spørge-jørgen skrev:
Zorglub skrev:
Jeg har selv haft en depression nu efterhånden i mange år, dog har jeg aldrig haft seriøse selvmords overvejelser da jeg mener det umuligt kan være den bedste løsning bare at forsvinde fra denne højst sandsynlig eneste tilværelse vi har.
Ud over det vil det samtidig gøre ens venner og familie meget kede af det og fyldt med skyldfølelse resten af deres liv, hvad fanden får man ud af det havde jeg nær sagt, det kan man sgu næsten heller ikke være det bekendt overfor dem. Så vil jeg hellere enten leve med smerten eller tage kampen op mod denne forpulede sygdom med alle de midler man kan magte
jeg er sådan set også meget enig, i det du har skrevet.
der er bare det ved dét, at jeg de sidste 5 år har prøvet at råbe min familie op om hvor dårligt jeg har haft det.
det var ikke sådan at jeg vågnede op een dag, og sagde, nu vil jeg begå selvmord og såre min familie/pårørende mest muligt.
jeg har sagt til dem, måske 5-6 gange i løbet af de sidste 5 år at jeg havde selvmordstanker, og utallige andre gange prøvet at forklare dem at jeg ikke havde det godt psykisk, men når man siger det igen og igen uden at der kommer nogen respons, så mister man modet til sidst
Du skal tænke på at din depression er også svær for din familie, de ved du ikke har det godt og ville sikkert give deres højre hånd hvis de vidste det ville hjælpe dig, de har prøvet at hjælpe i lang tid men lige meget hvad de gør så hjælper det ikke, de kan ikke gøre noget selvom de meget gerne ville, det er meget frustrerende.
Man skal selvfølgelig være glad for alt den støtte man kan få, men du må ikke forvente at de kan helbrede din sygdom. Tænk lige over det hvis du selv havde en ven der havde brug for hjælp, i starten prøver man at hjælpe så godt man kan, men hvis det efter 5 år ikke har hjulpet noget er det vel naturligt nok at man mister lidt at entusiasmen.
Når selv mange læger, psykologer og psykiatere der er uddannet til den slags og ved en masse om det har meget svært ved at hjælpe, hvordan skulle ens familie og venner så have en kinamands chance?