Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Medlem

Det tror jeg du har helt ret i.. Prøvede at 'nyde' det som normal skævhed men det hjalp heller ikke.. Ved ikke om set er fordi jeg er træt nu, men har det rimelig voldsomt så snart jeg rejser mig fra sengen :/ hvis jeg ligger ned i længere tid forsvinder det igen men når jeg så rejser mig, jaaa så...... Tro mig har prøvet at slappe helt af, trække vejret, ikke tænke på det osv som i har skrevet! Nå må se om det hjælper lidt med noget søvn (: godnat alle bonghoveder :D

Medlem

Er der virkelig ikke andet jeg kan gøre for at rense ud? Ramte så snart jeg rejste mig fra sengen nu her lørdag
Morgen, og røg altså søndag/søndag nat..

Dedikeret medlem

Selvom det du beskriver ikke just virker behageligt eller normalt, er det jo tydeligvis heller ikke hverken slemt nok til at dine forældre / folk omkring dig lægger mærke til at du har det fysisk/psykisk dårligt - ej heller slemt nok til at drive dig til en læge.

Nervøsitet over en lidt for stor dosis cannabis, blandet med lidt midlertidig helbreds-angst (forståeligt nok når underlige ting sker med ens krop) og oven i det, en angst for at skuffe dine forældre og måske lidt dårlig samvittighed over din situation. Alt dette kan fint give den slags bræk-syge symptomer du omtaler, og virker meget mere sandsynligt end at det skulle være som en bivirkning fra hashen.

Prøv at lægge din dårligdom bag dig for nu, selvom du måske ikke kan være så aktiv kan du stadig være ude og give din hjerne noget andet at arbejde med end dine tanker.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
^this ! præcis det jeg sad og tænkte.

Jeg tror altså også du pisker en stemning op og dermed får det dårligt af det - det er hvad du gør det til.

Medlem

Du nævner opkast i dit andet topic ?
Måske har det ikke noget med hashen at gøre, måske har du 'bare' en heftig omgang Roskildesyge?
Det kan man altså også blive godt smadret i krydderen af..
Hvordan har du det lige nu ? Fysisk og Psykisk?

Medlem

Jeg tror ligesom 'Randomname' skriver, at det er en psykosomatisk reaktion. Altså, at det er hans tanker og angst der påvirker hans krop, og at det højst sandsynligt er er derfor han har kastet op.

Medlem

Har haft et 'anfald' i 7 timer nu og jar knækket mig 5 gange, jeg har det virkelig slidt ano :(

Medlem

Og randomane, dem omkring mig ligger skam mærke, i starten troede de bare jeg var pjæksyg og forstår ikke helt den psykiske tilstand jeg er i.

Medlem

Slap af, prøv at få noget at spise og drik massere af væske.
Hør noget musik og få dit hoved til at falde til ro.
Det er de eneste råd jeg kan give dig hvis du ikke vil opsøge læge der hvor du er nu.

Medlem

Ok, men kan hash overhovedet have noget at gøre med det jeg har nu? Har ikke fortalt mine forældre om hashen men som jeg nok ikke har nævnt er min far læge, og når jeg prøver at forklare hvordan jeg har set mentalt siger han at jeg har 'feber fantasier' så kan cannabissen overhovedet være skyld i det her, eller er jeg bare syg?

Medlem

Tror i ved mere om hvad cannabis kan end de fleste læger

Medlem

Det kan være begge dele, feberhvile eller cannabis. - Feberhvile kan faktisk godt ligne en psykose lidt, og når man er på ferie får man tit noget andet mad end man plejer, og så kan du jo være blevet syg af det.
Du virker meget sammenhængende og jeg tror ikke du skal være bange for at du har en psykose, hvis du havde en psykose ville din far med det samme kunne se at der var noget galt. Måske har du bare haft en dårlig oplevelse med fed, der gør at du har fået det dårligt over en længere periode, ellers tror jeg det er en virus fra dårligt mad etc.

Der er nok en god sjat der er ved mere om cannabis end psykiatere herinde, men en psykiater har nok mere erfaring og viden om psykoser end nogen som helst herindefra har.

God bedring.

Dedikeret medlem

Skunkoverklump, de eneste jeg nogensinde har hørt om at have taget skade som følge af cannabis / hash indtag (udover selvfølgeligt de fysiske aspekter af at ryge det og som trigger for skizofreni) er folk der tager psykisk skade ved, som du gør nu, at køre en stemning op og nærmest bygge fundamentet for et traume.

Du bliver sgu nød til at træffe en beslutning; enten mander du dig op og kommer over det, eller også må du krybe til korset og komme på en hospital og finde ud af om der er noget alvorligt fysisk galt.

Det gør ihvertfald ingen gavn at stresse over din situation, selvom det kan være nok så svært at lade være.

Medlem

Kan 100% se hvad du mener, men det er som om alt bliver vendt 180 grader når det er værst og jeg kan ikke selv styre mine tanker.. Jeg er begyndt at spise, og prøver at holde mig vågen et par timer endnu så jeg kan få en god søvn

Medlem

Kom i tanke om min søster lider af angst. Kan det lndre på noget?(:

Medlem

Skunkoverklumb skrev:
Kom i tanke om min søster lider af angst. Kan det lndre på noget?(:

Nej, det behøver ikke ændre på noget at hun har angst.

Måske betyder det, at både dig og din søster er blevet født med et meget følsomt nervesystem, og at i derfor reagerer kraftigt på angstfølelsen, fordi den virker så intens og voldsom på jer. Det er som sagt slet ikke farligt.

Medlem

du kan jo også være allergisk overfor cannabis? but i don't know. men vil sige, at du vil få det meget bedre hvis du fortæller det til dine forældre, da jeg fortalte mine at jeg tog psychedelia og røg, da sagde de bare at det var i orden, altså de er ikke glade for det, men de acceptere det. det kan nemlig også hjælpe meget på din pyske. tro mig, jeg ved hvad jeg snakker om. du må have en god ferie, nyd den nu mens du kan.

Medlem

Er nu bange for en stærk reaktion så tror stadig jeg prøver at undgå det.. :/ tror ikke jeg er allergisk da jeg som sagt har røget en 10 gange før (:

Medlem

Skunkoverklumb skrev:
Er nu bange for en stærk reaktion så tror stadig jeg prøver at undgå det.. :/ tror ikke jeg er allergisk da jeg som sagt har røget en 10 gange før (:

Jeg tror ikke du kan få mere hjælp herinde fra, end du har fået nu. Læs tråden igennem endnu en gang, og tænk lidt over det.
Du kan f.eks skrive et brev til din far, hvor du forklarer det du oplever, og starter brevet ud med at skrive at du er bange for at få en meget hård reaktion fra dem, og derfor har valgt at skrive dette brev i stedet. Det vil måske også være nemmere for dig at fortælle om det du oplever på den måde, end når du står direkte overfor f.eks din far, og man selvfølgelig er nervøs.

Medlem

Ja, men de har snakket om den her ferie i et år nu, så vil nødigt ødelægge den hvis det er som i siger, at det snart går i sig selv

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]