Hvis han er bare en smule som jeg var, da jeg var 14, var jeg 100% forelsket i cannabis - og der var intet i verden der vill kunne ha slået det ned - det vigtigste er en fortsat åben dialog - det lyder umiddelbart som om at du er ret tolerant, ihvertfald mere end min mor var - det er et plus, for han er bestemt i (endnu) en trodsalder...
Er enig i, at en efterskole etc ku være en go løsning - mange kommuner gir støtte hertil - jeg kom selv på efterskole, både i 9. og 10. klassse, hvilket gjorde, at jeg for det første udviklede mig meget på et personligt plan - ikke røg i hverdagene (bortset fra enkelte gange vi luskede os til det om natten)...
Men vil vove at påstå, at du ikke kan få ham til at stoppe helt - dog vil du, evt med denne tråd, ku få ham til at indse, at han ikke bør kampryge i så ung en alder... Min korttidshukommelse er bestemt ikke optimal den dag idag, efter omkr 15års hverdagsrygning (er 28) - dog har jeg mere eller mindre altid været igang og ikke blot sat mig godt til rette i sofaen, selvom den er blød og dejlig...=)
konklusion, få ham væk fra sine valgte omgivelser og de venner han ryger med i hverdagene - at få ham til at stoppe helt, blir nok sværere end som så, er jeg overbevist om at du må sande....
Hvis han ryger bong, så overtal ham i det til at skifte til joints - bongen kan være svær at slippe hvis den først implementeres som en fast del af hans liv og osteklokkens vægge er meget matte og tykke - derudover bør han stoppe med skunken og i stedet ryge pot eller marok, jo højere cbd indhold jo bedre i "forebyggelsen" af eventuelle psykotiske tilstande, skunk har som regel et meget lav indhold af cbd og et enormt indhold af thc - prøv og læs lidt om det evt...
Hatten af for dig, mor - det er ikke mange forældre der vil skabe dialog, men derimod bare siger nej, det må du ikke... og den taktik er stupid =)
Håber ikke det blev for rodet - det er trods alt søndag jo