Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 04:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 175 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Continued
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Grundet den store interesse for Child Of Auns person, selviscenesat eller ej, og de kontroverser tråde som denne må føre med sig, forbeholder jeg mig fuld ret til at kaste om mig med advarsler til brugere som ikke bidrager med noget, hverken konstruktivt eller informativt, men alligevel vælger at skrive lort i denne tråd. Den første advarsel er givet!

Kort sagt: Hvis i har noget seriøst/dybt/informativt at skrive til Child Of Aun/andre, pleace do. Ellers holder man bare kæft!

PS: Har du kommentarer til dette indlæg så skriv en PM :wink:

Venlig hilsen din moderator i medaljens bagside - Cubensis

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
psycofanten skrev:
men ud over at fortælle psy hvor store mængder syre og diverse andre psychedika du kan klare, hvad vil du så med den her tråd..??

Det kunne tænkes at han som udgangspunkt ønskede at nedfælde sine tanker, fordi det bare er rart nogengange... Især når bølgerne går lidt højt! Dernæst er det IMO beundringsværdigt at COA gider dele dem med os andre med fare for at blive pillet ned af andre på et personligt plan...
Man kan mene meget om mandens person og forbrug af stoffer, personligt tager jeg afstand fra den levevis. Men han bidrager sgu, han fortæller en historie, deler en masse tanker og man må formode at han efter bedste evne efterfølgende reflekterer over det som folk svarer..

Hvad Child of Aun vil med en tråd som den her kan for dit vedkommende være fløjtende ligemeget, prøv hellere at fokuser på hvad DU kunne få ud af at læse tråden!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
psycofanten skrev:
Child of Aum skrev:
Quote slettet... IGEN!

har aldrig sagt du VAR 15år..-men blot at udfra det du skriver lyder du som en på 15(ikke baseret på stavefejl eller tegnsætning)

men ud over at fortælle psy hvor store mængder syre og diverse andre psychedika du kan klare, hvad vil du så med den her tråd..??

Ok jeg har boet i hus, jeg har boet i rækkehus. Har lige været sammen med en tøs i 5½ år. Hvilke af mine topics er det du siger du har læst? Fatter slet ikke hvordan du kommer til den konklusion der. Minder mest om du bare vil svine mig til fordi du er uenig i hvad jeg gør. Jeg er temmelig uenig i hvad mange mennesker gør, men lader dem gøre det fordi det er deres liv, kommer med min mening om det ja, men sviner dem ikke til for at tage deres egne valg.

Tak cubensis, hvad skulle man gøre uden et telt som dig;)

Jeg har meget brug for at dele mit liv med nogle som ikke lever det, den eneste måde jeg kan få konstruktiv kritik af mine handlinger, fordi alle omkring synes jo de er ok... Hvis man hele tiden for at vide at det man gør er ok, så føler man sig fejlfri og kan let blive et ego-svin i længden.

Det sgu meget svært at forklare hvorfor jeg poster det, men det er vel for at få indsigt og give indsigt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Det er ved at nærme sig big-brother for narkomaner det her. Det er næsten for meget at få af vide om dit privatliv. Nu vil jeg hellere høre lidt om hvad du vil gøre ved situationen.

Status efter 15. afsnit:
Child of Aum vejer 23 kilo mindre end han plejer.
Child of Aum synes selv han ser narkohærget ud.
Child of Aum har mødt en pige som er tidl. misbruger men nu ude af miljøet, men åbenbart ikke helt.
Child of Aum har en politik der hedder friends over bitches (non-gangsta style)

Child of Aum har indtaget følg. siden April:
1g Meth
50g Amfetamin
5g Grå-lilla MDMA
3g Krystal Klar MDMA
1g Blålige Keta-Chunks
50 Rolling stones mærker (a ca 120ug = 6mg)
50 "Rotter" Mærker (a ca 180ug = 9mg)
10 Ecstasy Piller (Labtested i Holland til at være MDMA+MDA)
50 1mg Tafil
50 5mg Stesolid
25 0.5mg Alprox
50 Rolling stones mærker (a ca 120ug = 6mg)
50 "Rotter" Mærker (a ca 180ug = 9mg)
10g Brun/gul MDMA
8g Ketamin i små krystaller
50g 1:2 kreatin-cuttet meth
Dragonfly
80g Hawaii Svampe
10g Koreanske Svampe
10 Blå Valium
10 Rohybnol

ho hum....
Hvis betegnelsen HR-forum skal have nogen som helst vægt bag sig så er det IMO katastrofalt at et indlæg som COA's seneste lange rave-rant, bliver mødt med et "godt at høre" fra din side Prometheus. Jeg er seriøst skuffet over at du ikke læser mere ind bag ved. Lyspunkterne er få.

Det her indlæg bliver det sidste indlæg fra min side i denne soap. Jeg kommer givetvis til at virke meget lyftet pegefinger, straight-talk Dr. Phil-agtig, men så må det være sådan. Jeg har bare en gutfeeling der byder mig at reagere sådan her.

For det første, 23 kg!! Hvor lang tid har det taget dig at tabe så meget? 23 kg. er virkelig meget for en person der ligger indenfor det normalvægtige. For det andet, vores lille kontrovers om LSD-hardhead eller ej blegner jo totalt når man konfronteres med den liste. Det fremgår at du har et blandingsmisbrug af stimulanser, downere, dissociativer, psykedelika og det løse. Og det er en konstatering. Hardhead eller ej, så er det et faktum. Du har mest snakket om syre og keta, men noget andet der lige springer i øjnene på listen er de 50 g amf, og 50 g (cuttet ganske vist) meth. Indtaget siden april, dvs. at du i gennemsnit har indtaget ca. 1 g af det lort om dagen! Du har sikkert givet mindst halvdelen væk, men det er stadig alt, alt for meget. Ikke så underligt at du har tabt dig.

Du har tidligere skrevet at du bare godt kan li at trippe. Det kan vi jo allesammen. I dit tilfælde er problemet nok i højere grad, at du ikke kan lide at befinde dig i din normale tilstand. Jeg er nu heller ikke synderlig glad for dagligdagens rutinemæssige gøremål, men så må man finde nogle andre og sundere flugtruter/adspredelser. Det gør dig ikke nødvendigvis til en kedelig familiedansker, ikke at der overhovedet er noget galt med at være familiedansker. Selvom det her har stået på i din ferie, så kan man altså stadig ikke slippe godt fra at tage stoffer hver dag.

Jeg er heller ikke vild med den måde du konstaterer at din krop er drænet(desværre). Det virker som om du er lidt sur på din krop over at den har svigtet dig. Din krop er også ret pissed på dig sikkert. God ide med vinterpausen, men du må virkelig aldrig ryge i en lignende binge igen. Og nu ikke noget jammen det er bare en livsstil osv. Det er et deathrace du har gang i.

Mht. pigen du har mødt. Her er det lidt paradoksalt at du disser den stofkultur hun kommer fra, samtidig med at du glorificerer din egen techno-stofkultur(mdma, syre, keta osv.). Keta har vi lige erfaret kan give seriøse vandladningsproblemer. MDMA laver forandringer i hjernen, og skal ikke tages mere end 1 gang om måndeden osv... Du kalder hende en "dum" misbruger i samme ombæring som du konstaterer, at du har tabt 23 kg og ser hærget ud som følge af dit eget stof brug/misbrug. Det dummeste hun har gjort er vel at hooke op med dig af fare for at du trækker hende ind i lortet igen.

Den der venner over bitches argumentation er også ret spøjs. Valget stod mellem stoffer og pigen du kunne lide. Kan dine venner ikke acceptere en som ikke tager stoffer? Ville de ophøre med at være dine venner hvis du ikke tog stoffer? Det lyder ikke til at være særlig stærke venskaber.

Hvad jeg mener du bør gøre(dr. Phil style):
Ideelt bør du bare stoppe helt med at tage stoffer. Du kan ikke kontrollere det. Du finder alle mulige påskud. Det er et valg, en livsstil, alternativet til dumme familien danmark, et resultat af dine dårlige oplevelser som barn. Den historie tyder jo på at det netop ikke er et frit valg. Dit valg af stoffer(LSD og keta) som yndlingsstoffer tyder på at du bare vil så langt væk fra virkeligheden som muligt, så ofte som muligt. Symptomatisk at du er blevet særligt glad for et dissociativ, som adskiller dig fra den krop du har misbrugt på det groveste. Du bør nok også få professionel hjælp til at få styr på dit følelsesliv.

Jeg synes du skulle tage hende der pigen i hånden og ikke se dig tilbage. Grunden til at hun er faldet for dig er sikkert at i netop deler denne fortid med stoffer. Det kan være svært for tidligere brugere at have et nært forhold til folk som aldrig har fået de erfaringer. Hun søger nok en hun kan hive med ud og leve et liv uden stoffer og med gensidig forståelse for hinandens fortid. Om det så betyder at du ender som en hellig familiedansker er egentlig ligegyldigt. og jeg siger det her som en ven.

Medlem

Cubensis skrev:
Man kan mene meget om mandens person og forbrug af stoffer, personligt tager jeg afstand fra den levevis. Men han bidrager sgu, han fortæller en historie, deler en masse tanker og man må formode at han efter bedste evne efterfølgende reflekterer over det som folk svarer..
Endelig en der har det på samme måde som mig. Jeg har ellers siddet med en følelse af, at jeg faktisk er den eneste der kan bruge CoAs tråde til noget. Jeg synes de indeholder en masse guldkorn og en masse anskuelser som jeg nemt kan relatere til - både angående det med at kontrollere sit forbrug, det med ikke at kunne undvære "festerne" m.m..

Så, Child of Aum, selvom jeg selvfølgelig synes at dine tråde også indeholder en del "tom snak" (fra mange forskellige brugere), så synes jeg også at de er lærerige - tro ikke at alle på forummet er "ude efter dig", for det er slet ikke tilfældet. :)

Cubensis skrev:
Hvad Child of Aun vil med en tråd som den her kan for dit vedkommende være fløjtende ligemeget, prøv hellere at fokuser på hvad DU kunne få ud af at læse tråden!
Jeg håber nu også at CoA får det ud af trådene han ønsker.

Til alle jer der whiner over trådenes "ubrugelighed", så tænk lige over hvor stor betydning bøger som Confessions of an English Opium-Eater (af Thomas De Quincey) og Diary of a Drug Fiend (af selveste Aleister Crowley) har haft, og hvor megen "visdom" der kan udledes af disse bøger. De har, essentielt set, samme emne som CoAs tråde.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Halugenlampe skrev:
ho hum....
Hvis betegnelsen HR-forum skal have nogen som helst vægt bag sig så er det IMO katastrofalt at et indlæg som COA's seneste lange rave-rant, bliver mødt med et "godt at høre" fra din side Prometheus. Jeg er seriøst skuffet over at du ikke læser mere ind bag ved. Lyspunkterne er få.

Så så, jeg forholder mig i mit korte indlæg kun til de få linier jeg citerer - om at han har tænkt sig at stoppe ræset nu. En helhedsvurdering af situationen har jeg ikke just haft mod på. Hvis det er galt at opmuntre et stop i et tilfælde som dette, skal jeg nok bare holde min kæft for fremtiden. Jeg har ikke haft noget at bidrage med tidligere i tråden, da gammel erfaring siger mig at løftede pegefingre ikke hjælper meget i denne specifikke case (det har jeg brændt meget energi af på tidligere), og det virker lidt redundant at påpege at han tager for mange stoffer til at det er forsvarligt eller holdbart i længden. Det ved han godt selv, ellers havde han ikke oprettet et topic som dette. - Men en glimrende post du har skrevet, som jeg kun kan tilslutte mig.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ja det er rigtigt. Selvfølgelig er det opmuntrende at han har tænkt sig at stoppe. Det virker bare ikke til at han er kommet ret meget længere end til tanken. Især den der: jeg stopper.... når jeg lige har været til summerangel og fyre den max af på keta. :evil: Det er et barn der prioriterer på den måde(men mor jeg skal lige...).

Insane psychedelia user!

Child of Aum skrev:

Ok jeg har boet i hus, jeg har boet i rækkehus. Har lige været sammen med en tøs i 5½ år. Hvilke af mine topics er det du siger du har læst? Fatter slet ikke hvordan du kommer til den konklusion der. Minder mest om du bare vil svine mig til fordi du er uenig i hvad jeg gør. Jeg er temmelig uenig i hvad mange mennesker gør, men lader dem gøre det fordi det er deres liv, kommer med min mening om det ja, men sviner dem ikke til for at tage deres egne valg.

du fatter jo åbenbart ikke selv at du er langt ude, eller det gør du jo så alligevel.. men trods alle kraftigt råder dig til at slappe af(ink. dig selv), fortsætter du bare den samme hjernedøde odelæggelse af dig selv..
..og da så den lange post om hvor meget du havde taget siden april blev smidt op, syntes jeg bare at det hele lød lidt for meget se hvor meget narko jeg kan æde agtig... men okay, lad det nu ligge..
:peace:

har selv været i gennem et langt og smærtefuldt forløb, for at slippe ud af mit blandingsmisbrug gennem 6år, og det har bestemt ikke været sjovt..

så tag lige og ta dig sammen og få hold i det der. mens du kan, hvis du kan..

Det sgu meget svært at forklare hvorfor jeg poster det, men det er vel for at få indsigt og give indsigt.

får du så den indsigt..? -for det virker sku ik sådan..

Medlem

psycofanten skrev:
jeps, har fulgt med i diverse indlæg.. sådan som jeg forstår de posts han poster er han en 15årig snotunge, som syntes det er sejt at råbe op om hvor mange stoffer han fylder i hovedet..
Med fare for at du også anser mig for at være en "snotunge", så tillad mig lige at sige, at du er den person der har skrevet de absolut mest ubrugelige og ukonstruktive indlæg i denne og tilhørende tråde overhovedet. Så har du da det at være stolt over. Jeg synes faktisk at det er lidt af en bedrift, at du formår at være mindre værd at høre på, end den gennemsnitlige "15-årige snotunge", som du åbenbart lægger for had.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
@psycofanten: Behold trøjen på. Skal du ikke lige ha taget temperaturen kammerat?

@Child of Aum: Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke helt kan se meningen med denne tråd, ej heller hvorfor narko-bon'en sku offentliggøres her, men folk får jo tydeligvis noget ud af tråden hist og her, så skulderklap til dig for at have nosser til at snakke ærligt omkring det og få lidt luft.

Ønsker dig det bedste :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg synes nu der er sket en mere eller mindre positiv udvikling af tråden.
Uanset hvad man måtte mene, så lader det til at CoA er kommet et stykke (fra total benægtelse, til at se sit overforbrug i øjnene). Om dette vil føre til noget, må tiden jo vise. Det er stadig et stort skridt. Ingen springer fra et decideret misbrug, hvor sindet er med, til total narkocølibat fra den ene dag til den anden.
Uanset hvad meningen med denne tråd er, så kan den bruges af andre (hvis de da gider at læse rodede monsterposts :lol: ) i tilfælde af at de kan genkende sig selv.

Lige for at kommentere den med venner og kæreste (dette er ikke et svar til CoA) : Hvem siger at det er vennerne som er problemet? :wink:
Det kan lige så godt være pigen. Det er mit indtryk var det som skete i hans sidste forhold.

Held og lykke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man kan godt gå fra totalt overforbrug - fordi misbrug er jeg ikke ude i - til narkocølibat.
Det eneste jeg ikke stopper med er at ryge hash. Skal også ud og træne idag, så det går alt sammen.

Fragmental var en stor succes - droppede SA fordi en veninde spurgte om jeg vil med hende til Fragmental:) Hun manglede telt - har jeg he he:)

Gik temmelig meget amok til Fragmental - men havde også brug for en sidste vild tur, inden den store store pause. Som selvfølgelige bliver afbrudt 3 gange inden næste år. Indian Summer - Neelix D 13/9 og Nytårsaften.

Har lige sovet 16 timer - kun afbrudt af en 1 times vågen hvor jeg crashede totalt - hvilket jeg snart gør igen fordi er godt nok død efter den tur her:)

Indsigt og Sandhed, kan man godt kalde det - fik snakket med nogle rigtig fede mennesker. Fik sovet under åben himmel - nydt naturen og musikken.

Indså nogle ting om mig selv. Tror jeg fik noget at drømme om igen. Noget rigtigt. Sådan helt ægte - noget der har givet mig mit drive tilbage... Noget som også gør mig satans træt af at jeg har tabt mig så meget som jeg har.. Kommer til at tage lang tid at tage 25kg på i muskler... Bruger jo ikke krudt og sådan - det er lidt taberagtigt;)

Men fuck nu det - ikke første gang jeg starter helt forfra, den her gang er det bare noget helt andet - den her gang har jeg ikke mistet andet end muskler på at tage narko - har ikke fucket op i den eller noget. Er også nød til at være klar i hovedet hvis jeg skal kunne lave mit musik - arrangere de fester vi er har i tankerne og i det hele taget få alt det andet lort til at hænge sammen med det. Skal nok blive fedt:)

Psychofant: Jeg er ikke ude i noget misbrug - jeg har bare haft et stort forbrug og får ikke brug for hjælp til at komme ud af det.... Har altså temmelig meget selvtillid og selvværd - min makker er også igang med at stoppe sit narkoforbrug - helt af sig selv.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
Men fuck nu det - ikke første gang jeg starter helt forfra.

When U gonna learn?

Man ødelægger sig selv fysisk med sådan nogle ture. Synes du skulle prøve at holde dig helt fra stoffer i hverdagene(også ferierne) og det inkluderer hash. Du undgår jo ikke at opbygge en tolerance, og der starter misbruget IMO. Men stor kado til dig hvis du kan stoppe helt med undtagelse af enkelte fester resten af året. Pas godt på dig selv. Sørg for at spise sundt også så du kommer hurtigere på fode.

God vind herfra :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halugenlampe: Det er aldrig stofferne der har fået mig til at ramme start-feltet igen. Det er altid andre omstændigheder der fucker det op for mig - denne gang er det hele ikke særlig fucked up og jeg sidder med nogle pænt gode kort - så det skal nok gå og jeg kan sagtens gå resten af året uden stoffer, med de par enkelte fester undtaget. Har lige haft en periode på 5½ år hvor jeg måske har taget stoffer 10 gange.

Jeg er en gammel rotte når det kommer til narko og gør jo ikke noget ved mig selv, som jeg ikke er sikker på jeg kan klare. Desuden har jeg drømme igen nu - gode drømme og mulighed for at føre dem ud i livet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Har fulgt godt med i dine posts og synes det er rart at høre at du har planer om at komme på baseline igen. Synes dog du skulle ta' den helt ud og få hashen ud af systemet når du endelig er igang - i det mindste bare for at se hvordan det føles, hvis du har røget dagligt gennem lang tid.

Anyways, det er jo helt op til dig.

Opdater endelig tråden med din udvikling (af mangel på et bedre ord :)).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har røget siden jeg var 14 og har ingen planer om at stoppe - hash har aldrig ødelagt noget for mig - derimod fucker jeg tit op i den hvis jeg ikke ryger..... Det får mig til at slappe af og tænke lidt ekstra før jeg handler.

Har ikke taget nogle stoffer i dag og har heller ikke haft lyst:) Tog så meget ketamin i weekenden at jeg lige var bange i 2-3 minutter:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

COA skrev:
fordi misbrug er jeg ikke ude i

I mine øjne ér der altså tale om et misbrug, hvis man indtager den mængder stoffer du har indtaget, i så lille et tidsrum.
Jeg tror på at du kan beslutte dig for at lægge stofferne på hylden igen, men som jeg forstår et "misbrug", så kan det ligeså vel foregå over tre dage, som over 3 år. Essensen er dog, at man efterfølgende i en kortere eller længere periode har nogle negative eftervirkninger; depression, humørsvingninger osv osv.
Og jeg kan ikke tro (muligivs har du været inde på det før, jeg har ikke fulgt 100% med i trådene, sry :) ), at du ikke får/har nogle meget voldsomme eftervirkninger efter at ha' indtage så meget amfetamin, meth-amfetamin (hold da kæft mand, 50g!? :shock: ) og ikke mindste MDMA. Det ikke ligefrem stoffer, der er kendt for at være nådige mod humøret...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lidt "bonde"filosofi som min mor har givet mig. Hun har sagt det til mig hele mit liv.

Livet er kun sorger og glæder.
Hvis du har det dårligt, så tænk på du har det lidt bedre imorgen.
Hvis du har det rigtig dårligt, så tænk på at der altid er nogen der har det dårligere end dig.

--------
Livet er en nedtur i sig selv ikke - altså du er skabt til at dø - alle følelser har sin ret så hvorfor ikke omfavne dem alle og trykke dem ind til sig?

Misbrug er når man er afhængig af lortet og ikke kan undvære det - jeg har intet problem i at undvære stoffer.

Du tænker på at min hjernes kemikaler fucker up og bliver sendt forkert rundt, fordi jeg har indtaget så meget dope? Ja det er korrekt når man indtager så meget dope så ændrer man på den måde ens hjerne fungerer på og den skal bruge noget tid for at kunne regulere mængden af stoffer korrekt igen. Alt det der er jeg klar over og det er noget jeg har været klar over, siden jeg var en 17-18 år gammel.

Men hvad er det så man gør? Så sørger man for at hjælpe sin hjerne til at komme på rette spor igen.

Motion - 5-htp - Dopamintilskud - Kreatin/Protein til muskler - Vitaminer&mineraler - Sund Mad - Massage - Meditation - Musik - Solarium - Kærlighed - Sex - Hygge - Skovtur - Strandtur.

Jeg kunne blive ved - jeg kender mig selv så godt at jeg ved præcis hvad jeg skal gøre, for at komme ovenpå igen - har gjort det så mange gange før, så en gang mere oveni hatten? Altså - det er mit liv ikke og har gjort det i mange år - dog med en lang pause ikke - men det er jo derfor jeg ikke bare er en tripper eller en blæser. Det derfor jeg tør kalde mig selv psychonaut. Have no fear - nicklas is here.

En lille blæst historie om mig selv, lidt om hvor fucked man kan være i sit hoved, for netop at beskytte en del af sig selv imod trippet, men det virker og jeg vil altid gøre det.

Når jeg smutter om fredagen for at tage til narkofest - Det sidste jeg gør er at kigge mig selv i spejlet og sige "vi ses kasper" og så siger jeg "Hej nicklas - er du klar?" og så tager nicklas til fest og kasper bliver hjemme...... Når jeg så kommer hjem om søndagen, bliver altid kørt, så kigger jeg i sideruden når jeg står ud af bilen, kigger på mit spejlbillede og siger "Vi ses nicklas, næste fredag - ka du hygge dig" og så siger "Hej kasper, hvad så der" og smutter nicklas og kasper er hjemme igen.

Har delt mig selv op i to mennesker, egentligt har jeg bare taget dele af min personlighed og forstærket dem på forskellige punkter. Begge dele er mig 100% - men stadigvæk med en forskel - det er ikke til at forklare - men nicklas er virkelig en smæk på trippet psychonaut type, med styr på stofferne og på at mixe musik. Kasper delen har fuldt styr på hvordan man kommer ovenpå igen og på hvordan man opfører sig i hverdagen sådan at det er acceptabelt at være hjernedød i weekenden. Ved godt det lyder ret psykotisk og schizofrent - men det er det ikke - det er bare min måde at forklare det på, der får det til at lyde såden.

Alle mennesker gør dette - det har endda et psykologisk begreb jeg ikke lige kan huske - men kan forklare det. Ens hjerne er delt op i forskellige skemaer der "bestemmer" hvordan man reagerer i en given situation eller opfører sig i en "psykisk arena".

En psykisk arena kan bedst forklares som når man socialisere med andre mennesker.
Når man er i skole, bruger man et skema.
Når man er sammen med helt nye mennesker, bruger man et andet.
Osv osv - alle situationer ændrer vores måde at handle og tænke på. Dette hjælper "skema'erne" os med, idet at, hjernen genkender træk i situationen, vha oplysninger fra en lignende hændelse. Den finder så det passende skema og ved en helt ny situation kan den enten risikere at gå lidt i lås (panik,usikkerhed) eller hvis man er en stærk personlighed, så kombinerer hjernen gamle skemaer der passer til den nye situation og retter sig efter dem, eller den begynder på et helt nyt.

Nicklas er bare et skema - et stærkt stærkt skema.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
Ved godt det lyder ret psykotisk og schizofrent - men det er det ikke - det er bare min måde at forklare det på, der får det til at lyde såden

Haha, jamen det er da godt at høre! :D :wink:

Citat:
Alle mennesker gør dette - det har endda et psykologisk begreb jeg ikke lige kan huske - men kan forklare det. Ens hjerne er delt op i forskellige skemaer der "bestemmer" hvordan man reagerer i en given situation eller opfører sig i en "psykisk arena".

Jeg kan ikke lige helt se, hvorfor det ændrer på noget... :|
Jer er da også forskellig på arbejde, et sted hvor jeg kender alle, et sted hvor jeg ikke kender nogen, til familiefest osv, imidlertid ville jeg da synes det var skide irriterende hvis jeg hvar gang jeg kom hjem fra det ene, sku' bruge en uge på at reparere mig selv. Så ville jeg foretrække, at jeg ligesom spredte glæderne lidt ud/nivelerede arenaerne.

Problemet for mig, og mange andre, er vel egentlig bare at jeg ikke kan tro på, at Skemaet Nicklas virkelig er et så exceptionelt "stærkt stærkt skema"...
Det gør det også lidt svært rigtigt at komme nogle vejne i debatten... :(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg siger bare alle mennesker er indrettet sådan og jeg har kapslet min "blæser-identitet" inde i et skema. Et skema som aktiveres i stil med de andre - det var bare en psykoanalyse af mig selv - mit kælenavn er jo nicklas:) Deraf navnet til skemaet:)

Onsdag - stadigvæk ingen keta:) Så det kører - ganske som jeg sagde det ville...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 175 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]