Anarkrig skrev:
Jeg synes godt man kan se det komme og så vælge at agere imod det. Vi er ikke magtelsesløs imod det det er jo hash vi snakker om. Man kommer nemt til at stille sit eget lys under en skæbbe fordi alting er en mission når man er skæv, men måske er det bare fordi man har det så mageligt som man har det. Livet kræver at man opsøger sine egne eventyr, hvordan man så end vælge at tolke det.
Hvis man når at vende sig til at være asocial og mister sine daglige rutiner, kan det være meget svære, men det er stadig ikke umuligt at ringe en gammel ven op og spørger om man skal tage en tur i skoven, og ændre sine vaner. De folk man bruger sin tid sammen med afgøre i stort omfang jo også hvad man bruger sin tid på.
Det er et fantastisk rusmiddel, men dog et rusmiddel. Det vil ikke koste dig man søgeforsøg at se at jeg heller ikke altid har været på lige god fod med urten.
Jeg vil stadig aldrig sammenligne mine drømme med visuals. Mine drømme er jo i den sammenligning perfekte og vedvarende hallusinationer. Opium og ketamin har begge kastet mig ind i en sådan bevist drømmeverden midlertidigt, men LSD er et meget mere fællesnærværende stof, det omhandler vores fælles verden, i hvertfald for mig. Pointen med at gentage dit citat var bare at understrege at der er forskel på delene af vores fælles verden.
Og så lige til sidst hvis du ikke selv laver dine drømme, og her ved alle jo godt at der kommer indtrykt udefra, hvem gør så?
Mvh.
Anarkrig
Du skriver at du godt synes mand kan se det komme, men i starten af diskutionen betvivler du at disse bivirkninger overhoved eksisterer. Hvor tit og i hvor lang tid har du røget? Jeg og mange andrer har oplevet at det kommer snigene og jeg vil give dig ret i at det ikke er svært gribe knoglen og ringe til en ven, men du skal huske på hvor meget vi mennesker nyder rutiner og hvor svært vi har ved at bryde vaner. Desuden er det aldrig let at skifte hele sin venne kreds ud, fordi de alle sammen har et massivt hash forbrug.
Personligt havde jeg ingen abstinenser ud over at have svært ved at sove da jeg stoppede, det svære var at lave om på sin hverdag og finde på noget nyt at lave, når jeg ikke var skæv kedede jeg mig gevaldigt.
Du bliver ved med at sige drømme, jeg snakker ikke bare om drømme, men om lucide dreaming. Det lyder ikke som om du har prøvet en lucide dream, hvis du havde tror jeg du ville være enig med mig. Forstil dig at du er ved bevidsthed i drømmen og er fuldt ud klar over at du drømmer og du så i drømmen ser en kæmpe nisse flyve rundt over dig, hvis det ikke er en hallucination hvad er det så?