Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 06:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
jeg synes under ingen omstændigheder at man skal gå med kniv i byen eller til fester! eller våben for den sags skyld!

så hellere få et par på hovedet! ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Nej for jeg tænker i retslig sammenhæng chanders. Bruger du kniv kan han vel lægge sag an mod dig -- eller du kunne komme til at slå ham ihjel!! Og så er det vel ikke så skide lige meget længere. Så var det lige pludseligt skide smart at man trak den kniv og dolkede ham i maven. Så kan man få lov at glo resten af livet. Eller frygte hævn resten af livet, hvis de vælger at tage sagen i egen hånd :?

Det er ret svært for mig at sige noget fornuftigt om det uden at komme til at ytre min holdning :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Stonez skrev:
Så hellere tage et par på hovedet end at bruge kniv.. :roll:

Hamber aka. Polle pot skrev:
jeg synes under ingen omstændigheder at man skal gå med kniv i byen eller til fester! eller våben for den sags skyld!

så hellere få et par på hovedet! ;)

Der er meget der ikke kan være rigtigt, for det første, at man er "nødt til" at medbringe våben til fester, for at man kan forsvare sig mod eventuelle amf+alkohol påvirkede supermænd, det er også for dårligt.

MaroK skrev:
Nej for jeg tænker i retslig sammenhæng chanders. Bruger du kniv kan han vel lægge sag an mod dig -- eller du kunne komme til at slå ham ihjel!! Og så er det vel ikke så skide lige meget længere. Så var det lige pludseligt skide smart at man trak den kniv og dolkede ham i maven. Så kan man få lov at glo resten af livet. Eller frygte hævn resten af livet, hvis de vælger at tage sagen i egen hånd :?

Det er ret svært for mig at sige noget fornuftigt om det uden at komme til at ytre min holdning :wink:

Hvis det er i selvforsvar og du frygter for dit liv, så får du sgu ikke mere end en bøde el.l hvis din kniv er ulovlig..

Jeg minder jer lige om Rust-sagen..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Men så skal der nok også være godt med vidner eller overvågning? Banebrydende beviser skal der i hvert fald til hvis man kommer til at slå en ihjel og skal bevise sin uskyld.

Jeg vil bare råde folk til at lade være. Man gider sgu ikke alt det medie omtale og jeg tvivler p åat du vil finde det sjovt at komme i retten - med dig som mistænkt.

Og JEG (hvilket selvf gør dig i stand ti lat se bort fra dette og opføre dig som du vil) gider personligt ikke flere overskrifter om "Psykopat på Ecstasy Dolkede 2" eller hvad du nu ellers er på.. hvis du ikke gider tage ansvar for dig selv og tænke to meter frem på din egen vej, jamen så gør det da i det mindste for andre.. Du er ikke den eneste der tager narko. Og hvad med ham du gør invalid/dræber? Han har vel også familie?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er mange slåskampe der kan udgås med en smurt gane.

Talegaver er en velsignelse.

Jeg er forresten også ganske meget imod våben i byen. Uanset udformning. Og det er nu egentligt ikke fordi at jeg er en hippie-pacifist, men situationer som involverer våben, kan eskalere meget hurtigt (og gør det alt for ofte).

Én ting er selve håndgemænget, men som MaroK skriver så kan efterdønningerne i form af hævngerrige venner være meget værre...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er uhyggelige historier I fortæller, og som altid beviser det den uigendrivelige sandhed, at uvidenhed og fordomme mod hashen er langt mere farlige end hashen i sig selv.

Hvornår døde mottoet med "lev og lad leve"? De overfald er sgu på Lene Espersens kappe!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Hold kæft en nar.

Jeg plejer at lægge de grove facts på bordet.
Alkohol dræber årligt tretusinde mennesker bare i danmark!
Der er i vores tid endnu ikke blevet dokumenteret et eneste dødsfald af hash. Her taler vi på verdensplan

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Mon ikke han har reageret som han gjorde, fordi han er et fjols? Han har vel bare ledt efter et 'afvigende' træk, han kunne bruge som undskyldning for sin handling.

Titel:
Dedikeret medlem

Chanders, stop nu med at prøve at forsvare dine udsagn, du gør bare dig selv mere til grin.

Hvis man kommer ud for en situation i byen, hvor man kunne ende med at trække sin kniv, så er man kraftedme en idiot, for i første omgang skal man overhovedet ikke have en kniv på sig, når man går i byen! Det er for latterligt! Jeg ved ikke, om du rent faktisk nogensinde har haft en kniv med i byen, men hvis du har, er du da den største taber.

Ja, beklager hvis du føler dig truffet, men folk med dødbringende våben eller holdninger som støtter disse kunne for min skyld blive udstillet på det lokale torv med hovedet i gabestok og en kæmpe trædildo langt oppe i røven! Jeg ved ikke helt, hvad sammenhængen er her - men min pointe er vel klar! (?)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Billede

Titel:
Insane psychedelia user!

Stonez skrev:
Mon ikke han har reageret som han gjorde, fordi han er et fjols? Han har vel bare ledt efter et 'afvigende' træk, han kunne bruge som undskyldning for sin handling.

Enig. Den type ser man mange af i nattelivet.

Det er tåbeligt at indlede en knivkamp uden nogen som helst form for træning, det er lige så sandsynligt at du kommer til skade eller dør, som at overfaldsmanden gør det. Et godt spark til bollerne tar selv den største pumper ud :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Stonez > Hvad er det der? :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Slap af, jeg brugte bare en kniv som eksempel.

En flaske eller bordben kan man også forsvare sig med, og det kan da ikke være rigtigt at man ikke må forsvare sig når man er i fare for, som eksempel, som i et af de ovenstående indlæg hvor vennen endte med en brækket kæbe.

Man ved jo aldrig hvor langt de går, og bruger man en genstand til at forsvare sig med eller ej, så vil der jo stadig blive stillet spørgsmålstegn ved ens uskyld, så hvorfor ikke forsvare sig bedst muligt?

Virker fuldkommen ulogisk at skulle være villig til at blive mishandlet uden at gøre modstand, hvis altså man overhovedet ikke har været fucking udenom det.

Men som sagt, slap af, holdninger er heldigvis individuelle.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Olly skrev:
Jeg tror det er 2 homoseksuelle mænd der krammer.

Chanders: Hvad med bare at stikke af?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Stonez skrev:
Olly skrev:
Jeg tror det er 2 homoseksuelle mænd der krammer.

Chanders: Hvad med bare at stikke af?

Hvis de sidder to på scooter med bat, er hurtigere o.l? Det er jo ikke altid man kan det, men det er da klart at foretrække, så man er 100% sikker på ikke at komme til skade selv.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Det er på ingen måde samme situation men hel klart en person jeg ville placere i samme boks som ham technofyren!

Jeg mødte han til en privatfest hvor han begyndte at rable om at han ville sælge os, mig og min ven, nogle piller.
(Han kunne ikke skaffe syre, for syre blev man jo psykopat af!)
Jeg spurgte han så hvad det var for nogle piller, jo det var sådan nogle blå-nogetsomjegikkekanhuske og de var bare toppen!
Jeg forklarede så at man kunne finde ud af indholdet på ecstacydata.org hvilket han syntes lød smadder interessant der var så en bærbar med inet og jeg slog dem op og han nikkede genkendende, det viste sig så at de ikke indeholdte andet end ephedrin og der tændte han helt af og fik de galeste øjne på og begyndte at beskylde mig for at beskylde ham for ikke at vide hvad han solgte... Det tog mig omkring 20 minutter at tale mig ud af situationen da han begyndte at råbe op om at han altså var vokset op i et herrehårdt miljø osv. der var ingen sammenhæng i det han sagde og det var min skyld det hele og alt hvad jeg havde gjort var jo at vise lidt venlighed og prøve at oplyse det stakkels narkovrag om at man ikke kan stole på pillers indhold... Det var på ingen måde for at nedgøre ham og hans forretning, det var alt sammen i god ånd, og så tænder han bare af... Jesus!

Jeg tror det var både første og sidste gang jeg laver et lignende stunt!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
det viste sig så at de ikke indeholdte andet end ephedrin

Altså, bare fordi man finder den samme pille på div test sites så betyder det jo ikke at de indeholder det samme. Den samme slags pille kan jo sagtens indeholde forskelligt stof og i forskellige mængder. Mener da også ecstasydata er forældet og stoppet med at lave ny tests men det måske en lidt ældre hændelse du fortæller om?

Nå, men jeg ville iværtfald blive pænt pist hvis jeg prøvede at hjælpe en på den måde du gjorde og så få lort i hoved! Sikke et fjols.

Hans kunder må da også få pænt nedtur på hvis de forventer MDMA og ender op med at sidde skælvende, pisse urolige, med hjerte banken der sir spar 5, mens deres kæber er ved at slide sig selv op i en Ephedrin lammert :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Farmand8900 skrev:
Altså, bare fordi man finder den samme pille på div test sites så betyder det jo ikke at de indeholder det samme. Den samme slags pille kan jo sagtens indeholde forskelligt stof og i forskellige mængder. Mener da også ecstasydata er forældet og stoppet med at lave ny tests men det måske en lidt ældre hændelse du fortæller om?

Yup det var en ældre hændelse men selv dengang var siden nok lidt forældet, men det var nu mere guttens reaktion jeg hentydede til...
Er ikke sikker men tror at det er passende at kalde ham for et ignorant nervevrag!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Er ikke sikker men tror at det er passende at kalde ham for et ignorant nervevrag!

Han lyder iværtfald som sådan en fætter :lol: 8)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Farmand8900 skrev:
Citat:

Han lyder iværtfald som sådan en fætter :lol: 8)

Fuldstændigt :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]