Prometheus skrev:
Methmaster skrev:
Jeg kan så fortælle dig at jeg har indtaget 75mcg HVER dag i rent D-vitamin tilskud, i over et halvt år + jeg også får lidt fra min multivitamin pille. Jeg har en privat læge som har en lidt anden holding til såkaldt "overdosering".
Siden jeg hverken har fået kvalme, manglene appetit, opkastning og forstoppelse, er jeg ikke overdoseret.
Der er naturligvis en sikkerhedsmargen fra hvad Sundhedsstyrelsen anbefaler som øverste grænse for dagligt indtag til hvad der medfører bivirkninger / symptomer på overdosering i den typiske person. 50% oveni betyder nok næppe forskellen. Personaliserede anbefalinger fra din læge er vigtigere end de generelle anbefalinger, han må have sine årsager til at mene det er den rette dosis for dig.
Tilbage til emnet. Trådstarter: Det er godt du styrketræner meget. Motion er et af de råd som man irriterende ofte får smidt i hovedet herinde, men det virker næsten til at være en mirakelkur overfor mange af de tilstande folk er kommet i efter at have dummet sig med stoffer. Hvis kroppen er i balance og har det godt, har sindet nemmere ved at finde ligevægt igen. Jeg er enig i at du ikke skal bruge alt for mange ressourcer på at tænke over det. Det er ikke sundt hele tiden at forsøge at finde noget der er galt med dit sind i forhold til tidligere.
Det bedste du kan gøre, er en lang restitution med sund kost, god motion, ingen drugs og ikke for meget alkohol. Jeg er lidt påpasselig med at anbefale dig en 5-HTP-kur. Det kan muligvis give dig et tiltrængt humørboost, men jeg tror det vil være at foretrække hvis du lader din hjerne finde den naturlige balance istedet.

Det er ikke en personaliseret anbefaling fra min læge. Alle hans patienter indtager den samme dosis.
Sorry for lettere tråd-kapring xpx
Tilbage til emnet. Jeg er enig med Prometheus, lad din krop finde den naturlige balance. Tilføj kun din krop ekstra vitaminer og mineraler så du giver den de bedste muligheder for at komme tilbage i homeostasis. Motion og sund kost er den imo bedste medicin.
Mht smøger så er vi vist ude i flueknepperi. Vi kan hurtigt blive enige om at smøger er skidt for helbredet men tager du alt for mange substanser væk fra din normale hverdag, risikerer du at gabe overfor en for stor bid. Een ting ad gangen