Paul Muad Dib skrev:
Jeg synes ikke at man skal stikke, blot for at undgå sin egen straf. At anmelde en til politiet/tale med dem under et forhör er IKKE altid at stikke. Man må bemärke nuancerne i den individuelle sag inden man fordömmer "stikkersvin". Hvis du bliver nappet med lidt narko på dig, og straks skriger din pushers navn - da er du en uläkker stikker. Man tager en risiko når man bryder loven, det må man kalkulere med.
Okay som sagt var det røveri jeg blev dømt for...
Jeg har ikke stukket nogle af dem der hjalp mig med det... Den jeg har stukket er en fyr som har taget røven på mig... Hvor slemt han har taget røven på mig er jeg ikke sikker på, men det er 100% sikkert han har snydt mig... Jeg mistede noget coke og pludselig havde jeg gæld... Det var min "ven", der havde skaffet mig det, men han havde stadig ikke betalt tilbage til dem han havde fået det fra, så pludselig skyldte jeg til nogle stjernepsykopater... Min "ven" fortalte mig, at vi begge to ville blive skudt hvis vi ikke havde pengene inden imorgen, og det var muligvis den første løgn han kom med, da vi ikke var helt så presset som han gav udtryk for... Han hooket mig lynhurtigt op på noget røveri... Da jeg havde lavet røveriet fik jeg dagen efter at vide af min ven, at dem der havde hjulpet mig med det sad varetægtsfængslet og pengene var konfiskeret... Da jeg så blev taget af politiet fik jeg at vide, at der ikke var andre mistænkte i sagen og pengene stadig manglet...
Jeg snakkede med folk inde i Vestre der kendte ham min "ven", og de mente allesammen han har bagbollet mig fuldstændigt... Så efter meget overvejelse valgte jeg så at komme med hele forklaringen til politiet, dog uden at nævne nogle navne på nær "min vens"...
Er det at stikke eller er det bare pay-back?