Imo er det værst de første 3-4 dage og derefter begynder det at gå op af bakke igen, og bliver nemmere dag for dag, i løbet af en uges tid til 14 dage er der ikke nogen rigtige abstinenser mere ud over at man self kan have lyst til at ryge, men der kan det være en god ide at huske sig selv på hvorfor man gerne ville stoppe og hvad man lige har været igennem. men det er vel individuelt hvordan man takler et stop. jeg syntes mange af mine venner der er afhængige og altid har været det siger ofte ting som (jeg får sindsyge tanker hvis jeg stopper, jeg bliver sindsyg og psykotisk) os.v, f.eks den ene af dem der har røget hver dag (undtagen i 14 dage da han havde lunge betændelse) fra han var 11-12 år til nu 28 år, han kan slet ikke forstille sig et liv uden cannabis, han er dybt vrangsforstillende/(måske psykotisk?) og tror at det at undvære cannabis vil gøre ham sindsyg, imens det nok er den + hans livstil der gør ham syg.
jeg ryger on/off, man kan sige det sådan at jeg falder i korte/små misbrug af og til, kan ryge en gang om ugen f.eks i et par måneder, får jeg problemer skal jeg lære ikke at ryge da det oftes er der jeg begynder at få svært ved at styre det, det er det jeg netop pt er igang med at lære mig selv

men der går ikke længe før jeg stopper igen når jeg misbruger, da jeg ved hvad det kan føre med sig og i frygt//respekt ikke kan tillade mig selv at forsætte.