Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 20:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg har aldrig rigtig forstået det med misbrug.

Der er mange mennesker der har det så svært ved at komme ud af et misbrug.

Jeg kan forstå det med opiater, benzos og ghb.
Selvfølgelig også andre i den klasse.

Men:

Jeg har selv været "hooked" på diverse ting i løbet af mit liv.

Kokain - Amfetamin - Hash

De sværeste at slippe er den fede for mig. Jeg kan slet ikke slappe af når jeg skal kvitte den. Alt er bare noget lort, men 2 dage efter er det hele fint.

Amfetaminen droppede jeg fra den ene dag til den anden, med lidt benzo som hjælp. Havde paranoia på i en måneds tid, eller to. Derefter fik jeg det næsten helt ok igen. Har det jo helt ok nu.

Kokain, stod kun på i 3mdr, men det var også fede og dyre 3mdr. Det letteste jeg nogensinde er stoppet med. Ja jeg var aggressiv og ikke til at være i rum med, men jeg klarede den selv.

Hvordan gjorde jeg så det?

Jeg kaldte mig selv for en taber, et udskud. Følte mig håbløs og fortabt.
Jeg ser ikke ned på folk der "kryber til korset" når lokummet brænder på.

MEN:

Jeg føler de er lidt til grin, hvorfor pådrage sig en religion man ellers ikke havde nærmet sig? Hvorfor smide ansvaret over på en fiktiv kraft? Hvorfor ikke bare tage sit ansvar overfor sig selv og så flyde med livet?
Hvorfor ikke stå ved sine egne valg? Hvorfor ikke være sin egen gud? Hvorfor er man ikke bare sig selv?

Helt sikkert at vi har nogle misbrugere der "ikke selv er skyld i deres problem". De fleste narkomaner jeg har snakket med kan godt lide at være høje, blæste og væk fra dette latterlige samfund.
Jeg har også oplevet "weekend-narkomaner" gå psykisk ned pga de følte et ansvar overfor samfundet! Man har kun et ansvar her i livet, det er overfor sig selv og man skal aldrig lade faktorer som samfundet, religion eller andre fundamentale ting, overtage den plads. Det er selvbenægtelse og det er usundt. Hermed siger jeg ikke at, man ikke kan bruge fundamentale ting til noget, men det er rene guidelines. Guidelines man kan vælge at se på og ændre sig svagt efter.

Ordet fundamentale er nok brugt forkert i denne sammenhæng, men jeg kan ikke komme på det ord jeg leder efter.

Til sidst:

Respekt til dem kommer ud af misbruget.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
the-red-pill skrev:
Forstår ikke jer, der er så meget imod det? Det hjælper en masse mennesker og skader ikke andre. Hvor er det slemme i det?

Jeg har selv lidt modvilje mod AA og MA´s 12 trin. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at de pådutter deres religion til svage mennesker som er desparate og har brug for hjælp. Selvom de skriver de er religiøst neutrale, vil jeg dog påstå det modsatte. Deres forhold til Gud er Kristent. Dette Guds-forhold ville f.eks. ikke kunne oversættes til Asetro, og det passer slet ikke til de spirituelle mennesker som oplever at adskillelse er en illusion, -at vi alle er et.
Scientology har også nogle programmer for at hjælpe folk ud af misbrug, samtidig med at de verver medlemmer. Jeg synes AA og MA gør lidt det samme.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Jeg var egentlig osse pisse træt af at ryge konstant, men er ikke til alt sådan noget ja lad os bare sige hokus-pokus relgions halløj !! Så gik til lægen og fik noget beroligende og det virker sgu fint...

Så 100mg truxal og 50mg nozinan så slap jeg sgu for at overgive min sjæl til gud :wink: Og der kan jo så supleres med et par dolol eller en ketogan hvis lægen altså vil skrive dem ud...

Hovsa og hvad var det lige der skete der :roll: Så blev hashen sgu skriftet ud med piller... Og var det smart ? sikkert ikke. Men kommunen betaler pillerne og det gjorde de ikke med hashen..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
the-red-pill skrev:
Forstår ikke jer, der er så meget imod det? Det hjælper en masse mennesker og skader ikke andre. Hvor er det slemme i det?

Jeg har selv lidt modvilje mod AA og MA´s 12 trin. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at de pådutter deres religion til svage mennesker som er desparate og har brug for hjælp. Selvom de skriver de er religiøst neutrale, vil jeg dog påstå det modsatte. Deres forhold til Gud er Kristent. Dette Guds-forhold ville f.eks. ikke kunne oversættes til Asetro, og det passer slet ikke til de spirituelle mennesker som oplever at adskillelse er en illusion, -at vi alle er et.
Scientology har også nogle programmer for at hjælpe folk ud af misbrug, samtidig med at de verver medlemmer. Jeg synes AA og MA gør lidt det samme.

Hilsen Fanny

Præcis, der vil jeg mene du rammer plet. Det er også derfor jeg, personligt, synes det er forkert. Det er fint det hjælper folk som sagt, men religionen hører, imo, ikke hjemme i den sammenhæng - slet ikke hvis man ikke står 100% ved den.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Lilleso skrev:
Fanny skrev:
the-red-pill skrev:

Hilsen Fanny

Præcis, der vil jeg mene du rammer plet. Det er også derfor jeg, personligt, synes det er forkert. Det er fint det hjælper folk som sagt, men religionen hører, imo, ikke hjemme i den sammenhæng - slet ikke hvis man ikke står 100% ved den.

Hvis det er det eneste der hjælper dem til at få et bedre glad?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

the-red-pill skrev:

Dem som er Kristne er mere end velkomne til at melde sig ind i AA, og alle andre som har det fint med de 12 trin. Det er der ikke noget galt i. Men det virker lidt skummelt, når organisationen skriver, at den ikke er tilknyttet nogen religiøs eller verdslig intstitution, samtidig med at dens gudsbegreb er kristent.

Et alternativ til AA/MA kunne være således:
Jeg kunne forestille mig et koncept med et x-antal trin som oplærte folk i:

-at tage ansvar for sig selv

-at forstå at ens handlinger skaber verden

-at tage det fulde ansvar for sine handlinger og misbrug istedet for at gemme sig bag en sygeliggørelse af samme misbrug

-at forstå oprindelsen af den smerte man ønsker at dulme gennem misbruget

-at kunne rumme sig selv som ædru

Bare for at nævne nogle ting jeg synes er vigtige at forstå i vejen ud af et misbrug.

Jeg synes det er synd at det bedste tilbud til misbrugere skal være religiøst.

Hilsen Fanny

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Chuuurch fanny!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Tilfældig Fyr skrev:
Chuuurch fanny!

HALELUJA!
:tnx:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det kunne være vi her på psy skulle prøve at samle folks erfaringer omkring at komme ud af misbrug, så alle kunne få glæde af det, hvis det skulle gå hen og blive nødvendigt.
Der er efterhånden nogle stykker herinde der har kicket et misbrug af en eller anden art, jeg synes det ville være rart at have det samlet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

"Det kunne være vi her på psy skulle prøve at samle folks erfaringer omkring at komme ud af misbrug, så alle kunne få glæde af det, hvis det skulle gå hen og blive nødvendigt.
Der er efterhånden nogle stykker herinde der har kicket et misbrug af en eller anden art, jeg synes det ville være rart at have det samlet."

Det lyder som en rigtig god idé, så vidt jeg ved var der en tråd fornylig omhandlende mulige forbedringer af psychedelia.dk, du kunne jo prøve at checke den ud og evt give dit bidrag.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

the-red-pill skrev:

Jeg tror Fanny har svaret på dit spørgsmål på en særdeles fyldestgørende måde.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
det bliver jo svært... Det er jo ikke der vil erkende sit misbrug.

Er denne tråd kørt lidt af sporet?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Mini-krøl skrev:
det bliver jo svært... Det er jo ikke der vil erkende sit misbrug.

Er denne tråd kørt lidt af sporet?

Der har faktisk været en del efterhånden der har bedt om hjælp herinde. Jeg tror den grad af anonymitet der hersker kan være til god gavn.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

okay.. forestillede mig bare ikke psychedelia.dk som værende et sted at få hjælp.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Mini-krøl skrev:
okay.. forestillede mig bare ikke psychedelia.dk som værende et sted at få hjælp.

:?: Synes du ikke?
Psychedelias politik er at yde Harm reduction. Dette er i allerhøjeste grad ment som hjælp. Men vi lyfter ikke pegefingre, som mange andre organisationer der hjælper folk ud af misbrug. Vores holdning er at en del mennesker godt kan være stof-bruger uden at være mis-bruger. Den sidste del, som har svært ved at lade være med at misbruge, bliver ofte givet gode råd fra andre, som har stået i samme situation.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg forstår udemærket hvad du siger.. Og det er også godt altsammen. Men hvor mange af brugerne herinde er uddannet i en grad til at kunne hjælpe. Nej det er også formuleret forkert.

Jeg ved godt rigtige mange brugere herinde har en stor viden omkring et ellet andet rusmiddel. Mange af os er også misbrugere og kender derfor til det fra første række.

Men hvis der er nogen der gerne vil hjælpes er det her bar ikke det rigtige sted. Sådan oplever jeg det i hvert fald ikke.

For der er ligeså mange uvidende rapkæftende folk som der er brugere med stor viden og lyst til at hjælpe. Jeg foreslår bare at man lige giver det en ekstra tanke eller to før man begynder at rense folks sjæl.

mini-krøl

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mini-krøl skrev:
jeg forstår udemærket hvad du siger.. Og det er også godt altsammen. Men hvor mange af brugerne herinde er uddannet i en grad til at kunne hjælpe. Nej det er også formuleret forkert.

Jeg ved godt rigtige mange brugere herinde har en stor viden omkring et ellet andet rusmiddel. Mange af os er også misbrugere og kender derfor til det fra første række.

Men hvis der er nogen der gerne vil hjælpes er det her bar ikke det rigtige sted. Sådan oplever jeg det i hvert fald ikke.

For der er ligeså mange uvidende rapkæftende folk som der er brugere med stor viden og lyst til at hjælpe. Jeg foreslår bare at man lige giver det en ekstra tanke eller to før man begynder at rense folks sjæl.

mini-krøl

Tit er personlige erfaringer mindst ligeså gode som en uddannelse, imo. Jeg forstår ikke hvordan du er kommet frem til det med at dette ikke er det rette sted hvis folk vil ha' hjælp? Synes jeg har set mange personer herinde der har bedt om hjælp, med alkohol, hash eller andre ting, og som har fået det og måske også den støtte som de har haft brug for til at få gjort noget ved deres problemer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jamen i misforstår mig.. Og jeg er enig med dig. Erfaring er bedre en uddannelse, især når det berører dette emne. Men det her er en internetside.

Vi sidder alle bag vores skærm og kan gemme os og skrive what tha fuck we want. Hvis der virkelig er én, eller flere for den sags skyld, der inderligt ønsker at stoppe med f.eks. et kraftigt hashmisbrug, jamen jo. Jeg har da erfaringerne og selvindsigten til at kunne fortælle ham om mig. Hvordan jeg er..

Men hvad kan han bruge det til. Andre vil måske komme med gode råd og nogle vil støtte vedkommende rigtig godt. Jeg synes bare det er underligt ikke at skulle hjælpe en person med så stort et problem via nettet. Lige pludselig er der nogen af os der ikke følger med i tråden måske, så mangler han støtte han troede han ville få hver dag.

forstå mig nu ret.. jeg mener bare man ikke skal kaste sig ud i det og tro at man kan frelse hele verden.

For mig er psychedelia et informationssite hvor et forum er til rådighed til diskussion af forskellige stoffer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Selv om folk sidder bag skærmene vil andre jo kunne se igennem det hvis det er en løgn folk lukker ud.
Jeg har dog ofte overvejet at starte en slags dagbog når jeg indser hvor heftigt et forbrug af tjald jeg har.
Om det for eksempel ville være en meget dum ide med et ayahuasca trip mere.
Jeg har mange spørgsmål jeg brænder inde med, har fået diverse statsnarko siden jeg var 14.
Lidt personligt blev det.. :oops:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg forstår ikke helt din post??

og nej.. vi kan jo ikke skelne sandhed fra løgn. Jeg ku da f.eks. sagtens udgive mig for at være misbruger af alle stoffer men samtidig klarer mig igennem en gymnasieuddannelse.

kan du evt. være lidt mere specific med din post?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]