Jeg og nogle venner røg også en del i 1.g, men jeg ved nu ikke om det var på samme niveau som nogle af jer andre i det her topic. Da det var på sit højeste røg vi måske 2-3 gange om ugen, men for det meste i weekenderne, da der jo var skole i hverdagen. Nogle gange var det både fredag/lørdag vi røg, hvis der ikke var noget andet at lave, men det hændte også at der blevet fyret en enkelt lille pind i hverdagen, men uden at det var på misbrugsbasis på den måde. Man kunne også selv finde på at fyre en lille pind for sig selv, hvis man synes at man havde stresset rundt hele dagen og så var det meget lækkert lige at falde ned. Andre gange var der måske 2 eller 3 ugers mellemrum - det afhængte egentlig af om vi havde noget tjald eller ej

Når jeg tænker tilbage til 1.g kan jeg godt huske hvordan det hele var sådan lidt sløret og tåget uden at det var overdrevet, men jeg havde ihvertfald lidt problemer ved at koncentrere mig og det meste af undervisningen virkede ret ligegyldig for mig.
Vi røg også op gennem 2.g, hvor det varierede med 1 gang om ugen til en gang hver 2./3. weekend, men her i år har vi stort set ikke røget, hovedsageligt fordi det ikke rigtig er sjovt længere. Jeg ved at dem jeg røg med tidligere stadig ryger en sjælden gang imellem, men personligt har jeg ikke røget siden januar.
Jeg kan godt huske den der tanke med at man ved at man har lidt tjald liggende til at rulle nogle joints, og der er ikke rigtig andet at lave, så man kunne jo lige så godt have det lækkert, men jeg syntes nu aldrig det, for mit vedkommne, har kommet ud på et plan hvor jeg synes jeg ikke selv kunne styre hvornår jeg skulle ryge eller ej. Jeg tror det handler om at bryde den vane med at ryge og måske overveje, hvorfor man ikke vil være sig selv, dvs. være ikke-skæv. For det må vel være en grund til at man ryger så meget at det går ud over familie, jobs, venner, skole osv. Som sagt har jeg aldrig haft det store forbrug så det er måske lidt svært for mig at sætte mig ind i, men jeg ville først og fremmest ihvertfald skære ned på forbruget og finde nogle interesser i hverdagen i stedet for bare at sumpe og være skæv. Dem der bare sidder uden job, uddannelse og er på dagpenge og bare ryger fede dagen lang, dem har jeg egentlig ikke så meget til overs for, for det handler da bare om at lette sin røv og komme i gang med noget fornuftigt.