Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 16:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Det er en god idé med noget motion. Jeg dyrker selv meget sjældent sport, men har den erfaring, at fx. en løbetur kan være godt mod tristhed, og kan til dels også afhjælpe lette abstinens-symptoner.

Held og lykke med at komme på god fod igen :)

Titel:
Medlem

Hvad jeg vil med den post? Jo nu skal du høre, jeg ville gennem min vrede prøve at få dig til at forstå at du ødelægger det for andre mennesker. Når jeg læser dine linjer om vold så kan jeg bare se for mig, hvordan du stimulans-fyldt, fuld og agressiv banker (som du selv formulerer det) en forsvarsløs (sikkert) langhåret gymnasie elev. Når du vælger at bruge ordet "banker" så kan jeg enten konkludere at du altid vinder dine kampe dvs. vælger et offer du er sikker på at besejre eller at du lyver. Jeg vælger at tro du er sandfærdig, og dermed bare en kujon.

Når du selv nævner det at blive konfronteret kan jeg så konkludere at det er DIG der har fucket op og dermed ødelagt aftenen for en anden. Hvordan kan DU hidse dig op over at JEG vælger at svine dig fordi DU ødelægger det for os andre?

Jeg ønsker dig held og lykke med dit stop og mine egne erfaringer siger mig at en kæreste kan være en rigtig go hjælp. Hvis du trods mine fordomme er en type der læser kan jeg foreslå dig at finde dig en god bog som du kan blive opslugt af når trangen melder sig, dette er dog mere til hverdagen, det kan være lidt kedeligt at spendere en fredag aften med at læse.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Moowgli skrev:
Hvad jeg vil med den post? Jo nu skal du høre, jeg ville gennem min vrede prøve at få dig til at forstå at du ødelægger det for andre mennesker. Når jeg læser dine linjer om vold så kan jeg bare se for mig, hvordan du stimulans-fyldt, fuld og agressiv banker (som du selv formulerer det) en forsvarsløs (sikkert) langhåret gymnasie elev. Når du vælger at bruge ordet "banker" så kan jeg enten konkludere at du altid vinder dine kampe dvs. vælger et offer du er sikker på at besejre eller at du lyver. Jeg vælger at tro du er sandfærdig, og dermed bare en kujon.

Når du selv nævner det at blive konfronteret kan jeg så konkludere at det er DIG der har fucket op og dermed ødelagt aftenen for en anden. Hvordan kan DU hidse dig op over at JEG vælger at svine dig fordi DU ødelægger det for os andre?

Jeg ønsker dig held og lykke med dit stop og mine egne erfaringer siger mig at en kæreste kan være en rigtig go hjælp. Hvis du trods mine fordomme er en type der læser kan jeg foreslå dig at finde dig en god bog som du kan blive opslugt af når trangen melder sig, dette er dog mere til hverdagen, det kan være lidt kedeligt at spendere en fredag aften med at læse.

Preach ma brother!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Midtjylland
hvorfor skulle jeg slå på gymnasie elever der er langhåret..? Jeg har en mild form for damp og derfor et temperament der siger spar 2.. tror du det er praleri? sys du selv at sloges er noget man praler med? det er en faktorer som jeg er deprimeret over ikke at kunne styre ligesom stoffer, derfor skrev jeg det. jeg er ikke typen der går i byen for at slås nej, men nogen gange støder man ind i konfontationer og misforståelser når man er et sted som på et diskotek og så indrømmer jeg gerne jeg kan være et røvhul, hvilket jeg ik sys er specielt sejt nej.. har ikke lyst til at sidde og forsvare mig selv og putte mig selv i et godt lys, men tror du har godt af at høre at du faktisk ikke er i stand til at dømme folk så hurtig og så ha ret?
vi ses du.. du lyder som en meget intelligent og interessant væsen, med en utrolig positiv indgang til folk, så keep up the good work.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
..............

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 19:06, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Medlem

depri skrev:
hvorfor skulle jeg slå på gymnasie elever der er langhåret..?

Fordi de er det letteste offer, det er aldrig en skaldet håndværker fra vestegnen (som mig) der bliver banket, mærkeligt nok.

Jeg gider ikke diskutere det mere da du har ret, jeg kender dig ikke, men jeg kan dog konkludere fra det du skriver og jeg vil på det kraftigeste råde dig til at droppe alkoholen da du ødelæggger byturen for andre end bare dig selv.

jeg håber du lytter til hvad jeg siger selvom du ikke kan lide mig og jeg ser frem til en update omkring din afholdenhed.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
..........

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 19:05, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
depri skrev:
hvorfor skulle jeg slå på gymnasie elever der er langhåret..? Jeg har en mild form for damp og derfor et temperament der siger spar 2.. tror du det er praleri? sys du selv at sloges er noget man praler med? det er en faktorer som jeg er deprimeret over ikke at kunne styre ligesom stoffer, derfor skrev jeg det. jeg er ikke typen der går i byen for at slås nej, men nogen gange støder man ind i konfontationer og misforståelser når man er et sted som på et diskotek og så indrømmer jeg gerne jeg kan være et røvhul, hvilket jeg ik sys er specielt sejt nej.. har ikke lyst til at sidde og forsvare mig selv og putte mig selv i et godt lys, men tror du har godt af at høre at du faktisk ikke er i stand til at dømme folk så hurtig og så ha ret?
vi ses du.. du lyder som en meget intelligent og interessant væsen, med en utrolig positiv indgang til folk, så keep up the good work.

Hey depri. Jeg har mange ting at sige til dig, og jeg glemmer sikkert halvdelen grundet en meget dårligt korttidshukkomelse.

Til at starte med så er dit valg af navn på denne site fuldstændig håbløst hvis du inderligt gerne vil hjælpes. Kun en person der indefra vil hjælpes, kan blive hjulpet. Dit navn er håbløst fordi du hermed har accepteret at du lider af en depression. Når man er depri, (ved du sikkert godt) er det rigtig svært at se positivt på tingene. Det er som om alle ting alligevel ender i noget negativt.

Men hør her.. for at du skal komme ud af dit helvede så er du nødt til at anderkende og acceptere dig selv. Ikke acceptere din depression, men dit stofmisbrug. Du er nødt til at være så selvbevidst at du præcis ved hvad der skal til for at DU kommer på rette vej, for det er forskelligt fra person til person hvad der skal til før man kan gøre noget.

Udover det så er dine post herinde fuld af vrede og oprør synes jeg. Og det hjælper dig ikke en fucking skid. for indtil videre har du søgt hjælp og når folk har svaret har du bare sagt. "--jaja... jeg må tage mig sammen" og så har du forsvaret de ting du har skrevet: "tror du det er praleri? sys du selv at sloges er noget man praler med? det er en faktorer som jeg er deprimeret over ikke at kunne styre ligesom stoffer, derfor skrev jeg det. jeg er ikke typen der går i byen for at slås nej, men nogen gange støder man ind i konfontationer og misforståelser når man er et sted som på et diskotek og så indrømmer jeg gerne jeg kan være et røvhul, hvilket jeg ik sys er specielt sejt nej.. har ikke lyst til at sidde og forsvare mig selv og putte mig selv i et godt lys, men tror du har godt af at høre at du faktisk ikke er i stand til at dømme folk så hurtig og så ha ret?--"

Og selvom du hævder du ikke vil forsvare dig selv og komme dig selv i godt lys så er det præcis hvad du gør. Det betyder IMO at du har fokus et forkert sted. Dit fokus ligger på at overbevise os om dit problem, du søger måske endda også en smule medlidenhed, who knows.

Jeg vil lige understrege jeg ikke er psykolog eller på anden måde fagligt uddannet til at hjælpe nogen. Men jeg har erfaring. Og erfaring får du ikke i hverken bøger eller på skolebænken.
Du er nødt til at holde dit FOKUS på én ting. Dit misbrug. Det er dig det handler om og kun dig. Det er dig der skal have hjælp, og det er fuldstændig ligemeget om vi tror du lyver eller ej.

Jeg er pisse ligeglad med om du lyver, hvis du gør er du bare en nar der har spildt min tid, hvis ikke, jamen så håber jeg for din egen skyld (for jeg er stadig ligeglad) at du kan bruge vores svar til noget og at du kommer på rette spor.

Nu ved jeg ikke om du ryger cannabis, men når jeg har brug for at samle tankerne, og få dem sorteret inden jeg sender dem videre så plejer jeg gerne at gå en lang tur og ryge en joint. Den lange tur i sig selv er et glimrende hjælpemiddel, men jeg er bedre til at udfolde mine tanker når jeg er high. Ham der skrev det med at tur i bjergene, ja hvis du har mulighed for det så tag afsted ASAP.

Held og lykke. (lav evt. en ny profil med et anden navn så du ikke har en fast identitet som værende depri på dette site.)

Take care

mini-krøl

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg mener, at Mowglis vrede er meget berettiget. Omend det selvfølgelig primært er Psychedelias formål, at komme med konstruktive forslag og ikke dømme folk (alt for meget), så er det forståeligt at man bliver sur, når folk åbenlyst fortæller at de opfører sig voldeligt i byen.
Depri, eftersom du formentlig er påvirket af min. alkohol, når du går i byen, så er det måske en af de medvirkende faktorer til dine vredesudbrud? Hvis det er sådan det forholder sig, så er det dit ansvar at lade være med at drikke. Andre personer skal ikke lide under dit behov for at være pløret i weekenden.

Ellers held og lykke med nedtrapningen/stoppet.

Off-topic: :lol: til Trolls historie.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
hvis alt andet fejler, så begynd på et hverdags hash misbrug, og drop alt det andet slave narko og byen. så bare terp noget pc eller playstation og få din tjummer på mayn, hvis ens hjerne kan arbejde med et hash misbrug vil jeg sige det er væsentligt sundere end at gå i byen og drikke sig lam og indtage "fest" narko.

men hey tag mig ikke for seriøst, det gør jeg sjældent selv.

held og lykke med afholdenheden du, håber det går :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil bare give dig min fulde medfølelse og medvind og jeg håber du finder et substitut. Ny vennekreds? Andre måder at gå amok på, andre rusmidler? (men ikke til ny form for misbrug).

Svaret er i dig selv, du skal bare vide det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Evt. en opdatering på hvordan det går med dig Depri?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Det er fint nok med alle de meninger om mig og min forkerte linje med jeg ik ka styre mit temperament. gider arbejde i det mere! Kan ik overskue at skulle sidde og forklare. Der var en, mener det var blazr, der skrev noget, der har fået mig til at flytte fokus lidt når jeg sidder ved et bord fyldt op med stoffer. Altså i stedet for at tænke, fuck hvor ku en snitte være godt, tænker jeg lidt længere hvor tankerne nu falder på hvordan jeg sølle kommer til at sidde kl. syv om morgenen og ikke kan sove, uden penge og ondt af mig selv. det hjalp mig voldsomt i sidste weekend, der var den første weekend jeg har haft uden stoffer på trods at to byture. Kan ik huske hvornår jeg sidst har siddet på min seng og faktisk været træt og lykkelig. det har givet mig et mega opløft. Jeg ved godt jeg vil falde i nogen gange, men jeg ved også nu at jeg godt kan hvis jeg holder fokus på det rette sted. de næste to weekender har jeg arrangeret to weekendophold med min kærester, så der falder jeg i hvert fald ik i, og så tager jeg den derfra.. altså 1 september.. tak for råd alle

Titel:
Quarrelsome sponser

...............

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 19:05, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Dejligt at høre at det går fremad :D

Fortsat held og lykke med det :)

Titel:
Medlem

Godt at høre du har taget rådene til dig og at du også planlægger ud i fremtiden.

God vind.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
depri skrev:
Det er fint nok med alle de meninger om mig og min forkerte linje med jeg ik ka styre mit temperament. gider arbejde i det mere! Kan ik overskue at skulle sidde og forklare. Der var en, mener det var blazr, der skrev noget, der har fået mig til at flytte fokus lidt når jeg sidder ved et bord fyldt op med stoffer. Altså i stedet for at tænke, fuck hvor ku en snitte være godt, tænker jeg lidt længere hvor tankerne nu falder på hvordan jeg sølle kommer til at sidde kl. syv om morgenen og ikke kan sove, uden penge og ondt af mig selv. det hjalp mig voldsomt i sidste weekend, der var den første weekend jeg har haft uden stoffer på trods at to byture. Kan ik huske hvornår jeg sidst har siddet på min seng og faktisk været træt og lykkelig. det har givet mig et mega opløft. Jeg ved godt jeg vil falde i nogen gange, men jeg ved også nu at jeg godt kan hvis jeg holder fokus på det rette sted. de næste to weekender har jeg arrangeret to weekendophold med min kærester, så der falder jeg i hvert fald ik i, og så tager jeg den derfra.. altså 1 september.. tak for råd alle

jeg vil sige 3 ting.

1. dit temperament, det handler bare om fokus og arbejde... det er da til tider federe at være moden og sige fuck it, lad ham være til grin.(ligesom at komme ud af stoffer)

men der er self visse tilfælde hvor man simpelthen må beskytte sig selv.

2. jeg vil råde dig til at sætte dit mål endnu længere end 1 september.. altså simpelthen lave en langsigtet plan, for når du falder i vil du sikkert få en dårlig skyldfølelse..

3. held og lykke med det.

og sidst men ikke mindst.. du lyder sku fornuftig nok.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Husk også at den mest bedrageriske tid for én selv, kan være når man er kommet lidt ovenpå og man siger:"Nu går det fandme godt, så er der også plads til en lille én nu hvor det er så sjældent." Man skal huske at det netop er afholdenheden der har fået én derhen hvor man sidder nu.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
jeg er helt enig med child of gaia, har lige et lille eksempel her fra en af mine gode venner. Vi røg rigtig meget, og tog en del kix i en periode. Også var han begyndt at få det dårligt, blev paranoid når han røg og sådan depri i det. Også blev han ved med lige at tage en pause med at ryge fordi han fik det skidt, men så snart han ikke lige havde røget i et par dage og begyndte at synes at han havde det godt nok igen så tænkte han: " Så nu har jeg det godt igen, så skal jeg da lige ryge en joint" også blev han paranoid igen, og fik det underligt. holdte et par dages pause mere og gjorde det samme.

man skal lige passe lidt på at man ikke er for hurtig til at tænke, "Nu er er det hele godt igen, så skal jeg da lige tage nogle stoffer for at fejre det"

men det lyder som om det går fremad ellers, held og lykke med det hele :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
child_of_gaia skrev:
Husk også at den mest bedrageriske tid for én selv, kan være når man er kommet lidt ovenpå og man siger:"Nu går det fandme godt, så er der også plads til en lille én nu hvor det er så sjældent." Man skal huske at det netop er afholdenheden der har fået én derhen hvor man sidder nu.

:yeah:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]