Odden - Fornuftigt, sådan havde jeg ikke set på det

Freakaling - Suk, jeg skimter fordi du simpelthen går amok når du vil ud med noget.
Din tone var ikke fair overfor en der prøver på at hjælpe andre - du skal huske på at alle ikke er ens, nogen kan SAGTENS lægge de stoffer de sidder med, over i en skuffe og så er de glemt, mens andre har meget svært ved at koncentrere sig om andet.
Sidstnævnte folk kan måske GODT bruge nogle "professionelle" råd til hvordan og hvorledes man kommer videre, jeg har aldrig sagt at de råd der allerede bliver givet herinde er dårlige, folk ér bare forskellige - Og deres indstilling er forskellig.
Du virker ikke glad for professionel hjælp, og derfor finder du nok ud af misbruget på en anden måde.
Og det er da fair nok du plotter dét ind at du har været misbruger engang og ikke er det længere, det er også flot, for JA jeg synes sgu det er noget stort at se sig selv i øjnene og indrømme man har et misbrug, og tage kampen op for at komme ud af det.
Du synes måske ikke selv det var flot klaret at du kom ud af det ?
Resten af dit indlæg lyder som yabyab i mine ører
Citat:
No offence - men hvis behandling betyder man bliver blind overfor facts og får den der "no-drugs-Attitude" som afvænning tit har det med at føre med sig og det der med man skal holde sig fra de mennesker man tager stofferne med, miljøet osv osv osv... Det virker sgu nok meget fint hvis man sidder i et miljø hvor folk får tæsk for 100 kroner eller hvor de facts pusheren siger er sandheden - men virker det hvis man sidder i et helt normalt miljø og er endt i misbrug måske pga 2 måneders konstant påvirkelse gennem en sommer eller lignende og det som man så skal fjerne sig fra er hele ens liv? Virker det så også? Når det er gode ting der fører misbruget med sig og ikke dårlige ting? Man behøver jo ikke have det skidt for at ende i misbrug - det bare tage det samme stof nok dage i træk - så ender det ud i en eller anden form for afhængighed.
Hvad gør at Blodsvedtårer er så meget bedre til at give rådene end andre folk som måske har haft det inde på livet hele livet? Hvad er det som der gør forskellen? Og ikke på noget tidspunkt har jeg været hård ved manden - han er eks-narkoman, sådan nogen som os kan sgu godt klare lidt skarp tone.
Jeg tror godt jeg forstår folk med en "No drugs" attitude, når man har prøvet at være ude i et misbrug hvorfor skulle man så ville derud igen?
Derudover er der sgu da ikke nogen der bestemmer hvem og hvem du ikke skal snakke med, så den undskyldning dér er tynd.
Og mht. til din forklaring om for/misbrug, så vil jeg godt indskyde lidt...
Hvordan kan du vurdere det ?
Hvad var det der gjorde at DU fandt ud af dit forbrug var blevet til et misbrug, og ved du om dit forbrug nu ikke er et misbrug ?
Jeg synes den virker lidt tynd den der med "stofferne styrer dig" - jeg har ikke røget skunk i godt og vel et år, men nu sidder jeg med 2 gram jeg glæder mig til at komme i gang med at ryge.... er jeg misbruger eller forbruger ?
Weekend"narkomaner" er de forbrugere eller misbrugere ?
Og kan man være misbruger og stadig have et job og fungere ?
"Og man kan sagtens ha styr på sit liv og ikke have det, det er fuldstændig korrekt - men det tager 10 minutter at spørge sine venner om man er ved at være for fucked up... men ellers burde det ikke tage 10 minutter at tænke sig til at et heftigt forbrug af kemikalier konstant nok ikke er helt som det burde være...."
Hehe thumbs up hvis man gør det.. Nu tager jeg lige tråden "fnidder" som eksempel.
Amfetamin mere eller mindre hver dag i 5 år .. Forbruger eller misbruger ?