Altså mht træning... jeg har viljen, jeg har instrumenterne, jeg har energien i 2 min og så stopper det. Så tror jeg bliver nødt til liiiige at vente et par dage før jeg kaster mig over det. Men at være fysisk i gang er helt seriøst vejen frem. Selvom koncentrationen ikke holder så længe af gangen, så skal man gøre et eller andet. Man får nemt lyst til bare at smide sig i sengen og glo på en film, men det gør intet godt. Personligt kan jeg i hvert fald virkelig mærke alt det som er træls, når jeg ligger der. Men går jeg rundt og gør noget, går der rimelig langt tid mellem jeg bliver opmærksom på ubehaget. Tilgengæld er jeg nu så langt at der kun er ubehag tilbage. Det er svært at definere "ubehag", for det gør ikke ondt nogle steder. Det sidder bare sådan i kroppen. Lidt som når man kan mærke en forkølelse eller influenza være på vej. Ikke helt på toppen, ikke helt syg. Sådan en mellemting.
Jeg har besluttet at tage til Spanien om en lille måneds tid. Om jeg kommer afsted er så en anden historie - der kan ske så meget på den tid. Men jeg har skrevet til min familie i Alicante og sagt at jeg gerne vil komme ned og restituere en uge. Mest for at have noget at se frem til. Ved ikke med jer, men jeg har brug for at have noget konkret at se frem til/gå efter altid. Om det er en fest på fredag, eller en ferie om 2 måneder er sådan set ligegyldigt. Bare det at der er noget. Ellers bliver jeg for utålmodig. At vågne hver morgen og dagens eneste mål egentlig er at holde ud indtil man kan gå i seng, for at se hvordan det så er dagen efter, er for deprimerende. Det er fint de to første uger, for der er man sgu ikke i stand til meget andet. Men som dagene går, vil man jo mere og mere. Og jeg er stadig for svag til at kunne arbejde. Suk. Men jeg satser på at ved samme tid om en uge, er jeg rimelig godt med igen.
Indtil nu er planen at jeg vil støvsuge hele huset i morgen. Jeg fik ordnet køkkenet i dag som planlagt og uden at falde død om af vejrtrækningsproblemer. Jeg satte Guns'n'roses greatest på, fyrede max op for det og så gik det faktisk som en leg. Satser på samme fremgangsmåde i morgen. Overvejede lidt at købe en Red Bull i dag. Men tænkte at det måske er virkelig debilt at fylde sig med kunstig energi på et tidspunkt, hvor kroppen ikke er helt med endnu. Og eftersom det stadig kniber en smule med koncentrationen, er det vist endnu mere dumt. Så den blev på hylden.
Jeg tænkte på i dag, hvad mon det er som kroppen bliver så afhængig af. Jeg forstår at hovedet gør, i og med tramadol jo påvirker der. Men hvorfor driller benene osv? Jeg var jo dog ret aktiv selvom jeg åd alt det lort. Det undrer mig at kroppen bliver så påvirket som den gør. Der må jo være en del lort i de piller, siden kroppen bliver SÅ svag uden. Suuk altså.
I USA og sydamerika er tramadol ikke engang recept pligtigt. Jeg har selv boet i Caribien og kunne bare gå på apoteket og hente hvad jeg ville. Og kan se på flere amerikanske forums at der er ekstremt mange tramadol misbrugere. Det er lykkedes mange af dem at bilde sig selv og hinanden ind at de er så milde og ufarlige, så de er vejen frem. Der er heldigvis også folk som mig derinde, som pipper vores skrækscenarier frem. Men jeg tvivler på det trænger ind. Man kan i øvrigt også først stoppe når man er klar til det. Hvis man ikke har lyst, kan man lige så godt lade være, for før eller siden vil det gå galt ellers. Så hvis man sidder og chiller med sine "trams" og der så kommer sådan en gammel sur dame som mig og løfter pegefingre, ja så tænker man da bare "luk røven - jeg kan styre det - det er da bare fordi du er en nar at du ikke kunne" - og som den gamle sure dame jeg er, ved jeg det. Og sender en lille tanke til den kinesiske filosof som sagde "åhh kunne jeg dog blot låne lidt af ungdommens visdom

"
Nå nu vil jeg se om jeg kan koncentrere mig om at se en engelsk krimi inden sengetid. Hyg jer drenge og piger