Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 11:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Har du nogensinde hørt om udtrykket distræt, altså at man nogengange bliver så optaget af sine tanker at man glemmer alt omkring en, det er en af de ting som har ramt mig efter mit misbrug. Jeg er godt klar over du ikke har været misbruger, men nogle er mere modtagelige for den slags end andre.
Dårlig koncentration mener jeg nemt kan skyldes din depression, og det er ret anerkendt at man får dårlig korttidshukommelse af at ryge, det kan også være mere eller mindre permanent, for mig ramte det ret hurtigt efter jeg havde røget et par gange, feks kunne jeg være igang med en samtale, og en lille distraktion, kan føre til at jeg har glemt hvad jeg snakkede med personen om, dog kan et stikord bringe det hele frem, men det kræver virkelig anstrengelse hvis jeg selv skal huske det.
Kan godt nikke genkendende til det du fortæller om lufthavnen, man får en træls tanke i en depressiv stund, og føler sig ekstra sårbar og ved ikke rigtig hvad man skal gøre af sig selv, og alt er mere stressende end normalt, det er ikke rart men heller ikke længerevarende, og jeg tror de fleste af os har oplevet den slags i vores liv.

Jeg gætter bare, men det lyder som om du bruger meget energi på at tænke over det her, hvilket siger mig du trænger til noget andet at tænke på, en hobby, møde nye mennesker, være en del af et fællesskab, bare noget bedre at fokusere på, selvom det kan være svært i en depression, men det vil hjælpe dig ud af det også, små skridt af gangen.
Noget der har hjulpet mig rigtig meget er meditation, og at læse livsfilosofi, især buddhisme synes jeg giver nogle gode bud på hvordan man bliver gladere i sin hverdag. Jeg håber du kan relatere og bruge noget af min viden.

Held og lykke fremover herfra. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: <RADAR OFFLINE>
Det skulle vel aldrig være:

Mirtazapin

Du får mod din depression ?

Hvis det er tilfældet, så ja, velkommen til osteklokke-syndromet. Det er jo næsten komisk, for alle der har været på de piller genkender "osteklokken".

Når det så er sagt, så er det jo et anti-depressiv med allermindst bivirkninger ellers så vidt jeg ved.

Jeg er på Effexor/Venlafaxine, det kan jeg bedre håndtere og har fået mit gamle "jeg" tilbage .. De første dage kunne man godt få lidt ubehag af Effexor/Venlafaxine dvs. ondt i maven, har brug for at ligge ned osv. efter det blev det meget bedre ...

Spørg efter det næste gang.

Medlem

nej, det hedder noget andet men kan sku ikke helt huske hvad :)

Junior medlem

Har du hørt om depersonalization? Det er et af de mest normale symptomer på angst, og minder meget om den sløvende effekt som man får på hash. Hvis du googler vil du finde ud af at der er tonsvis af folk der går i gennem det og overkommer det ved motion og ignorere det. Håber det går bedre!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
du ryger altså langtfra nok til at det kan være hashens skyld. Jeg skal op på at ryge for 200 om dagen på bong i månedsvis før jeg får en hashpsykose ud af det. Vel at mærke 200 brugt hos de gavmilde pushere inde på staden. du skulle helere tænke på om det ikke er fordi det ikke kører ordentligt mellem dig og din kæreste, og hvis du ikke har en, så er det nok derfor.
venlig hilsen
Martin

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
du ryger altså langtfra nok til at det kan være hashens skyld.

Det er du næppe kvalificeret til at vurdere. Det er temmelig individuelt, hvad der kan trigge en psykose. Så det lyder ærlig talt som noget sludder.

OP> Godt du er begyndt til psykolog, så du kan komme videre med dit liv :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skoven
jeg føler den osteklokke som du snakker om til tider, dog er det ikke så slemt mere, da jeg straks går igang med et eller andet som jeg interesserer mig for når tankerne kommer.. Jeg lider af angst efter et hashmisbrug som stod på i ½ år, hvor jeg røg ca 5 pinde hver dag. Du skal ikke tænke for meget over "boblen", jeg ved godt det er svært, men det hjælper ingenting at bygge teorier op om hvorfor du er havnet i den. Lær at accepter den i stedet og dyrk en masse motion, som du også selv nævner at du er begyndt på. Har du et eller andet som du virkelig brænder for? Jeg brænder for at dj'e og lave musik og det har virkelig hjulpet mig meget. Det er en sikker vinder for at komme af med tankerne, ihvertfald for mig. I starten var jeg virkelig bange for at jeg var blevet sindssyg eller om jeg var blevet skizofren, det kan jeg dog stadig være bange for (Selvom jeg inderst inde godt ved at jeg ikke er det), men det er for det meste kun dagen efter jeg har drukket alkohol.

Har du drukket alkohol efter du er kommet ind i denne "osteklokke"? I så fald vil jeg råde dig til at lade være. Alkohol gør angsten meget være. Det gør den ihvertfald ved mig. Har nok drukket 6 gange inde for de sidste 2 måneder og 2 gange har jeg fået et anfald i søvne hvor jeg troede at jeg skulle dø, aftenen efter jeg havde været i byen. Det er lidt svært at forklare hvordan disse anfald er. Så sent som igår fik jeg det andet anfald hvor jeg var sikker på at mine forældre var blevet slået ihjel. Jeg løb ud fra mit værelse og hen til mine forældres, men jeg turde ikke gå derind, da jeg var sikker på at de var døde. Efter få sekunder kommer jeg til mig selv igen, og siger til mig selv hvad fanden jeg egentlig laver? Jeg tror de kommer af en kombination af for lidt søvn,angst for at være sindssyg og fordi at alkoholen er på vej ud af kroppen (begge gange har jeg haft følelsen af denne osteklokke og angst for at være sindssyg). Jeg har altid gået en del i søvne og så drømmer jeg hver eneste nat og det er heldigvis altid positive drømme jeg har. Nu har jeg så besluttet at jeg dropper alkoholen for en længere periode og glæder mig egentlig til at se hvordan jeg har det om nogle måneders tid :)

Håber at du kan bruge det jeg har skrevet til noget og at du har det bedre!

- Sebastian Mullaert

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]