Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 00:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Fordi jeg kan ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Fordi det sjov :joint:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor duften af balloner er
Enormt interessant debat.

For at være ærlig er der et kæmpe spektrum af variabler, som er indblandet.

Citeringen nedenfor er mit endegyldige svar:

"En god drøm, er bedre end en dårlig virkelighed"

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
fordi det er kedeligt bare at være fuld :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
For at krydre aftenen, weekenden, ferien eller noget andet, med noget lidt andet, end bare det normale. ;)
For at have nogle fede oplevelser.
For at lære noget om sig selv, og andre.
For at have det fandens grinaaaaarn.
:D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
fushibask skrev:
Jeg nyder et godt trip i ny og næ for slappe lidt af, og komme i kontakt med mig selv. (og måske lidt i oprør da jeg føler det er forkert og forbyde hvert enkelt menneske hva de må og ikke)

Det kunne ikke fortælles meget bedre! Har det på samme måde. Jeg slapper af og hygger mig når jeg tager stoffer. Og så er det en fantastisk måde at komme i kontakt med andre mennesker på. (Altså mener det er socialt) ..

:cheers:

Medlem

Jeg vil sige at det er skiftet lidt undervejs.
I starten var det udelukkende psychedeliske stoffer og primært for at træde ind i eventyret. Kan godt lide at søge historierne i min verden.
Efter der er kommet andet på banen er det nok primært for afvækslingens skyld. Vil fx gerne have en downer dag om måneden til at koble helt fra og nyde øjeblikket.

Mennesker er vanedyr og jeg tror det er godt at få vendt det hele på hoved en gang i mellem, stoppe op og se hvordan det hele køre. Det bruger jeg primært LSD'en til.

At jeg ryger fede handler om at det er det rusmiddel jeg foretrækker, gider ikke drikke og acceptere det som et medfødt behov for bevidste væsner at beruse sig.

Ser mig selv som heldig at jeg har disse værktøjer at arbejde med, men man kommer ikke udenom at jeg ikke var fortsat hvis jeg ikke nød det.

Mvh.
Anarkrig

Medlem

Rigtig fedt spørgsmål faktisk. Tror det er svært at give et fuldstændig sammenfattende bud på hvorfor, men det skyldes i hvert fald til dels:

- at jeg altid har været utrolig nysgerrig
- altid har forsøgt at tænke selvstændigt og ikke bare følge strømmen
- at jeg gerne vil lave nogle anderledes ting i mit liv, opleve ting som er unikke

I en lang periode tænkte jeg dog slet ikke på at ta stoffer fordi jeg simpelthen var indoktrineret. Jeg troede at der nok var sådan cirka 20-30% chance for at dø eller blive narkoman hvis man gjorde det. Da mennesker jeg respekterer, begyndte at fortælle mig lidt om det, begyndte jeg selv at undersøge meget og læse på nettet. Og det er jeg virkelig glad for. Nu kan jeg næsten få helt ondt at folk der ikke har prøvet et E-trip - er jo så sindsyg en oplevelse de går glip af. Jeg føler virkelig jeg er kommet ind i en helt ny og fantastisk verden!

Medlem

I øvrigt:

- Har det ligesom OP som siger han ikke er flov eller lignende. Jeg forsøger i øjeblikket at fortælle folk om det så sagligt som muligt. Dog har jeg ikke sagt det til min mor da jeg tror hun aldrig vil kunne forstå det uanset hvor gode argumenter eller hvor mange facts hun får.

- En del skriver de gør det for selvterapi eller for at få mere selvindsigt. Lige præcis den kan jeg ikke rigitg nikke genkendende til. Til gengæld er jeg lidt fascineret af - som også andre skriver -muligheden for at ændre ens sindstilstand så voldsomt pga sådan et lille korn kemikalie. Er sgu vildt!

Junior medlem
Brugeravatar

for jeg er blevet træt af at være stiv :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Jeg tager stoffer pga. man bliver i en anden sindstilstand der er sjovere at leve i end den normale. hvorfor skulle man ellers tage det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Til dels for at vise omverdenen at stoffer ikke er så farligt som det er blæst op til og at man sagtens kan fuldføre en vidergående uddannelse med et rekreationelt forbrug.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Den frådige dal
Jeg har ikke prøvet nogle psychedeliske stoffer endnu (ryger kun hash) men en meget vigtig grund for mig er at det er en virkelig fed måde at være sammen på og lære folk at kende på, og en anden måde at nyde verden omkring sig på, f.eks. musik.
I starten var det bare noget nyt man ville prøve, men man skal lære at bruge/nyde stoffer, og mit syn på stoffer har også ændret sig meget især siden jeg fandt psychedelia.dk
Alt i alt er det nok for at gøre noget andet end alle andre og prøve at gå ad en ny vej og se verden på en anden måde, desværre er det ikke alle der kan acceptere det.

Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg tager stoffer fordi livet jo er så fucking kedeligt som det nu engang er... Hvis nu den kære gud ville ha gjort at livet var lidt federe ville det ikke være nødvendigt tage stoffer...
Men da stoffer nu er noget af det fedeste der findes så må det jo blive stofferne :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg tager stoffer så jeg hurtigt kan glemme sådan nogen som dig og komme videre.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Jeg tager stoffer fordi jeg kan lide det, pure and simple... :)

Medlem

Fordi jeg har det dårligt psykisk og har selvmelidenhed!

Medlem

det samme som drupe's nr 4 .. og fordi jeg synes at det er behageligt og afslappende..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
Hvorfor ikke?

Medlem

jeg har aldrig taget stoffer
kun hash
og jeg tror sgu heller aldrig jeg kommer til at tage stoffer er ikke så meget for det .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]