Dark*Princess* skrev:
Det siger jeg bestemt ikke, men bare fordi jeg ikke kunne styre det da det kom til LSD er det jo ikke ens betydning med at han ikke lærer. Jeg kunne da forestille mig hvis man for første gang prøver stoffer og forventer en psychedelisk oplevelse ud af coke bliver man vel heller ik andet end skuffet!! For så ved man da overhovedet ik hvad man skal mærke efter!!
Jeg siger overhovedet ik det er bedst altid at gøre sin egen erfaring, men nogen gange er man bare nødt til det før man lærer!!
God research vil aldrig nogensinde skade. Selvfølgelig skal man lave sine personlige erfaringer, det sker jo ligeså snart du indtager stoffet - Ligegyldigt om du har lavet research før. Vi har alle hver vores opfattelse af de specifike stoffer, og det er en opfattelse der konstant bliver ændret på i takt med vi lære mere og oplever mere. Ved research, kan man have en fornuftig opfattelse af stoffet som første gangs bruger - Sine forventninger er ikke helt ude i skoven, man har en general idé om dosering, hvilken forholds regler man skal tage og så vidre.
Hvis man tager kokain i håb om at få en psykedelisk oplevelse, kan det da sagtens gå grueligt galt - Måske vil drengen tænke at han bare har en høj tolerance for stoffet, og så tage noget mere - Igen og igen og igen. Det er ikke en god sti at gå ned af som første gangs bruger, og da slet ikke hvis man overhovedet ikke har nogen erfaringer om stoffer.
Der eksistere nok tåber som hopper helt derud hvor de overhovedet ikke kan bunde, blander flere stoffer(Som de måske ikke har erfaringer med, i forvejen) sammen uden omtanke, og bare giver den gas derud af - Vi har ikke brug for flere af dem. Vi lever idag i et informations samfund, og der er masser af information at hente omkring stoffer, vel og mærket anonymt - Så hvorfor ikke gøre brug af det? Det er da bare ren og skær idioti, og i den grad respektløst over for ens egen krop samt psyke.