Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 19:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Dark*Princess* skrev:
Så vil jeg os lige sige at syren giver mig et indblik i mig selv og min underbevidsthed. Den bringer følelser frem jeg ik har følt i mange år, dog både positivt og negativt. Kan bare ik lade det være, det er et skide spændende stof.

Ja jeg syns ogs psykedeliske stoffer er spændende (har dog ikke selv prøvet LSD), men jeg har det da sådan at når jeg tripper tænker jeg da en gang imellem "Godt jeg ikke har det sådan her hele tiden".

Sådan har du det måske ikke ? Vil du gerne være evig påvirket af syre? For det vil jeg sige at det næsten lyder til du er.

Psykedeliske stoffer er spændende helt sikkert, men ikke noget man skal gå og tage flere gange om måneden IMO. Det er langt fra legetøj som du helt sikket også godt ved :).

Titel:
Junior medlem

Lyder som om du virkelig trænger til hjælp! - pas på dig selv - du har et helt liv foran dig! - snak med din læge - dine forældre - ligemeget - bare snak med nogen - og prøv at få hjælp - evt hvis der er et center for stofmisbrug i nærheden - du tager alt for meget

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg ved udmærket hvad du mener med "ikke at få sus nok"

Jeg har både været på ungdomspsykiatrisk og en døgninstitution i nogle år. Det har nu først været efter jeg var ude derfra at jeg indtog hash og derefter psykedelika.

please, vær sød at tage det mere roligt med syre. Det føles skønt, det ved jeg men der er en grænse for hvor meget du kan klare.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
hmm skrev:
Lyder som om du virkelig trænger til hjælp! - pas på dig selv - du har et helt liv foran dig! - snak med din læge - dine forældre - ligemeget - bare snak med nogen - og prøv at få hjælp - evt hvis der er et center for stofmisbrug i nærheden - du tager alt for meget

Det er sikkert velmenende, at du siger de ting, men nu har hun jo allerede understreget, at hun HAR taget kontakt til systemet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg må tilslutte mig koret, der beder dig om at søge hjælp og tage den med ro.
Psyken kan ikke klare så meget psykedelisk mm. påvirkning hele tiden.
Psyken og kroppen kan ikke følge med til dit tempo.
Du har et langt liv foran dig (forhåbentlig), så stop lige op nu, og indse at du ved dit nuværende misbrug lukker døre.
- Forstået på den måde at du ødelægger muligheder for senere i livet at kunne bruge (ikke misbruge!) psykedelika
og gennem integration af (mere sjældne) oplevelser ændre dit liv, din psyke og hele din oplevelse af tilværelsen.

Psykedelika og livet er fantastiske gaver, som vi skal behandle med omhu
- for stadig at kunne nyde dem og få noget fornuftigt ud af dem.
Fyld livet med andet end syre
- få gennem f.ex kampsport eller anden spirituel praksis kontakt med din fysiske krop.
Dyrk sport, vær kreativ, lær noget helt nyt (evt uddannelse eller aftenskole),
find et fedt job - det er vildt fedt at arbejde med ens interesser
- dvs find tilbage til alle de interesser du garanteret havde engang.
Og dyrk nogle af dem (istedet for at dyrke stoffer/syre)
og hvem ved måske en dag er du blevet så god til noget af det,
så du faktisk kan få betalt for at lave det dagen lang...
Der er ingen der betaler dig for at spilde dit liv på en junkie-kæreste og tosomhed med stoffer.
Og som mange har sagt før - søg hjælp - hellere igår end imorgen.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
Kan fortælle jeg selv var ved, at gå til grunde sammen med for mange stoffer.

Jeg opdaget det var verden omkring mig som var ”syg” for mig og trak mig totalt ud af den. Siden har jeg haft det fantastisk!!

Stoffer er der stadig, men af helt andre årsager samt brugsmåder.

Måske er det utopi for andre, men det hjælp mig, at forstå jeg! ikke kunne med det samfundet eller det vores fælles samvær har udviklet sig til.

Min eneste løsning var, at trække mig totalt ud af alt. Siden da har jeg været meget meget lykkelig og fredfyldt. Og stoffer er blevet sjove/rare og ikke nedslidende eller ødelæggende.

Da jeg for nyligt opdaget i medierne, at mennesker bevidst lod en vis ”Tønder” far bruge sine små døtre/Børn som luder, var jeg ved at få et tilbage anfald…………………………………..

Senest rettet af Troll 15 feb 2007 14:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Vi skal sq nok klare den baby :wink:
Fuck systemet! De kommer aldrig med noget fornuftigt alligevel!

Titel:
Flueknepper kongen

Sufix skrev:
(har dog ikke selv prøvet LSD)

OOT: Jo, du har.

Til den oprindelige poster, kan jeg kun anbefale at søge hjælp! Der er ofte færre løftede pegefingre end man frygter! :)

Titel:
Levose skrev:
Til den oprindelige poster, kan jeg kun anbefale at søge hjælp! Der er ofte færre løftede pegefingre end man frygter! :)

Har du læst topic igennem smukke? Hun får hjæp, tror endda der er flere der har gjort opmærksom på det, men okay, self bedre end ikke at få et hak i post-counten :wink:

Se hvor jeg smider om mig med post´s

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
Dark*Princess* skrev:
Får allerede prof hjælp både fra psych, misbrugscenter og krim så er godt dækket ind. Det er bare ik den hjælp jeg er villig til at tage imod,

Ved det er snot dumt at have en kæreste der er lige så dybt nede som mig men, nu er vi sammen og har en aftale om at komme ud af det her sammen så må tiden jo vise :) er så afhængig af ham og omvendt jeg ik lige ved hvad jeg ellers skal sige. Jeg er frygtelig bange for at være alene så vil hellere synke dybere med ham end alene.

Lyder på mig som "budbringeren" ikke er klar endnu – Eller er det en sjæle opgave som kun kan ud leves og ikke ”afhjælpes” ????

"Ingen kan hjælpe os mod det stress sammenbrud der er på vej" den bliver vi bare en del af ..... ALLE

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige på grænsen og så altid lidt mere (SYRE)
Levose skrev:

Hmm, søge hjælp!!
Tror ik det er det jeg har brug for da jeg både har psykriater, kriminalforsorgen, misbrugskonsulent, sagsbehandler og sidst men ikke mindst min mor på nakken så det er ik der problemet er. Problemet er jeg bare ik kan snakke frit med nogen af dem, da det vil få konsekvenser jeg meget nødigt vil se i øjenene. Det er derfor jeg er begyndt at åbne for mine problemer her inde og ikke bare gik til systemet. Har brug for at komme ud med mange ting, bare ikke et sted hvor man skal tage konsekvenserne af det.

Titel:
Quarrelsome sponser

Dark*Princess* skrev:
Levose skrev:

Hmm, søge hjælp!!
Tror ik det er det jeg har brug for da jeg både har psykriater, kriminalforsorgen, misbrugskonsulent, sagsbehandler og sidst men ikke mindst min mor på nakken så det er ik der problemet er. Problemet er jeg bare ik kan snakke frit med nogen af dem, da det vil få konsekvenser jeg meget nødigt vil se i øjenene. Det er derfor jeg er begyndt at åbne for mine problemer her inde og ikke bare gik til systemet. Har brug for at komme ud med mange ting, bare ikke et sted hvor man skal tage konsekvenserne af det.

Er det mon dig selv der søger "svaret" .... mener du higer efter en form for "åbner" eller dybere "indsigts ting"

Tit får man svaret hvis man stopper i samme sekund man skal til at putte det i munden. Lige der kan man næsten høre hvad der ”siges” så man propper det i munden alligevel.

Titel:
Flueknepper kongen

Dark*Princess* skrev:
Levose skrev:

Hmm, søge hjælp!!

Jeg ved det lyder som om jeg går hårdt til dig, men hvad vil du selv gøre for at få en eksistens du kan være tilfreds med?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Levose skrev:

Jeg ved det lyder som om jeg går hårdt til dig, men hvad vil du selv gøre for at få en eksistens du kan være tilfreds med?

Føler egentlig ik du går så hårdt til mig. For du siger bare det samme som alle andre. No affence. Det irritere mig for jeg ved jo ik hvad jeg skal gøre for at blive tilfreds med min eksistens. Ellers sad jeg ik her og ynkede hver dag.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Troll skrev:
Citat:
Lyder på mig som "budbringeren" ikke er klar endnu – Eller er det en sjæle opgave som kun kan ud leves og ikke ”afhjælpes” ????

Du har fat i noget. Jeg ved, jeg ik kan sige farvel til alle stoffer 4ever. Derfor kan jeg ik tage imod den hjælp jeg bliver tilbudt fra det offentlige. Jeg nyder stofferne fordi de lærer mig meget om mig selv, men de er også ved at ødelægge mig fuldstændig.

Jeg har vel samme følelse som en der læser en bog, der er så spændende hun/han ik kan lægge den fra sig. Desværre er det bare stofferne jeg ik kan lægge fra mig fordi de er så fucking spændende. The never ending story.

Titel:
Quarrelsome sponser

Dark*Princess* skrev:
Levose skrev:

Det irritere mig for jeg ved jo ik hvad jeg skal gøre for at blive tilfreds med min eksistens. Ellers sad jeg ik her og ynkede hver dag.

BINGO ..... så ved du nu hvilken hjælp du søger - Altså du ønsker hjælp til, at finde ud af hvad der skal til for at du kan holde livet ud.

Så skal du starte med her og nu - eksv. bor du hvor du vil osv osv.

Så opdager du måske hen af vejen noget om "dovenskab" og "forkælethed" ….. mange mange i din alder har ikke lært at man skal op af stolen for at få mad og glæden ved det. Nope det "kalder" de for hårdt slid. Hvor fedt!!!!!!!!!!! ....... a

- Jeres forældre er nogen røvhuler som ikke havde tid til, at lære jer det. De jagtet gods og guld som deres forældre igen har programmeret dem med.

Måske du skal genvinde glæden ved det simple – Hvis du tager langt ud i ødemarken en tid og sulter, fryser og savner med mere. SÅ SKAL DU BARE SE ….. så kommer du hjem og glædes over faktisk ingen ting. Plus du nu selv ved det er DIG og ikke andre som skal/kan hjælpe dig.

Du må meget gerne blive sur nu ……. helst

Der er sgu ikke meget glæde i at få alt serveret eller dikteret ,,, og gider du ikke uddannelse og job .... så lad være ... det er helt oki .... ingen er bygget til det samfundet har udviklet sig til.

Og ønsker du bare at forske i det åndelige eller dig selv. Så er det også fint fint. Du skal bare have dig placeret så du ikke bliver generet af uforstående.

............................. :P

Senest rettet af Troll 13 feb 2007 22:05, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Dark*Princess* skrev:

Hmm, søge hjælp!!

Du vil gerne af med et problem, men du vil ikke tage konsekvensen af det problem. Livet består af en lang række hanlinger og konsekvenser
Det er ikke ondt ment, men du kommer ikke af med dit problem uden konsekvenser og du får helt sikkert alvorlige konsekvenser hvis du ikke slipper af med problemet, jeg føler med dig fordi du lyder til ikk at have det særlig got

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu bli´r jeg nødt til at citere Brendan Perry fra Dead Can Dance:
"I´ve been looking for someone to take away my frustration...
but all I found was a sea of emptiness..."

Ingen kan gøre arbejdet for dig.
Motivationen, viljen og modet skal komme fra dig selv.
Du har det i dig - måske har du bare glemt det i en tåge af stoffer.

Hvordan ville dit liv være, hvis ikke du ynkede dig selv?
Hvordan ville dit liv være, hvis du turde tage konsekvensen af, at du faktisk søger hjælpen udenfor dig selv - hvis du turde finde/søge hjælpen inde i dig selv?

Kun du har svaret/løsningen...
Friheden ligger i dit valg, dine muligheder...som du fravælger ved ikke at vælge.
Stop med at ynke dig selv - start med at finde din power frem.
Den power du finder dybt inde i din sjæl.
Du skriver, at du kan lære meget af stoffer.... Hmmm, hvordan fa´en vil du nogensinde lære noget i overhalingsbanen.
Du må give dig tid til at stoppe op og integrere de forskellige oplevelser og indsigter før du overhovedet kan lære noget af at trippe. -Get it?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Troll skrev:
Citat:
BINGO ..... så ved du nu hvilken hjælp du søger - Altså du ønsker hjælp til, at finde ud af hvad der skal til for at du kan holde livet ud.

Flashback: BINGO ..... Ja jeg gør. Er du i stand til at hjælpe mig da!? Jeg søger!!!

Troll skrev:
Citat:
Så skal du starte med her og nu - eksv. bor du hvor du vil osv osv.

Ja jeg er velplaceret i min egen lejlighed, med min nabo som kæreste! :P Problem?!!!

Troll skrev:
Citat:
Så opdager du måske hen af vejen noget om "dovenskab" og "forkælethed" ….. mange mange i din alder har ikke lært at man skal op af stolen for at få mad og glæden ved det. Nope det "kalder" de for hårdt slid. Hvor fedt!!!!!!!!!!! ....... a

Jaha.. jeg så er så bare en fra en almindeligt hjem hvor jeg altid har været problemet!§! Som 13årig tog jeg så mange stoffer og var i kriminalitet at jeg blev sendt på kostskole!! Værs`go. Fra den ene dag til den anden INGEN at komme til fordi man er en fucking perker der flirtede med skolens lækreste fyr. Overkom det og bliv en del af flokken. Så kom ik og sig jeg ik ved hvordan det er at skulle klare sig. Jeg er smidt ud fra sted til sted siden boede i NARKO HULER med heroinmisbrugere og værre som 13årig Tro mig jeg ved hvordan det er at komme hjem og blive glad for mad varme en seng et rart badeværelse :)

Troll skrev:
Citat:
- Jeres forældre er nogen røvhuler som ikke havde tid til, at lære jer det. De jagtet gods og guld som deres forældre igen har programmeret dem med.

Sagde jeg lige jeg var Perker!! Det tror jeg vidst. Så du skal fucking ik disse min mor eller familie!! :P

Troll skrev:
Citat:
Måske du skal genvinde glæden ved det simple – Hvis du tager langt ud i ødemarken en tid og sulter, fryser og savner med mere. SÅ SKAL DU BARE SE ….. så kommer du hjem og glædes over faktisk ingen ting. Plus du nu selv ved det er DIG og ikke andre som skal/kan hjælpe dig.

Øhh syntes det jeg skrev før taler for sig selv til det her!?

Troll skrev:
Citat:
Du må meget gerne blive sur nu ……. helst

Jeg elsker at diskutere og ja jeg bliver sur i diskutioner, men bagefter er der sku sjældent nag..

Troll skrev:
Citat:
Der er sgu ikke meget glæde i at få alt serveret eller dikteret ,,, og gider du ikke uddannelse og job .... så lad være ... det er helt oki .... ingen er bygget til det samfundet har udviklet sig til.

Nej ærgeligt samfundet ik har samme mening som dig. For jeg trænger til en pause fra alt. Men en dag kommer jeg også og tager min pædagog uddannelse og bliver måske ligeså godt til håndbold som jeg var inden jeg blev 13.

Troll skrev:
Citat:
Og ønsker du bare at forske i det åndelige eller dig selv. Så er det også fint fint. Du skal bare have dig placeret så du ikke bliver generet af uforstående.

Ja jeg leder sku os efter en plads men syntes bare ikke jeg kan finde en ledig og tro mig jeg har sku ledt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jætten skrev:
Citat:
Du vil gerne af med et problem, men du vil ikke tage konsekvensen af det problem. Livet består af en lang række hanlinger og konsekvenser
Det er ikke ondt ment, men du kommer ikke af med dit problem uden konsekvenser og du får helt sikkert alvorlige konsekvenser hvis du ikke slipper af med problemet, jeg føler med dig fordi du lyder til ikk at have det særlig got

Det ved jeg godt jeg vil også gerne tage konsekvenserne hvis jeg sys de opvejede den hjælp jeg måske ville få. Men sådan fungerer det bare ikke. Og Ja jeg har det af H til.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]