Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 19:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Brown skrev:
Nej og det havde jeg heller ikke gjordt i hans sted...

Der er jeg så enig, man går sgu da ikke over og melder sig selv så det er begges kugler der bliver sparket på.

Uanset hvad, så var ens ven i besiddelse af stoffet - han bliver straffet uanset hvad - på den anden måde - så kan man jo bare sidde og holde hinanden i hånden i brummen, istedet for den anden kan smugle sager ind..

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Den person du stak lod ikke til at være en af dine venner? Det lyder som om du har stukket et eller andet svin, der behandlede dig dårligt og manipulerede dig ud i noget, du ikke ville være med til.

Yeti - Narkokriminalitet kan godt have sine ofre. Hvis man sladrer til politiet om dem man har købt stoffer af, der i øvrigt tager rundt på folkeskoler og trækker unge med ind i en hård kriminel løbebane og gør dem til junkier og bandemedlemmer (overdrivelse fremmer forståelse), kan jeg ikke se, at der skulle være noget problem i at stikke. Udover at man selvfølgelig er dobbeltmoralsk, idet man selv har købt af dem.

Der findes desværre mange svin inden for stofmiljøet, dem kan jeg ikke se noget problem i, at man stikker, da de er til fare for andre og dårlige mennesker, der fortjener straf.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Enig med red-pill.

Bare fordi det man handler med er ulovligt - kan man godt have etik - det er der rigtig mange der ikke har. Har hørt om folk der er blevet søndersmadret for små 1000 kroner - er selv blevet hakket ned af en mofo-yugo for 1000 kroner - og truet på livet pga 2000 - på betalingsdagen..... altså nogle folk er langt fucking ude og fortjener at blive stukket - på den ene eller anden måde.

Forskellen på Kriminelle der vil lave penge på narko og så folk der vil tjene penge til deres eget narko og sørge for at det som er der, er rent og ikke cuttet med alt muligt lort - den sidste pusher skal man dø for at stikke - for at stikke den første skal man næsten have en medalje - efter min mening.

PLUR

"ekstra læsning" LOL

Er selv blevet "forgiftet" med noget som skulle have været ketamin.... Meen, det var vist en blandning af ketamin, mdma, morfin og noget benzo. ØV jeg havde det skidt.

Junior medlem

the-red-pill skrev:
Den person du stak lod ikke til at være en af dine venner? Det lyder som om du har stukket et eller andet svin, der behandlede dig dårligt og manipulerede dig ud i noget, du ikke ville være med til.

Det var politiets forklaring... Men han har aldrig behandlet mig dårlig, og tror egentligt mest det mig selv der har været dum... alligevel er jeg ikke i tvivl om, at han har snydt mig i en eller anden grad...
Men man ved jo aldrig hvem der tager røven på hvem i det miljø...

Jeg vil mere vide hvad jeres holdning er til at stikke folk generelt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
STmaiin skrev:
the-red-pill skrev:

Det var politiets forklaring... Men han har aldrig behandlet mig dårlig, og tror egentligt mest det mig selv der har været dum... alligevel er jeg ikke i tvivl om, at han har snydt mig i en eller anden grad...

Jeg har givet dig min.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

STmaiin skrev:
the-red-pill skrev:

Snydt dig i en eller anden grad? Tjent på hans risiko - tjent på at han bruger penge sådan du kan bruge penge? Nej det tror jeg ikke, hvis han har behandlet dig pænt og du stikker ham til gengæld.....

Så håber jeg sgu han finder dig..... Hyg dig med det der.

PLUR så længe

PS: SWIM ville nok i tilfælde af at være blevet stukket, hævne det grusomt når straffen var overstået. Alt efter hvor mange år det handler om - i sidste ende ville det koste nogle kropsdele og et øje og/eller tungen - sidste ende er så et eller andet med hvor meget SWIM havde fået, altså 16 år - fy for satan - så var SWIM gået helt yakuza.

Junior medlem

Child of Aum skrev:
STmaiin skrev:
the-red-pill skrev:

Snydt dig i en eller anden grad? Tjent på hans risiko - tjent på at han bruger penge sådan du kan bruge penge? Nej det tror jeg ikke, hvis han har behandlet dig pænt og du stikker ham til gengæld.....

Så håber jeg sgu han finder dig..... Hyg dig med det der.

PLUR så længe

PS: SWIM ville nok i tilfælde af at være blevet stukket, hævne det grusomt når straffen var overstået. Alt efter hvor mange år det handler om - i sidste ende ville det koste nogle kropsdele og et øje og/eller tungen - sidste ende er så et eller andet med hvor meget SWIM havde fået, altså 16 år - fy for satan - så var SWIM gået helt yakuza.

???

Junior medlem

baseret på den information, du har givet omkring emnet (startpost, har ikke læst hele tråden), vil det være svært for andre at bedømme, eftersom det hele handler om din egen etik og moral. så grav lidt dybere ned. i bund og grund, har det vel ikke så meget at gøre med principper, men frygten for, hvad der vil ske med en efterfølgende. jeg tror bare mange camouflerer frygten i princip og moral - hvilket er helt forståeligt. følg dit eget hjerte, tænk tingene igennem selv. andres mening er ikke til megen nytte, der er en utrolig forskel på etiske principper blandt os mennesker.

Medlem

nu kender jeg ikke til din historie og fatter ikke så meget af det du skriver.
Men generelt at stikke er for pussies. De skal da bare have nogle på siden af hoved ( Men for de sjovt nok også oftest HAHAHA! )

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

og så er jeg fucking blevet knaldet med 50g hash og 160 zhonavar pga en fucking stikker jamen for helvede - det sucks sgu da - det fandme ikke småpenge der røg der....

PLUR

Junior medlem

cistem skrev:
baseret på den information, du har givet omkring emnet (startpost, har ikke læst hele tråden), vil det være svært for andre at bedømme, eftersom det hele handler om din egen etik og moral. så grav lidt dybere ned. i bund og grund, har det vel ikke så meget at gøre med principper, men frygten for, hvad der vil ske med en efterfølgende. jeg tror bare mange camouflerer frygten i princip og moral - hvilket er helt forståeligt. følg dit eget hjerte, tænk tingene igennem selv. andres mening er ikke til megen nytte, der er en utrolig forskel på etiske principper blandt os mennesker.

Det har du helt ret i...

Folk, der har noget at gøre med kriminalitet skal jo også sige, at det forkert at stikke uanset hvad. Det var derfor jeg spurgte herinde og ikke blandt kriminelle...
Jeg gider self ikke at forklare hele min situation, og på baggrund af det jeg har fortalt er det sikkert også svært at vurdere...

Nu aner jeg ikke hvor meget folk generelt kender til kriminalitet herinde, men meget sjovt at høre jeres holdninger til det...

tak for svar

Dedikeret medlem

Jeg tror mest af alt at jeg er enig med Yeti her.
Hvis du synes, at manden fortjener sin straf, så ser jeg heller ikke meget galt i at stikke ham. Hvis der f.eks er tale om en voldsforbryder (eller for at bruge et populært eksempel - en pædofil), så ser jeg intet galt i at stikke. Hvis der derimod er tale om en fredelig pusher eller stofbruger, så synes jeg det er helt forkasteligt at stikke ham!
Det lyder dog som om det var et røveri? Så har der jo højst sandsynligt også været vold indblandet...

Men altså hvis man tager "frygtelementet" (altså "han hævner sig nok på mig hvis jeg stikker ham") ud af ligningen, så bliver det vel en del lettere at vurdere, om du har gjort det rigtige, ikke? Altså, hvis du mener, at han fortjener sin straf, så synes jeg at det er okay at stikke ham. At mange, som bliver dømt for narkokriminalitet ikke fortjener deres straf er så anden sag...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg synes ikke at man skal stikke, blot for at undgå sin egen straf. At anmelde en til politiet/tale med dem under et forhör er IKKE altid at stikke. Man må bemärke nuancerne i den individuelle sag inden man fordömmer "stikkersvin". Hvis du bliver nappet med lidt narko på dig, og straks skriger din pushers navn - da er du en uläkker stikker. Man tager en risiko når man bryder loven, det må man kalkulere med.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Altså hvis det bare er din lokale pusher der har "presset" dig ud i det fordi at du ikke selv kunne sige nej til at klodse så synes jeg også du har god grund til at have en dårlig smag i munden, det dig selv der vælger at købe knark og klodse for det. Og er man stor nok til at tage knark er man også stor nok til at tage konsekvenserne!
Synes af princip man aldrig skal stikke folk, menmindre det er sådan noget som voldtægt pædofili osv. Synes det er SÅ lavt hvis man melder sine "venner" for at man selv kan slippe lettere eller uden straf.

Ved jo ikke om hvad der præcist er sket, men under normale forhold så stikker man ikke hinanden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

nemlig schou.... der skal fandme noget til for at stikke en.... personligt er jeg ikke nået til punktet endnu...

PLUR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Nej jeg har heller ikke gjort det endnu, dengang man var ung og dum og gik og lavede nogle dumme ting, hev politiet fat i mig, eller.. de vækkede mig på efterskolen og kørte mig ned til Horsens. Og der vil de dumme drenge i blå også meget gerne have at vide hvem der havde lavet de forskellige ting og sammen med hvem osv. Indrømmede det som jeg havde lavet, men sagde ikke et ord om de andre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

thats the spirit - panserne spørger ikke engang mig mere - de ved godt det et no go - altså hvis det er nogen af dem som kender mig.... og det er sgu altid de samme der knalder mig næsten...

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Child of Aum@ er du blevet "dus" med panserne? Køber de kvajebajer når du går fri og omvendt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg går altid fri - altså for fængsel - endnu har jeg ikke været så uheldig at blive knaldet med nogle af de syge mængder af dope jeg har haft liggende.

Men ja, den ene af dem kalder mig da med navn og jeg står altid og joker med dem - finder det dope der er gemt de dårlige steder frem og håber på de ikke finder de gode steder - giver en afslappende atmosfære - og så kan man være heldig at pumpe dem for lidt info uden de ligger mærke til det....

Kan sgu bare ikke lige huske hvad de forskellige pansere de hedder - går ikke op i dem som personer - de kan jo ikke gøre for de har valgt et skodjob.

PLUR

Junior medlem

Paul Muad Dib skrev:
Jeg synes ikke at man skal stikke, blot for at undgå sin egen straf. At anmelde en til politiet/tale med dem under et forhör er IKKE altid at stikke. Man må bemärke nuancerne i den individuelle sag inden man fordömmer "stikkersvin". Hvis du bliver nappet med lidt narko på dig, og straks skriger din pushers navn - da er du en uläkker stikker. Man tager en risiko når man bryder loven, det må man kalkulere med.

Okay som sagt var det røveri jeg blev dømt for...

Jeg har ikke stukket nogle af dem der hjalp mig med det... Den jeg har stukket er en fyr som har taget røven på mig... Hvor slemt han har taget røven på mig er jeg ikke sikker på, men det er 100% sikkert han har snydt mig... Jeg mistede noget coke og pludselig havde jeg gæld... Det var min "ven", der havde skaffet mig det, men han havde stadig ikke betalt tilbage til dem han havde fået det fra, så pludselig skyldte jeg til nogle stjernepsykopater... Min "ven" fortalte mig, at vi begge to ville blive skudt hvis vi ikke havde pengene inden imorgen, og det var muligvis den første løgn han kom med, da vi ikke var helt så presset som han gav udtryk for... Han hooket mig lynhurtigt op på noget røveri... Da jeg havde lavet røveriet fik jeg dagen efter at vide af min ven, at dem der havde hjulpet mig med det sad varetægtsfængslet og pengene var konfiskeret... Da jeg så blev taget af politiet fik jeg at vide, at der ikke var andre mistænkte i sagen og pengene stadig manglet...

Jeg snakkede med folk inde i Vestre der kendte ham min "ven", og de mente allesammen han har bagbollet mig fuldstændigt... Så efter meget overvejelse valgte jeg så at komme med hele forklaringen til politiet, dog uden at nævne nogle navne på nær "min vens"...

Er det at stikke eller er det bare pay-back?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]