Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 21:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Drupe skrev:
Det menneskeædende tårn > Man gør det så tit man nu har lyst, kig på holotropi.dk og se hvornår der bliver afholdt workshops. Psykisk hjælp er dyrt fordi vi lever i et rigt land med høje lønninger. Personligt synes jeg ikke holotropi er så dyrt igen. En psykologtime koster vel i omegnen af 800 kr, hvorimod en hel holotropi-dag på ca. 10 timer, hvor man både prøver teknikken på sig selv, og er sitter for en anden, koster mellem 700 og 1000 kr. Det er 70-100 kr/time. Som sagt tidligere så giver en del facilliatorer desuden nedslag i prisen hvis man ikke har råd, så bare spørg!

Hvis det stadig virker for dyrt kan acem meditation måske være noget: http://www.acem.dk - Det koster 1400 kr (800 kr for studerende) for et kursus der varer 7 uger (2½ time pr. uge). Det er en god teknik, og når den først er lært kan man have gavn af den resten af livet. Grunden til at de kan gøre det så billigt er, at organistationen er baseret på frivillig arbejdskraft.

Det med timelønnen havde jeg ikke tænkt over, så det virker da ikke så tovligt igen... jeg takker for at du ville gøre det klart for mig :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Hej Sayeh.

Når jeg selv er nede kan jeg opnå meget ved at udtrykke mig selv. I mit tilfælde er det musikalsk, men der er mange måder man kan udtrykke sig selv på. F.eks. gennem lyrik, digte, noveller osv. Det har for mig kæmpe værdi, at få tingene ned på papir, da det giver "mig selv" lidt mere plads.

Håber at du finder noget der kan hjælpe dig med at komme videre :)

mvh Bergthora

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
har fuldt dit indlæg sayeh, og føler sgu med dig.

synes det er et godt intiativ du har taget. og håber virkelig det kan hjælpe dig.

ser frem til at høre om det har hjulpet :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej igen Sayeh,

Flot at du aktivt gør noget for at forbedre din tilstand/dit liv.
Of flot at du som 15årig er så god til at bede om hjælp, det kunne mange voksne (der tor at de "selv kan og skal klare det hele") lære noget af.
Jeg må give Bergthora ret i, at det at udtrykke sig selv kreativt er fantastisk - fedt at virkeliggøre nogle af ens tanker gennem f.ex. musik, kunst o.lign.
Held og lykke på din vej. Jeg tror på, at du nok skal komme igennem det svære, (at dømme efter at have fulgt dine indlæg).

En lille ide kunne være at have et lille 2minutters fast morgen-ritual
hvor du i dit stille sind byder en ny fantastisk dag velkommen
og beder om styrke til at se alle de smukke og unikke muligheder for at lige netop denne dag bringer dig et skridt tættere på
glæden, dine mål og drømme.
Livet er den største gave der nogensinde er givet til os.
Vi skal "bare" lære at værdsætte gaven og være opmærksomme på,
det vi kan lære af forsk. situationer.

Mht vores tidligere snak om holotropi, så ved jeg, at du hos en facilitator vil være i gode hænder
(også hvis en sådan skønner, at du endnu er for ung. Husk, der er jo masser af alternativer til holotropi.

Pas på dig og meld gerne tilbage.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]