Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 aug 2025 09:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

ja de ryger meget.. men altså .. ens forældre er sku ikke ens.. mine forældre behandler mig somom jeg er en lille knejt .. min far lider af stress og det gør min mor også plus dårlige nerver (min mor) .. så kan være det derfor de flipper ud over ingenting.. Men den der med jeg er myndig virker ikke på dem rigtig.. De bekymrer sig nærmest om mig heletiden.. Jeg glæder mig bare til at få min egen lejlighed.. så bliver alt godt :D

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
godz skrev:
Men den der med jeg er myndig virker ikke på dem rigtig.. De bekymrer sig nærmest om mig heletiden..

Problemet, som jeg ser det, er at du ikke selv opfatter dig som myndig, når du giver efter for deres "bekymring". Du indviliger i at opfører dig som en umyndig teenager, som skjuler sine laster, for at undgå at gøre dem kede af det, istedet for at vise dem, at du bestemmer over dit eget liv. Og vi taler jo ikke om hård narko her, men blot simple lovlige smøger!
Hvis du vælger at være ærlig over for dem, og samtidig fortæller, at du har ret til at bestemme over dit eget liv, er det en sejr for dig, uanset om de vælger at reagerer negativt på det.
Vi vil alle helst have at vores forældre er glade, men af og til, bliver man nød til at pisse sine grænser af :wink: .

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Jeg er en af dem der ikke gør hvad mine forældre siger.. For det meste!.. Men de er sat sammen sådan at hvis jeg siger.. Hey jeg tager sku op til min buddy T her i aften.. og deres reaktion er .. NÅ hva skal der så ske .. eller Nej du skal satme ingensteder.. du får ik lov at låne bilen.. vi snupper internettet og jeg ved ikke hvad.. altså de reagere ikke normalt eller lytter ikke til hvad jeg siger.. for dem lyder det nærmest somom jeg siger.. hey jeg tager med mine venner ud og laver ballade eller sådan noget :o

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Kunne det tænkes de havde en grund til at tro du laver ballade? Ikke noget slemt ment i det men stadig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

godz skrev:
men føler også at ungdommen nu om dage står og spiller op heletiden.. alle dem der kigger på mig i byen osv kigger på den der måde somom man har en stirrekonkurrence.. jeg kigger bare væk men jeg får de ondeste billeder inde i mit hoved.. blodrødt..
...
men det er der stadig det der med de kigger forkert på mig også får jeg de tanker der.. Men kan jo os være jeg bare har en kort lunte.. for det har min far fandme heh .. men mig og ham har et godt forhold også min mor og min storebror..
...
Det er ikke noget problem for mig som sådan .. jeg ville bare vide hvad det ku være.. Min omgangskreds består af folk der godt kan lide at slåsse engang imellem
...
Når jeg ser folk kigge så tænker jeg at de vil noget.. og det går ikke over før jeg kan se de viser tegn på at de bare lige skulle kigge også ik mere.. men hvis de ikke kan styre sig så kan det godt ødelægge min aften fordi jeg går rundt og ikke føler jeg kan ha det sjovt da jeg tror der skal ske slåskamp på det ene eller andet tidspunkt..

Nu beder du jo om en mening, og det du skriver ovenfor (klippet lidt op af mig) er fandenbankemig noget fucking paranoidt shit. Virkelig far out paranoidt. Sorry, men det er det sgu.

Har du overvejet at du måske simpelthen lider af paranoia eller har DAMP/ADHD eller en kombination af samme?

Det er bare overhovedet slet ikke normalt at nære sådanne tanker. Til gengæld er det noget der kan gøres noget ved, såvidt jeg ved. Men det kræver at du tager hånd om problemet og vælger at gøre noget ved din helt vilde paranoia og dine "slåsse tendenser". Det vil givetvis kræve noget professionel hjælp at få helt fat om.. Det er i øvrigt typisk ADHD at ende i det ene slagsmål efter det andet pga. ustyrlig impulsivitet.

Titel:
Medlem

yeah jeg har sku paranoia da :/ .. Jeg kan godt lide at slappe af så ved ikk om jeg har ADHD? ved ikk så meget om den lidelse.. Kan man godt ha lidt ADHD eller skal det være enten eller?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
godz skrev:
Kan man godt ha lidt ADHD eller skal det være enten eller?

Nu skal man passe på ikke at sygeliggøre enhver sindsafvigelse, og lade sig spise af med at man er sådan og sådan fordi man har en kemisk ubalance i hjernen.
Der har aldrig været så mange som er blevet diagnostiseret ADHD, OCD, og Asberger som i disse år. Dette hænger måske sammen med, at det er nye sygdomsbetegnelser, med tilhørende ny medicin..

At have paranoia kan skyldes mange ting. Stress i hjemmet, problemer med forældre, lavt selvværd, agressiv omgangskreds, osv. -Alt sammen noget du kan arbejde med, gennem at udvikle dig, og forstå dine bevæggrunde.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Jeg har været voldsom i sindet.. men er blevet meget roligere fordi jeg har skiftet omgangskreds en smule.. såå det går bedre ihværtifald.. Men jeg må sku liiige se hvad det er der gør mig paranoid så

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
der er forskellige grader af ADHD.

Titel:
Medlem

okay :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]