Hey
Nå, det var rimeligt interessant, at du siger oxyérne måske bliver hårde end diazapam.
Nu ved jeg ikke hvor længe du har taget benzo-medicin, for det er ret afgørende for hvor meget man brænder sammen og i særdeleshed hvor længe. Men kan høre du har været en tur i helvede.
Har i den sidste uge snuset lidt til oxy abstinenser - de er heller ikke sjove. Men i forhold til den lange benzo-nedtrapning, kan jeg efter bare en uges toleranceskubberi mærke at jeg (måske) er gået 10 mg ned. Så hvis nogen spurgte mig i dag ville jeg nok sige, at min daglige dose er 70mg.
Den umiddelbare forskel er efter min mening at benzo-abstinenserne er langt mere håbløse. Man får ikke noget forærende og føler bare ikke man kommer nogen steder.
Hvis ikke jeg kan håndtere min oxy-nedtrapning, vil jeg gerne i kontakt med et misbrugscenter. Min erfaring siger mig, at gode råd fra gamle misbrugere her på nettet giver mig de bedste forudsætninger for, at tage beslutning om hvordan jeg gør det her bedst. Læger har desværre en tendens til, at se ned på misbrugere og det får bare mit følelsesliv til at kortslutte.
Heldigvis har jeg aldrig skullet "slås" for at få det jeg skal bruge. Under min gamle læge fik jeg hamstret piller, så jeg altid havde på lager, så jeg kunne få en pæn lang udtrapningperiode. Det lager kører jeg på endnu.
Under min gamle læge kunne jeg sådan set få alt det jeg ville have efter min kræftoperation. Jeg blev afhængig, men det var heller ikke mig der lå og skreg af smerter mens jeg var indlagt. Der var sgu voksne mænd der lå og var dødsyge, som tiggede og bad om lindring. Når jeg tænker tilbage er jeg dæleme glad for, at min læge gav mig "noget til toilettasken" - og som jeg tænker det nu, er abstinenserne en del af bagsiden, men det var også et slagtehus fuld af menneskelig smerte, at være på den stue, som jeg lå på.
Så selv om jeg indleder med at fortryde mit misbrug, så tror jeg egentlig, at jeg nøjes med at fortryde at jeg ikke fik styr på misbruget af benzoer. Det var simpelthen ikke nødvendigt.
Opiater har virkeligt sparet mig megen lidelse, men har ikke ondt nogen steder mere. Stopper det så hurtigt min krop tillader det.
Heysan skrev:
Hey igen trappen.
Hold da op hvor er det flot af dig, at du er kommet så langt i din ned/udtrapning - det er ikke alle, som er i stand til det med daglige forpligtelser oven i hatten, så respekt for det.
Jeg er i øvrigt clean fra subutex og benzoer, og har været det i henholdsvis 16 og 20 dage, og hold da K*** hvor har det været hårdt! De benzo-relaterede abstinenssymptomer jeg oplevede, var f.eks. at jeg konstant gik rundt i sådan et mentalt "drømme-stadie" altså at jeg følte at jeg gik rundt i en drøm, og jeg var sleet ikke i kontakt med mig selv, havde også nogle angst anfald som primært fandt sted om aften og natten. Jeg oplevede flere gange at vågne op om natten med angst samt forhøjet puls, og have det som om at der stod et eller andet og stirrede på mig, og så havde jeg de klassiske krampetrækninger med ukontrollerede bevægelser af arme og ben. Men det er heldigvis fortid nu, og jeg blev overrasket over, hvor hurtigt benzo abstinenserne aftog (på mig)
Da jeg blev indskrevet her, var jeg på 1,25 mg Rivotril om dagen. Jeg blev trappet ned på 0.75mg på 2 uger, og fik derefter udskiftet rivotril med oxapax som er et mildere benzo præparat med en langt kortere halveringstid. Så da jeg gik fra 0.75mg Rivotril til 22,5 oxapax (som skulle svare til det samme) blev jeg allerede hårdt ramt af abstinenssymptomerne, men dog fandt jeg at oxapax var utrolig nemt at trappe ud på, og da der var gået 3 uger, og jeg var nede på 7,5mg, smed jeg det sidste uden at have nogle abstinenser, så nedtrapning var for mig langt hårdere end selve udtrapningen. Jeg havde i øvrigt været på benzoer i et års tid.
Nu vil jeg ikke skræmme dig, men min personlige oplevelse (uden at gå i detaljer) med abstinenser af opiater/opioider kontra benzoer, er, at førstnævnte er en del hårdere. Men det skyldes nok, at jeg misbrugte opiaterne på fuld skrue, og jeg var oppe på meget højere doser. Jeg tænker bare, at nu hvor du oplever abstinenserne som så hårde lige nu, lige så godt kan skyldes, at du trapper ned på oxycontin også. Det er to satans bæster at komme af med, men det SKAL gøres, og du kan roligt klappe dig selv på skulderen for at være kommet så langt. Det er virkelig flot af dig!
Overvejer du egentlig at komme i kontakt med et misbrugscenter? De kan jo også hjælpe dig i døgnbehandling, hvis du synes det er for hårdt at klare det sidste på egen hånd. Der kan du få en del støtte til at blive clean og komme oven på igen.