Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 20:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
@Mini-krøl:
Jeg tror han mener at der er mange herinde der er erfarne til at gennemskue dem der lukker en masse vrøvl eller usande ting ud og retter på dem. Lidt samme idé wikipedia arbejder efter.
Det lader også til at dem der gerne vil hjælpe nok skal huske at yde den støtte der er brug for.
Hvis jeg ender i et misbrug, er det her da et af de steder jeg vil søge hjælp og støtte. Nok ikke det eneste sted, men det vil bestemt være blandt, for her er der folk med erfaring og det tæller altså voldsomt i denne sammenhæng. Folk der 'bare' har en uddannelse har jo slet ikke samme erfaring, de har nogle andre værktøjer man kan bruge, men de forstår ikke hvad det reelt vil sige at være ude i et misbrug. Det er der mange her der ved og vil i den henseende kunne komme med langt bedre råd om hvirdan man direkte håndterer selve misbruget eller trangen til stoffer. Professionelle behandlere vil så være der til at hjælpe en med at komme videre med sit liv uden stoffer.
Det ser jeg som en rigtigt god kombination.
Og det synes jeg bestemt hører ind under god HR.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
jeg er enig med dig i at erfaring er bedre end uddannelse. Det skrev jeg også før. Jeg befinder mig i et misbrug. Og jeg bruger den her side til at blive mere bevidst om mit misbrug og jeg læser posts og nikker genkendende til de skrevne ting og det er jo fra de omtalte folk med erfaring.

Men okay.. tror vi er nødt til at erkende os uenige. Jeg er i hvert fald bare ikke af helt samme opfattelse. Men det skal der jo også være plads til.

Og er der nogen der virkelig har fået hjælp til at kvitte et form for misbrug eller lign så er det da bare super fedt. No doubt

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Mini-krøl>> Jeg har aldrig påstået at psychedelia kunne gøre det samme som et misbrugscenter f.eks. kan. Men psychedelia er god til det den gør: yde Harm Reduktion. Dette hjælper en masse mennesker der har brug for at justerer sit forbrug/misbrug i en sundere retning.
Mennesker med store misbrugsproblemer bliver på samme måde ofte rådet her på siden til at gå i behandling, hvis vi skønner at de har brug for mere hjælp end vi kan give dem. Vi kender vores begrænsning og prøver ikke at gøre os til mere end vi er.

Måske misforstod du mit indlæg hvori jeg kom med ikke-religiøse alternativer til de "12 trin". Det var bare mine tanker jeg luftede. Det var ikke fordi jeg havde tænkt mig at starte et misbrugscenter gennem psychedelia!

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
okay.. Det synes jeg lyder som et udemærket svar.

mini-krøl

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neurotika
Jeg tror desværre ikke på åndelig afvænning... :D

Desuden elsker jeg at ryge.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Lilleso skrev:
the-red-pill skrev:
Hvis det er det eneste der hjælper dem til at få et bedre glad?

Jeg tror Fanny har svaret på dit spørgsmål på en særdeles fyldestgørende måde.

Jeg skrev: "Hvis det er det ENESTE der hjælper dem...." Fannys forslag er selvfølgelig langt bedre og ville være at foretrække.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sjælland
Lad mig dele med jer hvordan min misbrug var i slutningen.
Jeg tog stoffer for at kunne holde hverdagen ud og mig selv. Det startede selvfølgelig ikke sådan, i starten var det fedt at tage dem. Har haft mange super fede oplevelser på stoffer.
I de perioder jeg forsøgte at holder op ved egen hjælp fik jeg det ikke bedre. Livets problemer var pludselig tættere på. Jeg var stadig mig, jeg havde bare ikke mit bedøvelse middel mere. Jeg syntes alle folk omkring mig var idioter.

Hvad er en misbruger?
En person som overdriver "alt" hvad vedkomme fortager sig.
Da jeg stoppede med at ryge drikkede jeg bare i stedet for. Da jeg kom til min første møde i MA, NA, AA, whatever, begyndte jeg at sidde mange timer foran computeren og overspise. Jeg kender andre som fandt flugt i sex.

Ved at arbejde med de 12 trin er jeg blivet opmærksom på hvornår sygdommen sniger sig ind på mig og trinene har givet mig en måde hvor på jeg kan "bekæmpe" den.

Fuck alt det Gud-shit... til at starte med. ALLE som kommer til deres første møde vil syntes det er underligt og fuckedup med Gud.

Det handler ikke om, at IKKE tage stoffer, men om at ha det godt uden.

Om man vil gå i kirke, melde sig in Scientology eller trykke næsen i jorden mens man siger Allahu akbar, er ligemeget.

Det er sjovt som folk for det meste tror at, at tro på noget er en svaghed, men i virkeligheden er en styrke.

Må fred være med jer alle.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
................

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 15:39, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Sikke et sammentræf at jeg lige har sidet og set det afsnit af south park hvor stans far er alkoholiker og skal gennem præcis de samme 12 trin, bare med alkohol :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]