Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 01:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 142 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Vedr. Angsten.

Har du prøvet CBD dråber?

Medlem

Hey Elly

Nej, og tror heller ikke canabisprodukter er særligt heldige mht. angst.

Har tidligere røget en del fede (tidligere, nok i 20 år) og 2-3 gange i mine unge dage udviklede det sig til "bangefed".

Så lige præcis begynde at bruge canabis, kunne måske sende mig tilbage i et gammelt misbrug eller måske tune den angst jeg har i forvejen. Det er muligvis en god ide, men tør ikke pille ved det.

Medlem

Hey

Nå, det var rimeligt interessant, at du siger oxyérne måske bliver hårde end diazapam.

Nu ved jeg ikke hvor længe du har taget benzo-medicin, for det er ret afgørende for hvor meget man brænder sammen og i særdeleshed hvor længe. Men kan høre du har været en tur i helvede.

Har i den sidste uge snuset lidt til oxy abstinenser - de er heller ikke sjove. Men i forhold til den lange benzo-nedtrapning, kan jeg efter bare en uges toleranceskubberi mærke at jeg (måske) er gået 10 mg ned. Så hvis nogen spurgte mig i dag ville jeg nok sige, at min daglige dose er 70mg.

Den umiddelbare forskel er efter min mening at benzo-abstinenserne er langt mere håbløse. Man får ikke noget forærende og føler bare ikke man kommer nogen steder.

Hvis ikke jeg kan håndtere min oxy-nedtrapning, vil jeg gerne i kontakt med et misbrugscenter. Min erfaring siger mig, at gode råd fra gamle misbrugere her på nettet giver mig de bedste forudsætninger for, at tage beslutning om hvordan jeg gør det her bedst. Læger har desværre en tendens til, at se ned på misbrugere og det får bare mit følelsesliv til at kortslutte.

Heldigvis har jeg aldrig skullet "slås" for at få det jeg skal bruge. Under min gamle læge fik jeg hamstret piller, så jeg altid havde på lager, så jeg kunne få en pæn lang udtrapningperiode. Det lager kører jeg på endnu.

Under min gamle læge kunne jeg sådan set få alt det jeg ville have efter min kræftoperation. Jeg blev afhængig, men det var heller ikke mig der lå og skreg af smerter mens jeg var indlagt. Der var sgu voksne mænd der lå og var dødsyge, som tiggede og bad om lindring. Når jeg tænker tilbage er jeg dæleme glad for, at min læge gav mig "noget til toilettasken" - og som jeg tænker det nu, er abstinenserne en del af bagsiden, men det var også et slagtehus fuld af menneskelig smerte, at være på den stue, som jeg lå på.

Så selv om jeg indleder med at fortryde mit misbrug, så tror jeg egentlig, at jeg nøjes med at fortryde at jeg ikke fik styr på misbruget af benzoer. Det var simpelthen ikke nødvendigt.

Opiater har virkeligt sparet mig megen lidelse, men har ikke ondt nogen steder mere. Stopper det så hurtigt min krop tillader det.

Heysan skrev:
Hey igen trappen.

Hold da op hvor er det flot af dig, at du er kommet så langt i din ned/udtrapning - det er ikke alle, som er i stand til det med daglige forpligtelser oven i hatten, så respekt for det.

Jeg er i øvrigt clean fra subutex og benzoer, og har været det i henholdsvis 16 og 20 dage, og hold da K*** hvor har det været hårdt! De benzo-relaterede abstinenssymptomer jeg oplevede, var f.eks. at jeg konstant gik rundt i sådan et mentalt "drømme-stadie" altså at jeg følte at jeg gik rundt i en drøm, og jeg var sleet ikke i kontakt med mig selv, havde også nogle angst anfald som primært fandt sted om aften og natten. Jeg oplevede flere gange at vågne op om natten med angst samt forhøjet puls, og have det som om at der stod et eller andet og stirrede på mig, og så havde jeg de klassiske krampetrækninger med ukontrollerede bevægelser af arme og ben. Men det er heldigvis fortid nu, og jeg blev overrasket over, hvor hurtigt benzo abstinenserne aftog (på mig)
Da jeg blev indskrevet her, var jeg på 1,25 mg Rivotril om dagen. Jeg blev trappet ned på 0.75mg på 2 uger, og fik derefter udskiftet rivotril med oxapax som er et mildere benzo præparat med en langt kortere halveringstid. Så da jeg gik fra 0.75mg Rivotril til 22,5 oxapax (som skulle svare til det samme) blev jeg allerede hårdt ramt af abstinenssymptomerne, men dog fandt jeg at oxapax var utrolig nemt at trappe ud på, og da der var gået 3 uger, og jeg var nede på 7,5mg, smed jeg det sidste uden at have nogle abstinenser, så nedtrapning var for mig langt hårdere end selve udtrapningen. Jeg havde i øvrigt været på benzoer i et års tid.

Nu vil jeg ikke skræmme dig, men min personlige oplevelse (uden at gå i detaljer) med abstinenser af opiater/opioider kontra benzoer, er, at førstnævnte er en del hårdere. Men det skyldes nok, at jeg misbrugte opiaterne på fuld skrue, og jeg var oppe på meget højere doser. Jeg tænker bare, at nu hvor du oplever abstinenserne som så hårde lige nu, lige så godt kan skyldes, at du trapper ned på oxycontin også. Det er to satans bæster at komme af med, men det SKAL gøres, og du kan roligt klappe dig selv på skulderen for at være kommet så langt. Det er virkelig flot af dig!

Overvejer du egentlig at komme i kontakt med et misbrugscenter? De kan jo også hjælpe dig i døgnbehandling, hvis du synes det er for hårdt at klare det sidste på egen hånd. Der kan du få en del støtte til at blive clean og komme oven på igen.

Medlem

Men nu er det 96 timer siden jeg hoppede af diazapam - har det stadig fint, men det ville være usædvanligt hvis man slap så let.

Insane psychedelia user!

Min erfaring fra da jeg stoppede med flunitrazepam som jeg havde taget dagligt i 5-6 år, var at der kom bølger af "forstyrrelse" af virkeligheden.
En bølge varede godt og vel en uges tid hvor verden og menneskerne omkring blev mærkelig, men skete self kun i mit hovede.
Reglen med en mdr pr år man har været på passede meget godt.
Jeg ved ikke ondet bliver det samme for dig i og med du har trappet ud og jeg tog den kold.

Medlem

Fso skrev:
Min erfaring fra da jeg stoppede med flunitrazepam som jeg havde taget dagligt i 5-6 år, var at der kom bølger af "forstyrrelse" af virkeligheden.
En bølge varede godt og vel en uges tid hvor verden og menneskerne omkring blev mærkelig, men skete self kun i mit hovede.
Reglen med en mdr pr år man har været på passede meget godt.
Jeg ved ikke ondet bliver det samme for dig i og med du har trappet ud og jeg tog den kold.

Puha mand - en kold benzo-tyrker, det kan jeg simpelthen ikke forstå nogen kan holde ud og stadig være ved sine fulde fem. F... man bliver syg. Har taget diazapam fast i 5 år og lejlighedsvis før den tid på flyrejser 5-6 gange årligt. Jeg måtte kvitte mit job, som jeg havde haft i 20 år. Den første måned jeg ville af diazapam, prøvede jeg bare selv en kold tyrker - min (dengang nye) læge sagde i øvrigt, at det var helt fint. Han gav mig nogle oxapax og sagde jeg kunne tage sådan en når det hele væltede.

Oxapax er også yderst "potent" - de damper bare af i løbet af et par timer. Og da jeg ville forny recepten efter 8-9 dage var svaret nej - tog 4 stk om dagen. Måtte tilbage på diazapamlageret. Fandt en ny læge, som gav mig en ny pakke oxypax.

Desværre blev abstinenserne alt for vilde - fandt heldigvis benzobuddies.com - der var nogle brugere som fik mig i den rigtige retning. Havde aldrig fundes ud af at trappe ned hvis ikke jeg havde "mødt" dem. Gid der fandtes en tilsvarende oxy/opiat-side. Dr. Ashleys manual for benzo withdrawal er for mig en gyldig sandhed om hvordan man bør komme ud af et benzo-misbrug. Gid der fandtes/jeg kunne finde en tilsvarende side/forum specifikt, der handler om oxycodon/evt opiater.

Insane psychedelia user!

Jeg var pænt underlig og levede mig fuldstændigt ind i en psykotisk verden. Det var slemt stoppede med meth samtidig så den var svær.

Junior medlem

trappen skrev:
Hey Elly

Nej, og tror heller ikke canabisprodukter er særligt heldige mht. angst.

Har tidligere røget en del fede (tidligere, nok i 20 år) og 2-3 gange i mine unge dage udviklede det sig til "bangefed".

Så lige præcis begynde at bruge canabis, kunne måske sende mig tilbage i et gammelt misbrug eller måske tune den angst jeg har i forvejen. Det er muligvis en god ide, men tør ikke pille ved det.

Nu tænker jeg kun CBD hvor der ikke er THC i, jeg ved det hjælper rigtig mange prøv evt google... Min søn bruger det mod sin angst

Medlem

Så endte jeg på kun 60 mg oxycodon i går..

Skulle gerne kunne gøre det igen i dag.

Men oxy-abstinenserne bider virkelig. Forsøger at trappe til den grænse hvor man begynder at svede. Har rimeligt meget adrenalin i blodet. Så adrenalin føles virkelig som ren angst, godt der ikke i virkeligheden er noget at være bange for..

Ens hjerne laver tricks - gode ideer. Således i morges, kom jeg i tanke om at de smerteplastre (Noskapin 15mg) jeg havde haft liggende siden sidste operation, selvfølgelig skulle bruges. Det måtte være genialt at trappe på med dem.
Heligvis gik der lidt tid inden jeg fandt mine plastre. Længe nok til at bestemme mig ikke at bruge dem.

Medlem

Puuuuuuuha - på 55 mg oxycotin dagligt (25mg taget af)

Havde klart undervurderet nedtrapning af disse.

Adrenalinen/angsten er hårdere end fra benzoerne. Heldigvis er der masser af "lufthuller" i løbet af dagen.., dem er der ingen af når man trapper diazapam. Når abstinenserne virkelig tager ved er ligesom ens hjerne, er ved at falde ud af kraniet (seriøst)

Og som jeg tidligere har nævnt, så synes jeg egentlig ikke særligt godt om oxycodon. Det er sådan en "sammenbidt" rus. Diazapam har tidligere gjort rusen behagelig..

Så udover abstinenserne, er det ikke engang specielt behageligt at få min dose, så får man det bare dårligt på en anden måde. Min hjerne prøver 30 gange om dagen at overbevise mig om, at det er en meget bedre idé at trappe ud på Ketogan. Men sådan blir det ikke.

Nå - men skal på ferie om en måned. Håber sgu at min hjerne sidder fast til den tid.

Medlem

Hey trappen.

Har ikke altid så nemt ved at komme til tasterne for tiden, men nu er jeg her sgu igen!

Aller først - hvor længe har du været clean fra diazapam? Så lige din anden tråd ang. at du føler dig for stimuleret og angstfuld, når du indtager dine oxycontin/codon er det ikke korrekt? Jeg tror roligt at du kan stole på, at det er et resultat af, at du er stoppet med diazapam, som både "smoother" effekten af stimulerende substanser og nedsætter angsten når man bruger dem, og så er det sikkert også nogle benzo relaterede sen-abstinenser samt akutte oxy abstinenser. Jeg ved godt, at det er pisse ubehageligt, men det er helt normalt.

Kender også godt følelsen af, at det lige kunne være oplagt med et eller andet som evt. kunne sænke angsten - det er helt normalt at søge hen i noget nyt, som kan give noget ro, når ens krop og sind er i total alarmberedskab, men jeg vil virkelig advare dig med hvad du evt. bruger. Min erfaring fortæller mig, at man er særligt sårbar i forhold til at skifte en afhængighed ud med en anden, når man er i abstinens, som du i den grad stadig er. Ellers er der alternativer som f.eks. kava, som rammer GABA receptorerne lige som benzodiazepiner, og som ikke er afhængihedsskabende for kroppen. Personligt har jeg ikke haft succes med kava, da jeg var i abstinens - det var ganske enkelt ikke stærkt nok til at give en dæmper. Mit klare råd er, at acceptere den tilstand du befinder dig i, selvom det er meget ubehageligt, når det står på, for det kan være farligt at bevæge sig ud i et nyt præparat. Det er trods "kun" et tegn på din hjerne som allerede er i healingsproces.

Igen du kan roligt klappe dig selv på skulderen for at du er kommet så langt! Det er virkelig flot :)

Jeg ved godt, at du vil have din frihed tilbage, men bør du ikke overveje, om du skal vente med at trappe yderligere ned til efter ferien? Når du er landet lidt bedre efter diazapamen, og nedtrapningen af oxy'erne? Nu vil jeg ikke skræmme dig igen, men jeg har f.eks. været clean fra subutex i 23 dage nu, og jeg kæmper stadig ret meget med lav motivation/energi niveau, humørsvinginger, omtåethed osv.

Uanset hvad, så virker du stadig til at have ret godt fat i det hele. Kæmp videre, og lad os vide hvad du foretager dig i denne ekstremt hårde kamp.

Fortsat god kamp mod glæden og friheden! :)

EDIT: Hvis du har mulighed for det og hvis du ikke allerede gør det, så kan jeg anbefale dyrk noget cardio, og spis så sund som muligt - økologiske grøntsager, fisk, kylling osv. Prøv at bestræb dig efter at leve en sund livstil, det hjælper. Jeg har selv brugt Gerimax multivitamin med panax ginseng, og det er længe siden at min angst har været så lav. Om det er placebo eller ginsengen, ved jeg egentlig ikke, men flere studier har påvist, at ginseng bl.a. har en gavnlig effekt mod angst.

Medlem

HeySan

Takker for et godt indlæg..

Jo - jeg er lige gået af diazapam, så aftrapning af oxycodon lige nu er hård kost. Men som sagt, har jeg ikke rigtigt noget valg. De oxy'er er virkeligt ikke behagelige, så hvis jeg vil holde en trappepause og slappe af lidt, bliver jeg nødt til at springe over på Ketogan.

Som du nok kan se er jeg lidt fanget af omstændighederne. Hvis ikke jeg for 3-4 mdr siden havde konverteret alle mine opiater over i én 80mg oxycodon, så var situationen måske anderledes - men tror det er sværere at styre 3 forskellige slags opatier end det er bare at styre et. Jeg lavede den "en pille-manøvre" fordi jeg vidste, at jeg i nær fremtid skulle trappe ud.

Jeg ville rigtigt gerne sættte mig fast på 50mg oxy jeg får lige nu. Tror bare ikke jeg kan lade være med at file hjørner af pillerne. Derudover har jeg spredt dosen ud over hele dagen. Tager 5 mg ad gangen 10 gange dagligt, det er rimeligt belastende at gå og huske på. Hvis jeg vender tilbage til en pille, ville en del af mit trappearbejde være spildt.

Så jeg bliver på 50 mg og ser om der måske ryger et hjørne her og der.

Og selv held og lykke med at være clean - hvad er Subutex egentlig ? Er det i benzo-familien ?

Insane psychedelia user!

http://www.netdoktor.dk/interactive/med ... d2583.html

Medlem

(!)

Haft en ikke ret god dag. Men har efterhånden en uges notater om hvordan jeg føler mig tilpas time efter tine

Kan se at jeg får det bedre efter 3.5 time efter sidste indtag, selv om jeg har haft det dårligt fra 2-3,5 time efter indtag. Er der noget usædvanligt i det ?

Medlem

"Sjov" aftrapning..

Har taget 2x1/4 pille siden kl 13.00

Nu er kl næsten 21. Ingen angst i hovedet, men masser sf fysiske smerter. Den ubehagelige brusen er væk.

Har det meget bedre sådan her. Kan regne ud at jeg ender på 45mg i dag. Hvis det holder har jeg trappet 35mg i denne uge.

Synes det er en ret spændende udvikling, som motiverer til kold tyrker resten af vejen.

Insane psychedelia user!

Fedt det er godt for dig - lige pludseligt stopper du :)

Medlem

Lige nu er det 20 timer siden sidste dose. Ubehaget (angst) ved oxycodone er større end nedtrapningsabstinenserne, selv om det ikke lige var planlagt, prøver jeg om ikke den kolde tyrker er bedre for mig.

Medlem

Fuck hvor er det irriterende jeg har taget oxycodon så længe og brugt diazapam til at holde bivirkningerne væk.

Insane psychedelia user!

20 timer så er det første døgn snart overstået - hold ud om 3-4 døgn har det toppet. Forbered dig på stygge influenza syptommer men trøst dig med det går over.
Mvh

Medlem

26 timer....

Kold tyrker går ikke. Bliver mere tosset i hovedet end jeg kan li'

Råbt om hjælp til min læge - kan ikke være på oxycodon.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 142 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]