmad, morgenarbejde 10 min. gå 1,5 kilometer til hovedvejen og tage bussen. 14:00 fri fra skole, hjemad med næste bus eller scooter når den virker. Hjem og lave lidt arbejde og så slappe af, evt. lektier. Så lave noget grøntsagsjuice til mig og min far og varm mad hvis min mor ikke er hjemme til mig og min far. Her i weekenden har jeg også rengjort hans 3 værelser så de er klar til hjemkomst fra sygehuset. Som i nok kan se har jeg rigeligt at se til, og forsømmer aldrig pligter for at ryge! Nogle enkelte små lektier i de fag jeg hader kan jeg godt overse, men ellers er jeg flittig til afleveringer og fremlæggelser og får skidegode karakterer i disse (fik 12 i dansk stil idag f.eks.).
Jeg føler ikke at jeg er hverken misbruger eller afhængig, synes dog jeg ryger for tit. Det er lidt svært at ryge nogle hverdage og andre ikke, det er lidt enten eller. Nogle gange sørger jeg dog for at udrydde resterne af min nold på f.eks. en tirsdag så jeg ikke kan købe igen før fredag. Det gør jeg faktisk ret tit nu jeg tænker over det, så jeg holder jævnligt et par dages pauser.

God ide det med ikke at have noget liggende, før jeg blev "hverdags ryger" gjorde jeg det samme.
Ja du har sgu en del at se til der, i mine øre lyder det sgu som om at du har fortjent den skide joint når dagen er omme... ;D
Men hvis du syntes at du ryger for tit, så skær ned på dit forbrug, eller sæt en dato for næste gang du gerne må ryge, den dato kan du jo så vælge at rykke på så der bliver længere og længere tid imellem hver joint, hvis du gerne vil mindske forbruget:)

(Jeg arbejder som kok, så min hverdag er vendt lidt op og ned, mest weekend arbejde og aften arbejde..)

Ja jeg sørger også for at føle den er velfortjent, ellers føles det ikke rigtigt :p
Jeg synes jeg ryger for tit, på den anden side elsker jeg at aftensuge lidt. Jeg synes det er ufatteligt dejligt, at slappe lidt af de sidste timer og bare nyde det med en film eller sådan noget. Lad mig sige det sådan, hvis jeg vidste at det ikke skadede mig at ryge om aftenen ville jeg fortsætte ufortrødent. Det er også andre folks holdninger der spiller ind, det er alt andet end velset. Der er bare stemplet misbruger i panden på en, hvis man fortæller det til folk. De fleste af mine venner ved det godt, dem af dem der har råd ryger også tit selv om aftenen. Min kæreste ved ikke at jeg ryger så meget som jeg gør i hverdagene, men hun ved godt jeg gør det nogle gange. Mine forældre skal intet vide, min mor er meget sortseende med alt der har med stoffer at gøre pga. hendes ungdom. Hun blev sur da jeg linkede den der nye psykoseundersøgelse til hende på mail :D Jeg elsker at ryge, er bare bange for at det tager overhånd selvom jeg i virkeligheden klare det glimrende i hverdagen. Jeg har ikke rigtig lyst til at droppe det, men føler mig lidt tvunget til det, ved ikke engang helt hvorfor. Igår røg jeg aftenjoint, idag har jeg været frisk og aktiv og veludhvilet. Det er ldit noget rod, for ved ikke helt hvad jeg vil.

Junior medlem

Geografisk sted: Falster, Nykøbing F.
Giver dig helt ret i at mange andre ser ned på, og stempler os, som indrømmer at vi ryger cannabis. Det er noget som du må finde ud af om du kan leve med, eller ikke kan leve med.
Min logik fortæller mig at det er 100 gange mere "fornuftigt/sikkert" at ryge lidt fed en gang i mellem, (eller hver dag) i stedet for de daglige fyraftens bajer på jobbet, eller 1,5 flaske sprut fredag og lørdag..Men hver mand sin mening:)
-Kan godt huske følelsen af at "føle sig tvunget til at stoppe pga. andre).
Det med din familie kan jeg tildels sætte mig ind i. Min far er ikke så glad for stoffer og cannabis, men underlægger sig lidt, fordi min mor er gammel flipper og hasher, født og opvokset på Amager. Men især min storesøster er en snob, og har aldrig billiget det, på trods af at jeg udemærket husker hendes ecstasy misbrug for 8 år siden...hmm

Find ud af hvad du vil selv...Hvis du vælger at blive ved med at ryge, så må du også forbrede dig på mange kommentare, blikke osv..En del af forbruget..

Medlem

Bobbleplast skrev:
Giver dig helt ret i at mange andre ser ned på, og stempler os, som indrømmer at vi ryger cannabis. Det er noget som du må finde ud af om du kan leve med, eller ikke kan leve med.
Min logik fortæller mig at det er 100 gange mere "fornuftigt/sikkert" at ryge lidt fed en gang i mellem, (eller hver dag) i stedet for de daglige fyraftens bajer på jobbet, eller 1,5 flaske sprut fredag og lørdag..Men hver mand sin mening:)
Det med din familie kan jeg tildels sætte mig ind i. Min far er ikke så glad for stoffer og cannabis, men underlægger sig lidt, fordi min mor er gammel flipper og hasher, født og opvokset på Amager. Men især min storesøster er en snob, og har aldrig billiget det, på trods af at jeg udemærket husker hendes ecstasy misbrug for 8 år siden...hmm

Find ud af hvad du vil selv...Hvis du vælger at blive ved med at ryge, så må du også forbrede dig på mange kommentare, blikke osv..En del af forbruget..

Jeg kan kun give dig ret i dine holdninger til skadevirkninger. Jeg hader dumme kommentare, men får dem helder ikke rigtigt for der er ingen der mistænker mig for at ryge til hverdag, af dem som ikke ved jeg ryger. Jeg er jo ikke en sløv utilpasset ung hashmisbruger, jeg er en frisk ung knægt der bruger en anelse for meget hash. Der er ingen trætheds/sløvhedsproblemer i mit tilfælde, ej helder abstinenser. jeg må tænke mig godt om og finde ud af hvad jeg vil. Egentlig vil jeg gerne ryge hver dag, på den anden side gider jeg ikke mærke nogle bivirkninger - hvis de nogensinde dukker op. Tænke tænke tænke ...

Junior medlem

TheRagingPussy skrev:
Bobbleplast skrev:

Jeg kan kun give dig ret i dine holdninger til skadevirkninger. Jeg hader dumme kommentare, men får dem helder ikke rigtigt for der er ingen der mistænker mig for at ryge til hverdag, af dem som ikke ved jeg ryger. Jeg er jo ikke en sløv utilpasset ung hashmisbruger, jeg er en frisk ung knægt der bruger en anelse for meget hash. Der er ingen trætheds/sløvhedsproblemer i mit tilfælde, ej helder abstinenser. jeg må tænke mig godt om og finde ud af hvad jeg vil. Egentlig vil jeg gerne ryge hver dag, på den anden side gider jeg ikke mærke nogle bivirkninger - hvis de nogensinde dukker op. Tænke tænke tænke ...

Nej det er jo så også forskelligt fra person til person, da jeg startede med at ryge hash, kunne jeg ikke skjule det, det var så tydeligt, nu kan jeg have røget bong lige før det ringer på døren, og min egen mor som er tidligere hasher selv, træder ind, og opdager intet...
Det er de færreste som slipper uden om et længere varrigt hash forbrug uden abstinenser af den ene eller den anden slags, nogle har dem bare længere end andre:) Jeg selv får tydelige abstinenser hvis ikke jeg har fået røget i løbet af dagen, og slemme 2-3-4-5 dage, men aldrig så slemme så jeg ikke kan klare mig uden almindelige smertestillende...Plejer nu at holder pauser på 3 dage uden smertestillende, bare lige for at mærke hvor jeg har kroppen henne, en kort principsag for mig, sat/lavet af mig...hmm

Medlem
Brugeravatar

TheRagingPussy skrev:
Det er ikke sådan, at jeg tænker frem på det hele dagen. Nogle gange tænker jeg bare, at det bliver nice med en aftenjoint, men hvis jeg glæder mig til det er det lige op til. Det er ikke noget impulsivt jeg pludselig finder på, det er noget jeg gør, på nogenlunde faste tider når jeg ikke er på et par dages pause, hvilket jeg ofte er. Mht. matematikken har jeg haft problemet siden 5 klasse. Jeg har valgt ekstra undervisning i matematik på 10 klassen hvor jeg går. Til 9 klasse eksamen fik jeg 4 i færdighedsregning og 2 i problemregning, og der blev knoklet til eksamen. Jeg prøver at indhente det tabte matematik, men det er hårdt at indhente så meget som jeg mangler. Jeg skal på HF næste år og skal have matematik på b eller c, kan ikke helt huske det. Efter det skal jeg læse til psykolog eller sådan noget, er ikke sikker endnu. Hvad mener du med i pulverform? :D
Tobak i pulverform: snuff (sniffe snus, bare tobak man kan sniffe) Mht. at du får eksta matematik timer - kanon viljestyrke! Det er godt du ikke bare indser at du er fortabt, lidt ligsom jeg har. Hmm, måske lidt underlig sammenligning, men jeg synes det lyder som om at du lige så godt kunne tage 'en spiller'? Man sover bedre, hurtigere, bliver afstresset, afslappet og ens tanke kommer hen på noget andet (naked chicks! :lol: ). Du kunne ikke bruge det som 'aften' ritual, ligesom andre folk? (mig) :)

Medlem

Sorte Samba skrev:
TheRagingPussy skrev:
Tobak i pulverform: snuff (sniffe snus, bare tobak man kan sniffe) Mht. at du får eksta matematik timer - kanon viljestyrke! Det er godt du ikke bare indser at du er fortabt, lidt ligsom jeg har. Hmm, måske lidt underlig sammenligning, men jeg synes det lyder som om at du lige så godt kunne tage 'en spiller'? Man sover bedre, hurtigere, bliver afstresset, afslappet og ens tanke kommer hen på noget andet (naked chicks! :lol: ). Du kunne ikke bruge det som 'aften' ritual, ligesom andre folk? (mig) :)

Det kan skam godt ske at jeg gør det om aftenen, specielt hvis jeg er skæv. Det er dog ikke noget der rigtig hjælper på søvnen. Hverken fysisk udmattelse eller baldrian eller noget andet hjælper. Jeg fader kun i søvn til tiden hvis jeg er i kanon søvnunderksud og dejser om, eller hvis jeg ryger hash. Jeg er inde i en stabil periode med søvn nu her, men jeg ryger jo også tit aftenjoint som hjælper gevaldigt. Der er aldrig det mindste søvn problem når jeg ryger, der er altid ellers. Det er´ikke noget der er opstået efter jeg begyndte at ryge, det har altid været mit store problem. Min mor er så meget imod sovemedicin, at hun ikke engang vil lade mig gå til lægen med det, desværre er jeg stadig underlagt forældretyrani til et vist punkt. Der er aldrig nogle der har lyttet til mig når jeg siger jeg ikke kan falde i søvn om aftenen, det er jeg stoppet med at fortælle folk, eftersom jeg er blevet kaldt doven og blevet beskyldt for ikke, at ville sove. Min mor synes jeg er åndssvag når ejg siger det, min far er ikke til megen hjælp. Den eneste der lytter er mig selv, folk er bare så ulidelige at høre på nogle gange.

Medlem

Bobbleplast skrev:
TheRagingPussy skrev:
Bobbleplast skrev:

Nej det er jo så også forskelligt fra person til person, da jeg startede med at ryge hash, kunne jeg ikke skjule det, det var så tydeligt, nu kan jeg have røget bong lige før det ringer på døren, og min egen mor som er tidligere hasher selv, træder ind, og opdager intet...
Det er de færreste som slipper uden om et længere varrigt hash forbrug uden abstinenser af den ene eller den anden slags, nogle har dem bare længere end andre:) Jeg selv får tydelige abstinenser hvis ikke jeg har fået røget i løbet af dagen, og slemme 2-3-4-5 dage, men aldrig så slemme så jeg ikke kan klare mig uden almindelige smertestillende...Plejer nu at holder pauser på 3 dage uden smertestillende, bare lige for at mærke hvor jeg har kroppen henne, en kort principsag for mig, sat/lavet af mig...hmm

Hvordan tydeligt? Ja altså man får jo ikke så røde øjne når man har lidt tolerance, ej helder en kneppet motorik som i starten. Min mor kan tit se hvis jeg har røget og det på trods af at mine øjne ikke bliver særlig røde. Det lyder ubehageligt med de der abstinenser, alm. smertestillende virker ´godt imod dem? forklar lidt om hvordan dine abstinenser fremtræder, så jeg kan se hvad jeg riscikere ved højere forbrug end nu. Jeg ved at folk kan få søvnbésvær og svedeture, men har ikke hørt om meget andet. Jeg har bare lyst til at ryge, hvis jeg ikke ryger i nogle dage. Får bare sådan en fornemmelse af at glæde sig til at ryge fredag f.eks. hvis jeg har holdt pause fra tirsdag eller noget.

Junior medlem

TheRagingPussy skrev:
Bobbleplast skrev:
TheRagingPussy skrev:
Bobbleplast skrev:

Hvordan tydeligt? Ja altså man får jo ikke så røde øjne når man har lidt tolerance, ej helder en kneppet motorik som i starten. Min mor kan tit se hvis jeg har røget og det på trods af at mine øjne ikke bliver særlig røde. Det lyder ubehageligt med de der abstinenser, alm. smertestillende virker ´godt imod dem? forklar lidt om hvordan dine abstinenser fremtræder, så jeg kan se hvad jeg riscikere ved højere forbrug end nu. Jeg ved at folk kan få søvnbésvær og svedeture, men har ikke hørt om meget andet. Jeg har bare lyst til at ryge, hvis jeg ikke ryger i nogle dage. Får bare sådan en fornemmelse af at glæde sig til at ryge fredag f.eks. hvis jeg har holdt pause fra tirsdag eller noget.

Tydelige på den måde du selv beskriver det, særlige kendetegn ved en der har røget hash. I starten snublede jeg over mine ord når jeg snakkede efter at have røget, jeg kunne tale lort ud i den blå luft, jeg kunne ikke koncentrere mig om den samtale jeg havde gang i, med min mor eksempelvis..
Jeg får generalt større abstinenser end mange andre jeg kender, er let modtagelig overfor de fleste drugs, men med den hage' at mine abstinenser er "vildere" end normalt. Jeg får som du nævner kraftige svedeture, og søvnbesvær ud over det, kan jeg "få kramper i maven" jeg kaster op konstant, ryster som en sindsyg, svimmelhed, ondt i muskler, hovedpine som mest af alt minder om en konstant migræne.. Ting i den dur, er hvad jeg udsætter mig selv for når jeg tager en kold tyrker en gang i mellem, men som sagt så er jeg et særtilfælde...
Man skal glæde sig til at ryge, hvorfor ellers gøre det??? Jeg syntes kun at det er klogt at sige; "Okay, de næste 3 dage må jeg ikke ryge, men på søndag må jeg læne mig tilbage og nyde en joint!". :)
Jeg syntes at det er ærgeligt at ryge hver dag, hvis man kan gøre det andet uden absti osv, det er billigere, sundere og du har en ting at se frem til hver uge:p

Medlem

Bobbleplast skrev:
TheRagingPussy skrev:
Bobbleplast skrev:
TheRagingPussy skrev:
Bobbleplast skrev:

Tydelige på den måde du selv beskriver det, særlige kendetegn ved en der har røget hash. I starten snublede jeg over mine ord når jeg snakkede efter at have røget, jeg kunne tale lort ud i den blå luft, jeg kunne ikke koncentrere mig om den samtale jeg havde gang i, med min mor eksempelvis..
Jeg får generalt større abstinenser end mange andre jeg kender, er let modtagelig overfor de fleste drugs, men med den hage' at mine abstinenser er "vildere" end normalt. Jeg får som du nævner kraftige svedeture, og søvnbesvær ud over det, kan jeg "få kramper i maven" jeg kaster op konstant, ryster som en sindsyg, svimmelhed, ondt i muskler, hovedpine som mest af alt minder om en konstant migræne.. Ting i den dur, er hvad jeg udsætter mig selv for når jeg tager en kold tyrker en gang i mellem, men som sagt så er jeg et særtilfælde...
Man skal glæde sig til at ryge, hvorfor ellers gøre det??? Jeg syntes kun at det er klogt at sige; "Okay, de næste 3 dage må jeg ikke ryge, men på søndag må jeg læne mig tilbage og nyde en joint!". :)
Jeg syntes at det er ærgeligt at ryge hver dag, hvis man kan gøre det andet uden absti osv, det er billigere, sundere og du har en ting at se frem til hver uge:p

Jeg har ikke haft så slemme problemer med nedsatte evner skyldes hash. Jeg kan føre en civiliceret dialog på trods af skævhed for det meste. Jeg tror jeg har svært ved at få abstinenser generelt. Jeg ryger jo så helder ikke fra jeg kommer hjem om eftermiddagen. Jeg kan ikke nyde en skævert hvis jeg har pligter at lave. Først når jeg har gjort alt jeg skal, kan jeg læne mig tilbage med en joint. Det er så også kun en joint om dagen jeg ryger for det meste. Aldrig mere, ofte mindre. Dvs. 0,3-4 gram hash til en halv smøg, proppet i en rizzla joint. Det er helder ikke prima hash jeg har adgang til, nærmere noget lignende en 80'er ryger (hvor ubrugeligt den kvalitetsbetegnelse end er). Jeg ,får til gengæld virkelig stress, uro og kort lunte hvis jeg ikke får mine smøger. Ryger 3-5 smøger om dagen, kun en halv af gangen. Jeg er skåret ned fra 10-12 om dagen for to måneder siden ca.

Junior medlem

Fedt at du ikke har behov for mere end hvad du indtager nu, både hash og smøger:)

-Men hvis du har det dårligt med at ryge "så meget", så syntes jeg du skulle prøve den metode af med at sætte en dato, og blive ved med at rygge den, så du tilsidst ikke gider ryge når der alligevel er gået X antal måneder :) Den fungere for de fleste!
Hvis du har andet at spørge om så fyr løs, skal se om jeg kan være til hjælp:)

Medlem

Bobbleplast skrev:
Fedt at du ikke har behov for mere end hvad du indtager nu, både hash og smøger:)

-Men hvis du har det dårligt med at ryge "så meget", så syntes jeg du skulle prøve den metode af med at sætte en dato, og blive ved med at rygge den, så du tilsidst ikke gider ryge når der alligevel er gået X antal måneder :) Den fungere for de fleste!
Hvis du har andet at spørge om så fyr løs, skal se om jeg kan være til hjælp:)

Ja jeg sørger så vidt muligt for ikke at overdrive noget som helst.
De sidste 4 dage har jeg fordelt et 1 gram og to smøgers mix udover dagene. Lige akkurat nok til at falde i søvn hurtigt om aftenen. Jeg føler mig ikke så langt nede i bongskålen som da jeg startede tråden. Har fået en ny seriøs hobby, der også gør jeg ikke tænker så meget på rygning. Jeg er begyndt at styrketræne og spise sundt for fuld hammer, alle ugens 7 dage! Har et universalt vægtsæt på mit værelse som jeg prygler på hver dag. Sidder tit på bodyhouse.dk og læser om alt fra kost til restitution. Udover det er jeg begyndt at drikke protein drik og spise alverdens gode kosttilskud. Jeg har altid trænet en gang imellem, men nu skal der sgu ske noget. synes virkelig det giver en mase positiv energi, er desuden super frisk og aktiv for tiden. Tror bare jeg vil holde rygningen på så lavt plan som muligt i hverdagene, og holde pauser tit.

Tak for hjælpen alle sammen, det har hjulpet mig meget at nedskrive mine tanker i denne tråd.
Thumps up for psychedelia crewet! :D

Junior medlem

Du må undskylde hvis det her er malplaceret, men har ikke læst det hele.

Men et forslag (inspireret af bogen "Terningemanden") kunne være at lade en terning med et bestemt odds afgøre om du skal ryge på en given dag, evt. lave forskellige odds for weekend og hverdag. Og lave nogle terningekast for om du skal holde pause i den her måned, og efterfølgende hvor lang en pause. Jeg tror det vil være en bedre løsning end bare at ryge hveranden dag. En vane er jo en vane, og hvis du er bange for at du bliver afhængig, og samtidig begynder at opleve negative konsekvenser af forbruget, er der også chance for at du bliver afhængig af at ryge hveranden dag. Når vi snakker psykisk afhængighed så tror jeg sgu faktisk der er lige så stor chance for at man bliver afhængig af at ryge hveranden dag, en gang om ugen osv. bortset fra at det er tabubelagt at være påvirket i hverdage, og at et sådant kulturelt tabu, måske kunne være med til at isolere én, og på den måde bivirke til at chancen er større for at udvikle afhængighed.

Er sgu ingen ekspert, men har også selv haft lidt erfaring med misbrug, håber du kunne bruge det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
SDBC skrev:

Men et forslag (inspireret af bogen "Terningemanden") kunne være at lade en terning med et bestemt odds afgøre om du skal ryge på en given dag, evt. lave forskellige odds for weekend og hverdag. Og lave nogle terningekast for om du skal holde pause i den her måned, og efterfølgende hvor lang en pause. Jeg tror det vil være en bedre løsning end bare at ryge hveranden dag. En vane er jo en vane, og hvis du er bange for at du bliver afhængig, og samtidig begynder at opleve negative konsekvenser af forbruget, er der også chance for at du bliver afhængig af at ryge hveranden dag. Når vi snakker psykisk afhængighed så tror jeg sgu faktisk der er lige så stor chance for at man bliver afhængig af at ryge hveranden dag, en gang om ugen osv. bortset fra at det er tabubelagt at være påvirket i hverdage, og at et sådant kulturelt tabu, måske kunne være med til at isolere én, og på den måde bivirke til at chancen er større for at udvikle afhængighed.

Er sgu ingen ekspert, men har også selv haft lidt erfaring med misbrug, håber du kunne bruge det.

Det virker fuldstændig åndsvagt at lade en terning bestemme over ens liv, tror du har set for meget Batman, der er det vidst bare en mønt. Hvis du er bange for at blive afhængig så lad være med at ryge.

Fat det nu. Hash er et lorte stof der ødelægger din psyke.
Hvis du endelig skal ryge det, så højst en gang om måneden

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:

Du har tydeligvis nogle personlige, negative erfaringer med hash. Men det er jo ikke sikkert, at alle andre mennesker, reagerer på sammen måde som du gør. Jeg er sikker på, at cannabis ikke er "et lorte stof der ødelægger din psyke" for alle.
Det er i bund og grund ret svært at bruge din skråsikkerhed til noget :)

Medlem

SDBC skrev:

Jeg skal tage og overveje dit forslag :)
Tak for rådet. jeg vil prøve mig ad med den der metode, for at se om det er noget for mig.
Men ja du har ret i meget af det du siger med at isolere sig osv. men heldigvis er det ikke aktuelt for mig lige nu.

Junior medlem

Alt Ædende Ateist skrev:
Det virker fuldstændig åndsvagt at lade en terning bestemme over ens liv, tror du har set for meget Batman, der er det vidst bare en mønt. Hvis du er bange for at blive afhængig så lad være med at ryge.

Jeg synes du virker utroligt sort-hvid seende nu :) No offence. Som du kan se kunne manden lide ideen.

Og det var jo ikke dig der spurgte om hjælp, så bare tag det roligt. :)

Chill :peace:

Junior medlem

TheRagingPussy skrev:
Jeg skal tage og overveje dit forslag :)
Tak for rådet. jeg vil prøve mig ad med den der metode, for at se om det er noget for mig.
Men ja du har ret i meget af det du siger med at isolere sig osv. men heldigvis er det ikke aktuelt for mig lige nu.

Det lyder godt, pm om hvordan det går med det :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
Mit indtryk er at det er meget individuelt hvordan et hash forbrug/misbrug påvirker folks psyke, som med stort set alle stoffer kan det være meget forskelligt hvordan folks hjerner reagere på stoffet selvom følesen af selve rusen er nogenlunde ens for de fleste. Har set folk ryge helt ned i kulkælderen på grund af brug af stoffer, og har set cirka ligeså mange tage hjernedøde mængder af narko eller haft seriøse misbrug og stadig formået at passe deres tilværelse og leve "normale" liv. Men selfølgelig kan det næsten ikke undgåes at folk ændre deres personlighed lidt hvis de begynder at indtage voldsomme mængder narko.

Anyways så synes jeg det virker som om du har et meget fornuftigt forhold til det hele, bare husk at være opmærksom på om din krop/hjerne begynder at give tegn på negative bevirkerninger. Og hvis dette måtte forekomme så husk at stop i god tid, som sagt har jeg oplevet folk hvor de gik helt galt fordi de ikke stoppede før det hele var ramlet sammen. Og det er virkelig trist at se personer man holder rigtig meget af gå helt ned med flaget, og ændre personlighed til noget helt andet end det man kendte.
Men som sagt synes jeg du lyder ganske fornuftig, har selv røget dagligt i en små 5 år nu og har også altid ment jeg har haft godt styr på mig selv og mit liv på trods af mit misbrug. Men jeg må også erkende at jeg på ingen måde kan forsvare at ryge hash hverdag, og det har jeg det sku egenligt lidt træls med. Da jeg mener at jeg sådan lige umiddelbart ville kunne forsvare alt andet jeg nu lige foretager mig i mit liv. Men hvorom alting er så er jeg igang med en uddannelse som jeg er rigtig glad, og er generalt rigtig glad og føler mig ganske bevidst om hvad jeg vil opnå her i livet. Men stadigvæk så burde jeg jo gøre noget ved mit forbrug/misbrug, men jeg vil også sige det først er her indenfor det sidste års tid at jeg er begyndt at tænke over det. Så jeg satser på snart lige at fatte at få gjort noget ved sagen.... måske :)

så længe du holder det dit nuværende niveau tror jeg ikke der er den store risiko ved det, bare husk det ikke skal tage overhånd.
Men god vind herfra!

Junior medlem

Held og lykke:) ! (Godt med træningen til at sætte i stedet) :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]