Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 jul 2025 19:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark. Mellem Skagen, og Tyskland.
Du ryger godt nok meget. Jeg havde også en periode sidste år til sommer, hvor jeg røg temmelig tæt hver dag. For det første bryder jeg mig ikke om at skulle være afhængig af noget for at kunne sove, og så kunne jeg allerede mærke syptomerne, efter en 3 måneders tid.

Så faldt jeg for træningen, og blev hurtig "hook'd" - Jeg stoppede med det samme, begyndte at spise meget sundere, og nu har jeg det meget bedre ;) Jeg ryger stadig, men kun engang imellem, og ryger for det meste kun 1-2 hoveder på en aften, og så klarer jeg mig fint.

Du ville få det meget bedre hvis du skar gevaldigt ned i forbrug, og begynder at dyrke noget motion. Hvad med styrketræning? Det har da aldrig skadet at se lidt godt ud :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg bryder mig da bestemt heller ikke om at være afhængig af noget, men i en alder af 15 år er det ikke nemt at stoppe! Jeg ved godt at den nemmeste måde for mig at stoppe på, ville være hvis jeg begyndte at gå op i noget andet. En sportsgren, et eller andet! Men siden jeg begyndte at læse triprapporter inde på Psychedelia.dk, er rusmidler faktisk mine eneste interesse. Mistforstå mig ikke, jeg blamer bestemt ikke psychedelia for mit misbrug! Det er 100% min egen fejl. Men et eller andet sted, er der ingen udvej andet en misbrugskonsulent. Hvilket ikke er en mulighed. Min mor er special pædago. Hvis myndighederne/regeringen for noget at vide om hvad både hendes søn og datter render og laver, er der stor sandsynlighed for at hun ikke får mulighed for at få arbejde som pædago, nogensinde igen. Jeg har valgt hvordan jeg vil leve mit liv; i modsætning til da jeg startede tråden hvor jeg ville stoppe med misbruget, har jeg skiftet mening. Nu gælder det bare om at få gjort skolen færdig, få et job der giver lige præcis penge nok til at kunne overleve, og være blæst. Jeg er sikker på at jeg nok skal få et fedt liv. Til alle dem der kom med foreslag osv, tak skal i have.

Nu er jeg ikke admin eller noget så har ikke magten til dette men;

//TRÅD LUKKET! :evil:

Insane psychedelia user!

Magic Shroom skrev:
Jeg bryder mig da bestemt heller ikke om at være afhængig af noget, men i en alder af 15 år er det ikke nemt at stoppe!

Hold dog kæft, dine nosser BURDE være fuldt udviklede i den alder. Tag det som en mand, og fuck af med de tamme undskyldninger. Vi taler om HASH, ikke fucking kokain. Du ønsker grundlæggende ikke at stoppe, og derfor bilder du dig den slags ind.

Magic Shroom skrev:
Men siden jeg begyndte at læse triprapporter inde på Psychedelia.dk, er rusmidler faktisk mine eneste interesse.

Så er det selvfølgelig umuligt for dig at have andre interesser...NOT. Jeg startede selv med at læse herinde som 15årig, og det var dødfascinerende, en helt ny verden åbnede sig for en, og man kunne ikke vente med at prøve det hele. Men man opdager efterhånden at det er ikke lutter sjov, og når man bliver ældre indseer man at man burde have lagt sine prioriteter et andet sted (eller også ender man som taber).

Magic Shroom skrev:
Nu gælder det bare om at få gjort skolen færdig, få et job der giver lige præcis penge nok til at kunne overleve, og være blæst. Jeg er sikker på at jeg nok skal få et fedt liv.

Mange folk fødes med defekter eller kommer til skade gennem livet, hvilket hæmmer deres fulde evne til at realisere deres drømme. Udviklingshæmmede eller progeria børn har for eksempel meget begrænsede muligheder. Men DU er priviligeret.

Du har alle muligheder for at opleve, for at skabe, og alt du vil er at tage narko? Jeg spytter på dig, føj!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes. Jeg synes også at du fuldt igennem er et røvhul, og dine meninger betyder for mig ingenting. I mine øjne er du ikke andet end en taber. Hvis det stod til mig, burde du undlade at svare/kommentere på alt hvad jeg i fremtiden skriver. For at være helt ærlig, ville det være federe hvis du sprang ud fra en bro. Men igen, dette er kun min mening. Så ha' det hygge, med dit taber liv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Magic Shroom skrev:
Tak for dit svar Jim. Tror desværre ikke at det er muligt at skære det ned til 1 gang om ugen. Kan muligvis holde det til kun i weekenderne. Men hvad nu hvis jeg levede sundere på andre områder? Hvis jeg nu dyrkede motion hver dag f.eks. ville jeg så ikke være meget mere træt om aftenen? Hvis jeg nu spiste sundere, ville jeg så ikke få mere energi og lettere ved at koncentrere mig i skolen? Ville det hjælpe betydeligt meget hvis jeg KUN røg om aftenen hver dag, og ikke efter skole?

Nogle der har oplevet nogle af de ting jeg oplever ved et hash-misbrug?

Rigtig mange andre har oplevet ligende ting ved et hashforbrug især i din alder, tro mig din indlæring bliver hæmmet hvis man ryger hver dag især hvis man i forvejen mangler noget viljestyrke er det svært at få taget sig sammen til noget som helst lige som du oplever det.
Du har en forpligtelse over for dig selv til at stoppe med at ryge hash, kan du ikke se hvoor slemt det er at have et misbrug fra man allerede er 13? Der var jeg fandme stadig en lille knøs med meget lidt hår på bollerne!
Det virke ikke som om du tænker klart, du starter tråden med nogle helt reele bekymringer omkring de negative sider, husk disse negative sider vil blive stærkere og stærkere jo længre tid du ryger. Nogle opdager aldrig at de spilder deres liv og deres chancer på at ryge, de bliver sørgelige mennesker uden rigtige venner eller reelt indhold i livet. Der er desværre rigtig mange af sådanne menensker andre tager det år før de vågner op af hashrusen og indser hvor meget det entelig har påvirket dem!
Det er det der gør hash så ufattelig farligt man har en tendens til ikke fornægte ens misbrugs konsekvenser når det står og man kan først når man er stoppet se tilbage og tænke "hvad fanden har jeg lavet" man bliver blændet alle de rare ting ved urten at man glemmer de negative! Medaljen har altid en bagside!
Tror du også selv at du ville kunne tage dig sammen til at dyrke motion og spise sundere med sådan et hashforbrug?Den største bivirkning jeg har haft med mit forbrug var at det gjorde mig doven og umotiveret! på et tidspunkt finder mange ud af et hashen simpelthen ikke er det værd, det er meget bedre at være tilstede blandt menenskerne omkring dig, her findes rigtig lykke!
Hvis du ikke engang har motivation til at stoppe med at ryge 1-2 gram hash hver dag på bong (hvilket er ekstremt meget) hvordan du så tage dig sammen til at leve sundt på andre måder?

Og til sidst skal det også sige at hvis du er 15-16 år er du i puberteten homonerne flyver rundt og kan let være skyld i at man træffer ukloge beslutninger det har vi alle gjort! Men vil du virkelige være en sumpet hashryger resten af dit liv? Har du ingen ambitioner? hvis du forsætter efter folkeskolen med at ryge hash og ikke er istand til at tage en uddanelse, ved du jo godt inderst inde hvilken vej du er på vej hen.

Magic Shroom skrev:
Nu gælder det bare om at få gjort skolen færdig, få et job der giver lige præcis penge nok til at kunne overleve, og være blæst. Jeg er sikker på at jeg nok skal få et fedt liv. Til alle dem der kom med foreslag osv, tak skal i have.

det her gør mig oprigtigt ked af det, det er så ærgeligt at smide det hele i vasken for noget hash, gør dine forældre glade! få en uddanelse tag dig sammen drop hashen (højst 2 gange om måneden er mit råd til dig)
Det ville være så sørgeligt hvis dit liv kommer til at bestå af at være lam 24/7
Jeg tror muligvis der er nogle stykker herinde der kan fortælle dig at sådan et liv ikke er fedt liv i længden, sjovt i starten men rigtig, rigtig neder når du har spildt et par år på den måde du gør nu.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Magic Shroom skrev:
Men et eller andet sted, er der ingen udvej andet en misbrugskonsulent. Hvilket ikke er en mulighed. Min mor er special pædago. Hvis myndighederne/regeringen for noget at vide om hvad både hendes søn og datter render og laver, er der stor sandsynlighed for at hun ikke får mulighed for at få arbejde som pædago, nogensinde igen.

Det lyder som en sølle undskyldning for ikke at tage ansvar for dit liv og søge hjælp mens tid er. Hvornår har du hørt om nogen som er blevet fyret fra deres job fordi deres børn er kommet i behandling for misbrug?
Magic Shroom skrev:
Jeg har valgt hvordan jeg vil leve mit liv; i modsætning til da jeg startede tråden hvor jeg ville stoppe med misbruget, har jeg skiftet mening. Nu gælder det bare om at få gjort skolen færdig, få et job der giver lige præcis penge nok til at kunne overleve, og være blæst. Jeg er sikker på at jeg nok skal få et fedt liv.

Du er 15 år og har livet foran dig. Det er ikke for sent til at ændre på noget som helst. Når du er ovre din nuværende krise, vil du nemt se at det ikke er det fedeste i verden at være blæst 24/7.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har lagt en plan for dig mester :)

Find en tøs du kan score (god og sund interesse)
Start til karete, boksning, badmintion, fodbold what ever få noget stolthed tilbage!! træn din krop! eller bare begynd på løbetræning få noget hvor du kan rase dine hash-abstincer ud! og som du kan lave når trangen melder sig! det er svært at stoppe hvis man bare aligevel sidder der hjemme og sumper, utrolig vigtigt.
Find ud af hvad du vil bagefter folkeskolen, jeg ville KLART anbefale at du finder en efterskole selvom det muligvis er lidt sent. Jeg vil sige at personligt var mit efterskole år det år jeg udviklede mig mest personlig i mit liv ind til vidre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

KingOfBongbong, jeg er rigtig glad for dine fine svar. Jeg kan på mange måder se hvordan du har ret. Og ja forhelvede jeg er da godt klar over at det er den eneste udvej. Problemet er bare, hashen og alle andre former for stoffer der bliver indtaget i store mændger alt for ofte har taget interresen fra mig til at overhovedt lave andet. Jeg vil være så super glad hvis jeg kunne smide alt det sorte fra mit liv væk, og leve som et normalt menneske. Stoppe med stofferne, have en normal fritid med en normal omgangskreds. Men jeg er bange for, at det ikke kommer til at ske. Jeg har dog stadig en drøm om, at når jeg en dag bliver voksen, at det hele vil gå op for mig, og at jeg kan lave om på de fejl jeg er igang med at begå. Jeg ber' jeg, lad være med at komme med 10k post's om at jeg burde gøre det med det samme - DET KOMMER IKKE TIL AT SKE. Jeg er for svag psykisk. Derfor jeg prøver at lukke den tråd, der er ikke mere at diskutere. Tingene forbliver som de er. At det så er en skidt ting, kan i alle have ret i. Men sådan er det nu engang, og det er ikke jer det går udover. Så drop medlidenhed og alt anden form for hjælp i kan bidrage med.

Igen, KingOfBongbong. Tak skal du have. Håber ikke jeg virker for vred eller for uvenlig. Jeg er bestemt ikke ude på at være uvenner med nogle fra dette board, selvom det nok på mange måder virker sådan. I starten da jeg lavede denne tråd var det for at få hjælp, jeg afprøvede alle de gode og fornuftige metoder der kom op, men det hjælper ikke. Det er ikke de former for hjælp i kom med der ikke virker, fordi jeg ved i har ret. Men på mig, er der intet at gøre - ihvertfald ikke lige pt. Derfor synes jeg diskutionen slutter her og tingene forbliver som de plejer. Jeg vil dog overveje at snakke med en psykolog.

Mvh. Shroom

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tal med en psykolog lad være med at tænk over at gøre det, gør det!! du må handle nu!! du kan ikke udskyde det til i morgen, tag et valg. Bong-hjerne og no future eller det liv du inderst inde godt vil leve!
Glem de hårde de er ikke det værd på nogen måde! lad være med at ryg dit liv væk heller!
Og jeg vil i hvertfald ikke være vidne til at en 15 årig knægt ødelægger sit helbred og psyke på den måde! det er ikke sundt at tage alle de stoffer for din krop på et eller andet tidspunkt må du stoppe! Men vil du virkelig have at du skal leve 5-10 mere på den måde du gør? eller vil du ændre noget NU?

Site Admin

Hej Magic Shroom.

Du har sådanset selv kommet med svaret på hvad du skal gøre:

1: Snak med dine forældre om smid kortene på bordet
2: Kontakt stofrådgivningen på tlf: 30 59 37 33 og få en aftale med dem - de er underlagt tavshedspligt og det vil med garanti ikke gå ud over din mor.
3: Indse at det ikke går over natten over - det er en af de kampe i livet der er værd at tage. Din mor og andre vil med garanti støtte dig hele vejen.

Overvej evt. at bede om et midlertidigt IP ban til siden her, hvis du bliver fristet af at spilde din tid herinde. Men ellers brug forumet til at snakke med folk om dine op og nedture i forbindelse med nedtrapningen.

De bedste hilsener fra
KenIshii

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg synes også det er enormt synd at en 15 årig knægt opgiver hele sit liv på forhånd. Jeg ved jo for fanden selv hvor svært det er ikke at ryge, men jeg har i det mindste ikke særligt destruktivt forbrug, ihvertfald ikke i forhold til dig. Du kommer fra kbh, der er hashen af langt bedre kvalitet end på lorte Bornholm hvor vi spises af med noget semi shit... Du ryger 5 gange så meget som jeg gør om dagen og sikkert dobbelt så god kvalitet. Hvis du ved at du ikke stopper, er der så en lille chance for at jeg kan overtale dig til at skære ned til en aftenjoint i sengen? Det er meget mere til at overkomme, fordi du kan trøste dig selv med at du skal ryge i aften, dine abstinenser vil også blive meget mindre med tiden, da dette ville være en nedtrapning. lyder det uoverkommeligt? Som du selv spurgte om tidligere så JA! Det hjælper eenoooooormt meget på bivirkningerne hvis du kun ryger lidt til aften, jeg oplever nemlig ikke nogle bivirkninger af mit forbrug/misbrug. Desuden er abstinenserne ved et sådant forbrug, hvis man overhovedet kan kalde det det, ikke særlig slemme. Jeg er på en 7-14 dages rygepause lige nu og jeg har det fint, Selvom lysten melder sig af og til. Jeg er på pause for at sænke min hashtolerance.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Dr. Phibes syntes vi en dag skulle ryge en joint og drikke noget te sammen. Du virker som en der har brug for et lille pusterum væk fra det der går dig på, hvad end det så er. Så det rart at sidde stille og roligt og gennemgå tingene, og finde ud af hvad kan gøre man bliver i lidt bedre humør :) men du må lige undlade at svine " magic shroom" til. Det er ikke ligefrem til nogen gavn for nogen af jer.

KingOfBong ikke for noget men måske lidt tidligt at afgøre hvordan resten af hans liv vender og drejer sig fordi han ryger hash som 15 årig. Vil på ingen måde forsvare dette, men har nu kendt mange som stoppede også efter de blev 15 år og har det ganske udemærket. Og det med uddannelse det er også en lidt skidt måde at stille det op på den måde overfor en, som måske ikke er så motiveret fordi at den har beskæftiger sig med måske ikke interessere ham. Det kan være at det er for svært af diverse årsager, eller at han måske simpelthen har brug for mere udfordring.

Men ihvertfald magic shroom, selvfølgelig er det vigtigt at tænke på din fremtid. Jeg har da stadig lidt den holdning i mig, at jeg skal bare have det jeg skal bruge, og så fuld knald på ellers og bare få en på opleveren for resten af pengene. Og det er da også super fedt ihvertfald nogle af gangene. Men du kan jo forsætte med at gøre ting i ekstremerne helt ligesom mig, men det tager glæden fra tingene, og den egentlige årsag til man startede, fordi det var rart og sjovt. Man skal have afveksling i sit liv, ellers er det ikke interessant, og derfor heller ikke specielt motiverende. Meget ligesom at se den samme genudsendelse hver dag i fjernsynet. Og ja måske syntes du at dine eneste interesse er rusmidler, men kan det være at det fordi du ikke ved andet, fordi du ikke prøver andet? Jeg fandt f. eks ud af faktisk imens jeg var skæv at jeg godt kan lide at male billeder, og skrive, skal faktisk igang med at skrive en bog her. Men man kan ikke udtale sig om ting man ikke har prøvet. Og med det mener jeg ikke rusmidler, men alt det andet i livet som kan være sjovt, eller interessant eller måske endda begge dele. Så prøv at tænk over hvad måske kunne være noget for dig, og så prøv det. Det kan jo ikke skade, så længe du ikke laver noget du ikke burde selvfølgelig :) Så kan det også være du finder ud af hvad du måske kunne tænke dig at lave senere hen, men det er jo selvfølgelig kun måske. Men prøv det ihvertfald at give nogle nye ting en chance, som sport eller hobby eller noget andet. Det kunne også være blive politisk engergeret det er også super. Når men håber du komme lidt ind i en anden rytme ihvertfald og få lidt balance i tingene. Held og lykke til-

8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej Nicho men at slamme bong hverdag i 2 år i den alder vil altid være dårligt... har også prøvet at slamme meget bong et enkelt år 3-4 gange om ugen og det kunne jeg da mærke var 18 der....

Junior medlem
Brugeravatar

Helt enig med KingOfBongbong her.

Hvem er det der ender på rehab klinikerne? Det er dem som startede tilbage i folkeskolen og som bare er fortsat i samme mønster. Siger ikke at alle ender sådan, slet ikke - men jeg har diskuteret emnet med en behandler før. Hun mente jo bare at det var hashen som var ond osv. (you know the drill) - Mit argument var at med en lovliggørelse ville det være nemmere at kontrollere forbruget for de unge, da hash-rygning mest af alt er tabu i dag, og da jeg spurgte ind til hvor tidligt hendes klienter begyndte at ryge, fortalte hun at langt størstedelen begyndte i folkeskolen - og så klikkede mit argument vidst pludselig for hende, hun blev i hvert fald meget mere positiv overfor legalisering.

Så, helt sikkert en god idé at holde hovedet klart indtil det er modent.

Medlem
Brugeravatar

I generalisere stadig tilfældet. I har ingen chance for at sætte jer ind i hans tilværelse og sind. Derfor kan i ikke drage en så forhastet konklusion. Nej selvfølgelig er det ikke godt at suge bong hver dag, men det gør det ikke meget bedre at nu er man fyldt 20 år. Uanset alder bør alt håndteres med måde, ligesom jeg har forsøgt at pointere ved at sige man skal have afveksling i sit liv, og lave andre ting end at sidde på den flade. Og personligt syntes jeg det er bedre at ryge fede, og så stadig få lavet det man skal, frem for at lave ingenting selvom du ikke ryger. Det var pointen. Der handler ikke så meget om hash i bund og grund, men mere hvordan den påvirker dig, og der vil det altid være forskelligt fra person til person... Selvfølgelig er der nogle generale træk, ved et længervarende misbrug, men´kan stadig ikke sige med sikkerhed hvordan han vil bruge resten af sit liv, på grundlag af han ryger bong som 15 årig. Det er formegentlig en periode i sit liv, sit såkaldte teenage oprør, og det er meget forskelligt hvor længe der står på, ligesom det er meget forskelligt hvordan man kommer ud af det igen. Derfor finder jeg det meget upassende at stemple ham som bums for livet hvis han ikke stopper lige nu. Det var grunden til min uenighed King of Bong. Og tilsyneladende er du let påvirkelig hvis du har røget bong hver dag i et år og kalder dig kongen. Der er mange mennesker som et helt liv har røget hash, fået børn og passet deres arbejde, og dem syntes jeg ikke er bumser men tværtimod de sødeste mennesker jeg nogensinde har mødt. Tror ihvertfald ikke du bliver mindre underlig og lam i hovedet af, at sige det til dig selv at det pga. af rygern imens du bliver ved med at ryge.

8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tjaa.. tror der er forskel på hvad du mener med at være påvirket af i dagligdagen hash og hvad jeg mener. men gider ikke at diskutere det med dig, hvis du virkelig mener at det er fair at slamme bong hver dag og have et misbrug som 15 årig lol... Har du slet ikke læst hvor fucked han har det han har tænkt sig at droppe alle fremtidsplaner som fucking 15 årig? hvis det ikke er tegn så ved jeg fandme ikke hvad...
Kunne godt være jeg skulle ændre mit brugernavn ryger aldrig bong længre kun spliffs når det er og er bestemt ikke king hehe lol og jeg røg 3-4 gange om ugen så ikke hver dag som du skrev..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke tænkt mig at droppe alle mine fremtidsplaner? Hvor har du det fra, KingOfBongbong?

Medlem
Brugeravatar

KingOfBongbong skrev:
Tjaa.. tror der er forskel på hvad du mener med at være påvirket af i dagligdagen hash og hvad jeg mener. men gider ikke at diskutere det med dig, hvis du virkelig mener at det er fair at slamme bong hver dag og have et misbrug som 15 årig lol... Har du slet ikke læst hvor fucked han har det han har tænkt sig at droppe alle fremtidsplaner som fucking 15 årig? hvis det ikke er tegn så ved jeg fandme ikke hvad...
Kunne godt være jeg skulle ændre mit brugernavn ryger aldrig bong længre kun spliffs når det er og er bestemt ikke king hehe lol og jeg røg 3-4 gange om ugen så ikke hver dag som du skrev..

Nu har jeg sagt 3 gange, det ikke cool at han suger bong hver dag, uanset om han er 15 år, 30 år eller 80 år, så kan virkelig ikke se hvad det er du ikke forstår? Kan ikke se hvad ulovligt der er i galt i den tanke?

Jeg kan godt forstå at du er indebrændt og nederen over rygern hvis du er 18 år, en lille gut og ikke så meget hår på bollerne. Medmindre du bruger en skraber selvfølgelig det gør jeg da, det der ikke noget galt i, men ellers jo, så er dit syn jo ikke uforståeligt. Men fordi at du har oplevet nogle meget negative bivirkninger ved dit forbrug, er jo stadig ikke en garrenti for at det samme vil ske ved ham det er det eneste jeg siger. Så i stedet for at sige Så nu er det sket, nu du en bums resten af livet hvis du ikke stopper lige nu, i stedet for at give noget relevant vejledning om hvordan han kan komme lidt bedre på vej ind i, forhåbentligt et lang liv resten af vejen.

8)

Senest rettet af Blæste Nico 19 mar 2009 23:07, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg forstår heller ikke hvorfor du ønsker at diskutere dette med mig men what ever... Den holdning om bare at have til dagen og vejen også fuck resten holder på ingen måde når man har et liv man bliver nød til at tage ansvar for. SKal man nu til at forsvare en 15 årig daglig hashryger? det er folk som dig og ham der gør at hash er ulovligt jo... Ja jeg mener det ser sort ud for en hvis man har et misbrug som 15 årig... her burde man udvikle sig ikke bare slamme bong ffs.. det er jo retarderet at sidde og forsvare det her alle kan jo se at han er alvorligt problem for fanden. Der er stor forskel på at slamme som 20 årig og 15 årig det finder du når du bliver 20...

Medlem
Brugeravatar

Trip kom til at skrive det i ret først, så den blev magen til.

Nu har jeg sagt 3 gange, det ikke cool at han suger bong hver dag, uanset om han er 15 år, 30 år eller 80 år, så kan virkelig ikke se hvad det er du ikke forstår? Kan ikke se hvad ulovligt der er i galt i den tanke?

Jeg kan godt forstå at du er indebrændt og nederen over rygern hvis du er 18 år, en lille gut og ikke så meget hår på bollerne. Medmindre du bruger en skraber selvfølgelig det gør jeg da, det der ikke noget galt i, men ellers jo, så er dit syn jo ikke uforståeligt. Men fordi at du har oplevet nogle meget negative bivirkninger ved dit forbrug, er jo stadig ikke en garrenti for at det samme vil ske ved ham det er det eneste jeg siger. Så i stedet for at sige Så nu er det sket, nu du en bums resten af livet hvis du ikke stopper lige nu, i stedet for at give noget relevant vejledning om hvordan han kan komme lidt bedre på vej ind i, forhåbentligt et lang liv resten af vejen.

8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]