Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 17:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
banisteriopsis skrev:
Folk der anvender den hver dag i perioder mærker et "løft" i humøret og energiniveauet.
Lettere at overskue og overkomme livets genvordigheder.
Ingen bivirkninger og ingen afhængighed
- dog vigtigt at understrege at perikon ikke må anvendes sammen med f.eks hjertemedicin,
da den ændrer halveringstiden af hjertemedicinen.

Det er helt forkert, perikon HAR bivirkninger... Den virker sjovt nok som en SSRI fordi den ER en SSRI, og kan derfor have nogen af de samme bivirkninger:

Citat:
Are there any side-effects or risks when taking St John's wort?

Some people think that because St John's wort is 'natural' then it is totally safe. This is not true as it contains many chemicals which sometimes cause problems.

Possible side-effects
The most common side-effects are dry mouth, dizziness, gut symptoms, increased sensitivity to sunlight, and tiredness.

Possible risks
St John's wort sometimes reacts with other drugs. So:

* You should not take it if you are taking warfarin, cyclosporin, oral contraceptives, anticonvulsants, digoxin, theophylline, or certain anti-HIV drugs. This is because it may reduce the effect of these drugs.
* You should not take it at the same time as taking an SSRI antidepressant (selective serotonin reuptake inhibitor) or a triptan drugs used for migraine (such as sumatriptan). This is because it has an additive effect to these drugs which can cause problems.

Also, you should not take St John's wort if you are pregnant or breastfeeding as it has not been proved to be safe in these situations.

Nu er det nok ikke så relevant for kbhfyren da jeg antager at han er en fyr, men for andre er det ret vigtigt at huske at hvis man tager p-piller sammen med perikon er der en reel risiko for at de ikke vil virke!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Etherlungs skrev:
Får god virkning ud af Sertralin (Zoloft).
Tager jeg det ikke har jeg lyst til at hænge mig.

Er også halv addicted af mine, cipralex. Min hverdag bliver trist og grå uden :evil:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jim fear skrev:
Det er helt forkert, perikon HAR bivirkninger... Den virker sjovt nok som en SSRI fordi den ER en SSRI, og kan derfor have nogen af de samme bivirkninger:

Citat:
...
increased sensitivity to sunlight, and tiredness.
...

Det er virkelig en upraktisk bivirkning, specielt når solen titter frem om sommeren. Derimod er det jo oplagt til en vinterdepression (og hvis man ikke er solarie-vrag).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jep, jeg har også hørt nogen snakke om at det faktisk er den øgede lysfølsomhed der giver effekten, fordi folk bliver deprimerede af mørket... Det er dog kun spekulationer. Men husk lige det med p-pillerne hvis din kæreste også bruger perikon.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]