Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 12:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Du er nok bare en af de heldige som sagtens kan ryge uden bivirkninger, som jeg skrev tidligere findes der også de personligheder. Hvor stort og langvarigt har dit forbrug været? Jeg er normalt en åben og udadvendt person, det blev dog lavet om da jeg begyndte den massive rygning (hvilket også er sket med adskillige af mine venner), men kom tilbage da jeg stoppede, så jeg vil mene at hashén helt klart har været synderen.

Ja jeg mener selv at jeg er en ret erfaren lsd-bruger, svampe har jeg dog kun prøvet enkelte gange og 2-cb har jeg ledt efter med lys og lygte i lang tid efterhånden. Hvis du havde spurgt mig om hash og kartoffler er ens før jeg havde prøvet syrer ville mit svar være det samme: "Hash og kartoffler er ikke ens", så forstår ikke helt hvor du vil hen med den sætning. Desuden vil jeg betvivle din påstand om at drømme er en 100 procent subjektiv verden, det ville du nok også selv hvis du havde prøvet lucide dreaming.

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Alt Ædende Kommunist skrev:
Du er nok bare en af de heldige som sagtens kan ryge uden bivirkninger, som jeg skrev tidligere findes der også de personligheder. Hvor stort og langvarigt har dit forbrug været? Jeg er normalt en åben og udadvendt person, det blev dog lavet om da jeg begyndte den massive rygning (hvilket også er sket med adskillige af mine venner), men kom tilbage da jeg stoppede, så jeg vil mene at hashén helt klart har været synderen.

Har nøjagtigt samme erfaring og kender mange andre med samme historie men det giver også mening, I starten bliver man mere åben og social af at ryge fordi man får højere konc. af forskellige neurotransmittere i hjernen når man så misbruger i længere tid vænner hjernen sig til et højt niveau og begynder at skrue ned for følsomheden af receptorerne og man skal ryge mere og mere for samme virkning. Til sidst bliver det umuligt at ryge nok og du vil begynde at føle stik modsat af hvad du gjorde i starten da du røg for nu har du lige pludselig et alvorlig underskud af de transmittere der havde positiv effekt. social bliver asocial, energi bliver apati, æder bliver til ingen apetit, stener bliver til stress, lykke bliver til depression

Medlem

Jeg synes godt man kan se det komme og så vælge at agere imod det. Vi er ikke magtelsesløs imod det det er jo hash vi snakker om. Man kommer nemt til at stille sit eget lys under en skæbbe fordi alting er en mission når man er skæv, men måske er det bare fordi man har det så mageligt som man har det. Livet kræver at man opsøger sine egne eventyr, hvordan man så end vælge at tolke det.
Hvis man når at vende sig til at være asocial og mister sine daglige rutiner, kan det være meget svære, men det er stadig ikke umuligt at ringe en gammel ven op og spørger om man skal tage en tur i skoven, og ændre sine vaner. De folk man bruger sin tid sammen med afgøre i stort omfang jo også hvad man bruger sin tid på.
Det er et fantastisk rusmiddel, men dog et rusmiddel. Det vil ikke koste dig man søgeforsøg at se at jeg heller ikke altid har været på lige god fod med urten.

Jeg vil stadig aldrig sammenligne mine drømme med visuals. Mine drømme er jo i den sammenligning perfekte og vedvarende hallusinationer. Opium og ketamin har begge kastet mig ind i en sådan bevist drømmeverden midlertidigt, men LSD er et meget mere fællesnærværende stof, det omhandler vores fælles verden, i hvertfald for mig. Pointen med at gentage dit citat var bare at understrege at der er forskel på delene af vores fælles verden.
Og så lige til sidst hvis du ikke selv laver dine drømme, og her ved alle jo godt at der kommer indtrykt udefra, hvem gør så?

Mvh.
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Anarkrig skrev:
Jeg synes godt man kan se det komme og så vælge at agere imod det. Vi er ikke magtelsesløs imod det det er jo hash vi snakker om. Man kommer nemt til at stille sit eget lys under en skæbbe fordi alting er en mission når man er skæv, men måske er det bare fordi man har det så mageligt som man har det. Livet kræver at man opsøger sine egne eventyr, hvordan man så end vælge at tolke det.
Hvis man når at vende sig til at være asocial og mister sine daglige rutiner, kan det være meget svære, men det er stadig ikke umuligt at ringe en gammel ven op og spørger om man skal tage en tur i skoven, og ændre sine vaner. De folk man bruger sin tid sammen med afgøre i stort omfang jo også hvad man bruger sin tid på.
Det er et fantastisk rusmiddel, men dog et rusmiddel. Det vil ikke koste dig man søgeforsøg at se at jeg heller ikke altid har været på lige god fod med urten.

Jeg vil stadig aldrig sammenligne mine drømme med visuals. Mine drømme er jo i den sammenligning perfekte og vedvarende hallusinationer. Opium og ketamin har begge kastet mig ind i en sådan bevist drømmeverden midlertidigt, men LSD er et meget mere fællesnærværende stof, det omhandler vores fælles verden, i hvertfald for mig. Pointen med at gentage dit citat var bare at understrege at der er forskel på delene af vores fælles verden.
Og så lige til sidst hvis du ikke selv laver dine drømme, og her ved alle jo godt at der kommer indtrykt udefra, hvem gør så?

Mvh.
Anarkrig

Du skriver at du godt synes mand kan se det komme, men i starten af diskutionen betvivler du at disse bivirkninger overhoved eksisterer. Hvor tit og i hvor lang tid har du røget? Jeg og mange andrer har oplevet at det kommer snigene og jeg vil give dig ret i at det ikke er svært gribe knoglen og ringe til en ven, men du skal huske på hvor meget vi mennesker nyder rutiner og hvor svært vi har ved at bryde vaner. Desuden er det aldrig let at skifte hele sin venne kreds ud, fordi de alle sammen har et massivt hash forbrug.
Personligt havde jeg ingen abstinenser ud over at have svært ved at sove da jeg stoppede, det svære var at lave om på sin hverdag og finde på noget nyt at lave, når jeg ikke var skæv kedede jeg mig gevaldigt.

Du bliver ved med at sige drømme, jeg snakker ikke bare om drømme, men om lucide dreaming. Det lyder ikke som om du har prøvet en lucide dream, hvis du havde tror jeg du ville være enig med mig. Forstil dig at du er ved bevidsthed i drømmen og er fuldt ud klar over at du drømmer og du så i drømmen ser en kæmpe nisse flyve rundt over dig, hvis det ikke er en hallucination hvad er det så?
:D

Medlem

Jeg har da aldrig sagt at det er uskadeligt at ryge hash på hverdagsbasis, men bare at det du påpeger ikke er nødvendige birvirkninger. Jeg har røget hver weekend stort set fra min først pind i 2003 og så til jeg færdiggjorde gymnasiet i 2006. Derefter har det, undtaget nogle pauser på en måned, været stort set hver dag.

Bevidste drømme er i min bog et spørgsmål om hvor meget kontrol man prøver og have over sin drøm, men det er sgu stadig en drøm man render rundt i. Dvs. skulle der kommer en nisse forbi mens du flyver over den kinesiske mur, er nissen en del af drømmen som alt andet omkring dig(i drømmen red.)

Mvh.
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes du skal læse mit nye indlæg i: "guiden til at møde personen du savner", her vil du læse om teknikken WILD og efter du har hørt om mine oplevelser og læst om WILD teknikken er du ikke længere i tvivl om at lucide dreaming kan være visuels.

Medlem

For at afslutte i hvert fald fra min side: Vi diskutere om A også kan være B og sådan som vi forholder os til A kan det ikke også være et B. Drømme er ikke visuals fordi de ikke opstår af noget du betragter i den fælles verden. Kan ikke se hvordan den være længere også selvom du klart forestiller dig, at du danser WILD polka med din egen idé af din oldemor på toppen af en flyvende nisse i himlen.

Mvh.
Anarkrig

Junior medlem
Brugeravatar

GangsterMark skrev:
Den der mongol påstand må nok være noget af det sjoveste jeg længe har hørt. Gad vide hvem der har fundet på den! Men ja, jeg tror ikke du finder én person herinde, der ikke er gevaldigt træt af den generelle holdning til hash. Jeg tænker tit over det, og selvom det er svært, prøver jeg på ikke at lade det irritere mig for meget.

Hash er ikke ufarligt, men farerne er bestemt blæst alt for meget op.

Jeg tror det er en rigtig skæv person der har det :lol: :lol: :roll: :shock:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]