Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 88 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Honey skrev:
Kan huske de gentagende gange, hvor min mor har gemt flaskerne væk, bag døre, på toilettet og i skabe, som jeg fandt og ikke turde sige videre til min far. I frygt for at de ville gå fra hinanden, for så skulle jeg jo til at vælge hvem jeg ville bo hos. Og det valg vil jeg slet ikke kunne håndtere at tage, da jeg ved at hvis jeg valgte at bo hos min far, ville min mor blive ked af det og drikke endnu mere, og så ville det ville jo være min skyld. Omvendt ville jeg heller ikke bo hos hende, for så ville min far blive sur på mig. En ting jeg ikke vil kunne bærer, at føle skyld/skuffe dem.
Jeg føler det er min skyld min mor drak, fordi jeg i en tidlig alder, ville på julemærkehjem pga. jeg var overvægtig og blev mobbet i skolen. Min mor blev så ked af det, at jeg droppede ideen og åd mig tykkere. Hvilket resulterede i mere mobning, flytning af skole som ikke hjalp.

Alt det der skete derhjemme og i skolen, gjorde jeg ikke kunne håndtere det.
Jeg begyndte at skære i mig selv da jeg var 13, fordi jeg ikke vidste hvad jeg ellers skulle gøre. Så mig ikke som en person som var noget værd, følte det hele var min skyld. Ønskede ikke at leve mere, græd mig selv i søvne imens jeg tænkte på hvordan jeg skulle tage mit eget liv. Ønskede ikke at eksisterer, hvilket jeg stadig har en del problemer med.
Det er jo ikke fordi jeg ikke vil leve, tror jeg. Jeg kan bare ikke se hvad jeg skulle være her for, undskylder for alt og er alligevel ingen ting værd.
De følelser og tanker har jeg stadig i alder af 24 år, undskylder for den mindste lille ting.

Jeg var omkring 15 år da jeg begyndte at ryge, ville bare væk fra det hele.
Selvom jeg røg, skar jeg stadig i mig selv. At ryge var ikke nok for mig.

Jeg mødte min nuværende kæreste da jeg var 18 år, som godt vidste jeg skar i mig selv.
Hvilket ikke var en del han kunne håndtere, så kort tid efter slog han op med mig, inden vi skulle i byen. Endnu en gang søgte jeg væk, i store mængder amfetamin. Vi fik os en snak om natten, og kunne se hvor meget det sårede ham jeg gjorde det her ved mig selv. Jeg lovede ham aldrig nogensinde gør det igen, hvilket jeg ikke kunne holde. Det skete bare meget sjældent, med lange perioder imellem så han ikke fandt ud af det. Vi festede hver anden weekend når han ikke havde sin søn, store mængder cola, amfetamin og kiks røg indenbords. Det holdte 2 år de weekender, da det gik ned af bakke for ham. Vi cuttede en del af vennekredsen fra, og stoppede med stofferne. Han forsatte dog med at ryge bong, en ting jeg tror han ikke ønsker at stoppe med, selvom han gentagende gange har sagt at han vil stoppe, den dag han ville blive 30 der ryger han ikke mere. Ja right, manden er 32 nu og ryger stadig de samme antal gram om dagen, og hvem betaler. ? Mig.

Jeg har svigtet ham, brudt hans tillid.
For 2 år siden begyndte jeg at få tilbagefald med at skære i mig selv, hvilket jeg har holdt skjult for ham. En dårlig kombination af reductil (slankepiller) som gjorde mig mere ked af det, end jeg var vant til, blandede jeg udvidende pillerne sammen med 5-htp, det skulle jeg aldrig ha haft gjort. Havde sådan set fået det fortalte, men var pisse ligeglad med mig selv. Der gik ikke lang tid, så smed jeg reductil pillerne ud.
Selvom det er 2 år siden, får jeg stadig tilbagefald. Han lå mærke til nogen nye ar, her for et par måneder siden, og valgte at lyve, og han spurgte ikke mere til det. Han har først her for et par uger siden fundet ud af det, ved en fejltagelse. L Hvilket resulterede i at han smadrede sin hånd ind i væggen, gik ud og røg et par hoveder og valgte at gå sin vej. Der gik ikke særlig lang tid, så kom han tilbage, og vi sad og snakkede om det. Han truede mig med, hvis jeg nogensinde gjorde det igen, vil det ikke være væggen men mig det vil gå udover.
Jeg kan godt forstå hvorfor han reagerede sådan, synes bare det er en forkert måde at gøre det på. Jeg turde ikke barbere mine ben den første uge, for hvad nu hvis det gik galt. Så ville han jo slå mig. Har skåret i mig selv siden, og er begyndte at sove med tøj på igen. I starten var jeg bange for at han skulle finde ud af det, og nu er jeg ærlig talt måske lidt ligeglad, selvom han sagde han ville slå mig. Jeg er jo alligevel ingen ting værd, så det fortjener jeg.

Selvom jeg ikke helt kender, din situation fra egne erfaringer, vil jeg her komme med nogle synspunkter og løsninger:

Det er ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG et barns skyld, at en/begge forældre drikker! Det er din mors ansvar alene. De far burde nok havde handlet anderledes være blevet hjemme og forsøge at fikse problemet, det kan du dog ikke bruge til så meget pt.
At de bror drikker er hellere ikke din skyld, en årsag ligger nok i at jeres mor drikke og der ikke er faste rammer, hvilket hans voldelig adfærd også kunne være forklaring på. Dog har han et ansvar over for sig selv og hvordan han drikker.

At stoppe med stofferne, lyder som en meget fornuftig ide, det virker også som om dit forhold til kæresten bliver hæmmet af at han ryger bong hverdag, at han stoppede ville nok også være en ide. Så kunne i desuden støtte hinanden.

Der burde være nogen numre her på forumet til psykologer og afvænningskliniker. Jeg er dog lidt for fucked pt til at kunne finde dem.

Medlem

Geografisk sted: hulen
ikke for at lyde grov eller noget men sig forhelvede din mening til din mor bror og far få sagt til dem hvad det har gjort ved dig osv det kan hjælpe en stor del !

Medlem

TAP skrev:
Selvom jeg ikke helt kender, din situation fra egne erfaringer, vil jeg her komme med nogle synspunkter og løsninger:

Det er ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG et barns skyld, at en/begge forældre drikker! Det er din mors ansvar alene. De far burde nok havde handlet anderledes være blevet hjemme og forsøge at fikse problemet, det kan du dog ikke bruge til så meget pt.
At de bror drikker er hellere ikke din skyld, en årsag ligger nok i at jeres mor drikke og der ikke er faste rammer, hvilket hans voldelig adfærd også kunne være forklaring på. Dog har han et ansvar over for sig selv og hvordan han drikker.

At stoppe med stofferne, lyder som en meget fornuftig ide, det virker også som om dit forhold til kæresten bliver hæmmet af at han ryger bong hverdag, at han stoppede ville nok også være en ide. Så kunne i desuden støtte hinanden.

Der burde være nogen numre her på forumet til psykologer og afvænningskliniker. Jeg er dog lidt for fucked pt til at kunne finde dem.

Jeg vil ikke sige det hæmmer mig på den måde.
Det jeg mener med at jeg er træt af, at han ikke overholder de aftaler vi laver, fordi han er blevet for skæv. Det var det der i sin tid fik mig til at få tilbagefald igen.
Jeg regner heller ikke med at han selv ønsker at stoppe med at ryge, som han selv siger det.
Hvem siger jeg overhovedet vil kunne holde manden ud, hvis han ikke ryger. Hans temperament er noget der siger spar5, og han har jo røget siden han var 14.
Det kan bare irritere mig der går 3000-3500 om måneden på det, som jeg betaler pga. den fælles økonomi vi har sammen. For min skyld må han godt ryge, jeg sys bare det er lige lidt for meget. Vi da heller ligge nogen penge til side, til forbedringer på lejligheden, rejser osv.

Medlem

alexander27 skrev:
ikke for at lyde grov eller noget men sig forhelvede din mening til din mor bror og far få sagt til dem hvad det har gjort ved dig osv det kan hjælpe en stor del !

I know.
Men kan hverken eller tør ikke.

Medlem

ja det svært
lige et spørgsmål hvordan føles det at skrive det her inde ?

Medlem
Brugeravatar

Honey skrev:
Jeg vil ikke sige det hæmmer mig på den måde.
Det jeg mener med at jeg er træt af, at han ikke overholder de aftaler vi laver, fordi han er blevet for skæv. Det var det der i sin tid fik mig til at få tilbagefald igen.
Jeg regner heller ikke med at han selv ønsker at stoppe med at ryge, som han selv siger det.
Hvem siger jeg overhovedet vil kunne holde manden ud, hvis han ikke ryger. Hans temperament er noget der siger spar5, og han har jo røget siden han var 14.
Det kan bare irritere mig der går 3000-3500 om måneden på det, som jeg betaler pga. den fælles økonomi vi har sammen. For min skyld må han godt ryge, jeg sys bare det er lige lidt for meget. Vi da heller ligge nogen penge til side, til forbedringer på lejligheden, rejser osv.

Tæl med ham om det, og sig at han ikke skal stoppe bare skærer ned, så i kan gøre hyggelige ting sammen. Lav en sparekasse, smid f.eks. et bedst beløb af hver måned og/eller ha' en bøtte hvor i smider alle små penge i hver dag. Når ugen/måneden er slut, ryger lortet i banken, så de ikke ligger og frister.

Derudover vil jeg støtte op om at snakke med dine nærmeste, det er nok letteste, at starte med din far, da han virker til at leve et nogenlunde stabilt liv. Måske i sammen kunne overtale din mor og bror til, at gå i behandling. Dog skal man også være varsom med at presse for hårdt, da det kan skubbe nogen folk væk.

Det er ikke din skyld, at du og din bror blev forsømt da i var børn. Du har på ingen måde et ansvar overfor din mors eller brors drikkeri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Honey skrev:
BehindMind skrev:
Håber at du kommer oven på igen.

Man kan jo ikke ligefrem sige at sige at du har haft et nemt og smertefrit liv. Det er helt sikkert ikke nemt, men prøv at holde humøret oppe, og vær ikke bare for at søge hjælp.

Masser af gode tanker herfra!

Du mener vel, ikke at jeg ikke skal være bange for at søge hjælp.
For det er nemlig det jeg er, og har virkelig forsøgt ''at tage mig sammen til det igen''
Har været møllen igennem, og har valgt at stikke halen mellem benene og stikke af.

Jeg flygter fra mig selv, fordi jeg ikke kan tage snakke face to face.
Lige meget hvordan jeg forsøger, så søger jeg væk fra det.

Jeg skammer mig, skammer mig for den jeg er, skammer mig for alt hvad jeg gør.

Ja, bange selvfølgelig. :) Det gik lidt hurtigt.

Du har jo allerede skrevet din historie herinde, så du har da endnu en gang taget et kæmpe skridt i den rigtige retning. Jeg tror også at du skal passe på med at være for hård ved dig selv (ved godt at dette ikke er nemt!), men du bliver nød til at se på de små sejre i hverdagen, istedet for billedet som helhed. Du kan ikke klare det hele på en gang, og det kommer uden tvivl til at tage lang tid. Det er nemt at blive deprimeret, når man ser hvor langt der er igen, istedet for at glæder sig over den strejkning man allerede har tilbagelagt.

Du har endnu en gang vist stort overskud, ved at søge hjælp her inde, og forhåbentlig er nogle af de fordomme om at folk ville synes du var dum og intetvidende blevet skudt i sænk. Se det som noget positivt, og brug det som en huskelap næste gang du nupper endnu et skridt i den rigtige retning.

Medlem

alexander27 skrev:
ja det svært
lige et spørgsmål hvordan føles det at skrive det her inde ?

Jeg har det bestemt ikke godt med at skrive det herinde, selvom det letter en stor sten fra ''mit hjerte og mine tanker''

En del af mig vil flygte væk og glemme jeg har skrevet det her, men det kan jeg jo ikke, bare sådan uden videre.

Medlem

selvom det letter en stor sten fra ''mit hjerte og mine tanker''

så tænk på hvor meget det letter når du engang får snakket det ud med dem som det omhandler

Medlem

BehindMind skrev:
Ja, bange selvfølgelig. :) Det gik lidt hurtigt.

Du har jo allerede skrevet din historie herinde, så du har da endnu en gang taget et kæmpe skridt i den rigtige retning. Jeg tror også at du skal passe på med at være for hård ved dig selv (ved godt at dette ikke er nemt!), men du bliver nød til at se på de små sejre i hverdagen, istedet for billedet som helhed. Du kan ikke klare det hele på en gang, og det kommer uden tvivl til at tage lang tid. Det er nemt at blive deprimeret, når man ser hvor langt der er igen, istedet for at glæder sig over den strejkning man allerede har tilbagelagt.

Du har endnu en gang vist stort overskud, ved at søge hjælp her inde, og forhåbentlig er nogle af de fordomme om at folk ville synes du var dum og intetvidende blevet skudt i sænk. Se det som noget positivt, og brug det som en huskelap næste gang du nupper endnu et skridt i den rigtige retning.

Det går nok, jeg vidste jo hvad du mente.

Jeg ved godt jeg har skrevet min historie herinde, men kan ikke finde ud af om jeg fortryder det.
Også selvom jeg skulle tage det som et skulderklap, så ser jeg det som en negativ ting sådan mere eller mindre. Ved godt at Rom ikke blev bygget på en dag, og at ting tager sin tid.
Jeg sys bare at det en periode var begyndt at gå op ad bakke, og nu er jeg styrt-dykket igen. Denne gang kan jeg bare ikke komme op. Jeg sys det hele er uoverskueligt. Jeg ved hvor vigtigt det er at se posetive på tingene, og selvom det er små bitte ting, jeg føler bare at det hele er negativt og overskygger alt andet.

Tag f.eks. en lille episode på arbejdet idag:
Min chef ringede og fortalte mig om en dårlig episode hun lige havde haft, sådan mere eller mindre pga. mig, fordi det er mig der har overblikket. Og det gjorde mig så ked af det, og jeg straks løb ud og skar i mig selv. Se det er endnu en ting der er min skyld., ligesom alt andet er.

Medlem

alexander27 skrev:
selvom det letter en stor sten fra ''mit hjerte og mine tanker''

så tænk på hvor meget det letter når du engang får snakket det ud med dem som det omhandler

Det kan jeg slet ikke klare at tænke på lige nu, kan ingen gang klare en samtale face to face.

Medlem

ok her er så mine 3 ynglings citater :) At stræbe, at søge, at finde og aldrig give op

Det er lettest at sige sandheden, for så behøver man ikke at huske, hvad man har sagt

også det bedste
det er menneskeligt at fejle!

Medlem

alexander27 skrev:
ok her er så mine 3 ynglings citater :) At stræbe, at søge, at finde og aldrig give op

Det er lettest at sige sandheden, for så behøver man ikke at huske, hvad man har sagt

også det bedste
det er menneskeligt at fejle!

Ikke nogen citater jeg på nogen måde lever efter. Tværtimod lige modsat, har det bedst med at give op, fordi jeg ved jeg uanset hvad kommer til at fejle.

Medlem

Ikke nogen citater jeg på nogen måde lever efter. Tværtimod lige modsat-

det har jeg set for lang tid siden det var derfor at jeg skrev dem for så kan du prøve at leve efter dem og for helvede prøv ! :) det kunne være det gik bedre bare du prøvede :)

Der er ingen styrke, hvor der ikke er kamp

det jeg prøver at sige er kæmp

Medlem

alexander27 skrev:
det jeg prøver at sige er kæmp

Det er svært at kæmpe for noget, man ikke har energ eller overskud til at gøre.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Kære Honey,
stærkt at du begynder at lade ærligheden strømme ud af dig, ved at skrive din historie herinde! Dette er første skridt til at finde dit sande selv, bag al den facade af negativ selvdestruerende jeg-er-et-nul-energi du sminker dig med..

Ja, jeg tror du kender vejen selv. Du ved udmærket godt at det ikke var din skyld at din mor drak. At din mor var svag og egocentreret, da hun valgte at drikke frem for at se sin egen skam i øjnene og tage ansvar for at hendes datter var overvægtig (det var vel hende som købte den usunde mad du spiste, og som gjorde dig overvægtig?). Dybt i dit hjerte ved du også at hun burde have ranket sin ryg, og været den voksne, ansvarlige forældre du havde brug for, i stedet for det flæbende alkoholiske bløddyr, der ikke magtede at være en ordentlig mor over for dig og din bror. Hun burde have slugt sin skam og skyld, og sendt dig på et julemærke hjem.
Fordi HUN var for svag til at se sin skam i øjnene, gav hun den videre til dig, og fik dig til at skamme dig over din egen eksistens! Du skærer dig fordi din mor var for SVAG til at tage sit ansvar, - til at tage sin egen skyld.
Du skærer dig, fordi du stadig tager din moders skam. Fordi du ikke tør være vred på hende over det svigt hun gav dig, fordi du så frygter at miste hende helt. Så du tyr til medlidenhed fra hende, indirekte ved at søge medlidenhed gennem andre, ved at udslette dig selv: Se mig mor: jeg dør for din skyld!

Du kan stoppe dette nu hvis du tør rumme dine følelser ærligt.

Vi skal ikke bære hinandens synder. Vi skal kun bære vores egne. Giv din moders synder tilbage til hende. De er den eneste medicin som kan gøre hende rask i det lange løb. Hun bliver ikke et bedre menneske af, at du tager hendes smerte og ansvar fra hende. I sidste ende vil det bare være endnu mere skyld, som hun rister sig selv på gennem at fortrænge det.

Dit liv er berettiget. Din eksistens er en realitet. Gå nu ud og mød verden ærligt og åbent som DIG.

Kærlig hilsen
Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Honey skrev:
Jeg ved godt jeg har skrevet min historie herinde, men kan ikke finde ud af om jeg fortryder det.

Jeg har enormt meget respekt for, at du skrev din historie herinde.
Synes det er flot du tør være så åben omkring det, især når det må have været meget hårdere end mange af os kan forestille sig.
Håber virkelig du får det bedre, og husk: enormt mange mennesker vil lytte til din historie, hvis du fortæller den, og enormt mange mennesker vil hjælpe dig i livet.

-Emil

Medlem

Fanny skrev:
Kære Honey,
stærkt at du begynder at lade ærligheden strømme ud af dig, ved at skrive din historie herinde! Dette er første skridt til at finde dit sande selv, bag al den facade af negativ selvdestruerende jeg-er-et-nul-energi du sminker dig med..

Ja, jeg tror du kender vejen selv. Du ved udmærket godt at det ikke var din skyld at din mor drak. At din mor var svag og egocentreret, da hun valgte at drikke frem for at se sin egen skam i øjnene og tage ansvar for at hendes datter var overvægtig (det var vel hende som købte den usunde mad du spiste, og som gjorde dig overvægtig?). Dybt i dit hjerte ved du også at hun burde have ranket sin ryg, og været den voksne, ansvarlige forældre du havde brug for, i stedet for det flæbende alkoholiske bløddyr, der ikke magtede at være en ordentlig mor over for dig og din bror. Hun burde have slugt sin skam og skyld, og sendt dig på et julemærke hjem.
Fordi HUN var for svag til at se sin skam i øjnene, gav hun den videre til dig, og fik dig til at skamme dig over din egen eksistens! Du skærer dig fordi din mor var for SVAG til at tage sit ansvar, - til at tage sin egen skyld.
Du skærer dig, fordi du stadig tager din moders skam. Fordi du ikke tør være vred på hende over det svigt hun gav dig, fordi du så frygter at miste hende helt. Så du tyr til medlidenhed fra hende, indirekte ved at søge medlidenhed gennem andre, ved at udslette dig selv: Se mig mor: jeg dør for din skyld!

Du kan stoppe dette nu hvis du tør rumme dine følelser ærligt.

Vi skal ikke bære hinandens synder. Vi skal kun bære vores egne. Giv din moders synder tilbage til hende. De er den eneste medicin som kan gøre hende rask i det lange løb. Hun bliver ikke et bedre menneske af, at du tager hendes smerte og ansvar fra hende. I sidste ende vil det bare være endnu mere skyld, som hun rister sig selv på gennem at fortrænge det.

Dit liv er berettiget. Din eksistens er en realitet. Gå nu ud og mød verden ærligt og åbent som DIG.

Kærlig hilsen
Fanny

Hej Fanny.

At finde mit sande jeg, er mere skræmmende end det gør godt for mig.
Jeg ved ærligt talt ikke om jeg kan eller tør. Du må kunne forstå at de ting der står skrevet her, og så mange andre ting der er sket, er noget jeg har gået med i så lang tid. At det er blevet en vane for mig at skulle undskylde for min eksistens.

Jeg ved godt hvad vejen er frem for min helbredelse er, og det er at få hjælp.
Men det er så fucking svært for mig, fordi jeg simpelthen ikke tør.
At ikke give mig selv skylden for de ting der skete, når det i realiteten er min skyld.
Min storebror viste tidlige tegn på hvad han havde i sinde, og jeg kunne jo bare ha sagt noget, fordi så kunne det jo være at noget af det ikke var sket.

Det var ligeså meget min egen skyld jeg var overvægtig, fordi jeg pga. mobningen i skole valgte at gå hjem og trøstespise. Jo det kan da godt være at hun for starten af ikke, ligefrem har lavet den sundeste mad., men blev jo ikke tvunget til at spise den. Så vidt jeg ved, var det mig selv der løftede gaflen og proppede maden i mig. Når jeg så endelig var inde i en ’’god periode’’ spiste jeg hverken morgenmad eller frokost, ligesom jeg gør nu. Jeg ved godt dagen i dag at mine kostvaner er helt skudt hen i vejret, fordi jeg kan lade vær med at spise selvom jeg f.eks. er på arbejde 11 timer. Der kan sagtens gå 12-13 timer før jeg spiser noget, som dagens første måltid.
Så hun har vel også givet mig en form for had til mad.

En af de ting som slår mig ud lige nu, så meget at jeg ikke vil skrive hvilken ting det er.
Fordi jeg skammer mig, fordi jeg vil ikke give dig ret, selvom det nok passer.

Fanny, det er jo lige den del det med at turde.
Jeg ved ikke om jeg kan eller tør, forsøger virkelig, men føler ikke at jeg er det værd til at få det godt igen.

------------------------------------------------------------------------

En lille update.

Jeg har igennem de sidste 14 dage, indset at det nok er en smule alvorligt, som folk siger, selvom jeg har svært ved at se det på samme måde.
Jeg var begyndt at få støtte igennem en, som i sidste ende valgte at svigte mig i sidste uge.
Jeg ved godt jeg tit havde sagt, at jeg ikke kunne, men havde valgt at gennemføre den frygtede samtale og møde, valgte personen at svigte mig. Hvilket jeg fuldt ud kan forstå, for jeg er ikke det værd.

Jeg ved godt at nu sidder i som personer at tænker, hold kæft hvor hun dum. Så gør det, bekræfter jo bare i sidste ende hvad jeg er. Jeg er indrømmer gerne at jeg ikke tør, jeg er bange, jeg er svag. Kald det hvad i vil.

Min egen eksistens på denne jord, efter denne aften, hvor jeg har ønsket jeg en dag finde mod nok i mig selv, til at tage mit eget liv. Puha.. Og det ønsker jeg ikke ligefrem, men det er tankerne der kommer. Ligesom jeg er dag er bange for at det med at skære i mig selv, ender galt selvom jeg føler jeg selv har kontrollen over det.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Kære Honey,
Hvis jeg fortalte dig den samme historie, som du fortalte, - blot at det var min barndom, min mor som drak, osv. så er jeg ikke i tvivl om, at du ville fortælle mig, at det ikke var mit ansvar at min mor opførte sig så dårligt over for mig, og at hun havde været en dårlig forældre over for mig. Det kan aldrig være et barns skyld at forældrene ikke magter at elske det!!
Dybt inde i dig tror jeg, at der er en vrede som er så stor, at du slet ikke tør slippe den løs! En vrede over ikke at have fået den kærlighed som barn, som burde være en selvfølge. Hvis vi ikke får den støtte og tryghed fra starten fra vores forældre, vokser vi op med ar på sjælen og huller i selvtilliden. Hvis det forbliver ubearbejdet, kan det fører til at vi giver den samme smerte videre til vores børn.
Måske har din mor selv haft store problemer i sin barndom, som hun ikke har fået bevidstgjort?
Kan du se om der er et mønster som går igen?

Jeg vil gerne anbefale dig at læse bogen: "Det selvudslettende barn". Du vil have godt af at læse lidt om psykologi og finde ud af, at du slet ikke er alene om at have det skidt!

Kh Fanny

Medlem

Fanny skrev:
Kære Honey,
Hvis jeg fortalte dig den samme historie, som du fortalte, - blot at det var min barndom, min mor som drak, osv. så er jeg ikke i tvivl om, at du ville fortælle mig, at det ikke var mit ansvar at min mor opførte sig så dårligt over for mig, og at hun havde været en dårlig forældre over for mig. Det kan aldrig være et barns skyld at forældrene ikke magter at elske det!!
Dybt inde i dig tror jeg, at der er en vrede som er så stor, at du slet ikke tør slippe den løs! En vrede over ikke at have fået den kærlighed som barn, som burde være en selvfølge. Hvis vi ikke får den støtte og tryghed fra starten fra vores forældre, vokser vi op med ar på sjælen og huller i selvtilliden. Hvis det forbliver ubearbejdet, kan det fører til at vi giver den samme smerte videre til vores børn.
Måske har din mor selv haft store problemer i sin barndom, som hun ikke har fået bevidstgjort?
Kan du se om der er et mønster som går igen?

Jeg vil gerne anbefale dig at læse bogen: "Det selvudslettende barn". Du vil have godt af at læse lidt om psykologi og finde ud af, at du slet ikke er alene om at have det skidt!

Kh Fanny

Hej Fanny.

Har det virkelig ikke godt med at skulle give dig ret, men lige meget hvordan du vender eller drejer den, ved jeg jo godt inderst inde at det du siger passer.
Det er bare svært når man er så indebrændt, fordi man har givet sig selv skylden så længe.

Vil give dig ret i at jeg ikke tør, simpelthen af frygt for at blive ked af det.
En ting jeg ikke vil kunne styre, som jeg ønsker det.

Jeg kender ikke meget til min mors barndom, udover af det jeg kan forstille mig af, det indtryk min morfar har givet mig. Skulle det gerne være helt almindelig barndom, uden de store problemer.
Har dog lidt hen ad tænkt over, om min morfar har været typen der drak. Og det tror jeg næsten., men kan jo ikke sige det med sikkerhed. Så det kan godt være der, mønster går igen.

Vil kigge videre på den bog når jeg en dag får overskuddet til det, har ikke overskud lige pt. Til at sætte mig til at læse i bogen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 88 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]