Magic Shroom skrev:
Tak for dit svar Jim. Tror desværre ikke at det er muligt at skære det ned til 1 gang om ugen. Kan muligvis holde det til kun i weekenderne. Men hvad nu hvis jeg levede sundere på andre områder? Hvis jeg nu dyrkede motion hver dag f.eks. ville jeg så ikke være meget mere træt om aftenen? Hvis jeg nu spiste sundere, ville jeg så ikke få mere energi og lettere ved at koncentrere mig i skolen? Ville det hjælpe betydeligt meget hvis jeg KUN røg om aftenen hver dag, og ikke efter skole?
Nogle der har oplevet nogle af de ting jeg oplever ved et hash-misbrug?
Rigtig mange andre har oplevet ligende ting ved et hashforbrug især i din alder, tro mig din indlæring bliver hæmmet hvis man ryger hver dag især hvis man i forvejen mangler noget viljestyrke er det svært at få taget sig sammen til noget som helst lige som du oplever det.
Du har en forpligtelse over for dig selv til at stoppe med at ryge hash, kan du ikke se hvoor slemt det er at have et misbrug fra man allerede er 13? Der var jeg fandme stadig en lille knøs med meget lidt hår på bollerne!
Det virke ikke som om du tænker klart, du starter tråden med nogle helt reele bekymringer omkring de negative sider, husk disse negative sider vil blive stærkere og stærkere jo længre tid du ryger. Nogle opdager aldrig at de spilder deres liv og deres chancer på at ryge, de bliver sørgelige mennesker uden rigtige venner eller reelt indhold i livet. Der er desværre rigtig mange af sådanne menensker andre tager det år før de vågner op af hashrusen og indser hvor meget det entelig har påvirket dem!
Det er det der gør hash så ufattelig farligt man har en tendens til ikke fornægte ens misbrugs konsekvenser når det står og man kan først når man er stoppet se tilbage og tænke "hvad fanden har jeg lavet" man bliver blændet alle de rare ting ved urten at man glemmer de negative! Medaljen har altid en bagside!
Tror du også selv at du ville kunne tage dig sammen til at dyrke motion og spise sundere med sådan et hashforbrug?Den største bivirkning jeg har haft med mit forbrug var at det gjorde mig doven og umotiveret! på et tidspunkt finder mange ud af et hashen simpelthen ikke er det værd, det er meget bedre at være tilstede blandt menenskerne omkring dig, her findes rigtig lykke!
Hvis du ikke engang har motivation til at stoppe med at ryge 1-2 gram hash hver dag på bong (hvilket er ekstremt meget) hvordan du så tage dig sammen til at leve sundt på andre måder?
Og til sidst skal det også sige at hvis du er 15-16 år er du i puberteten homonerne flyver rundt og kan let være skyld i at man træffer ukloge beslutninger det har vi alle gjort! Men vil du virkelige være en sumpet hashryger resten af dit liv? Har du ingen ambitioner? hvis du forsætter efter folkeskolen med at ryge hash og ikke er istand til at tage en uddanelse, ved du jo godt inderst inde hvilken vej du er på vej hen.
Magic Shroom skrev:
Nu gælder det bare om at få gjort skolen færdig, få et job der giver lige præcis penge nok til at kunne overleve, og være blæst. Jeg er sikker på at jeg nok skal få et fedt liv. Til alle dem der kom med foreslag osv, tak skal i have.
det her gør mig oprigtigt ked af det, det er så ærgeligt at smide det hele i vasken for noget hash, gør dine forældre glade! få en uddanelse tag dig sammen drop hashen (højst 2 gange om måneden er mit råd til dig)
Det ville være så sørgeligt hvis dit liv kommer til at bestå af at være lam 24/7
Jeg tror muligvis der er nogle stykker herinde der kan fortælle dig at sådan et liv ikke er fedt liv i længden, sjovt i starten men rigtig, rigtig neder når du har spildt et par år på den måde du gør nu.