Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 jul 2025 01:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Beach
Jeg ryger hash eller pot, i det man i denne kategori åbenbart kalder store mængder, jeg kan nikke genkendene til stort set samtlige udtalelser, og i min periode som cannabis-ryger fra jeg var 18 til idag, 5 år senere, har jeg ikke haft en pause på over 3 måneder, faktisk har jeg kun haft den ene. Jeg ryger som i nok kan forstå, hver dag, men jeg kan sagtens huske jeg ved hvad der skete, eller det meste ihvertfald... Jeg er et klassisk scenarie; jeg har droppet ud af stort set alle tænkelige ungdomsudd.´r, aldrig haft et job(på papiret), min kæreste skred(for et halvt år siden, og jeg er stadig ikke kommet videre) fordi jeg er en stener og jeg er pt. på bistandshjælp. Det med det "klassiske scenarie" går selvfølgeligt først op for en sent inde i processen, det forkommer mest tydeligt, hvis en situation opstår hvor nogle eller nogen går i dine fodspor...du kan se dem begå dine egne fejl, men idag kender jeg mange med lign. baggrund.
Jeg har et misbrug, men det skyldes mange ting, blandt andet lever jeg i et miljø, hvor hash er "Gud"! Jeg laver musik...uhhh det går godt sammen med noget klistermarok; det beat hér og er generelt bare meget intresseret i al´ slags omgang med pot og hash... >Derfor er jeg en fortaler for en legalisering af hash, hash til mig og de sklerose patienter, men problematikker er der masser af at forholde sig til... Min søn skal ikke vokse op i et samfund hvor det er legalt for 16 årige at købe alkohol eller hash, men det tvivler jeg nu også på det bliver i fremtiden. Dog er det min pointe, at det ville være lettere (mentalt) for hashrygerene ikke at skulle grupperes med kriminelle, det giver os en følelse af at vi er dårligere mennesker. Samfundet ville kunne kontrollere problemerne lettere og samtidig underminere kriminelle netværker, hvis de ændrede stratego. Havde de kontrol over "stoffet" ville de også kunne rådgive bedre end de gør idag(dårligt), og dermed sørge for at flere af dem der har gavn stoffet af det modtager det, og ikke omvendt, altså at de ikke gør eller andre gør.
Hash er farligt, mere for nogle end for andre, men det handler meget om samfundets sammensætning, der er steder hvor store procentdele af befolkningen ryger (Tabago) og hvor det er helt naturligt. Det kan være det her lyder pænt lamt, men det handler ikke nødvendigvis om udd. karriere osv. det kan også være at mit liv mere bare handler om tiden og hvordan jeg har tænkt mig at slå den ihjel (hvis alle havde den holdning...).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Efter opfordring fra FarmerJoe er denne tråd ikke længere sticky.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Kannont indlæg minder bare forfærdeligt meget om hvordan jeg har haft det for en måneds tid siden... Men er ved at stoppe med hashen igen igen, men det er sq svært når alle ens venner ryger men tror også altid at jeg vil ryge engang imellem for trangen til at stene vil altid være der! :'(

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Jeg har osse haft det svært med at stoppe, og det er noget lort, jeg ryger ikke hverdag længere, men 3-4 gange om ugen gør jeg i hvert fald, og det skal trappes ned mere, det bare svært og sove uden det, og det er (som der er sagt før) svært at lade være, når der ligger noget i skuffen!
Tror jeg vil begynde at løbe igen, muligvis træne lidt, selvom jeg ikke er den store træner. Hvis jeg bare fik fat i nogen svampe istedet, ville det måske hjælpe, så kan jeg have det sjovt 1gang hver måned, eller lign.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
alt med måde :)

Titel:
Junior medlem

I har ret i jeres indlæg, kender selv sagen alt for godt! Faktisk sidder jeg her mandag morgen, med en god koger i blodet, fra rygeren i nat. Problemet ligger i, at mine gamle så mig og nogle gutter sidde og fyre, kl. 3 i nat, og min mor er både skuffet og arrig! Jeg er rent ud sagt ude at skide og ved ikk helt hvordan jeg skal håndtere situatonen!!!

I korte træk er min historie den samme som jeres: begyndte at ryge i 9', det tiltog op gennem gymnasiet og her, 1 dag før sommer ferien, ryger jeg fed, stort set hver dag, med 2 - 3 dages mellemrum! Det er noget rigtig gøb jeg er ude i, ved ikk hvordan jeg kan holde de gamles humør oppe og stadig være sammen med vennerne....?!

Håber jeg finder en løsning.... Svar gerne på dette indlæg!

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg og nogle venner røg også en del i 1.g, men jeg ved nu ikke om det var på samme niveau som nogle af jer andre i det her topic. Da det var på sit højeste røg vi måske 2-3 gange om ugen, men for det meste i weekenderne, da der jo var skole i hverdagen. Nogle gange var det både fredag/lørdag vi røg, hvis der ikke var noget andet at lave, men det hændte også at der blevet fyret en enkelt lille pind i hverdagen, men uden at det var på misbrugsbasis på den måde. Man kunne også selv finde på at fyre en lille pind for sig selv, hvis man synes at man havde stresset rundt hele dagen og så var det meget lækkert lige at falde ned. Andre gange var der måske 2 eller 3 ugers mellemrum - det afhængte egentlig af om vi havde noget tjald eller ej :)

Når jeg tænker tilbage til 1.g kan jeg godt huske hvordan det hele var sådan lidt sløret og tåget uden at det var overdrevet, men jeg havde ihvertfald lidt problemer ved at koncentrere mig og det meste af undervisningen virkede ret ligegyldig for mig.

Vi røg også op gennem 2.g, hvor det varierede med 1 gang om ugen til en gang hver 2./3. weekend, men her i år har vi stort set ikke røget, hovedsageligt fordi det ikke rigtig er sjovt længere. Jeg ved at dem jeg røg med tidligere stadig ryger en sjælden gang imellem, men personligt har jeg ikke røget siden januar.

Jeg kan godt huske den der tanke med at man ved at man har lidt tjald liggende til at rulle nogle joints, og der er ikke rigtig andet at lave, så man kunne jo lige så godt have det lækkert, men jeg syntes nu aldrig det, for mit vedkommne, har kommet ud på et plan hvor jeg synes jeg ikke selv kunne styre hvornår jeg skulle ryge eller ej. Jeg tror det handler om at bryde den vane med at ryge og måske overveje, hvorfor man ikke vil være sig selv, dvs. være ikke-skæv. For det må vel være en grund til at man ryger så meget at det går ud over familie, jobs, venner, skole osv. Som sagt har jeg aldrig haft det store forbrug så det er måske lidt svært for mig at sætte mig ind i, men jeg ville først og fremmest ihvertfald skære ned på forbruget og finde nogle interesser i hverdagen i stedet for bare at sumpe og være skæv. Dem der bare sidder uden job, uddannelse og er på dagpenge og bare ryger fede dagen lang, dem har jeg egentlig ikke så meget til overs for, for det handler da bare om at lette sin røv og komme i gang med noget fornuftigt.

Titel:
Dedikeret medlem

Mit forbrug, består mest i en enkelt gang som hygge.. hvilket så kan strække sig til 2-3 gange om ugen(hovedsagelig i weekenden) til 1 gang om mdr.. ligger for tiden kun i weekenden!

Og på det sidste er røgen kun endt som boost, til bla. svampe og lsa :? da jeg ikke vil ryge overdrevet meget pga eksamen lige om døren..

Men har det lidt sådan at jeg hellere vil have lysten til det, end at ryge når jeg egentlig ikke har lysten..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Jeg vil starte med at sige at jeg synes det er utroligt flot at du står frem og fortæller din historie. Det skal der utrolig meget mod til at fortælle om sådan nogen ting.

Jeg har stået i præcis den samme situation som dig jeg droppede bare udad 7. klasse nået ikke så lang som dig.. men nok om mig

Det eneste der hjalp til at komme udad mit misbrug det var simpelthen at flytte så langt væk så muligt fra mine gamle kammerater og jeg bor nu i jylland.

Men selvfølgelig man kan altid finde hash der hvor man nu kommer hen. Men hvis jeg skulle gi dig et råd så er det at pakke dine ting og flytte langt væk fra det miljø du er i. Det hjalp ihvertfald mig at komme ud og se at der var andre ting end urten. flyttede væk fra byen og ud på landet. Men jeg ved osse godt at det ikke bare lige er sådan at gøre. Men det var det der hjalp mig og det eneste råd jeg kan give dig.

Det med din kæreste ikke ved det kan osse være en ret farlig affære jeg løj for min kæreste i de 10 måneder vi var sammen og mistede hende til sidst på grund af hash. Der ville jeg fortælle den historie du lige har fortalt os det kan være hun er mere forstående over for det end du lige regner med og vil dig hjælpe igennem det.

Jeg ønsker dig alt held fremover herfra

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Og det er danmarks nye bjælker som skal føre landet til ære :P

Godt man ikke er gammel om 10 år, for så ville jeg være meget bekymret for min fremtid!!!

Det bedste råd er: Lad være med at have noget liggende, hverken papir, smøger eller hash!! Mig og min kammerat købte 20 gr. forleden og jeg har aldrig fyret så meget som vi gjorde i de 3 uger (og det er sikkert ikke engang særlig vildt), men det blev sgu for meget til sidst at hver gang man lige kedede sig lidt, eller var et smukt sted, eller såmænd bare havde griner på sagde man: "det kunne være fandme være nice med en lille joint nu" og så griner man ad det. Men alligevel går der ikke 5 min. før der er tændt op. Nu har jeg ikke mere, og skal ikke ryge igen før busturen til Lloret de mar d. 25 juni!! Der skal til gengæld også fyres :D

-DEER

/edit: Tilfreds, child?! :P /

Titel:
Junior medlem

Skal til at tænde mit sidste bonghovede panikken er allerede ved at spræde sig!! okey det bliver nok ikke det sidste, agter kun at holde en pause.. Skal siges at jeg har haft/har et dagligt misbrug af hash gennem de sidste 3 år, kun afbrudt af 2 pauser, den ene gang holdte jeg kun 2 dage for 2 uger siden.. Den anden gang holdte jeg 13 dage det var sidste sommer.. Ryger kun bong. (okey også tjubang nogle gange nede ved den lokale pusher)..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
du skal bare forstå at gå over til pinde fremfor bong... folk bliver så ultra stende af dagligt bong rygning...

man kan sq være ok klar i skallen selvom man ryger et par pinde om dagen.... men bong stoner ens hjerne såå meget...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
KaFFeGrums skrev:
du skal bare forstå at gå over til pinde fremfor bong... folk bliver så ultra stende af dagligt bong rygning...

man kan sq være ok klar i skallen selvom man ryger et par pinde om dagen.... men bong stoner ens hjerne såå meget...

Det er det samme stof du indtager og indtager du det i samme mængder tror jeg det er ligegyldigt, hvilken måde du inhalerer det på...

Titel:
Insane psychedelia user!

AoD skrev:
KaFFeGrums skrev:

Det er det samme stof du indtager og indtager du det i samme mængder tror jeg det er ligegyldigt, hvilken måde du inhalerer det på...

Du ved da selv at man bliver ret så slammet oven i knolden af at ryge bong :P

Tror også det er "sundere" at ryge joints end det er at ryge bong, selv om det er det samme man inhalerer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Treasure skrev:
AoD skrev:
KaFFeGrums skrev:

Tror også det er "sundere" at ryge joints end det er at ryge bong, selv om det er det samme man inhalerer.

Jeg tror ikke på det har nogen betydning i et længere dagligt (mis)brug

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
jeg har røget meget bong, og min erfaring er at du bliver meget mere stenet af det skidt.

Men FarmerJoe:
Super indlæg, kan genkende utallige ting i dit, og de andres, indlæg.
Ryger selv næsten på daglig basis, og har gjort det i et par år, men det svinger meget op og ned, afhænger 90% af hvem jeg er sammen med. Kan sagtens tage en uge uden pinde, hvis jeg har noget at tage mig til.
For ca. et år siden var jeg i sverige i tre måneder og arbejde, jeg stoppede fra dag til dag med både smøger og hash, havde 1 G. med derop, og det røg jeg dagen efter jeg kom hjem sammen med en af de gamle drenge- men det var fanme rart at være så klar i hovedet igen.
Skal begynde i på Hf til august, og vil/skal have det ned på weekendhygge.

edit. et godt tip hvis man vil trappe ned er, at starte med at sige til sig selv at man i den her uge "kun" vil ryge hash 6 af dagene, og så fem af dagene osv.
Men lad være med at prøve på at stoppe/skære ned, hvis du ikke er afklaret med at det du vil, så holder det ikke, og det er ikke fedt for selvtilliden i længden at opgive gang på gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Derude
AoD skrev:
Treasure skrev:
AoD skrev:
KaFFeGrums skrev:

Jeg tror ikke på det har nogen betydning i et længere dagligt (mis)brug

jeg kan sige at det har en betydning.
har selv røget hash hver dag i flere år! (er så kommet ud af det nu) :D kun joints. men jeg kunne da se på folk omkrig mig der røg bong hvad der skete! hvis man ryger bong hver dag sker der mere oppe i knolden på en vs. joint.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Drop det hash, det er det værste narko jeg nogensinde er stødt på. smid det hele i lokummet siger jeg bare!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Derude
Kiliman>
totalt enig.
men kan man holde det nede til kun at bruge det 1. måske to gange om året er det nu ok. og pisse sjovt! :wink:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Kiliman skrev:
Drop det hash, det er det værste narko jeg nogensinde er stødt på. smid det hele i lokummet siger jeg bare!

Nu er der ingen grund til at udtrykke sig så fordomsfuldt om en substands. Ellers kunne man godt få det indtryk at man havde klikket sig ind på netdoktor.dk eller andre statsstøttede anti-narko-sider. :lol:

Jeg er sikker på, at der er masser af brugere herinde, som sagtens kan styre hash. Personligt synes jeg det kan være rart at ryge, men meget mere end en gang pr. 2. måned bliver det vist ikke til.

Men det handler altsammen om at kende sig selv. Har man tendens til at gøre sig afhængig af et stof, så skal man nok finde noget man kan misbruge. Det betyder ikke at stoffet er dårligt!
Husk at normaltilstanden (base-line) også er en fed tilstand, der er værd at udforske i lige så høj grad som de stof-inducerede tilstande.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]