Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 23:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

ja jeg har et problem
Afstemning sluttede 11 okt 2004 21:58
nej jeg syns ikke jeg ha et 78%  78%  [ 29 ]
jeg ved det ikke .kan ikke se det er et problem 22%  22%  [ 8 ]
Afgivne stemmer : 37
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
så så trold ingen grund til at bli sur, han jokede bare lidt :wink:

er sikker bare det ik var rettet mod dig..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
trold skrev:
sms hold nu det er beregne på i skal begynde og tænke lidt længe end til de næste drugs .... men fuck prøve bare på og skive nogen post der kan bruges til nåde .ende jeg smutte den 4 .

men jeg kan da holde her med og skive :evil:

Sorry hvis du tog det til dig som noget negativt. Det var ikke meningen med det.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Wow 13 points, selv om jeg har skåret kraftigt ned for mit hash
(mis) -forbrug!

Tag den med ro Trold, jeg tror ikke der er nogle der er ude på at genere dig her. :wink:

Trold jeg kender intet til dig eller dine problemer med stoffer, men jeg er glad for at høre du har taget den beslutning! HELD OG LYKKE MED DET!
Hvor lang tid har du haft et misbrug, hvis jeg må spørge? Og hvilke stoffer drejer det sig om?

Hygge

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du scorede 3 point.

...Sejt

Titel:
alt ............ men skive snart en post hvor der er nogen ting der ikke komme med er i mellem mig og ander og ting i mit live der kun komme rigtig venner ved :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
4 point... og det jer har mest brug for lige nu er at tage jogging bukser på, høre noget Iron Butterfly og syre helt hen.... men det er bare mig :D

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
jeg fik 12, og jeg trænger til professionel hjælp

Titel:
tænke lige over den her venner :)

Typiske udsagn, der udspringer fra en afhængig persons virkelighed, kan være retfærdiggørende og bagatelliserende udsagn som f.eks.

Retfærdiggørende udsagn:

· Hvis du havde haft en kone som min, så havde du også drukket!

· Hvis bare jeg fik et nyt sted at bo, så holder jeg op!

· Jeg tager stoffer, fordi jeg ikke har noget arbejde!

· Jeg drikker, fordi min mand har svigtet mig!

· Når jeg begynder i skole, holder jeg op!

· Jeg drikker for at kunne være social!

· Jeg kan holde op præcis, når det passer mig!

· Jeg tager amfetamin for at holde mig vågen!

· Uden hash kan jeg ikke falde i søvn om natten!

Eks. på at være fanget af retfærdiggørende udsagn: Jeg tager amfetamin - så jeg kan arbejde mere - så jeg kan tjene flere penge - så jeg kan tage mere amfetamin - osv. osv.

ps har lige fåde afhvide det blive på bornholm i 6 månde .fra på mandag så ses vi måske ikke mere så i sku passe nåde mere på hinanne venner .live er for kort til stoffe .har være stoffri siden fradag og har tænket mig og blive ved og dem der kende mig ved godt det har være meget svært for mig og hvad der legge bage tinge :)

men forhælve pas på hinanne der skal ikke være fler zonker og trold her inde ;) fred være med ham ......

Titel:
Bagatelliserende udsagn:

· Jeg er ikke narkoman, jeg tager kun lidt rygeheroin!

· Jeg drikker kun i fritiden og i weekenderne!

· Jeg tager kun en lille en, når jeg selv har lyst til det!

· Mit misbrug har aldrig skadet andre end mig selv!

· Jeg nøjes med at ryge hash, når jeg er sammen med mine børn!

De ovenfor nævnte udsagn er eksempler på selvbedrag, som ikke er i overensstemmelse med sandheden. Dog er det den virkelighed, som den afhængige har konstrueret og er således ikke nødvendigvis en bevidst løgn fra personens side. At overgive sig til det faktum, at man er blevet afhængig af rusmidler er svært. At overgive sig til sandheden om, hvordan afhængigheden er kommet til at skade personen, er måske endnu sværere. Ikke desto mindre så er en vis grad af overgivelse en livsvigtig forudsætning for at kunne træde ind i problemets løsning. En kemisk afhængig person er nødt til at være ærlig overfor sig selv for at kunne se sandheden i øjnene og overgive sig.

lige nåde mere jeg syns i skulle læse
:)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
trold skrev:
.live er for kort til stoffe.....

Det er noget pjat Trold! Det kommer sgu helt an på hvordan man anvender dem og det burde du også vide!

Titel:
hehe hali du skulle lige finde en ting ;) ej vi har jo snakke om den .....

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Stoffer er ikke noget negativt eller slemt i sig selv. og jeg tror ikke de kan ikke lede mennesker i fordærv. Det kommer helt an på mennesket selv som tager det. Stoffer er slet og ret nøgler til forskellige bevidsthedstilstande. Hvordan man vælger at bruge dem, er op til en selv.
Brugt på den rigtige måde, kan de lede en til himmelen. På den forkerte, helvede.

Misbrug handler ikke om stoffer, men om mennesket selv.
Man kan misbruge alt, hvis man ikke hviler i sig selv. Mad, rejser, mennesker, følelser, sex, ect.

At misbruge handler om flugt fra sig selv og dette medfører en fortrængning fra de sider i sig selv som man flygter fra. Impulsen fra det underbevidste vil derfor forsøge at nedbryde den kontrolerende side i en, for at få den til at bryder sammen. Dette kan i ens overbevidste jeg tolkes som en selvdestruktiv impuls, som ispirerer til overdreven brug af stoffer, inten for at "smadre" sig selv, eller for at flygte fra smerten i den normale tilstand.

Derfor er det vigtigt at vide med hvilket fomål det er, at man tager stoffer. Det være ikke sagt, at det behøver at være et specielt "helligt" formål, såsom at møde Gud/ sin sjæl/forfædrene/ånderne eller andre beslægtede væsener. Det kan også bare være for at have det sjovt.

Men hvis det er fordi man ikke kan holde sin grundtilstand ud og sin hverdag, så er der måske grund til at være alarmeret.

Smag på ekstasen og nyd den venner! Men sørg for at I har råd til den :wink: .

Hilsen Fanny

Titel:
men jeg vil lige sige en ting i nok vist ikke har forståde jeg skive det her topic med mig selv i mende .det er jo mig der skal afsted og har probleme.men de kan jo side ander der ikke siger nåde højt og ikke er komme til samme annakanlse(vist forkert stave:) som jeg selv er jeg er kemisk misbruge og sådan er det bare end til jeg får den hjælpe jeg skal have for og f det godt :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Nu spørger jeg af ren nysgerrighed.. har du fået trykt t-shirts og udsendt nyhedsbreve om din tur på afvænning? Jeg syntes der har været flere topics og du gør opmærksom på det i samtlige posts..

Jeg ved ikke hvorfor, men det virker altså lidt opmærksomhedskrævende og "se mig.. se mig.. jeg skal på detox!"-agtigt.

Ikke noget direkte ondt ment, håber du kan få noget professionel hjælp og det ender godt for dig i den sidste ende.. men jeg syntes det er ved at blive lidt.. ja.. undskyld mig, plat.

Titel:
du må da undskyld jeg skive det fordi ander bare bede mig om det .men jeg lade da vær så.og vis du ser i det ande forum så har jeg afslutte den før du har poste .og jeg vil ikke lukke posten fordi den også hanle om ande .men jeg tror efterhånde jeg holde mig væk og kun snakke med dem jeg kende .der har for meget lort for mig her inde det sidste tid og det kan jeg ikke bruge i min nye livs bane .......

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg har skam intet imod dig, og der fejler oftest ikke noget med dine posts rent indholdsmæssigt i alt fald. Men jeg syntes bare alt din snak om detox og blive frelst uden et forbrug af stoffer er blevet lidt en farce, det er alt.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg synes det er fint at Trold kommer med sine meninger. Det kan åbne op for en interessant debat, for det er et følsomt emne, som er sundt at tage stilling til. Specielt for folk herinde.

Men vi behøver ikke alle sammen at være enige for at det bliver en god debat. Det at den får folk til at tænke og have en holdning er nok.

Hilsen Fanny

Titel:
enlig et fornuftig mennske og hører på :)

Titel:
Medlem

Citat:
· Jeg er ikke narkoman, jeg tager kun lidt rygeheroin!

· Jeg drikker kun i fritiden og i weekenderne!

· Jeg tager kun en lille en, når jeg selv har lyst til det!

· Mit misbrug har aldrig skadet andre end mig selv!

· Jeg nøjes med at ryge hash, når jeg er sammen med mine børn!

What? Hvem tænker sådan - andet end dem der har prøvet lightergas en enkelt gang og nu holder foredrag om narkotika for 9. klasser?

Jeg mener altså, at de udsagn, du stiller op der, er så forenklede, at de nærmest er værdiløse.

Senest rettet af Strafferen 01 okt 2004 11:09, rettet i alt 1 gang.

Titel:
det er tage fra det sted jeg skal hen .og det er lave af lægen der og bygge på de afaring der er lave de sidste 20år tror jeg nok det var .pg det er for og få dig til og tænke lidt over det . :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]